Помощ за конверсия от виско на ел.перка

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Помощ за конверсия от виско на ел.перка

Мнениеот mupk0 » Чет 26 фев 2015 18:40


Добър вечер.Колата ми не е VAG но това което искам да преработя го има и при тази група коли.Кратка предистория...мерцедес W202 Комби 192 коня 4цилиндъра с компресор...супер.Вървене ,горене,климатик....но до момента в който не загрее на максимум ;( За жалост много от мерниците са така.По-новите се лекуват с компютър,но моят за жалост няма как да му накарам ел. перките да тръгват рано... и затова видях ,че има конверсия от виско на ел.перка. Много могат да ме опровергаят как не е ефективно и прочие ,но да разясня :)

Термостата отваря при 85гр
Виското се зацепва на 104гр и се отцепва на 96гр
Ел. перките тръгват на 110гр и спират на 100гр

Това си е спецификация на мотора и не звучи плашещо...все пак за толкова е правен,но ето тука идва тънкият момент.На всеки градус над 92гр колата си връща аванса...при 60гр входящ въздух и 92гр антифриз колата си дава 13гр закъснение и намаля подаването на гориво. Отново супер,но това е загуба на мощност(да не говорим над 92гр). Прибавяме и виското което се върти от мотора и загубите стават много. В този момент колата става осезаемо по-мудна...да има мощност,но е мудна доста.Доста хора са ги махали по написано в постове,но нищо синтезирано в един за тази кола(е в тва отношение световната БМВ общност ни слагат в джоба си ). Моето виско РАБОТИ,но не ми харесва загубата на мощност ,която се връща веднага щом колата поохлади.

Относно конверсията има писано отгоре отдолу.Това което аз разбрах и видях досега е следното:
Взима се максимално голяма перка
ползва се дифузьора на виско перката
изработваш си система за контрол с аварийно пускане евентуално ( целта е да се пуска от 90гр и да спира на 83/85).

Сега синтеза:
Максимално голяма перка ,за моят радиатор с размери 43см е 16 инчова (което е 40см). В България цените са страшни..виж в чужбина се ядва. Ето една да се добие представа:

http://www.ebay.co.uk/itm/191375181439

Перката е универсална около 1800CFM,200W,12A .

Перката се вгражда в дифузьора с малко чалъми.... Предполагам ,че ще използвам втора ръка за донор и ще монтирам перката на дървен О пръстен и ще направя нов дифузьор от смола. Това се налага да го направя,защото колата в момента е със странен дифузьор ,заради тръбата на компресора,а от другата страна на него не стига до края на радиатора.Ето снимки:
ИзображениеИзображение
Мисля да го направя от край до край с перка в средата ,като всичко стане от смола . Дотук добре...перка с 1800CFM(впредвид 2100CFM от виско перката при оборот на мотора,а не празен ход),относително добра консумация. Става с доста по-голямо КПД спрямо виско перката,защото виско перката е извън 50см-тров дифузьор и има доста загуби,а зимата духа макар и слабо студен въздух по мотора докато загрява. Проблема обаче идва от контрола и :) На първо четене се досетих за 2 начина.
1 . термошалтер + инсталация с релета
2. температуритен контролен модул

Сега малко мислене над двата начина:
Начин 1.
Термошалтер,който да има някаква сходимост с мерцедеса е от БМВ. На цена от 44лв се намира датчик с резба 14х1.5 ,който може да се навие на заготовките на мерцедесовото тяло на термостата :
Изображение .
Тук идва първата чуденка. Гнездото да го пробия ли на долу или да го оставя датчика да чете само от алуминия.Въпросният датчик е :
Изображение

Навивам датчика,правя инсталация с 1бр реле и щракам с пръсти,на които от двата кръга искам да ми стои колата...кеф ми 92-87 , кеф ми 85-75.

Начин 2.
Покупка на термо модул като този(даже конкретният в случея)
http://www.ebay.co.uk/itm/131101201417

Цената на перката с модула с доставката до БГ от фирма в тази сфера ще ми легне около 90лв и 6 дни. При термомодула пак ще ползвам външно реле,защото му дават максимална мощност от 10А. Въпросният модул идеално може да влезне в пепелника ми и няма да се вижда ,освен ако аз не реша.Термосондата му е другото интересно нещо е датчика му.Там има няколко варианта за монтаж на първо четене...залепяне в някой от ламелите на входа на радиатора,слагането му в маркуча и стягане със скобата на радиатора(но това май не е добър начин) или да направя втулка с резба и да го сложа на същото място,където мисля да сложа термошалтера от начин 1. Плюса на този модул е ,че може да работи в голям диапазон и да си го нагласям както аз реша откъм градуси.Работи до 120гр,а при 110гр ще работят вече аварийните перки на колата.

Перката съм я решил и ще е такава..чудя се обаче как да я контролирам..кой начин или някой друг,за който не се сещам. Отворен съм откъм предложения и се надявам някой да помогне. Надявам се темата да е за този раздел,защото реално въпросите ми са насочени към управлението на ел. перката :)

Благодаря предварително




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Помощ за конверсия от виско на ел.перка

Мнениеот kris11 » Чет 26 фев 2015 22:43


офф - погледни при руснаците. Навремето имаше схеми за управление на ел.перка на Лада с избор на температура. Кеф ти на 80 или 90. Имаше в сп.Радио и др.

Последна промяна от kris11 на Нед 01 мар 2015 19:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ за конверсия от виско на ел.перка

Мнениеот radotom » Чет 26 фев 2015 23:27


И от мен един ОФФ: А защо не ползваш челния VAG-енски опит и не сложиш И електрически вентилатор към виското, вместо да го махаш това виско?
Гледайки по снимките - радиатора хич не е голям :rolleyes И не знам дали има опция да се сложи по-широк.
За това ми хрумва изобретението на Камен (kam_tod).
Тъй като той сложи 'малко по-голям двигател' в Е30ката си (или по-точно двойно по-голям :bowdown :bowdown :screwy ) и нямаше никакво отстояние м/у мотора и радиатора, където да натика вентилатор, взе гениалното решение да го забие... отпред, пред радиатора! :eek
Това преди има няма 5-6 годинки.
И до ден днешен 'Жувотното' си върви на бургия по този начин. :c020
Ето му темата, ама част от нещата ги няма или поне аз не ги намирам:
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=502


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Помощ за конверсия от виско на ел.перка

Мнениеот mupk0 » Чет 26 фев 2015 23:40


Защото аз вече имам 2 перки...електрически :) но се активират много късно,а са с ECT ,а не с термошалтер. Утре ще снимам...реално съм с 2 перки отпред с по 4 степени и виско отзад ;) дерта е колата да не минава 85гр,както работи цяла зима и пролет....защото нагоре си връща аванса . а за радиатора...дам 42см висок и към 60 широк



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта