С VAG-COM работя (относително) редовно, но не професионално - разглеждам си компютъра за грешки, параметрите дали са в норма. Това, което съм си позволявал да тунинговам е измерането на горивото в резервоара - VAG-COM позволява да се пипне точната настройка на количеството гориво и на колко остатък да ти се пали лампата.
Наскоро намерих интересна статия как се ограничава действието на EGR клапана, но още се двуомя дали да пипам (въпреки, че не е толкова страшно - винаги можеш да върнеш заводската настройка).
Маслото 505.01 ... от 20 та до 36лв. за литър - има богат избор. Лично аз на моят TDI Castrol 505.1 мисля, че около 25лв./l беше.
Тук са преместини постинги от темата VAG-COM, касаещи текущата работа с програмата.
Ако има неясноти - моля, пишете за 'поправка'
Благодаря
radotom
Ръководство за VCDS на български:
http://vwclub.bg/~vlad777/VCDS/VCDS-Release-10-Manual-BG.pdf
Благодарности на bmwww
Vlad777
VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
За VAG-COM-a мога да ти кажа например, как да си промениш милите в километри и литри, как да си промениш алармата кога и как пищи отваря и затваря колата и други разни хитринки. Между другото на мене тези Джети много ми харесват защото са правени в Германия а не в Мексико и в комбинация с TDI са направо много супер!
Сега ще карам по спомени: влизаше се в Instrument Cluster (17 мисля беше) и после Advanced Function - Adaption (10), Channel Number-a (по спомени) бяха 31 и 32 (те обаче са добре надписани - Fuel Tank Calibration или нещо такова) - та там беше. Не пропускай обаче да си запомниш (на външна памет) заводските настройки за да си ги върнеш ако се наложи.Kalin72 написа:...За VAG-COM ме интересуват дребни хитринки, като например точно тази, как да направя лампата да светне при определено количество гориво.
Карам Бора комби, 1.9 помпа-дюза дизелаче.
А ако искаш ето тук е описано как да си изключиш EGR-a ако те притеснява, че си мърляш двигателя.
Аз също проявявам интерес към VAG-COМ и мисля, че темата е изключително интересна. Ще бъде полезно ако някой сподели повече тънкости и чалъми.
Аз от два месеца се каня да го поразгледам, ама все не остава време; а и notebook-a трябва да завлека до колата. Но сега деня започва да става все по-дълъг и по-топъл -- ще имаме повече време за любимките ни.
За повечето параметри, които могат да се изчетат с VAG-COM обаче не са достатъчни само повърхностни познания по ДВГ (каквито са моите). За това - където не разбирам не пипам - само гледам. Хубавото е че доста неща са обяснени и/или поне са дадени границите в които наблюдавания параметър трябва да бъде и от там се опитвам да си правя изводи.
Мисля, че VAG-COM е хубава играчка още повече, че ни дава възможност да повишим познанията си.
За повечето параметри, които могат да се изчетат с VAG-COM обаче не са достатъчни само повърхностни познания по ДВГ (каквито са моите). За това - където не разбирам не пипам - само гледам. Хубавото е че доста неща са обяснени и/или поне са дадени границите в които наблюдавания параметър трябва да бъде и от там се опитвам да си правя изводи.
Мисля, че VAG-COM е хубава играчка още повече, че ни дава възможност да повишим познанията си.
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
VAG-COM
vaskoto1 написа:ами опиши го дееее...
Така кажи бе Васе
Selective Unlocking:
[Select]
[46 - Cent. Conv.] (35 - Cent. Locking for manual window cars)
[Recode - 07]
Write down the existing coding for future reference.
Enter 5-digit code from below
[Do It!]
Look at the existing Soft. Coding. If you have selective unlocking (press the unlock button on the remote once to open the driver's door, twice to open all the doors) the last digit of your coding should be an odd number. To make all doors unlock, add 1 to the coding.
Lock/Unlock Horn/Flash:
[Select]
[46 - Cent. Conv.] (35 - Cent. Locking for manual window cars)
[Adaptation - 10]
Channel (03..08)
Adaptation Value (1 = on, 0 = off)
[Save]
Channel 03 Auto Lock
Channel 04 Auto Unlock
Channel 05 Unlock, horn sounds
Channel 06 Lock, horn sounds
Channel 07 Unlock, turn signals flash
Channel 08 Unlock, turn signals flash
To Change the Language
1- Under "Advanced Functions", select [Adaptation-10]
2- Click up to channel 4
3- Make a note of the number in the box in case you need to reset it. This is the language code.
4- Click the up or down buttons, or enter a number in the "New Number:" box.
The available numbers are:
1 - German
2 - English
3 - French
4 - Italian
5 - Spanish
6 - Portugese
7 - Czech
To Change the Units (Metric vs. Imperial)
After selecting control module [17-Instruments];
1- Under "Advanced Functions", select [Recode-07]
2- Make a note of the 5-digit number in the "Software Coding" box in case you need to reset it. The third digit is the country code and will be the one that is changed. Do not change any of the other numbers, and do not change the workshop code.
3- Enter the new third digit, select [Do It!].
The available codes are:
1 - Europe (24 hour clock, metric units, °C)
2 - USA (12 hour clock, Imperial units, °F)
3 - Canada (12 hour clock, metric units, °C)
4 - Great Britain (24 hour clock, Imperial units, °C)
5 - Japan (24 hour clock, metric units, °C)
Note: Japanese gas mileage is calculated differently than other metric countries.
6 - Saudi Arabia (24 hour clock, metric units, °C)
7 - Australia (24 hour clock, metric units, °C)
Europe, Saudi Arabia and Australia appear to all have the same display results.
Та значи пробвах ей те тая работа и работи. Има и промяна в поведението на двигателя изразяващо се в много леко (да не кажа незначително) подобрение на ускорението. Преди на около 1,300-1,400 оборота имаше нещо като "дупка" при ускорение и на около 1,800-1,900 оборота имаше едвам доловимо придръпване. След този mod, не забелязах тези неща.
Очаквам някой с повече опит да сподели има ли и какви биха могли да бъдат отрицателните последствия от това.
Очаквам някой с повече опит да сподели има ли и какви биха могли да бъдат отрицателните последствия от това.
Мм-да, Ross-Tech реално продават интерфейса (кабела "компютър-VAG"), а софтуера можеш да си го дръпнеш без проблем от сайта им. Защитата е в идентификационен чип в кабела. Реално ако нямаш кабел soft-а не ти върши никаква работа. Но и това не е точно така, защото както вече съм споменавал има доста кадърни момчета в BG които отдавна са успели да изкопират продукта им. Но за VAG-COM трябва компютър (лаптоп, че е по-удобно), софтуера и кабела (или негово подобие) на Ross-Tech и ... едно VW разбира сеДаскала написа:Ма за тази програма лаптоп ли трябва
Лично аз ползвам VAG-COM правен тук в BG
Свържи се със Заека или му разгледай сайта. VAG-COM до версия 409.1 и/или 311.2 без OBD-II кабела е около 65-70лв. OBD-II кабела е около 20$. Soft-a се дърпа от Ross-Tech и се хаква. За версия 512.4 по първоначални изчисления няма да надхвърлят 300-350лв. До колкото съм в течение Заека доизкусорява нещата и обмисляме дистрибуторска схема.Vladko написа:И цената е същата като в Рос тек (поне тези които аз знам ) ако ти имаш по евтин вариант сподели моля те.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
е и аз да се вклю4а малко;ако някои ви продава кабел за 607 версията и не е оригинален-НЕ ГО ВЗЕМАИТЕ.днеска си пробвам новото кабел4е и няма проблеми,ама на второто пускане-ядец(софта е преебал кабела)така 4е да няма и друг да се ядосва ви предупреждавам с този проблем.
нещо информативно:след днешната проба на замяна на ECU ot ATJ na AJM и обратно мога да кажа само 4е става но има разлика в кодирането на АSR
пробвах и замяна с ecu ot ASZ -също става,ама лампата на аsr пак свети
п.с. замяната става за мотор с нормална скоростна кутия,не става за автомати4на кутия
нещо информативно:след днешната проба на замяна на ECU ot ATJ na AJM и обратно мога да кажа само 4е става но има разлика в кодирането на АSR
пробвах и замяна с ecu ot ASZ -също става,ама лампата на аsr пак свети
п.с. замяната става за мотор с нормална скоростна кутия,не става за автомати4на кутия
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Прочетох темата схванах горе долу основните неща,но ми стана ясно че докато не видя на живо няма да ми се изясни картинката и ще задавам глупави въпроси.
Търся някой колега който може да отдели нужното време(по негов избор, може и на някоя сбирка) за да ме "светне" със съответната програма и да обясни основните неща , тъй като ми предстои да взимам кола скоро и ще правя схемата с лаптопа и ваг.ком-а, но първо ще трябва да понауча това онова. Става въпрос за София.
Благодаря предварително...
Търся някой колега който може да отдели нужното време(по негов избор, може и на някоя сбирка) за да ме "светне" със съответната програма и да обясни основните неща , тъй като ми предстои да взимам кола скоро и ще правя схемата с лаптопа и ваг.ком-а, но първо ще трябва да понауча това онова. Става въпрос за София.
Благодаря предварително...
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17178
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
FreeSoul написа: Търся някой колега който може да отдели нужното време(по негов избор, може и на някоя сбирка) за да ме "светне" със съответната програма и да обясни основните неща , тъй като ми предстои да взимам кола скоро и ще правя схемата с лаптопа и ваг.ком-а, но първо ще трябва да понауча това онова. Става въпрос за София.
Благодаря предварително...
vaskoto1 може... ако се навие
- Filcho
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
- Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
- Двигател: 2.0i ALT
- Местоположение: София
Според мен неяснотите започват след като установите връзка с автомобила чрез VAG-COM. Имам предвид промяната на т.нар. 'basic settings' или заводски настройки на различните компютри по колата това е интересно но за него е необходима информация за заводските означения на групите параметри, които могат да се променят и границите им, които са описани във 'Factory Repair Manual'-откъде може да се намери.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта