Здравейте колеги!
Обикновените лампи за осветлението на багажника ги замених с ЛЕД лампи и забелязах, че след като изключи релето продължавата да светят слабо. Измерих с уред и установих, че остават 4.9 волта. Поиграх си и установих, че това напрежение го има и на плафоните за осветление на купето когато са в режим на включване при отваряне на врата. Напрежението го има и коагато всички крушки са свалени. Накратко: отварям врата, светват лампите нормално, изтича време, релето чъка и лампите "угасват". Тогава остава напрежение 4.9волта, а не 0 волта.
Та въпроса ми е - имал ли е някой този проблем и как се лекува?
Моля колеги, които имат възможност да проверят как е на техните коли.
ПП. Редът в заглавието не стигна да опиша правилно проблема
Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябва...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
1.аларма имаш ли ? Ако да- как е свързана към бутоните,откачи за проба и измери пак напрежението
2.Модула - т.н. 'комфорт' е дал фира .
Наслагал съм ЛЕД-ове с по 8 светодиода без предна врата на водача /там ми се губи масата към плафона/ -3 врати,багажник 2бр плафона,2 бр плафона отпред в краката.Плафон отпред над водача с 18 светодиода, за пътника с 15 светодиода и отзад с 15 светодиода. Нямам такъв проблем.
П.П. бутоните прекъсват масата към плафоните.
Не си писал коя година е автомобила.
До 10.2010г е масов проблема със сноповете задни странични врати /изронва се изолацията и накъсват се проводниците на около 3 см от куплунга в колонката - допир на оголени или скъсани проводници.
Аналогично и със задна врата ,но в по-малка степен - проводниците в гофрирания маншон горе на варатата.
2.Модула - т.н. 'комфорт' е дал фира .
Наслагал съм ЛЕД-ове с по 8 светодиода без предна врата на водача /там ми се губи масата към плафона/ -3 врати,багажник 2бр плафона,2 бр плафона отпред в краката.Плафон отпред над водача с 18 светодиода, за пътника с 15 светодиода и отзад с 15 светодиода. Нямам такъв проблем.
П.П. бутоните прекъсват масата към плафоните.
Не си писал коя година е автомобила.
До 10.2010г е масов проблема със сноповете задни странични врати /изронва се изолацията и накъсват се проводниците на около 3 см от куплунга в колонката - допир на оголени или скъсани проводници.
Аналогично и със задна врата ,но в по-малка степен - проводниците в гофрирания маншон горе на варатата.
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
Случайно го хванах. С обикновените лампи светенето го няма, но това е защото напрежението е слабо. И аз започнах да заменям обикновените лампи с ЛЕД. Там , където ледовете са повече от 3 не свети, но напрежение излиза. Свети на 2 леда.
Измери с уред дали при изгаснали лампи напрежението е "0" волта. Така най-добре ще се види.
Колата е ноември 1999г.
Аз на вратите нямам лампи. Става въпрос за плафоните на тавана и багажника. Те не минават през маншони.
Иначе релето цъка - светва и изгасва. При изгасна положение на лампите отива 4.9 в
Измери с уред дали при изгаснали лампи напрежението е "0" волта. Така най-добре ще се види.
Колата е ноември 1999г.
Аз на вратите нямам лампи. Става въпрос за плафоните на тавана и багажника. Те не минават през маншони.
Иначе релето цъка - светва и изгасва. При изгасна положение на лампите отива 4.9 в
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
измерно на заден плафон на тавана при изгаснало осветление 0 В
Да ама кой ти командва осветлението при отворена задна врата ???? Микроключетата са в самата брава на вратата - проводник през маншона ....
Да ама кой ти командва осветлението при отворена задна врата ???? Микроключетата са в самата брава на вратата - проводник през маншона ....
Последна промяна от kris11 на Пет 18 окт 2013 14:53, променено общо 1 път.
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
kris11 написа:измерно на заден плафон на тавана при изгаснало осветление 0 В
Да ама кой ти командва осветлението при отворена задна врата ???? Микроключето е в самата брава на вратата - проводник през маншона ....
А ключа в какво положение е? - отворена врата-свети(на лампата мериш 12в), затворена врата-не свети ( на лампата мериш "0" в ?
Аз имам бутони на грдите на купето. Вратата като е затворена натиска бутона, като е отворена го отпуска. Лампите светват при всяко действие с вратите, изтича време, релето цъква и изгасват...
Измери на плафона на багажника какво става. Забий сондите в куплунга и пробвай целия цикъл - Отваряш някоя врата, лампата светва, на уреда отчиташ 12В, затваряш врата, лампата изгасва, и какво показва уреда?
Иначе маншоните ги отварях преди 2 месеца за да оправя кабелите на говорителите. И на 4-те врати имаха проблеми, но само кабелите на говорителите-някои скъсани, други начупени.Други кабели не бяха скъсани или повредени.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
0 В- при теб или калпав мултицет,или скапан модул или оталармата. Днес заради теб съм мерил със цифров и ветеран стрелкови. Като чатче релето НУЛА
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
kris11 написа:0 В- при теб или калпав мултицет,или скапан модул или оталармата. Днес заради теб съм мерил със цифров и ветеран стрелкови. Като чатче релето НУЛА
Не се сърди! Проблемът е реален. И според мене трудно ще го открия. Сподели тези неща модул и аларма къде се намират? Ще има ли някакви други последици ако откача алармата? Иначе в мултицета нямам съмнение. По цял ден работя с него.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
Не знам кой ти е слагал алармата. Най-вероятно е по облицовката в ляво от волана - забутана около и навътре от таблото с предпзаителите. Алармата взема инфо от бутоните .Алармаджиите я вързват почти винаги на бутона на врата на водача/кафяв/жълт/.Има вероятност от алармата да се връща това напрежение, но докато не откачи извода и за бутоните за проба няма как да се отсее като проблем.
Т.н. "комфорт модул" е на различни места : до 1998г / блок центр.заключване е стоял под седалката на водача.
През 1998г /не са уточнили , но по мои догадки 11.1998г е преместен на таблото с предпазители и се нарича вече -блок за контролна бордовата електроника
Обаче за 1998г се срещат 2 вида табла с предпазители /стар модел и нов с 1 вертикален ред малогабаритни предпазители в ляво и най-отдолу хоризонтален ред предпазители и съответно и релетата са разместени за да е кашата по-голяма.
Намира се в блока за централно заключване : в него влизат предпазители F55/5A/i F53/10A ;реле70 /реле за време със задържанена 70 и същото предназначение за задържане изкл.осветлението в купето.
Като гледам схемата реле 71 прекъсва масата към:лампи врати,багажник, плафони на тавана/2 ри извод на блока/.
Не знам каква е тази фантасмагория ,но по схема е така, явно объркано е нещо/ +12В от акумулатора през F55-5A ?? и F53 10A ?? контакти на реле 70 отива на всички лампи по вратите,багажник,лампа жабка през ключе и на плафоните през техните ключета.
Разположението на релета е различно за различните бензинови и дизелови двигатели.
Успех
П.П. Сърдя се когато някой се съмнява в измерванията ми. Меря с аналогов /стрелкови/ мултицет от 1971г още от ТЕ то
Т.н. "комфорт модул" е на различни места : до 1998г / блок центр.заключване е стоял под седалката на водача.
През 1998г /не са уточнили , но по мои догадки 11.1998г е преместен на таблото с предпазители и се нарича вече -блок за контролна бордовата електроника
Обаче за 1998г се срещат 2 вида табла с предпазители /стар модел и нов с 1 вертикален ред малогабаритни предпазители в ляво и най-отдолу хоризонтален ред предпазители и съответно и релетата са разместени за да е кашата по-голяма.
Намира се в блока за централно заключване : в него влизат предпазители F55/5A/i F53/10A ;реле70 /реле за време със задържанена 70 и същото предназначение за задържане изкл.осветлението в купето.
Като гледам схемата реле 71 прекъсва масата към:лампи врати,багажник, плафони на тавана/2 ри извод на блока/.
Не знам каква е тази фантасмагория ,но по схема е така, явно объркано е нещо/ +12В от акумулатора през F55-5A ?? и F53 10A ?? контакти на реле 70 отива на всички лампи по вратите,багажник,лампа жабка през ключе и на плафоните през техните ключета.
Разположението на релета е различно за различните бензинови и дизелови двигатели.
Успех
П.П. Сърдя се когато някой се съмнява в измерванията ми. Меря с аналогов /стрелкови/ мултицет от 1971г още от ТЕ то
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
докъде стигна?
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
Не съм ровил повече. Утре следобед съм заделил време да потърся релето.
- miro_toyaga
- Мнения: 604
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
kris11 брат я кажи защо на моя параход не му се гасят плафоните на отворена врата - след време де
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
От комфорт модула е гасенето на плафоните или от самите плафони. При мен е премахнат модула на централното и не мога да се ровя с ваг за настройка на гасенето след 10-30 секунди. И аз нямам плавното гасене на плафоните след затваряне на вратата. Затворя ли ги всички врати моментално загасят.
- miro_toyaga
- Мнения: 604
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
те и при мен гаснат веднага ма модула е под седалката шоферската
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
miro_toyaga написа:те и при мен гаснат веднага ма модула е под седалката шоферската
Много си дърт бре 98г го махнаха модула оттам.
Гаснат , ама след колко време не съм засичал. Отварям задната порта за да слезе Н.В. кокерозавъра и по някое време като се сетя ламБите сва изгаснали. Преди имаше плавно изгасване- скоро не съм се заглеждал. Обаче като щракна с бутона на дистанционното загасват веднага. Навик ми е да погледна след заключване,след като преди 2г имаше издънка.Лепнах 1 --2мм лепка на бутона на предна дясна врата,че осатваха да светят след заключване и на сутринта
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Галакси,ЛЕД лампа в багажника свети слабо и когато трябв
ila
Виж какво обяснение намерих при руснаците /не знам как си с руския/
"Освещением салона управляют ДВА реле, одно по +, другое по -. Одно работает от концевиков дверей и имеет двойной таймер на 20сек и 10мин, второе работает от центрального замка.
Как все это работает: при открытых дверях ток покоя 180мА, через 10 мин вырубается свет и отключается одно реле, ток покоя должен быть 118 мА, при закрытии дверей пока свет включен, ток покоя 180мА, как только гаснет через 20сек, ток становится 118мА.
Второе реле управляется центральным замком. Как только повернул ключ на закрытие, второе реле отключается, независимо оттого, в каком состоянии было первое.
Итог: если закрыл дверь (ток 180), повернул ключ (ток 118), через 20 сек ток 50.
Или закрыл дверь (ток 180), подождал 20 сек, свет погас (ток 118), повернул ключ на закрытие - ток 50.
Конечно максимальный ток 180 при условии, что лампочки отключены и работают одни реле."
Но това е за обикновенни лампи.
Бутоните в гредите са с двойни контакти - едния е за сигнализация на отворена врата на таблото, а другия контакт е към блока с 2 те релета за управление .
Според описанието на руснаците излиза ,че нямаш проблем, а са ти калпави ЛЕД-овете.
Затова като мериш има напрежение към 20 сек. Аз заключвам и отключвам с дистанционното на алармата.
Виж какво обяснение намерих при руснаците /не знам как си с руския/
"Освещением салона управляют ДВА реле, одно по +, другое по -. Одно работает от концевиков дверей и имеет двойной таймер на 20сек и 10мин, второе работает от центрального замка.
Как все это работает: при открытых дверях ток покоя 180мА, через 10 мин вырубается свет и отключается одно реле, ток покоя должен быть 118 мА, при закрытии дверей пока свет включен, ток покоя 180мА, как только гаснет через 20сек, ток становится 118мА.
Второе реле управляется центральным замком. Как только повернул ключ на закрытие, второе реле отключается, независимо оттого, в каком состоянии было первое.
Итог: если закрыл дверь (ток 180), повернул ключ (ток 118), через 20 сек ток 50.
Или закрыл дверь (ток 180), подождал 20 сек, свет погас (ток 118), повернул ключ на закрытие - ток 50.
Конечно максимальный ток 180 при условии, что лампочки отключены и работают одни реле."
Но това е за обикновенни лампи.
Бутоните в гредите са с двойни контакти - едния е за сигнализация на отворена врата на таблото, а другия контакт е към блока с 2 те релета за управление .
Според описанието на руснаците излиза ,че нямаш проблем, а са ти калпави ЛЕД-овете.
Затова като мериш има напрежение към 20 сек. Аз заключвам и отключвам с дистанционното на алармата.
Последна промяна от kris11 на Пет 01 ное 2013 9:46, променено общо 1 път.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта