Започваме със маншона GKN
към него вървят в комплекта: гайка,скоби,грес,зегерка,пружинна шайба,дистанционерна втулка(пластмасова)
Развиваме гайката на карето (в средата със яка лула 30)
Вдигаме и осигуряваме автомобила
Сваляме гумата и се открива тази гледка
Развиват се трите болта на шарнира (тези които сочат нагоре за ключ 13 са препоръчвам лула)
След като се развият болтовете и е махната гайката на карето се извърта волана така че да може да се издърпа плуоската (карето да излезе от главината)
Карето се вади със леко чукване
Ето как изглежда преди да бъде измито със бензин
Старият маншон
Вече измитото каре
Почистената полуоска
Слагаме новият маншон
Пружинната шайба и пластмасовият дистанционер
Слагаме греста в карето опаковката във комплеката е за едно каре
Слагаме карето (почукваме го да щракне)
Слагаме и стягане скобите
Най лесно става със керпеден (като се внимава да не се среже новият маншон)
Монтаж по обратният ред
Малко е размазана снимката ама се вижда шарнира влиза ВЪВ носача
Стягане на гумата
Излекуваният Голф
Щастливият собственик
Необходими инструменти:
Лула 30
Лула 13
Чук
Керпеден
1л. бензин
някой друг парцал
Права отвертка (за сваляне на стария маншон)
Търпение и желание
Успех
Със любезното съдействие на колегата Citrus
Смяна на маншон на външно каре Голф2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- batteto.1984
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
batteto.1984 написа:Браво,много интересна тема,но да ти дам един савет аре сега ти4аи и на стенд!Не е трябвало да развива6 3-те болта а само този които минава през 6арнира,с глава 17мм М10 , така си разместил страни4ния наклон а от там и сходимоста !
И на голфа и на пасата така ги сменям никакви проблеми не съм имал със сходимостта разбутва я ако се развият болтовете на амортисьора. Голфа е на 5000км от смяната а пасата на 1000км.
И по този начин който е казал колегата става ама трябва голяма щанга и бой докато излезе шарнира
- тръба
- Мнения: 1656
- Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Има и друг вариант за смяна на този маншон, при който със сигурност се избягва стенд(преди няколко дена бях-30лв. )и според мен е по-лесно.Сваля се вътрешното каре.Главите на болтовете му се развиват с еврейска звезда.След развиването на болтовете, се върти волана пълен ляв, за ляв маншон,или пълен десен,за десен маншон.Вътрешното каре се измъква от скоростната кутия.То се държи на една зегерка.Маха се зегерката,вътрешното каре,ШАЙБА,вътрешен маншон,външен маншон.Трябват:свястен крик(добре е да бъде маслен),зегер клещи,еврейска звезда,парцал и стандартни като управител,клещи,отвертки...Това се отнася за Голф2.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
само с това ключе ли стяга гайката...
по спомени, тя се стяха с около 200 нм.. с това ключе надали си ги направил....
Само да предупредя, че ви трябва СЕРИОЗЕН инструмент + евентуално тръбичка за да развиете гайката на главината.!!!
най-добре...
колата на земята..
някой напиня яко спирачките..
а вие напиняте да отвиете гайката.
по спомени, тя се стяха с около 200 нм.. с това ключе надали си ги направил....
Само да предупредя, че ви трябва СЕРИОЗЕН инструмент + евентуално тръбичка за да развиете гайката на главината.!!!
най-добре...
колата на земята..
някой напиня яко спирачките..
а вие напиняте да отвиете гайката.
- deyan_petrov
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- svetoslav_sp
- Мнения: 108
- Регистриран на: Сря 30 авг 2006 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- Контакти:
- тръба
- Мнения: 1656
- Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Гайката на карето се стяга здраво!Т.е. нормален напън на стягане с еднометрово рамо.Взима да издава едни такива странни звуци .От друга страна внимавайте да не отидете в другата крайност и да скъсате оста,или да превърти гайката.Както каза колегата преди мен,"добре е някой да стъпи здраво на спирачката".
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта