Смяна на маншон на външно каре Голф2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот znainainai » Пет 11 апр 2008 22:34


Започваме със маншона GKN
Изображение
към него вървят в комплекта: гайка,скоби,грес,зегерка,пружинна шайба,дистанционерна втулка(пластмасова)
Изображение
Развиваме гайката на карето (в средата със яка лула 30)
Изображение
Вдигаме и осигуряваме автомобила
Изображение
Изображение
Изображение
Сваляме гумата и се открива тази гледка
Изображение
Развиват се трите болта на шарнира (тези които сочат нагоре за ключ 13 са препоръчвам лула)
Изображение
Изображение
Изображение
След като се развият болтовете и е махната гайката на карето се извърта волана така че да може да се издърпа плуоската (карето да излезе от главината)
Изображение
Изображение
Карето се вади със леко чукване
Изображение
Ето как изглежда преди да бъде измито със бензин
Изображение
Старият маншон
Изображение
Вече измитото каре
Изображение
Почистената полуоска
Изображение
Слагаме новият маншон
Изображение
Пружинната шайба и пластмасовият дистанционер
Изображение
Слагаме греста в карето опаковката във комплеката е за едно каре
Изображение
Слагаме карето (почукваме го да щракне)
Изображение
Слагаме и стягане скобите
Изображение
Изображение
Изображение
Най лесно става със керпеден (като се внимава да не се среже новият маншон)
Монтаж по обратният ред
Изображение
Малко е размазана снимката ама се вижда шарнира влиза ВЪВ носача :idea:
Изображение
Стягане на гумата
Изображение
Излекуваният Голф
Изображение
Изображение
Щастливият собственик
Изображение

Необходими инструменти:
Лула 30
Лула 13
Чук
Керпеден
1л. бензин
някой друг парцал
Права отвертка (за сваляне на стария маншон)
Търпение и желание
Успех :D
Със любезното съдействие на колегата Citrus




Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 230
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот batteto.1984 » Пет 11 апр 2008 22:44


Браво,много интересна тема,но да ти дам един савет аре сега ти4аи и на стенд!Не е трябвало да развива6 3-те болта а само този които минава през 6арнира,с глава 17мм М10 , така си разместил страни4ния наклон а от там и сходимоста ! :wink:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Пет 11 апр 2008 22:48


batteto.1984 написа:Браво,много интересна тема,но да ти дам един савет аре сега ти4аи и на стенд!Не е трябвало да развива6 3-те болта а само този които минава през 6арнира,с глава 17мм М10 , така си разместил страни4ния наклон а от там и сходимоста ! :wink:

И на голфа и на пасата така ги сменям никакви проблеми не съм имал със сходимостта разбутва я ако се развият болтовете на амортисьора. Голфа е на 5000км от смяната а пасата на 1000км.
И по този начин който е казал колегата става ама трябва голяма щанга и бой докато излезе шарнира :D


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Съб 12 апр 2008 2:56


Има и друг вариант за смяна на този маншон, при който със сигурност се избягва стенд(преди няколко дена бях-30лв. :mad: :screwy :drinking: )и според мен е по-лесно.Сваля се вътрешното каре.Главите на болтовете му се развиват с еврейска звезда.След развиването на болтовете, се върти волана пълен ляв, за ляв маншон,или пълен десен,за десен маншон.Вътрешното каре се измъква от скоростната кутия.То се държи на една зегерка.Маха се зегерката,вътрешното каре,ШАЙБА,вътрешен маншон,външен маншон.Трябват:свястен крик(добре е да бъде маслен),зегер клещи,еврейска звезда,парцал и стандартни като управител,клещи,отвертки...Това се отнася за Голф2.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 12 апр 2008 9:52


само с това ключе ли стяга гайката...
по спомени, тя се стяха с около 200 нм.. с това ключе надали си ги направил....

Само да предупредя, че ви трябва СЕРИОЗЕН инструмент + евентуално тръбичка за да развиете гайката на главината.!!!

най-добре...
колата на земята..
някой напиня яко спирачките..
а вие напиняте да отвиете гайката.


Потребителски аватар
deyan_petrov
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот deyan_petrov » Съб 12 апр 2008 10:16


със сигурнос ти трябва стенд защото шарнира от там от кадето сте го развили има ход не е фиксиран.Както каза колегата от горния болт е трябвало да го развиете


Потребителски аватар
svetoslav_sp
Мнения: 108
Регистриран на: Сря 30 авг 2006 14:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Мнениеот svetoslav_sp » Съб 12 апр 2008 14:27


10х за темата на колегата! Вложил е много труд и старание със направения снимков материал, който може да бъде много полезен.Поздравления колега :D


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Съб 12 апр 2008 15:27


цени за консумативите не си споменал :wink:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 12 апр 2008 19:59


сега забелязах, че иразкачвал шарнира от носача...
защо предпочете този вариант, а не варианта.. да разкачиш самият шарнир.. за да няма нужда да ходиш после по на реглаж...


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Съб 12 апр 2008 20:43


Гайката на карето се стяга здраво!Т.е. нормален напън на стягане с еднометрово рамо.Взима да издава едни такива странни звуци :twisted: .От друга страна внимавайте да не отидете в другата крайност и да скъсате оста,или да превърти гайката.Както каза колегата преди мен,"добре е някой да стъпи здраво на спирачката".


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот passat123 » Съб 12 апр 2008 20:49


Браво за колегата от Русе ! :)


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Сря 16 апр 2008 21:19


Я кажете има ли някакъв чалъм за избиването на карето,че до колкото знам май става доста трудно. :roll:


Потребителски аватар
iurimil
Мнения: 244
Регистриран на: Пет 20 окт 2006 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот iurimil » Сря 16 апр 2008 21:58


Мека алуминиева пръчка се слага перпендикулярно на полуоската с карето,обездвижва се полуоската с крак и се чуква рязко по пръчката.
Успех :wink:


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Сря 16 апр 2008 22:24


[quote="iurimil"][/quote]

:beer

Предполагам,че ще стане вместо алуминий някаква летвичка. :wink:

п.п Чувал съм,че има някакви "чорапи" с които се надява маншона без да се сваля карето.Дали се продават такива?


Потребителски аватар
iurimil
Мнения: 244
Регистриран на: Пет 20 окт 2006 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот iurimil » Сря 16 апр 2008 22:41


По-скоро неронливо трупче.
Винаги мий каретата от старата смазка(там има проникнал прах и пясък през скъсания маншон) - това го знам от много опитни колеги във форума.А най-добре става като се разглоби напълно.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alex2701, mironski, stefan4o и 43 госта