Детонационен датчик - проверка

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Детонационен датчик - проверка

Мнениеот zdravko » Сря 29 авг 2007 8:01


Накой знае ли как мога да проверя здрав ли е и работи ли нормално детонационния датчик. Става въпрос за мотор 2Е. Кабелите, които водят към ЕКУ-то са здрави, проверил съм ги. Проблема е, че се получават детонции - при работа на бензин почти постоянни при ускоряване, а при работа на газ - много по-малко, но при изфорсирване все пак се чуват.




Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Чет 30 авг 2007 12:16


Брей, никой ли няма представа :roll:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 30 авг 2007 12:21


Ако имаш възможност, иди довечера на локалната ви градска среща - със сигурност ще има един специалист, с двигател като твоя, и ще се поразговорите. Явно той още не е видял темата.


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Чет 30 авг 2007 12:51


ами ако си натрупал грешки на компа от карането на газ? емулатор или ресет реле към газовата имаш ли?


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Чет 30 авг 2007 16:22


gr_kanev написа:Ако имаш възможност, иди довечера на локалната ви градска среща - със сигурност ще има един специалист, с двигател като твоя, и ще се поразговорите. Явно той още не е видял темата.

Прав си, така ще стане най-лесно, radotom има същия двигател, обаче все се случва да съм зает по това време :banghead:

ами ако си натрупал грешки на компа от карането на газ? емулатор или ресет реле към газовата имаш ли?

Ами нямам нито едно от изброените - като монтираха газовата казаха, че за моята кола няма нужда нито от емулатор нито от реле - тя "забравяла" като се изгаси двигателя...ама дали е така :?:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 30 авг 2007 18:04


zdravko написа:Прав си, така ще стане най-лесно, radotom има същия двигател, обаче все се случва да съм зает по това време :banghead:

Ами тогава ... на Рожен :wink: - там ще има повече знаещи глави, предполагам.

zdravko написа:
ами ако си натрупал грешки на компа от карането на газ? емулатор или ресет реле към газовата имаш ли?

Ами нямам нито едно от изброените - като монтираха газовата казаха, че за моята кола няма нужда нито от емулатор нито от реле - тя "забравяла" като се изгаси двигателя...ама дали е така :?:

Не съм специалисто по тези двигатели, ама ми се струва че са те метнали някъде.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 30 авг 2007 21:25


някой да е барал предварението?
или да не смуче въздух нейде из газовите маркучи...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 30 авг 2007 21:33


Ъммм,в аутодата пише буквално: Проверете да не е на контакт (хитрооо),свалете буксата от кнок сензора (хитроооо),свалете кнок сензора,огледайте мястото на контактуване с блока и при наличие на ръжда и мръсотия почистете.Монтирайте датчика (пак хитрооо).


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Чет 30 авг 2007 21:53


wili98 написа:някой да е барал предварението?
или да не смуче въздух нейде из газовите маркучи...

Предварението не е барано в близките месеци. По принцип, възможно е колата да е така от доста време и да не съм забелязал, понеже докато е студена не го прави дори на бензин, а аз карам почти само на газ...обаче го забелязах изведнъж при каране на бензин на топъл двигател и оттогава си е така. Ходих на един "майстор", той каза "абе врътни малко делкото щом ти трака и ще спре", аз имах такова намерение, даже отбелязах положението в момента, за да мога да го върна, обаче така е клеясало, че не можах да го помръдна.
или да не смуче въздух нейде из газовите маркучи...

Не знам дали смуче, поне на външен вид не се забелязва, колата върви нормално на газ.
Ъммм,в аутодата пише буквално: Проверете да не е на контакт (хитрооо),свалете буксата от кнок сензора (хитроооо),свалете кнок сензора,огледайте мястото на контактуване с блока и при наличие на ръжда и мръсотия почистете.Монтирайте датчика (пак хитрооо).

Абе аз го развинтих този датчик и после го завинтих пак без да го стягам много, четох някъде, че не трябва да се стяга прекалено, но не се сетих да го сваля и почистя. Това поне мога да го пробвам утре...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 31 авг 2007 11:34


Хе, наистина в 'Основен' не съм я видял темата, ама и да бях, не знам как да помогна :(
За този датчик знам толкова, колкото е написал вече andro_
Ама за забравящото реле не са те метнали, мисля! Лошо е да си тъп, но хубавото му е, че не помниш лошите неща! :Mr Green Fun
Към това, дето е нписал andrо мога само да добавя, че датчика трябва да се стегне със сила 20*N.m., но за целта трябва динамометричен ключ, а аз нямам (все още)



* Поправено - бях написал погрешна стойност!


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Пет 31 авг 2007 19:45


свалете кнок сензора,огледайте мястото на контактуване с блока и при наличие на ръжда и мръсотия почистете.Монтирайте датчика

Днес това упражнение го направих - отдолу беше чисто ново, без грам ръжда. Затегнах с обикновен ключ на око с 12 N.m и съответно резултат няма. Абе понеже нямам динамометричен ключ колко е това 12 N.m - много стегнато ли, малко ли? Сигурно ви е смешно, ама...едва ли е от стягането проблема де...


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Съб 01 сеп 2007 1:22


Буксата има 3 пина, средния е за екранировка, на другите два може да се мери напрежението, което възниква при натиск на пиезокристала.Трябва ти и чувствителен измервателен уред, но понеже сме българи, и обикновен пазарски мултицет ще свърши работа :D Стегни датчика с малка стиска, но не прекалявай, и го разтръсквай леко и по-силно и уреда трябва да отчете стойности на скалата за миливолтове(свързан към двата крайни пина).Като го потупваш леко по оста също реагира....Колкото е по-стегнат, толкова е по-чувствителен, затова ти трябва и стиската, защото иначе трудно може да се разбере нещо...Има и някакви други гаражни методи, като почукване с гаечен ключ по цилиндровия блок около самия датчик(а не по самия датчик :idea: ), като се наблюдава изменението на ъгъла на запалване...Ако пластмасовата обвивка е частично разрушена, то по-добре го смени, цената е между 80-100лв, зависи дали имаш отстъпка и колко е голяма.


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Съб 01 сеп 2007 9:17


NovobranecGT написа:Буксата има 3 пина, средния е за екранировка, на другите два може да се мери напрежението, което възниква при натиск на пиезокристала.Трябва ти и чувствителен измервателен уред, но понеже сме българи, и обикновен пазарски мултицет ще свърши работа :D Стегни датчика с малка стиска, но не прекалявай, и го разтръсквай леко и по-силно и уреда трябва да отчете стойности на скалата за миливолтове(свързан към двата крайни пина).Като го потупваш леко по оста също реагира....Колкото е по-стегнат, толкова е по-чувствителен, затова ти трябва и стиската, защото иначе трудно може да се разбере нещо...Има и някакви други гаражни методи, като почукване с гаечен ключ по цилиндровия блок около самия датчик(а не по самия датчик :idea: ), като се наблюдава изменението на ъгъла на запалване...Ако пластмасовата обвивка е частично разрушена, то по-добре го смени, цената е между 80-100лв, зависи дали имаш отстъпка и колко е голяма.

Колега, благодаря ти за ценната информация, в понеделник ще пробвам да видя какви напрежения ще излезнат на крайните пинове при почукване.


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Пон 03 сеп 2007 18:55


Така! При средно силно почукване цифровия мултицет ми даде 1-2 mV, при доста яко чукане с едно чукче по блока до датчика максимума достигна 5 mV. Не знам много ли е, малко ли е, дали е нормално или не - ако може и някой друг да пробва да видим колко дава на здрав двигател...


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 04 сеп 2007 10:20


Колега,
що не вземеш да смениш бензиностанцията като за начало и после да си провериш ъгъла на запалването?



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: moimoimoi и 121 госта