Ел. схема на климатик за Голф 3
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ел. схема на климатик за Голф 3
Здравейте! Трябва ми ел. схемата на климатик. Имам голф 3 и климатика ми спря в най-голямата жега. Ходих на майстор, а той ми каза, че проблема е в ел. инсталацията. Има си фреон в системата. Тъй като горе долу се оправям с жиците, реших сам да се опитам да го оправя. Приемам всякакви "напътсвия" за отсраняване на проблема. Ако някой има и ел.схема надявам се да я сподели:)
- valkilmera
- Мнения: 800
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
- Автомобил: Golf3 4 Audi A3
- Двигател: ABS AZD 8P
- Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g
!!!
Колега и аз имам климатик,но за схеми не зная дали ще са ти в полза!!!
Знам само че в двиг.отсег има закачени на разширителният съд 2 бушона и др.предпазители ....При мен бе изгорял единият и като го смених се оправи климата...
Също така може да е от копчетата или някъкво др.захранване има много вариянти...
Ако се сетя за нещо ще пиша пак
Знам само че в двиг.отсег има закачени на разширителният съд 2 бушона и др.предпазители ....При мен бе изгорял единият и като го смених се оправи климата...
Също така може да е от копчетата или някъкво др.захранване има много вариянти...
Ако се сетя за нещо ще пиша пак
- valkilmera
- Мнения: 800
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
- Автомобил: Golf3 4 Audi A3
- Двигател: ABS AZD 8P
- Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
valkilmera написа:ataman написа:А климатика ти оригинален ли е или е слаган допълнително ? Питам те, защото и аз съм с голфче 3-ка с допълнително слаган климатик и имам проблеми с него ...
Градски!!!
Не знам кого питаш,но и моят е слаган допълнително- в Италия!!!
Какъв ти е проблема...??????
Както си карам с включен климатик в момента в който излюча колата от скотост и падат оборотите, и то доста рязко. Мъчи се да ги вдигне сама, но не може и гасне.
Носих я на сервиз, сложиха софтуера на борд компютъра отново, само, че няма подобрение. Гледаха за отечки по системата - няма. Фреона е пълен до горе, маслото е сменяно .. нямам никъде скъсан маркуч .. но проблема е на лице.
Като си карам с изключен климатик няма проблем с оборотите.
Четох в някоя тема, че имало някакво кабелче от компресора към 39 пин на борд компютъра .. остава него да проверя, но не знам къде са тия пинове.
Ако се сещаш за нещо друго каквото мога да направя .. ще съм ти благодарен.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пон 23 юни 2008 3:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ataman написа:valkilmera написа:ataman написа:А климатика ти оригинален ли е или е слаган допълнително ? Питам те, защото и аз съм с голфче 3-ка с допълнително слаган климатик и имам проблеми с него ...
Градски!!!
Не знам кого питаш,но и моят е слаган допълнително- в Италия!!!
Какъв ти е проблема...??????
Както си карам с включен климатик в момента в който излюча колата от скотост и падат оборотите, и то доста рязко. Мъчи се да ги вдигне сама, но не може и гасне.
Носих я на сервиз, сложиха софтуера на борд компютъра отново, само, че няма подобрение. Гледаха за отечки по системата - няма. Фреона е пълен до горе, маслото е сменяно .. нямам никъде скъсан маркуч .. но проблема е на лице.
Като си карам с изключен климатик няма проблем с оборотите.
Четох в някоя тема, че имало някакво кабелче от компресора към 39 пин на борд компютъра .. остава него да проверя, но не знам къде са тия пинове.
Ако се сещаш за нещо друго каквото мога да направя .. ще съм ти благодарен.
как да разбера дали моя е заводски или е слаган после
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
моя съвет е следния от коя година е колата кога е произведена ако е до 93- 94 и е оригинална немска зглобявана в техните заводи със сигурност е без климатик , климатика е сложен после в италия . Ако е испанска обаче там вече може да е с фабрично монтиран климатик но те са по нови като години незнам точно от коя година са започнали испанците да правят голфове само знам че са боклуци , всичко им е калпаво по лошо изработено от немското дори самите ламарини.
Сега на темата не ти трябва схема на климатика тя е много проста идеята е следната имаш един компресор който завършва с магнитен съединител, когато включиш копчето за климатика от купето всъщност ти включваш едно реле което играе ролята на буфер м/у веригата на копчето и тази на магнитния съединител на компресора защото тока който черпи компресора при включване е именно този на магнитния съединител и той е голям ако го нямаше релето след две три включвания на копчето контактите му ще се стопят .... Така като чета какво пише най вероятно не ти се включва този съединител , това лесно може да се провери като на запален двигател включиш климатика ... веднага след включването двигателя трябва да намали оборотите си докато развърти компресора... при теб това най вероятно отсъства защото не се подава напрежение може би към съединителя . Този съединител представлява една бобина на която като се подаде ток прилепва една шаиба която предава въртеливото движение от ремъка към компресора ремъка ти върти също така и алтернатора. Това може и да се види с просто око, при натискане на копчето на климатика се вижда как прилепва тази шайба ако климатика работи .
Възможните повреди :1. трябва да имаш бушончета , едно е на слаботоковата част ключ , бушон бобинка на реле; второ е във веригата контакт на реле, бушон, бобина на ел. магнита на съединителя .. трябва да се проверят тези бушони ..една подробност може италянеца да е спестил втория бушон по мощния те работят също доста мърляво.
2. може релето да ти е здало багажа изгорели контакти или бобина
3. най лошото което може да бъде изгоряла бобина на съединителя тогава ще трябва да смениш компресора.
4. А може и нито едното от горните работи а да имаш просто окисляване на контактите на релето или бушоните.
Всички тези бушончета и релета се намират точно до казанчето за антифриза в една черна пласмасова кутия ако изобщо е останала при тебе , щото при мен я няма изпаднала е някъде. И ето тук още една глупост на италянеца , когато са слагали климатика , могли са да разколачат цялата инсталация за да си вземат захранване ,управление и т.н. а не са се сетили да сложат всичките чарколяци вътре в купето над краката на шофьора дето си е по принцип предвидено място за всичко това цяло табло са сложили немците , а жабарите сложили го отвън и какво завали дъжд , лош климат и всички контакти се окислят, релета , бушони диоди сичко и климатика не работи...
Забравих да кажа в тази кутия има още релета и диоди и бушони те пак са свързани с климатика но те са във друга верига , те управляват перката на радиатора , датчика за температура с двете нива на включване при 90 и при 100 градуса това се е наложило за да може да охлаждат фреона който циркулира във втори радиатор който се намира пред водния радиатор, затова когато се включи второто копче max от купето то управлява тази верига и включва директно перката когато фреона се е загрял над определена температура
Сега на темата не ти трябва схема на климатика тя е много проста идеята е следната имаш един компресор който завършва с магнитен съединител, когато включиш копчето за климатика от купето всъщност ти включваш едно реле което играе ролята на буфер м/у веригата на копчето и тази на магнитния съединител на компресора защото тока който черпи компресора при включване е именно този на магнитния съединител и той е голям ако го нямаше релето след две три включвания на копчето контактите му ще се стопят .... Така като чета какво пише най вероятно не ти се включва този съединител , това лесно може да се провери като на запален двигател включиш климатика ... веднага след включването двигателя трябва да намали оборотите си докато развърти компресора... при теб това най вероятно отсъства защото не се подава напрежение може би към съединителя . Този съединител представлява една бобина на която като се подаде ток прилепва една шаиба която предава въртеливото движение от ремъка към компресора ремъка ти върти също така и алтернатора. Това може и да се види с просто око, при натискане на копчето на климатика се вижда как прилепва тази шайба ако климатика работи .
Възможните повреди :1. трябва да имаш бушончета , едно е на слаботоковата част ключ , бушон бобинка на реле; второ е във веригата контакт на реле, бушон, бобина на ел. магнита на съединителя .. трябва да се проверят тези бушони ..една подробност може италянеца да е спестил втория бушон по мощния те работят също доста мърляво.
2. може релето да ти е здало багажа изгорели контакти или бобина
3. най лошото което може да бъде изгоряла бобина на съединителя тогава ще трябва да смениш компресора.
4. А може и нито едното от горните работи а да имаш просто окисляване на контактите на релето или бушоните.
Всички тези бушончета и релета се намират точно до казанчето за антифриза в една черна пласмасова кутия ако изобщо е останала при тебе , щото при мен я няма изпаднала е някъде. И ето тук още една глупост на италянеца , когато са слагали климатика , могли са да разколачат цялата инсталация за да си вземат захранване ,управление и т.н. а не са се сетили да сложат всичките чарколяци вътре в купето над краката на шофьора дето си е по принцип предвидено място за всичко това цяло табло са сложили немците , а жабарите сложили го отвън и какво завали дъжд , лош климат и всички контакти се окислят, релета , бушони диоди сичко и климатика не работи...
Забравих да кажа в тази кутия има още релета и диоди и бушони те пак са свързани с климатика но те са във друга верига , те управляват перката на радиатора , датчика за температура с двете нива на включване при 90 и при 100 градуса това се е наложило за да може да охлаждат фреона който циркулира във втори радиатор който се намира пред водния радиатор, затова когато се включи второто копче max от купето то управлява тази верига и включва директно перката когато фреона се е загрял над определена температура
- valkilmera
- Мнения: 800
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
- Автомобил: Golf3 4 Audi A3
- Двигател: ABS AZD 8P
- Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g
“““““
Колегата от София ме смая с изчерпателния си отговор,дори и малко да не ми е било ясно относно малки или големи детаили вече се изясни поне на 99%
Значи градски чети и констатирай...
Значи градски чети и констатирай...
- valkilmera
- Мнения: 800
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
- Автомобил: Golf3 4 Audi A3
- Двигател: ABS AZD 8P
- Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g
ч
А какъв е този пин 39-някой знае ли за да го изясним????????
При мен проблема е друг колега, климатика работи в това съм сигурен просто колата гасне в момента в който освободя от скорост.
А за пин-а четох в тази тема:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... =%EF%E8%ED
А за пин-а четох в тази тема:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... =%EF%E8%ED
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
КОЛЕГА ПРИ ТЕБ ПРОБЛЕМА Е ДРУГ НАЙ ВЕРОЯТНО В КОМПРЕСОРА МОЖЕ НЕЩО ДА Е КЛЕЯСАЛО ИЛИ ДА ИМАШ ПОВРЕДЕН ЛАГЕР ВЪТРЕ В НЕГО МИСЛЯ ЧЕ ОПРАВИЯТА МУ Е НОВ КОМПРЕСОР .....КАКВО МОЖЕШ ДА НАПРАВИШ СВАЛИ РЕМЪКА , ЗАПАЛИ ДВИГАТЕЛЯ ЩЕ ТИ СВЕТНЕ ИНДИКАЦИЯТА ЧЕ НЕ ТИ ЗАРЕЖДА АКУМОЛАТОРА НЕ СЕ ПЛАШИ ТОВА Е ЩОТО СИ МАХНАЛ РЕМЪКА , ВКЛЮЧИ КЛИМАТИКА ДА ПРИЛЕПНЕ ШАЙБАТА И СЕ НАВЕДИ ОТПРЕД С РЪКА ПРОБВАЙ НА РЪКА ДА ГО ЗАВЪРТИШ ШАЙБАТА НА КОМПРЕСОРА АКО НЕ МОЖЕШ ЗНАЧИ ИМА ДЕФЕКТ В КОМПРЕСОРА , ЗАТОВА ТИ ГАСНЕ КОЛАТА , КОМПА НЕ МОЖЕ ДА КОМПЕНСИРА НАТОВАРВАНЕТО НА ДВИГАТЕЛЯ ЩОТО Е СТАНАЛО ПРЕКОМЕРНО ГОЛЯМО И ГАСНЕ ТОЗИ ПРОБЛЕМ НЕ Е ОТ НИКАКЪВ ПИН 39 ИЛИ ПОНЕ ПРИ МЕН НЕ СЪМ ВИДЯЛ ДА ИМА ТАКОВА НЕЩО
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ДА СИГУРНО Е ВЯРНО ТОВА ЗА ПИН 39 НО ПРИ МЕН НЯМА ТАКОВА НЕЩО НЕ МИ СЕ ВДИГАТ ОБОРОТИТЕ И СИ ВЪРВИ ДОБРЕ , НО АЗ НЯМАМ БОРДОВ КОМП ПРЕДПОЛАГАМ 4Е ЧИПА КОЙТО ЗАМЕСТВА БОРДОВИЯ НЕ ПОЗВОЛЯВА ТАЗИ ФУНКЦИЯ И ЗАТОВА НЕ Е СЛОЖЕН ТАКЪВ КАБЕЛ ... ИНЕ4Е Е ДОБРА ИДЕЯ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА ТАЗИ ОПЦИЯ КОЛАТА МИ Е 1.4 БЕНЗИН а АБД ДВИГАТЕЛ
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта