а бе не че са забравили ами някой хора не четът в началото на темата
по просто обеснено от това няма,живи и здрави да сме който знае как ще си я оправи
Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Една малко позабравена тема. При мен се появява чат пат това чукане. Като натисна или напомпам спирачката изчезва след малко пак се появява. Вакум помпата ще да е нали?
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Сменяи О пръстена.Имаш късмет че снимките в темата са се запазили,че напоследък мистериозно изчезват в тоя форум.
- paralesko
- Мнения: 219
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 19:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Вакум помпата е ,аз така си го купих от Немско, продавача си ми каза още там,че има проблем с вакум помпата.От време на време едно почукване и като натиснеш спирачката изчезва за момент.Дори искаше да ме води до магазина там ако искам 200евро струват.Не си взех защото и тук читавите започват от 400лева.При обслужването си я смених и сега всичко е ок Иначе имаше и от 250 лева, ама не се наеха да ми дадат каквато и да е гаранция. Старата в една кутийка си я прибрах за всеки случай.
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Благодаря за ОВ.
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
paralesko написа:Вакум помпата е ,аз така си го купих от Немско, продавача си ми каза още там,че има проблем с вакум помпата.От време на време едно почукване и като натиснеш спирачката изчезва за момент.Дори искаше да ме води до магазина там ако искам 200евро струват.Не си взех защото и тук читавите започват от 400лева.При обслужването си я смених и сега всичко е ок Иначе имаше и от 250 лева, ама не се наеха да ми дадат каквато и да е гаранция. Старата в една кутийка си я прибрах за всеки случай.
Неможали да купиш нещо на детето си за 400лв и да я оправиш за 70стотинки.
- paralesko
- Мнения: 219
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 19:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Не ми стана много ясно кое точно и как се сменя,въпреки че преди да си купя буса четох цялата тема няколко пъти,сякаш съм знаел с какъв проблем ще се сблъскам.Но пък точно за това си я прибрах и с помоща ти можем да я възтановим
- xcentric
- Мнения: 255
- Регистриран на: Чет 06 яну 2011 21:46
- Автомобил: Transporter 2003
- Двигател: TDI - AJT
- Местоположение: Лясковец / Castagnaro - Verona
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
paralesko написа:Не ми стана много ясно кое точно и как се сменя,въпреки че преди да си купя буса четох цялата тема няколко пъти,сякаш съм знаел с какъв проблем ще се сблъскам.Но пък точно за това си я прибрах и с помоща ти можем да я възтановим
http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=218542&mode=view
зеленото е опръстена махаш го вземаш ноф маслоустойчив с същото 'фи' слагаш сегмената внимателно и си готов
прочети всичко на ново внимателно,успех
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: Пет 01 авг 2014 10:58
- Автомобил: VW caravelle syncro T4+t3hochdach
- Двигател: AAB
- Местоположение: Казанлък
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Здравейте колеги! Понеже и аз имам може би същия проблем вече 50000 км. освен чукане нищо повече с времето нито повече нито по-малко, но реших да го отстраня. Свалих помпата проверих избутвача (оста) никакво износване или следи от такова. Въпросът ми е най-вече към колегата DA@KA - при подмяна на "О" пръстена на буталото беше споменал да се сложи цитирам осигурител на гайката. Под осигурител имаш предвид пружинна шайба (федерка) или какво защото като гледам оригинално няма такава допълнително ли я слагаш.
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Слага се течен осигурител за резби
http://store.emk-33.com/category/264/osiguriteli-za-rezbi.html
http://store.emk-33.com/category/264/osiguriteli-za-rezbi.html
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Браво ще се радвам един да е разбрал как и какво да смени.Колега течен осигурител за резби имах впредвид и да споделиш какъв е ефекта.При мен 60 000 няма чукане направо го забравих,ако не е темата да ми припомня. При толкова писано и снимки,схеми незнам вече какво да направим да стане по ясно
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: Пет 01 авг 2014 10:58
- Автомобил: VW caravelle syncro T4+t3hochdach
- Двигател: AAB
- Местоположение: Казанлък
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Благодаря за отговорите! Мислех и за гайка с пласмасова вложка, но малко обезмслител и Локтайт (такъв имам), ще свършат чудесна работа. Относно схемите всичко е описано и показано напълно достатъчно не виждам повече накъде
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: Пет 01 авг 2014 10:58
- Автомобил: VW caravelle syncro T4+t3hochdach
- Двигател: AAB
- Местоположение: Казанлък
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Здравейте колеги! Направих ремонт (по точно смяна на "О"пръстена) на пампата и реших да споделя.
1. След разглобяване на помпата направих оглед на всички елементи. Никакво износване или следи от такова по който и да е елемент.
2. Проверих "О"пръстена и го измерих (размерът му е 68х2,5)- нищо само ми се стори , че е по мек от нормалните. Предположих, че това е в следствие на продължителната при висока температура.
3. Тефлоновият сегмент навярно има износване ,но немога да преценя, защото не знам какъв е бил първоначалният му размер.
4. Почистих всички клапанчета и помпата. Клапанчетата са най-обикновенни обратни клапанчета по принцип няма какво да им се развали само ако им влезе някой боклук, но почистване и това е.
5. За компенсиране на евентуално износване на сегмента поставих "О"пръстен 67,95х2,62 FKM80 т.е. витонов. Препоръчвам който прави този ремонт да поставя пръстен HNBR или силиконов, а не обикновен маслоустойчив NBR, защото работната им температура е от -30 до 100 градуса.
6. Внимателен монтаж да не се прецака сегмента и обърнат клапанчетата.
7. Монтаж, палене и анализ на свършената работа.
8. Никаква промяна. . Така, че не ми чука помпата, а най-вероятно повдигачите на клапаните или нещо друго. Продължавам напред всеки ден трябва да се научава нещо ново.
Който е решил да сменя помпа препоръчвам да се опита първо да я ремонтира. Само ще вметна като професионалист, че детайлите са изработени изключително качествено, отливката на корпуса е перфектна, цилиндъра хитро измислен, но не струва 400 лв.
1. След разглобяване на помпата направих оглед на всички елементи. Никакво износване или следи от такова по който и да е елемент.
2. Проверих "О"пръстена и го измерих (размерът му е 68х2,5)- нищо само ми се стори , че е по мек от нормалните. Предположих, че това е в следствие на продължителната при висока температура.
3. Тефлоновият сегмент навярно има износване ,но немога да преценя, защото не знам какъв е бил първоначалният му размер.
4. Почистих всички клапанчета и помпата. Клапанчетата са най-обикновенни обратни клапанчета по принцип няма какво да им се развали само ако им влезе някой боклук, но почистване и това е.
5. За компенсиране на евентуално износване на сегмента поставих "О"пръстен 67,95х2,62 FKM80 т.е. витонов. Препоръчвам който прави този ремонт да поставя пръстен HNBR или силиконов, а не обикновен маслоустойчив NBR, защото работната им температура е от -30 до 100 градуса.
6. Внимателен монтаж да не се прецака сегмента и обърнат клапанчетата.
7. Монтаж, палене и анализ на свършената работа.
8. Никаква промяна. . Така, че не ми чука помпата, а най-вероятно повдигачите на клапаните или нещо друго. Продължавам напред всеки ден трябва да се научава нещо ново.
Който е решил да сменя помпа препоръчвам да се опита първо да я ремонтира. Само ще вметна като професионалист, че детайлите са изработени изключително качествено, отливката на корпуса е перфектна, цилиндъра хитро измислен, но не струва 400 лв.
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Вакум Помпа на Т4-Подмяна или Ремонт
Чукането на помпата е специфично,няма нищо общо с чукане на повдигачи.Можело да извадиш маркуча на вакума да се убедиш дали е от нея шума.За моята не намерих зелен 0 пръстен и с черен маслоустоичив същия размер като оригиналния за сега няма грижи,вече 4 г.и 70 000км.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта