Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
s7r3l0k
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 31 яну 2021 18:27
Автомобил:
Двигател:

Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот s7r3l0k » Съб 25 ное 2023 21:45


Здравейте. Пиша по молба на роднина, защото не съм в час с автомобилите, които ще се обсъждат по-надолу и го карам по общи мнения в нета, а няма кой друг да помогне. Точно затова се търсят конкретни мнения от опит, за да се направи възможно най-бързо избора.
Кратка предистория. Човека кара Джаз 2 префейс от 2004-2005г. Карал е и моят, който е фейслифт и реално разлика няма нито във возията, нито в моторизациите. Джаза обаче вече му малее, затова минава 1 клас по-нагоре - компактен семеен автомобил.
Избран е един стандартен автомобил от C сегмента, един СУВ, отново компактен и един компактен Ван.
Автомобила ще се шофира предимно градско, като останалите пробези ще са на големи разстояния, основно през планинските ни проходи, много рядко шофирал по магистралите. Комфорта е от второстепенно значение - да се разбира комфортно возене и обезшумяване, които така или иначе в този клас не присъстват особено.
Избора е между 3 автомобила, както вече споменах:
1. Honda Civic VIII 1.8 бензин 140кс след 2007 до 2009, преди фейслифта. Тук няма почти нищо неясно. Типична Хонда. Същото като Джаза, но малко по-голямо. Слабо обезшумяване, твърда возия. И двете са на торсион на задният мост, така че надали Сивика ще вози по-зле от Джаза. Вероятно ще е почти същото. Притеснение е малкият просвет, окачването, заради скъпите му компоненти - тампоните са по една торба пари, също и амортисьорите, пружините. Английската сглобка също я поставяме под съмнение, имат си проблеми със задното стъкло и гниене на места, вероятно. Останалото е като при всяка японка - реглаж на клапани, особено при монтаж на ГИ, оригинални консумативи. Не получава бонус, заради това, че човека вече има опит с нея, отворен е еднакво и към трите автомобила.
2. Toyota Corolla Verso 2 1.8 129/147кс бензин след 2007, ако бюджета му позволи - фейслифт с по-мощният мотор. Тук е ясно, че обезшумяване пак няма, возията не знаем как е. Доколкото аз съм запознат, единствените по-сериозни проблеми са с разход на масло, който се отремонтира със смяна на сегменти, стига мотора да е произведен след 2007г. Окачването изглежда по-семпло, въпреки че традиционно като японски автомобил има някои скъпи компоненти. Малко притеснение е сглобката, заради това, че е произвеждан в Турция. Всяка друга информация за разходи и проблеми е добре дошла.
3. Hyundai Tucson/Kia Sportage 2004-2010, от късните години преди фейслифта до самият фейслифт през 2007-8 в зависимост от модела, 2.0 бензин 141кс, 4х4 ако влезе в бюджета му. Същите недостатъци като японките - липса на обезшумяване, дървен салон, твърда возия. Мотора би трябвало да е сравнително добър, ще му се берат грижите ако се газифицира. Решено е, ако е такъв, да не се занимава с просолутите пулове, а да се преправят леглата на главата, не знам точно за какво става въпрос. Изглежда всичко му е евтино, като пак има някакви по-скъпи детайли, но почти нищо фрапантно като цени. Всякаква друга информация е добре дошла.

Отпадналите от надпреварата са, следващият Джаз, заради слабите мотори (жалко, че е доста здрав, а и е просторен вътре), Astra J, заради кофти бензиновите мотори в това поколение, Focus 3, отново по същата причина. Всичко от VAG с 1.6 102кс също не е вариант, другите мотори в тези години не стават. Дизел абсолютно не се приема по никаква форма, нито автоматици.

Моля, други модели да не се обсъждат, за да не разводняваме темата. Основният въпрос е, заслужава ли си корееца или е по-добре да се заложи традиционно на японски автомобил? По всичко изглежда, че като обслужване и ремонти от евтино към скъпо, нещата изглеждат така: Хюндай/Киа ---> Тойота ------> Хонда. А всеобщото мнение, което дали е фактор или е недоказуемо е, че Сивика е най-дълговечен от изброените. Лично аз се съмнявам в това.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот stefan4o » Нед 26 ное 2023 9:49


От няколко десетилетия дълговечни автомобили никой не произвежда.
Не тръгвайте с тази нагласа, че да не се разочаровате. От тези изброените - аз бих избрал вариант 3. Иначе за газификация и трите биха станали безпроблемно.


gogogo79
Мнения: 255
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот gogogo79 » Пон 27 ное 2023 1:35


Трите вида коли с посочените двигатели имат репутация на пословично здрави. Според мен човекът , преди всичко трябва да си реши от автомобил с каква каросерия има нужда ..доста са си различни хечбек , миниван , сув.
Въпросната Хонда точно с този двигател държи доста висока цена и за мен причината е ,че другия им бензинов двигател е някакво недоразумение като конски сили. Отделно от това от C сегмента за мене тоя хечбек не е добре измислен като за градка кола. Бих препоръчал да му се сложи преден и заден парктроник.
Корола Версо според мен е най- доброто като миниван , сравнено с всички останали марки. Шофирал съм и Хондата и Версото. Возията в Хондата е доста по- твърда.
Hyundai Tucson/Kia Sportage 2004-2010 – на мен тези двата са ми доста по- грозни и ретро от Версото и Сивик. Евтина им е подръжката като за СУВ , ама то и на Дъстъра му е евтина подръжката а си е доста по- новичка кола и по- адекватно изглеждаща.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот thanis » Пон 27 ное 2023 8:59


Кореец от тези години е малко на кантар. Почват да са хубави и да имат окей сглобки след 2010.

От тези аз съм за Тойотата, достатъчно компактна е да се паркира нормално, както и е достатъчно просторна и широка за дълъг път. Там ще люлее една идея повече от колкото хондата. Разхода също ще е повече от хондата. На тези години вече може и проблеми по електроника да се появяват, но не би следвало да е нещо критично.

Както колегата каза, не се гласете за "здрав и надежден" автомобил, защото такива спряха да правят. За по-млад човек Хондата ще е чудесна (отпред е окей като пространство, отзад е тясна + много лоша видимост), ако е по-спокоен и си пътува на село, море и т.н. Тойотата е по-добрият избор.

Тойотата беше кола на годината и е популярна, не би следвало да има проблем с части и майстори. Има модели с вградени задни седалки, както и нормални 5 местни. Ако е с вградени задни седалки, ГИ-то леко се прецаква, защото трябва да го монтират отвън на шини.

Възможно е да има проблем с климатика Тойотата, който е образно казано скъп ремонт. За жалост при идеални условия Тойотата е по-добър мулти автомобил. В крайна сметка, родната реалност следва, че винаги е по-добре да вземеш по-запазения автомобил.


s7r3l0k
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 31 яну 2021 18:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот s7r3l0k » Пон 27 ное 2023 16:35


Благодаря за отговорите. Като се говори за дълговечен автомобил, се няма предвид неразрушим и вечно здрав. Става въпрос да не живее по сервизите или да има ясно изразено слабо място, което да е редовен проблем. Останалото е ясно, като за около 15-годишен автомобил.
По думите на човека, и трите купета ще вършат работа, защото няма да има проблеми с паркоместа, придвижване, съхранение, а допълнително пространство в багажника никога не е излишно.
Основният приоритет е простотата на Джаза да е донякъде приложима към по-новият автомобил. Не е млад шофьор, нито на стаж, нито на възраст, шофира спокойно, спазва си ограничения и правила, така че дори мотора да е плавен или спънат, няма значение, но в случая и трите мотора са доста "скучни", така че и тук няма изненади.
Нещата бавно отиват към Королата или Тусона/Спортиджа. Сивика е добър, но продължава да е притеснение малкият просвет и много лошата видимост назад. Също, изглежда, че освен най-компактният от трите компактни автомобила, също е и най-скъпият, почти на едно с Королата, което го прави по-неудачен избор.
Разхода е без значение, стига да не е на масло. Почти е гарантирано, че не дълго след покупката, ще получи подходящ ГИ.

Колкото до Дъстъра, предложил съм го, но това се посрещна с голямо нежелание, основно заради интериора. Имат служебен в работата му и от почти нов се е раздрънчал целият, а се ползва културно, не като муле. Седалките били неудобни. Аз опит с Дъстър нямам, за да препоръчам. Добрите екземпляри, които не са базови, идват на доста по-сериозни суми от другите 3 автомобила.
Ще се видят няколко екземпляра, за да си хареса купе по удобство, позиция при шофиране, място зад него. И вероятно ще се търси измежду 2 от трите, за да не се разпръскваме прекалено много.


gogogo79
Мнения: 255
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот gogogo79 » Вто 28 ное 2023 0:42


Nissan Qashqai 2.0 бензин бих гледал. Изглежда много по - добре от Спортидж от същите години и в същото време е по- евтин от прехвалените Rav4 и CR-V.


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18718
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот hooligans » Вто 28 ное 2023 0:57


Кия Sportage 2.0 4х4 е мнооого спъната и ускорението е мнооого бавно. Газ под 13/100 както и да караш е трудно постижимо, за бензин нямам наблюдения, защото е газифицирана от ден първи. Казват, че ако не е 4х4 е много пъргава, но не съм карал и не мога да дам мнение.


s7r3l0k
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 31 яну 2021 18:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот s7r3l0k » Сря 29 ное 2023 10:43


Кашкая е пълно дърво, гледахме ги. Казвам пак, визията е без значение. Спънатото ускорение не е повод за тревога, той си кара спокойно.

Сивика отпадна. Ходихме да гледаме такъв и извода беше, че за него няма удобна позиция на седалката, в която да вижда габаритите на автомобила напред, а назад е ясно, че просто няма видимост. Клиренса е пълна трагедия, броните стърчат достатъчно неудобно, че да съществува възможност да ги събере във висок бордюр. При хондите тези години няма налична опция парктроник, освен ако не е поръчан афтърмаркет в дилърството.

Останаха Тусона/Спортиджа и Корола версото. За дълбока резерва, в случай че няма един технически издържан автомобил от предните, оставихме Тойота Авенсис 2009-2011, пак с 1.8 бензинов мотор. Видяхме такава, докато разглеждахме Сивика и излезе, че му е много удобна, въпреки че влиза вече в по-висок сегмент. Бюджета също изглежда да е на границата за адекватен Авенсис, та ето още една причина да е резерва.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот Pet_rov » Чет 30 ное 2023 15:45


Има и вариант Тойота Версо бензин. Един мой съсед има такава, по-голяма е от Корола Версо според мен.
Прикачени файлове
Toyota-Verso_2009_Minivens_1512123521_4.jpg


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4250
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот tdi fen » Чет 30 ное 2023 16:29


Ford c-max всички мотори стават на газ
1.6 Форд с ремък малко слаб, иначе безпроблемен 1.8/2.0 разработка с Мазда с верига и те са като цяло добри окачването е много добро вози стегнато но не твърдо не е скъпо за ремонт


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 818
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот Asko VW » Нед 03 дек 2023 12:26


Имал съм възможност да покарам по малко два Тусона (2006 и 2007 г.), на вуйчо ми и на братовчед ми. Материалите не блестят с качество, но са поносими и добре сглобени. Пространството в пътническия салон е доста прилично, дори бих казал, че широчко, за съжаление багажника ми се вижда малък (обръщам внимание, че от 13 години карам пасати комби и последното ми заключение може да не е много релевантно.). Като поведение на пътя ги намирам за напълно приемливи, при нормално/спокойно шофиране, окачването не е твърде стегнато, вози прилично комфортно, същевременно не се климбуцат (това със стандартните джанти и гуми).
За бензиновите мотори нищо не мога да кажа, тъй като и двата бяха с 2.0 ТДИ, които се справят съвсем прилично.
Като поддръжка са напълно приемливи, не съм чувал за някакви фрапантни проблемни и скъпи ремонти.
Като цяло бих го определил, като съвсем приличен автомобил, който не блести с нищо особено, но си върши работата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот samo_pechka » Нед 03 дек 2023 16:24


Ако имаш кинта , погледни ЦРВ четворка бензин два литра. Ако се случи на читав , има три минуса, един на акумулатора, втори -цената му и трети - недостиг на мощност при пълна кола, баир и завои. Това в кръга на шегата де, има си и други слабости, но се преглъщат.
За умерени водачи-супер кола. Просторна, няма тунел по средата , почти като ван.
Има само преднячки такива ( по-сносна кинта ) има и 4х4 , ако се държи на това , но по правило са по-скъпи.
Дори и само на предно , пак е оферта и да не се прибързва с отписване, че не е 4х4.


s7r3l0k
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 31 яну 2021 18:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот s7r3l0k » Пет 22 мар 2024 15:57


Първо, извинявам се за огромното забавяне. Причината: почти 3 месеца обикаляме и се нагледахме на нужници - вехти, със сериозни проблеми, удари и всевъзможни намеси. Дадохме си почивка януари, за месец и половина, с надеждата малко да се раздвижи пазара, но това не се случи. Въобще, всичко е застояло, цените не се обновяват, няма избор при бензиновите автомобили, поне доказаните.

Обиколих газ сервизи и сервизи за ремонти и обслужване да разпитам за Тусона. Като спомена модела се мръщят - труден за обслужване, няма никъде пулове, ремонта бил скъп и сложен, никой не се наема да ги сменя, нито да преработи главата, за да не се сменят самите пулове. А Тусоните, които гледахме, бяха доста зле с моторите и задължително трябваше да има заигравка със смяна на веригата на валовете, някои имаха проблеми със запалителната система, която така или иначе е болка на модела. Нямаше един, който да не е за смяна на муфата на 4х4 от прегледаните 4х4. Преднячките бяха изморени също. Тези на газ си бяха откровени милионници. При Корола Версото положението беше същото - много захабени автомобили и изключително много масларници във високият ценови диапазон.

На този етап, аз съм изчерпан и не знам какво друго да предложа да търсим, особено сега каквото е положението при употребяваните автомобили. За адекватен японски СУВ твърдо няма бюджет. Версото след Корола е извън бюджета, освен ако не е с проблем. Пак опираме до доказаното - Сивик 8 (отпадна), Акорд 7, а от Тойота - Аурис и Авенсис Т25. Вторите модели са в D сегмента, което дори да се преглътне, пак си остават много остаряла техника като концепция. Ауриса, преко сили ще е 2010-2012 и с 1.33 мотора, който е същият масларник, не ставащ за извънградско, за Аурис 2 не мисля, че ще се класираме с определеният бюджет. От тук насетне, на прима виста ми идват:
1. Мазда 3 или ако е в "Д" Мазда 6, около 2010г, но там имаме проблеми с разход на масло при високия пробег на вноса, както и по-тежкият проблем с ръждата.
2. Кия/Хюндай Ceed/i30 или производните им миниванчета от сорта на Soul, Venga, ix20. Там пак проблеми с моторите, евро5 износват цилиндри заради кофти катализатори. Не виждам и как ще се впишем с бюджета в "добрият" ceed/i30 след 2012г.

Въпросът е, има ли смисъл да продължаваме да издирваме по 1-2 модела, например Королата и Тусона или да разширим максимално търсенето в C сегмента, да се направят компромиси и просто да търсим най-запазеният екземпляр около 2010г.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 22 мар 2024 20:08


s7r3l0k написа: заради кофти бензиновите мотори в това поколение, Focus 3, отново по същата причина.

Виждам че фокусът е отпаднал, въпреки това съветвам отново да се обърнете към него. Форд нямат лоши бензинови двигатели от време оно. Този фокус 3 реално е фейслифт на фокус 2 и ако се вземе внос от Италия има голяма вероятност да е със заводско монтирано БРЦ като 1,6 115 к.с идва малко слабичък, а 2 литра 145 к.с движи добре колата. Единственият проблем на тези двигатели е че може да харчат масло, сменяват се само сегменти и се ревизира главата и са чук. След 2011 година вече почват да монтират екобууст моторите, които също не са лоши, просто има по охлаждането няколко тъпотии които във времето им е намерено решение


s7r3l0k
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 31 яну 2021 18:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на автомобил от C сегмента (компактен автомобил, СУВ, Ван)

Мнениеот s7r3l0k » Съб 23 мар 2024 0:30


Ще го предложа отново Фокуса като компромис, защото явно трябва да започнат да се правят такива.
Екобууст твърдо не. Еднолитров миксер с директно впръскване и вентилатор, който ще пристигне от незнайно откъде, за мен е еднакво рискова покупка, като дизел на 10+ години. Задължително се търси атмосферка, подходяща за газифициране в България, но не с течна фаза. Слаб мотор не е проблем, шофьора е спокоен и рядко изпреварва, разхода на газ не го вълнува какъв ще е. Заводско ГИ не искам да предлагам, тревожи ме автомобил с висок пробег, където газовата система не е обгрижвана или излязат куп прегорели клапани и други проблеми с тях и мотора, имам опит с такава покупка вече. Фордовете не са ли с пулове също? Да не е същата драма, като Тусона, с липсата на складови наличности?
Освен фокуса, да се обръща ли внимание на атмосферният 1.6 в Astra J, 115-116кс е? A16XER го дават, нямам познания за моторетката освен няколко километра пробег, в които разбрах, че е тромав, муден, бавен, а разхода на незанулен борд беше неприлично висок.
Утре ще ходим да гледаме и още един автомобил, който отрекохме - Кашкай 1.6 бензин 117кс.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 182 госта