Здравейте,
Сдобих се с Т3, купих си го във Франция и со го докарах дотук, 1.6 d 1982 и е на път да стане кемпер.
Сложих си изолация, дървен под и панели отстрани, седалка легло, газови котлончета,хладилник... абе глася си малко по малко.
Сега обаче имам малко проблем с две дюзи, казаха ми, че много скъпи идват чисто нови, за момента си намерих втора ръка и т.н
Но искам в един момент да сменя този двигател и да сложа нещо по-мощно.
Та въпроса ми е какъв двигател да си сложа най-безболезнено.
Ще ползвам майстор или някой който знае какво прави,че на мен тази операция ми идва повечко.
Няма да го ръчкам, колкото спокойно да си го карам с още трима души вътре със 100 км без да бучи супер силно и да не се узорва на втора на някой баир.
Бюджет - около 1000 лв
Благодаря Ви предварително разбойници
Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
не са скъпи , трябват ти разпръсквачите , не самите дюзи .Georgi P написа: проблем с две дюзи, казаха ми, че много скъпи идват чисто нови, за момента си намерих втора ръка
Аз не съм мн запознат с бусчетата , но само с мотор май няма се разминеш . Щото да се сложи по-мощен мотор , не означава автоматично че ще е тих , той пак ще си развива същите обороти и макс спийд ( почти ) . Та за да стане и тих , ще трябва промени по скор.кутия- по-дълга да стане ( или друга ) . Има колеги с такива , ще те насочат правилно
- pepi3196
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
- Автомобил: T3 Karavel
- Двигател: T3 1987
- Местоположение: София
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Добре дошъл и тук Жоре
Мисля,че преди няколко дни го коментирахме по телелефона.
Вариантите са три,ТД с код ААЗ,ТДИ с код 1Z или 1,8 бензин-газ,като последния е най тих.
Мисля,че преди няколко дни го коментирахме по телелефона.
Вариантите са три,ТД с код ААЗ,ТДИ с код 1Z или 1,8 бензин-газ,като последния е най тих.
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Горе долу поне 1500лв. А и реформа на скоростна кутия и за нея някой лев
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Здравей и добре дошъл, за мотор може да започнеш с 1.6TD, който е добър, динамичен, но при големи нанагорнища ще се налага да свалиш скорост надолу. Като бюджет ще ти легне най-евтино (ако попаднеш на читав екземпляр). Следващия вариант е 1.9TD, който като въртящ момент и мощност е по-добре, но е малко по-ниско оборотен сравнен с 1.6TD и има повече вибрации и шум. Най-добре е 1.9 TDI 1Z 90к.с. но не знам дали ще ти стигне бюджета. Има вариант TDI двигателя да се направи с механична помпа и да си спестиш пренареждане на инсталацията. Тук нещата са максимално опростени и ефекта е добър, бюджет с частите и труд около 2000 лв. Задължително от сега планирай покупката на ск.кутия, поне 3H за да има ефект от смяната на двигателя.
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Здрасти, направих го това упражнение преди месец и от 1.7 дизел сега съм с 1.9 TDI 1Z. Излезе ми следните кинти:
Двигател 600 лева
Монтаж в купето около 300 защото плащах на майстор
Преправяне на ел инсталацията за да си остане с електрическата помпа 100 лева
И сега - яко газ!
Двигател 600 лева
Монтаж в купето около 300 защото плащах на майстор
Преправяне на ел инсталацията за да си остане с електрическата помпа 100 лева
И сега - яко газ!
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Аз с печки не се занимавам, не съм им фен и не им разбирам, но адски се чудя на препоръчващите дизели и то под 2 литра на бус 1500 кила, плосък като...(да не казвам кво), но бинзинките ме слушат много и обичат газта, която в твоят случай е и неизбежна... Искаш от двигателят да е тих и мощен, евентоално (съдейки от бюджета) и да не сменяш скоростна кутия, то тогава и високо-оборотен, тоест пак клоним към бензина. Ако до тук си съгласен, остава да решиш какъв бинзинов мотор, ами те наще любими инженери от VW, вероятно с не малко тестове са ги избрали, пък аз ги уважавам и им вярвам...
Има ли някой колега с печките да се вози за 10лв. на 100км. и да върви повече от полувината (казано, скромно) автомобили по пътищата, че ми е чудно, за кое, точно (изключвайки офроудът) ги препоръчвате тия тракторе ?
Има ли някой колега с печките да се вози за 10лв. на 100км. и да върви повече от полувината (казано, скромно) автомобили по пътищата, че ми е чудно, за кое, точно (изключвайки офроудът) ги препоръчвате тия тракторе ?
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Всичко зависи от това къде смяташ да ползваш буса.
Ако говориме за ползване в рамките на България, съгласен съм с тебе.
Пътувайки в Африка обаче (примерно), факта че мога да измина 900 км с един резервуар (правил съм го), или доста повече ако нося допълнително гориво, на места където няма бензиностанции, е от голямо значение.
Ако добавиме факта че един дизел с механична помпа няма нужда от електроники, може да се ремонтира навсякъде по света, а и няма проблем при контакт с водата (минаване на реки) избора на дизела е ясен.
Моля колегата да ме извини за спама на неговата тема.
Ако говориме за ползване в рамките на България, съгласен съм с тебе.
Пътувайки в Африка обаче (примерно), факта че мога да измина 900 км с един резервуар (правил съм го), или доста повече ако нося допълнително гориво, на места където няма бензиностанции, е от голямо значение.
Ако добавиме факта че един дизел с механична помпа няма нужда от електроники, може да се ремонтира навсякъде по света, а и няма проблем при контакт с водата (минаване на реки) избора на дизела е ясен.
Моля колегата да ме извини за спама на неговата тема.
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
BuGmaN написа:Има ли някой колега с печките да се вози за 10лв. на 100км. и да върви повече от полувината (казано, скромно) автомобили по пътищата, че ми е чудно, за кое, точно (изключвайки офроудът) ги препоръчвате тия тракторе ?
Аз!
Вярно, с предишния 1.7 дизелов мотор не можех да се похваля с кой знае какъв вървеж по отношение ускорение и максимална скорост. После обаче му сложих турбина и нещата се промениха коренно. За да съм по-по-... обаче, сложих 1.9 TDI от Венто и смело мога да кажа, че малко са изпреварващите ме по светофарите въпреки, че съм с кемпер, който е доста повече от тон и половина с цялото оборудване и окомплектовка. Миналата седмица по магистралата скоростомера беше спрял на 150...
А по отношение икономичност връзва ми се доста под 10 на сто, ам атова е предмет на един друг разговор...
ТракторЕте като такива си ни кефят доста
Нали знаеш:
Едно състезание го печелят не конските сили, а нютоните...
- Yaro
- Мнения: 238
- Регистриран на: Пон 22 ное 2004 2:34
- Автомобил: TLC HDJ80
- Двигател: 1HD-FT
- Местоположение: София
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
musuibie написа:BuGmaN написа:Има ли някой колега с печките да се вози за 10лв. на 100км. и да върви повече от полувината (казано, скромно) автомобили по пътищата, че ми е чудно, за кое, точно (изключвайки офроудът) ги препоръчвате тия тракторе ?
Аз!
...За да съм по-по-... обаче, сложих 1.9 TDI от Венто и смело мога да кажа, че малко са изпреварващите ме по светофарите въпреки, че съм с кемпер, който е доста повече от тон и половина с цялото оборудване и окомплектовка. Миналата седмица по магистралата скоростомера беше спрял на 150...
А по отношение икономичност връзва ми се доста под 10 на сто, ам атова е предмет на един друг разговор....
Добре, бъдете малко реалисти... Иначе можем да си приказваме за Крали Марко и дядо Мраз дълго.
И по-конкретно - колко под 10 (лева не литра) на 100 ти се връзва? 10лв./100км за дизел към моментните цени е малко над 4 литра на 100км. Ти сега ще кажеш, че си навързал някакви страшни газови инсталации и с тях тези почти 2 тона ги движиш с разход по-малък от Смарт, но затова пък почти никой не те минава по светофарите?... Мда, и моя джип харчи почти колкото Поло дизел...
Имам още един (риторичен) въпрос - какъв беше разхода със закования скоростомер на 150км/ч на магистраналата? Пак ли под 10?
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Опа Нещата пак отидоха към моята любима фраза отнасяща се за моите бусове А, тя е: Моите бусове вървят колкото аз искам,и си харчат колкото те си искат.
А по въпроса на автора на темата......Приятел, това колкото ще ти излезе смяна на мотор зависи от първоначалната ти инвестиция, демек за колко ще си намериш търсеният от теб мотор.Също така зависи ,въпросният мотор как е оборудван....колектори, турбини,маховици.....ЕКУ-та....Но преди това трябва да си наясно какво искаш.....Бензин или Дизел.
За монтаж(ако не си го правиш ти)си приготвяш от 300лв до 600-700лв в зависимост кой ще ти го прави....за допълнителни части още малко, преценяваш какво може да се ползва от твоя мотор, (ако си дизел и слагаш дизел или бензин слагаш бензин) и се хвърляш в играта.
Какъвто и да е крайният резултат, все ще ти хареса.
П.С. Напиши от къде си и може някой да ти помогне от региона.
А по въпроса на автора на темата......Приятел, това колкото ще ти излезе смяна на мотор зависи от първоначалната ти инвестиция, демек за колко ще си намериш търсеният от теб мотор.Също така зависи ,въпросният мотор как е оборудван....колектори, турбини,маховици.....ЕКУ-та....Но преди това трябва да си наясно какво искаш.....Бензин или Дизел.
За монтаж(ако не си го правиш ти)си приготвяш от 300лв до 600-700лв в зависимост кой ще ти го прави....за допълнителни части още малко, преценяваш какво може да се ползва от твоя мотор, (ако си дизел и слагаш дизел или бензин слагаш бензин) и се хвърляш в играта.
Какъвто и да е крайният резултат, все ще ти хареса.
П.С. Напиши от къде си и може някой да ти помогне от региона.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Аз съм на мнението на @BuGmaN. За пътнически бус само бензин. Бензиновият боксер с по големите обеми 1.9 или 2.1 са идеалният мотор за този автомобил. Дизелите са за товарни бусчета за из града. Тук обаче въпроса е дали ще намериш запазен боксер за донор, защото ремонта им е скъп и сложен. С дизеловите моторчета избора е голям и се намират запазени за добри пари.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Mihailov78 написа:Аз съм на мнението на @BuGmaN. За пътнически бус само бензин. Бензиновият боксер с по големите обеми 1.9 или 2.1 са идеалният мотор за този автомобил. Дизелите са за товарни бусчета за из града. Тук обаче въпроса е дали ще намериш запазен боксер за донор, защото ремонта им е скъп и сложен. С дизеловите моторчета избора е голям и се намират запазени за добри пари.
Ако има мераклии за боксер, Пепи от Варна има един перфектен MV, само на някой да му се кара боксер :)
- MrDiesel
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пон 05 юни 2006 19:14
- Автомобил: vw t3 Caravelle
- Двигател: SUBARU EJ 25 DOHC
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Мисля,че отговора се крие в първото изречение-кемпер.Отворете и вижте с какви двигатели са основно и от там да се прави сметка кое,как и колко.Относно скороста тези 100 км в час са според мен доста пресилени в предвид поведението специално на Т3 при тези скорости.Особено натоварен подобаващо е направо опасно без допълнителни доработки по спирачната система,които не са никак евтини.За тди-то никой не споменава колко струва един демферен съединител и как разказва играта на ск.кутия.
И сега малко офтопик;Имам бензинов бус Т3 от 4 години и до сега нито един дизелов бус Т3 не ми е показал колко повече върви и колко по-малко гори и колко-по комфортно вози.
И сега малко офтопик;Имам бензинов бус Т3 от 4 години и до сега нито един дизелов бус Т3 не ми е показал колко повече върви и колко по-малко гори и колко-по комфортно вози.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна/избор на подходящ двигател за Т3
Yaro написа:Добре, бъдете малко реалисти... Иначе можем да си приказваме за Крали Марко и дядо Мраз дълго.
Реално ме караш да дразня, а за някой да фантазирам - ама, на: Бусчето ми е Т2-А, нещо към 1000кг. моторят е 4 цилиндровият, двулитров боксьор слаган на Т2, Т3, 411-412 и някой Поршета, разликите са основно в разпределителят, а моят си е Порш, сгъстяването ми е къде 12:1, компресия 16, с разните, леки доработки, без особен зор - диапазон 1500-7000 об.мин. Да, разбира се, че и Поршетата завиждат... Резервоарът единствено само тежи, имам само газ, смесителите на двата карба не са направени и влизам в дифузьорите с по една тръбичка през въздушните смукатели, но за 15000 пробег, статистиката ми е 8/100 минимален и 30/100 максимален. Другите съществени разходи са 3 строшени скоростни кутии, изпечен съединител и един комплект строшени предни торсиони, ама това е от офроудът по-скоро... Има, какво да се доработи с цел понижаване на минималният и повишаване на максималният разход... Всъщност, проектът бе за Метан, но изскочиха други проблеми и тупнах едно газово набързо... Абе, говорете ми за печките, още... Две коли съм карал дизел: и стар 1,9 92г. и съвременен 2,2 04 и мое нещо да съм пропуснал...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта