pero757 написа: Радиаторчето навремето също го смених и със сигурност не тече от там. До скоро ми изпускаше антифриз от един сцепен маркуч към изпарителя, но го оправих. За мен , а мисля и за другите по важен е въпроса дали е нормално да се губи антифриз някъде през изпарителя, колко е нормално да са твърди маркучите/ казват има около 1 атмосфера налягане, което не е малко/ и дали тази капачка трябва да изпуска по -малко и така да държи определено налягане или дества само като крайна защита на охл. система над определена стойност.
1. Въобще не е нормално да се губи антифриз в изпарителя, това е повреда.
2. Капачката не трябва да изпуска 'по-малко', тя е предпазен клапан (това беше изяснено категорично по-горе), ако изпуска трябва да се търси причина за повишеното налягане в системата, ако стойността на налягането в системата отговаря на работната, то очевидно проблема е в клапана на капачкта (сработва при по-ниско налягане), капачката се подменя.
3. Работната стойноста на абсолютното налягане в системата (охладителната) е ако не се лъжа 1.2-1.3 бара (аta, 0.12-0.13 MPa), ако не е точно толкова няокой да ме поправи (книгата не ми е 'под ръка'), така щото надналягнето е около 0.2-0.3 бара (това налягане, което 'надува' мъркучите). Колко точно да са твърди мъркучите е въпрос, който за жалост получава отговор след известно количество негативен опит (смяна на гарнитура на главата например).
Според мен е най-добре да се отиде при някой, който му разбира, така мисля аз, инак всеки може да реши да се 'справя' сам с проблема. Аз лично бая си поиграх, около месец, докато накрая закарах колата с 10 кг маргарин в картера при Никси.
Успех.