Проблем с Touran 1.4 tsi ecofuel

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Slavnad
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 04 юли 2023 19:23
Автомобил:
Двигател:

Проблем с Touran 1.4 tsi ecofuel

Мнениеот Slavnad » Сря 24 апр 2024 11:17


Здравейте!
Имам проблем (по всяка вероятност електрически), моля ако може някой да помага.
Преди 2 месеца закарах колата на диагностика понеже перката започна да работи постоянно и скоростната кутия ( DSG-7) влизаше в авариен режим. Майсторът беше категоричен, че всичко идва от кутията, свали я и я изпрати за обслужване. Миналата седмица след като 2-3 дни имаше някакво размотаване след като бяха монтирали кутията, отидох да си я взема.
Както си карах в задръстването колата изгасна ( бях изминал 5км. от сервиза). Обадих се на майстора понеже колата изобщо не искаше да запали, той ми препоръча да откача акумулатора и отново да го закача, след което колата си запали. След 10мин. я оставих да работи на място, когато се върнах тя беше изгаснала и отново не искаше да запали без разкачване на клема. Все пак се прибрах успешно (10 км за 2 часа), един комшия (любител) ми направи диагностика веднага и излязоха няколко грешки но в една се усъмни, че е причината - P068A ( грешка в захранващото реле на ECM), изпратих ги на майсторът и се разбрахме да му закарам отново колата, също така каза, че след като е монтирал кутията, на другата сутрин колата не е искала да запали. Събота и неделя покарах колата на двете горива (метан и бензин), за да изключа причината да е от тях, на моменти го правеше и на двете горива. В неделя оставих колата пред магазина, когато се върнах не искаше да запали. В понеделник закарах колата в сервиза, направи го и пред тях, едно от момчетата и направи диагностика и отново набиваше тази грешка. Между другото забелязах (понеже в обсега на двигателя имаше резец от макетно ножче и парченца термошлаух), че са правили някаква снадка на кабела на Map сензор, този същия кабел имаше снадка правена от тях преди няколко месеца (тогава колата прекъсваше в ниските обороти, след това не е имала проблем) но явно са търсили отново проблема там и са решили да го режат на още едно място (напълно безсмислено).
Казаха, че се съмняват в инсталацията понеже тези коли патят с нея. ДА, ама досега никога не ми е гаснала колата и ще е голяма случайност да започне да прави тези проблеми веднага след работа по монтаж/демонтаж на кутията.
Според мен има два варианта, или кутията продължава да набива някакви грешки, или някой кабел е заминал при монтажните работи.
Аз не искам да обвинявам никой, колата вече трети ден е при тях, но няма резултат, явно няма да се справят, или ще задълбочат проблема, понеже ми споменаха за смяна на цялата инсталация..... Принципно собственика на сервиза е много грамотен механик, на черното бяло не мога да кажа, лошото е, че не работи той, а млади момчета които нямат този опит. Момчето където е качвало кутията каза, че имало някакъв сноп с кабели отдолу и се съмнява в него.
Благодаря!




Потребителски аватар
iliqn93
Мнения: 142
Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
Автомобил: Audi A3 8L
Двигател: AGU 150Hp 1997
Местоположение: Мездра

Re: Проблем с Touran 1.4 tsi ecofuel

Мнениеот iliqn93 » Чет 02 май 2024 13:04


Според мен или не завили някоя маса или имаш проблем с кабели-протрити,скъсани.
Няма как без проверка,мерене и най лесно с cable tracker да се проверят кабелите или още по лесно с пробна лампа поне 15W
Уверете се, че напрежението на батерията е поне 11,5 v.

Проверяваш
Предпазители (SB) на E-box отляво в двигателното отделение.
Разпределение на предпазителите (SB) на E-box low, VW Tiguan от май 2009 г.
Изображение

F10 трябва да е 5A или 10A Според оборудването на колата.И се намира дясно на F13,F14,F15
Реле за захранване на клема 30 -J317
Блок за управление на двигателя -J623

F13 10A - Само модели с 2,0 л бензинов двигател
F13 5A - Други
Блок за управление на двигателя -J623
Реле за захранване на клема 30 -J317


Релета на VW Tiguan
Преглед на носачите на релета
Изображение
1 - Релеен носач на E-box
Главно реле -J271-
Реле за захранване с напрежение на клема 30 -J317-

Допълнително реле на помпата на охлаждащата течност -J496-
Реле за захранване с ток на Motronic 2 -J670-
Реле за захранване с ток на компонента на двигателя -J757-

2 - Реле и носач на предпазители 1 -SR1-
Реле за двутонален клаксон -J4-
Реле за отопление на задното стъкло -J9-
Реле за вентилатор за свеж въздух -J13-
Реле за горивна помпа -J17-
Реле за освобождаване на X-контакта -J59-
Реле за отопление на външното огледало -J99-
Реле за висока топлинна мощност -J360-
Клема 15 захранващо реле за напрежение 2 -J681-
Клема 50 захранващо реле за напрежение -J682-
Клема 30 реле за захранване с напрежение 2 -J689-
Реле 1 на помпата на двойната шайба -J729-
Реле на помпата на двойната шайба 2 -J730-
Реле на стартера 1 -J906 -
Стартерно реле 2 -J907-

3 - Реле и носач на предпазител 2 -SR2-
Двутонално реле на клаксон -J4- Реле за отопление
на задното стъкло -J9-
Реле на вентилатора за чист въздух -J13-
Реле на горивната помпа -J17-
Реле на системата за миене на фаровете -J39 -
Реле 2 на електрическа горивна помпа -J49-
Реле за ниска топлинна мощност -J359-
Реле за висока топлинна мощност -J360-
Реле за работа на спомагателния нагревател -J485-
Реле на помпата за допълнителна охлаждаща течност -J496-
Реле за алармен клаксон -J641- Реле
за захранване на клема 15 с напрежение 2 - J681-
Реле за захранване на напрежението на клема 50 -J682-
Реле на горивната помпа за допълнителен нагревател -J749-
Реле за допълнителна горивна помпа -J832- Реле
за захранване на напрежението на ремаркето -J941-
Реле за система за дозиране на редуциращ агент -J963-

Задаване на релето на E-box low , VW Tiguan от ноември 2007г
Изображение
1 - Главно реле -J271- (100)
Слот A1
Само модели с бензинов двигател
1 - Клема 30 реле за захранване с напрежение -J317- (100)
Слот A1
Само модели с дизелов двигател

2 - Реле за захранване с ток на компонент на двигателя -J757- (100)
Слот A2



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта