Проблем със ксенона на Пасат б5 2002 година,възможно ли е преминаванаването към Лед

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Djorkaev
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 14 май 2024 21:20
Автомобил:
Двигател:

Проблем със ксенона на Пасат б5 2002 година,възможно ли е преминаванаването към Лед

Мнениеот Djorkaev » Вто 14 май 2024 21:38


Здравейте, за пръв път пиша във форума.Имам Пасат Б5 2002. От известно време имам проблем със единия фар(ксенон),в един момент просто изгасна, спря да свети.Става въпрос за късите светлини. При проверка в сервиз се оказа,че ми е изгорял баласта-запалката на ксенона. След смяната се получава, така че един път светва ,един път,един път не светва(общо казано)...и така докато не спре да свети изобщо. Всичко друго си работи изрядно,чисто нова крушка на Филипс,дългите си светят безотказно,габаритите също,другия фар също си свети без никакви дефекти. Уточнявам ,че баласта който пробвам е втора употреба поради неналичието на нов такъв,пробвах три баласта..дефекта е един и същ...светва нередовно и в един момент спира,не може да запали повече ксенона. Съшо така ми прави впечатление ,че дори и в пътите когато светва е една идея по-бавно от другия(става въпрос за стотни от секундата). Имате ли идея какъв би бил проблема,някой има ли опит с подобна ситуация? Да продължавам ли с опитите на принципа проба грешка докато намеря читав баласт? Също така ми минава идеята да мина на ЛЕД,но незнам дали е практически възможно и как точно става..??

Последна промяна от radotom на Вто 14 май 2024 23:26, променено общо 1 път.
Причина: Преместена в правилния раздел




Потребителски аватар
buller
Мнения: 2166
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Проблем със ксенона на Пасат б5 2002 година,възможно ли е преминаванаването към Лед

Мнениеот buller » Сря 15 май 2024 10:18


Пробва ли да видиш какво правят тези баласти на "здравия" фар?
Да не се окаже проблем по инсталацията?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12830
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем със ксенона на Пасат б5 2002 година,възможно ли е преминаванаването към Лед

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 15 май 2024 10:40


И аз бих ги разменил за пробата.


Djorkaev
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 14 май 2024 21:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със ксенона на Пасат б5 2002 година,възможно ли е преминаванаването към Лед

Мнениеот Djorkaev » Сря 15 май 2024 13:53


Zdravko Zankov написа:И аз бих ги разменил за пробата.


Не съм ги разменял честно казано,но преверих абсолютно цялата инсталация...всичко е ужким наред. Просто ксенона се запалва един път на 20 опита. Вече по-скоро се замислям за преминаване директно на ЛЕД,казват че дори и визията е по-добра(в смисъл по-добре светят фаровете).


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2166
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Проблем със ксенона на Пасат б5 2002 година,възможно ли е преминаванаването към Лед

Мнениеот buller » Пет 17 май 2024 10:19


Не си направил най-логичното и лесно нещо, преди да правиш другите гимнастики.
Провери дали ако сложиш "лош" баласт на здравия фар ще работи като хората и ако да - търси проблема в окабеляване или бушони на проблемния фар.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6100
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със ксенона на Пасат б5 2002 година,възможно ли е преминаванаването към Лед

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 17 май 2024 11:03


Баласта на този фар си е врътка да се размени, сваля се броня, фара долу и пак трудно излиза червената букса, която се щраква на крушката и е с кабел към баласта. Аз бих сложил директно лед. По спомен беше D2s типа крушка на ксенона на късите, взимаш си лед D2s захранваш го от двата дебели кабела захранващи баласта и си ползвай баластите само за капачки да не е дупка на фара.


Djorkaev
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 14 май 2024 21:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със ксенона на Пасат б5 2002 година,възможно ли е преминаванаването към Лед

Мнениеот Djorkaev » Пет 17 май 2024 12:01


DoH_KuXoT написа:Баласта на този фар си е врътка да се размени, сваля се броня, фара долу и пак трудно излиза червената букса, която се щраква на крушката и е с кабел към баласта. Аз бих сложил директно лед. По спомен беше D2s типа крушка на ксенона на късите, взимаш си лед D2s захранваш го от двата дебели кабела захранващи баласта и си ползвай баластите само за капачки да не е дупка на фара.


Благодаря за информацията,и на мен такава ми е идеята. Искам да премахна баласта и да се захранват директно,точно както го описахте. Само не разбрах това за капачките,при положение че си имам оригинални такива на фаровете...или при монтажа те стават неизползваеми? Като се замисля за да се захранва директно от кабела той трябва и да мине отнякъде...може би това имахте предвид?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6100
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със ксенона на Пасат б5 2002 година,възможно ли е преминаванаването към Лед

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 17 май 2024 14:28


На този фар баласта е външен , после има един кръгъл маншон през който влиза кабела с високото напрежение вътре във фара, прави едни промушвания и стига до червената букса при крушката. Ако махнеш баластите с маншона и кабела трябва да се помисли за тапа на мястото, което ще остане отворено , затова имах предвид да си остане баласта и единствената му функция е да запушва дупката като капачка :) Иначе капачката на късите беше с винтове и е 180лв за брой нова, купувал съм и много болеше :) Баласта се захранва с 12 волта външно, трябва от тази букса да се вземат + и маса и да стигнат до лед крушката която ще сложите. Kaто аз говоря за обикновена лед крушка с адаптер D2s защото има и такива които са направени да се захранват от баласта на ксенона през червената букса. Но при твоя случай, ако приемем , че баласта не е ок, ще прави магарии и на лед крушката. Затова взимаш такава крушка , на която решеш буксата, остават два голи кабеле + и маса , които захранваш от буксата, която захранва баласта ти в момента.

Opera Snapshot_2024-05-17_152739_www.aliexpress.com.png



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта