Здравейте. Ще ходя на оглед на този Пасат.
На познат човек е колата и е поддържана през годините. Правил е ремонт на двигателя преди две-три години. Това, което той ми спомена е, че отпред в дясната част нещо трябва да се прави по окачването. Свети датчика на airbag--a, на шофьорския прозорец копчето не работи. С няколко сантиметра е провиснал тавана от страната на пасажера. Жабката трябва да се прави и централното заключване има проблем, но колата се заключва ръчно. Маслата и филтрите са ясни, сменят се на всяка кола и след около 10 000 км трябва да се сменят ремъци и ролки.
Интересува ме приблизително колко ще струва да се отстранят тези проблеми. Най-вече за окачването, защото другите изброени неща могат да почакат във времето. Не съм питал на колко км е колата. Четох, че този модел си заслужава откъм разход на гориво и поддръжка и са надеждни коли.
VW Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. 1998 г.
-
- VW експерт
- Мнения: 12828
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. 1998 г.
Ако я дава за 1500лв скачай.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: VW Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. 1998 г.
Копчето за прозореца е лесна работа. Може да си купиш целия панел за около 30 лв, нови при това. Сменя се много лесно, можеш и сам.
По окачването - обикновено големите носачи се обаждат. Трябва да се погледне, само гадая. Ако е това - 120 лв беше един приличен носач от големите. Може и да не е само това.
Жабката се поправя. Лишаваш се от заключването и не е нужно да купуваш нова. На мен за 20 лв ми я направиха преди години. Като цяло всички жабки на тези пасати правят проблеми.
Ако двигатеят е AFN е супер здрав и непретенциозен. Да не кажа голяма дума - при добра поддръжка изкарва над 500 000 км без ремонт. Маслото не е скъпо и трябва да отговаря на стандарт VW505.00. И трябва естествено да се сменя редовно. Разходът на гориво е нещо, което като кажеш и никой не вярва. Супер икономичен мотор!
При смяната на ремъците и ролките си смени и водната помпа. Всичко с труда до преди 2-3 години беше 550 лв. Ако имаш отстъпки и майстор твой човек - може и доста по-евтино.
Успех!
По окачването - обикновено големите носачи се обаждат. Трябва да се погледне, само гадая. Ако е това - 120 лв беше един приличен носач от големите. Може и да не е само това.
Жабката се поправя. Лишаваш се от заключването и не е нужно да купуваш нова. На мен за 20 лв ми я направиха преди години. Като цяло всички жабки на тези пасати правят проблеми.
Ако двигатеят е AFN е супер здрав и непретенциозен. Да не кажа голяма дума - при добра поддръжка изкарва над 500 000 км без ремонт. Маслото не е скъпо и трябва да отговаря на стандарт VW505.00. И трябва естествено да се сменя редовно. Разходът на гориво е нещо, което като кажеш и никой не вярва. Супер икономичен мотор!
При смяната на ремъците и ролките си смени и водната помпа. Всичко с труда до преди 2-3 години беше 550 лв. Ако имаш отстъпки и майстор твой човек - може и доста по-евтино.
Успех!
Re: VW Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. 1998 г.
На кола от тези години не си заслужва да се сменят кокал по кокал и то при цена 130 лв/бр, при положение, че целия комплект на турското Беса или АТЕС е около 300 лв - сменяш и поне 30 хиляди километра гарантирам, че нищо няма да се обади(е, освен ако не караш по чукарите, това окачване не е за там).
За ремъците - 10 хиляди не са нищо, за мен тази кола е за директно обслужване при покупката - комплекта е около 350 лв хубави ремъци, с труда и маслото 6-700 (Б5 се обслужва чрез сваляне на цялата предница, т.е. броня, радиатор, разкачат се перките) - за да имаш място да работиш спокойно, иначе си е чупене на ръце с ремъците.
За мотора - AFN колкото и да е здрав, тези коли са минали много км, така че може да ти попипва масълце, ако е до 2л на 10к не си заслужава да се отваря. Маслото е 5w40 като интензитет.
За разхода - градско 7-7.5, извън между 4 и 6. Проблема е, че няма 6та предавка и на 140 си с 3000 оборота и в колата малко трудно се чува нормален разговор.
За airbag - а я закачи на диагностика да видиш кой бег дава грешка. Възможно е да имало удар и да е гърмял бега, след което да не е събран както трябва, а може и да е нещо като лоша връзка, скъсан кабел и пр.
За централното - най-често се прецаква комфорт модула, който се намира в багажника и има едно графитено колелце, което се износва и чупи. Решава се с помпичка втора ръка или нова.
Обаче, без централно не се заключва багажника - за него има специален ключ, който най-вероятно е изгубен в живота на колата(ако не е - си късметлия). Поне при комби е така, не мисля, че при седан има разлика.
За тавана - нормално, за тия години. Можеш да го претапицираш за около 250 лв, иначе бюджетното решение е с габърчета.
Съветвам те ако го вземеш да затапиш ЕГР-а, при тоя модел дава повече тяга в ниските обороти и сваля малко разхода, а така или иначе си първа еко група, с или без затапен ЕГР. Вече другото го проверяваш на място. Внимивай тропането да не е от рейката - често страдат от нея, да няма течове, турбината може да се провери за масло и луфт като се извади големия въздуховод към нея.
За ремъците - 10 хиляди не са нищо, за мен тази кола е за директно обслужване при покупката - комплекта е около 350 лв хубави ремъци, с труда и маслото 6-700 (Б5 се обслужва чрез сваляне на цялата предница, т.е. броня, радиатор, разкачат се перките) - за да имаш място да работиш спокойно, иначе си е чупене на ръце с ремъците.
За мотора - AFN колкото и да е здрав, тези коли са минали много км, така че може да ти попипва масълце, ако е до 2л на 10к не си заслужава да се отваря. Маслото е 5w40 като интензитет.
За разхода - градско 7-7.5, извън между 4 и 6. Проблема е, че няма 6та предавка и на 140 си с 3000 оборота и в колата малко трудно се чува нормален разговор.
За airbag - а я закачи на диагностика да видиш кой бег дава грешка. Възможно е да имало удар и да е гърмял бега, след което да не е събран както трябва, а може и да е нещо като лоша връзка, скъсан кабел и пр.
За централното - най-често се прецаква комфорт модула, който се намира в багажника и има едно графитено колелце, което се износва и чупи. Решава се с помпичка втора ръка или нова.
Обаче, без централно не се заключва багажника - за него има специален ключ, който най-вероятно е изгубен в живота на колата(ако не е - си късметлия). Поне при комби е така, не мисля, че при седан има разлика.
За тавана - нормално, за тия години. Можеш да го претапицираш за около 250 лв, иначе бюджетното решение е с габърчета.
Съветвам те ако го вземеш да затапиш ЕГР-а, при тоя модел дава повече тяга в ниските обороти и сваля малко разхода, а така или иначе си първа еко група, с или без затапен ЕГР. Вече другото го проверяваш на място. Внимивай тропането да не е от рейката - често страдат от нея, да няма течове, турбината може да се провери за масло и луфт като се извади големия въздуховод към нея.