Детонационен датчик - проверка
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Детонационен датчик - проверка
Накой знае ли как мога да проверя здрав ли е и работи ли нормално детонационния датчик. Става въпрос за мотор 2Е. Кабелите, които водят към ЕКУ-то са здрави, проверил съм ги. Проблема е, че се получават детонции - при работа на бензин почти постоянни при ускоряване, а при работа на газ - много по-малко, но при изфорсирване все пак се чуват.
- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
gr_kanev написа:Ако имаш възможност, иди довечера на локалната ви градска среща - със сигурност ще има един специалист, с двигател като твоя, и ще се поразговорите. Явно той още не е видял темата.
Прав си, така ще стане най-лесно, radotom има същия двигател, обаче все се случва да съм зает по това време
ами ако си натрупал грешки на компа от карането на газ? емулатор или ресет реле към газовата имаш ли?
Ами нямам нито едно от изброените - като монтираха газовата казаха, че за моята кола няма нужда нито от емулатор нито от реле - тя "забравяла" като се изгаси двигателя...ама дали е така
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
zdravko написа:Прав си, така ще стане най-лесно, radotom има същия двигател, обаче все се случва да съм зает по това време
Ами тогава ... на Рожен - там ще има повече знаещи глави, предполагам.
zdravko написа:ами ако си натрупал грешки на компа от карането на газ? емулатор или ресет реле към газовата имаш ли?
Ами нямам нито едно от изброените - като монтираха газовата казаха, че за моята кола няма нужда нито от емулатор нито от реле - тя "забравяла" като се изгаси двигателя...ама дали е така
Не съм специалисто по тези двигатели, ама ми се струва че са те метнали някъде.
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
wili98 написа:някой да е барал предварението?
или да не смуче въздух нейде из газовите маркучи...
Предварението не е барано в близките месеци. По принцип, възможно е колата да е така от доста време и да не съм забелязал, понеже докато е студена не го прави дори на бензин, а аз карам почти само на газ...обаче го забелязах изведнъж при каране на бензин на топъл двигател и оттогава си е така. Ходих на един "майстор", той каза "абе врътни малко делкото щом ти трака и ще спре", аз имах такова намерение, даже отбелязах положението в момента, за да мога да го върна, обаче така е клеясало, че не можах да го помръдна.
или да не смуче въздух нейде из газовите маркучи...
Не знам дали смуче, поне на външен вид не се забелязва, колата върви нормално на газ.
Ъммм,в аутодата пише буквално: Проверете да не е на контакт (хитрооо),свалете буксата от кнок сензора (хитроооо),свалете кнок сензора,огледайте мястото на контактуване с блока и при наличие на ръжда и мръсотия почистете.Монтирайте датчика (пак хитрооо).
Абе аз го развинтих този датчик и после го завинтих пак без да го стягам много, четох някъде, че не трябва да се стяга прекалено, но не се сетих да го сваля и почистя. Това поне мога да го пробвам утре...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Хе, наистина в 'Основен' не съм я видял темата, ама и да бях, не знам как да помогна :(
За този датчик знам толкова, колкото е написал вече andro_
Ама за забравящото реле не са те метнали, мисля! Лошо е да си тъп, но хубавото му е, че не помниш лошите неща!
Към това, дето е нписал andrо мога само да добавя, че датчика трябва да се стегне със сила 20*N.m., но за целта трябва динамометричен ключ, а аз нямам (все още)
* Поправено - бях написал погрешна стойност!
За този датчик знам толкова, колкото е написал вече andro_
Ама за забравящото реле не са те метнали, мисля! Лошо е да си тъп, но хубавото му е, че не помниш лошите неща!
Към това, дето е нписал andrо мога само да добавя, че датчика трябва да се стегне със сила 20*N.m., но за целта трябва динамометричен ключ, а аз нямам (все още)
* Поправено - бях написал погрешна стойност!
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
свалете кнок сензора,огледайте мястото на контактуване с блока и при наличие на ръжда и мръсотия почистете.Монтирайте датчика
Днес това упражнение го направих - отдолу беше чисто ново, без грам ръжда. Затегнах с обикновен ключ на око с 12 N.m и съответно резултат няма. Абе понеже нямам динамометричен ключ колко е това 12 N.m - много стегнато ли, малко ли? Сигурно ви е смешно, ама...едва ли е от стягането проблема де...
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Буксата има 3 пина, средния е за екранировка, на другите два може да се мери напрежението, което възниква при натиск на пиезокристала.Трябва ти и чувствителен измервателен уред, но понеже сме българи, и обикновен пазарски мултицет ще свърши работа Стегни датчика с малка стиска, но не прекалявай, и го разтръсквай леко и по-силно и уреда трябва да отчете стойности на скалата за миливолтове(свързан към двата крайни пина).Като го потупваш леко по оста също реагира....Колкото е по-стегнат, толкова е по-чувствителен, затова ти трябва и стиската, защото иначе трудно може да се разбере нещо...Има и някакви други гаражни методи, като почукване с гаечен ключ по цилиндровия блок около самия датчик(а не по самия датчик ), като се наблюдава изменението на ъгъла на запалване...Ако пластмасовата обвивка е частично разрушена, то по-добре го смени, цената е между 80-100лв, зависи дали имаш отстъпка и колко е голяма.
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
NovobranecGT написа:Буксата има 3 пина, средния е за екранировка, на другите два може да се мери напрежението, което възниква при натиск на пиезокристала.Трябва ти и чувствителен измервателен уред, но понеже сме българи, и обикновен пазарски мултицет ще свърши работа Стегни датчика с малка стиска, но не прекалявай, и го разтръсквай леко и по-силно и уреда трябва да отчете стойности на скалата за миливолтове(свързан към двата крайни пина).Като го потупваш леко по оста също реагира....Колкото е по-стегнат, толкова е по-чувствителен, затова ти трябва и стиската, защото иначе трудно може да се разбере нещо...Има и някакви други гаражни методи, като почукване с гаечен ключ по цилиндровия блок около самия датчик(а не по самия датчик ), като се наблюдава изменението на ъгъла на запалване...Ако пластмасовата обвивка е частично разрушена, то по-добре го смени, цената е между 80-100лв, зависи дали имаш отстъпка и колко е голяма.
Колега, благодаря ти за ценната информация, в понеделник ще пробвам да видя какви напрежения ще излезнат на крайните пинове при почукване.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: moimoimoi и 121 госта