Ел. схема на климатик за Голф 3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ел. схема на климатик за Голф 3

Мнениеот mtm_golf » Нед 29 юни 2008 22:19


Здравейте! Трябва ми ел. схемата на климатик. Имам голф 3 и климатика ми спря в най-голямата жега. Ходих на майстор, а той ми каза, че проблема е в ел. инсталацията. Има си фреон в системата. Тъй като горе долу се оправям с жиците, реших сам да се опитам да го оправя. Приемам всякакви "напътсвия" за отсраняване на проблема. Ако някой има и ел.схема надявам се да я сподели:)




Потребителски аватар
valkilmera
Мнения: 800
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
Автомобил: Golf3 4 Audi A3
Двигател: ABS AZD 8P
Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g

!!!

Мнениеот valkilmera » Пон 30 юни 2008 17:48


Колега и аз имам климатик,но за схеми не зная дали ще са ти в полза!!!
Знам само че в двиг.отсег има закачени на разширителният съд 2 бушона и др.предпазители ....При мен бе изгорял единият и като го смених се оправи климата...
Също така може да е от копчетата или някъкво др.захранване има много вариянти...
Ако се сетя за нещо ще пиша пак :lupe


ataman
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 09 юни 2008 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ataman » Пон 30 юни 2008 18:26


А климатика ти оригинален ли е или е слаган допълнително ? Питам те, защото и аз съм с голфче 3-ка с допълнително слаган климатик и имам проблеми с него ...


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Пон 30 юни 2008 18:27


Първо пробвай директно да подадеш ток на компресора за да провериш дали бубината включва. Ако включва тръгваш от него към купето и мериш.


Потребителски аватар
valkilmera
Мнения: 800
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
Автомобил: Golf3 4 Audi A3
Двигател: ABS AZD 8P
Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g

Мнениеот valkilmera » Пон 30 юни 2008 23:43


ataman написа:А климатика ти оригинален ли е или е слаган допълнително ? Питам те, защото и аз съм с голфче 3-ка с допълнително слаган климатик и имам проблеми с него ...


Градски!!!
Не знам кого питаш,но и моят е слаган допълнително- в Италия!!!
Какъв ти е проблема...??????


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2541
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Вто 01 юли 2008 5:13


Заповядай :wink:
Изображение


ataman
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 09 юни 2008 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ataman » Вто 01 юли 2008 14:47


valkilmera написа:
ataman написа:А климатика ти оригинален ли е или е слаган допълнително ? Питам те, защото и аз съм с голфче 3-ка с допълнително слаган климатик и имам проблеми с него ...


Градски!!!
Не знам кого питаш,но и моят е слаган допълнително- в Италия!!!
Какъв ти е проблема...??????


Както си карам с включен климатик в момента в който излюча колата от скотост и падат оборотите, и то доста рязко. Мъчи се да ги вдигне сама, но не може и гасне.
Носих я на сервиз, сложиха софтуера на борд компютъра отново, само, че няма подобрение. Гледаха за отечки по системата - няма. Фреона е пълен до горе, маслото е сменяно .. нямам никъде скъсан маркуч .. но проблема е на лице.
Като си карам с изключен климатик няма проблем с оборотите.
Четох в някоя тема, че имало някакво кабелче от компресора към 39 пин на борд компютъра .. остава него да проверя, но не знам къде са тия пинове.
Ако се сещаш за нещо друго каквото мога да направя .. ще съм ти благодарен.


versace_gold
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 23 юни 2008 3:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот versace_gold » Вто 01 юли 2008 15:00


ataman написа:
valkilmera написа:
ataman написа:А климатика ти оригинален ли е или е слаган допълнително ? Питам те, защото и аз съм с голфче 3-ка с допълнително слаган климатик и имам проблеми с него ...


Градски!!!
Не знам кого питаш,но и моят е слаган допълнително- в Италия!!!
Какъв ти е проблема...??????


Както си карам с включен климатик в момента в който излюча колата от скотост и падат оборотите, и то доста рязко. Мъчи се да ги вдигне сама, но не може и гасне.
Носих я на сервиз, сложиха софтуера на борд компютъра отново, само, че няма подобрение. Гледаха за отечки по системата - няма. Фреона е пълен до горе, маслото е сменяно .. нямам никъде скъсан маркуч .. но проблема е на лице.
Като си карам с изключен климатик няма проблем с оборотите.
Четох в някоя тема, че имало някакво кабелче от компресора към 39 пин на борд компютъра .. остава него да проверя, но не знам къде са тия пинове.
Ако се сещаш за нещо друго каквото мога да направя .. ще съм ти благодарен.


как да разбера дали моя е заводски или е слаган после :(


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Вто 01 юли 2008 22:42


моя съвет е следния от коя година е колата кога е произведена ако е до 93- 94 и е оригинална немска зглобявана в техните заводи със сигурност е без климатик , климатика е сложен после в италия . Ако е испанска обаче там вече може да е с фабрично монтиран климатик но те са по нови като години незнам точно от коя година са започнали испанците да правят голфове само знам че са боклуци , всичко им е калпаво по лошо изработено от немското дори самите ламарини.
Сега на темата не ти трябва схема на климатика тя е много проста идеята е следната имаш един компресор който завършва с магнитен съединител, когато включиш копчето за климатика от купето всъщност ти включваш едно реле което играе ролята на буфер м/у веригата на копчето и тази на магнитния съединител на компресора защото тока който черпи компресора при включване е именно този на магнитния съединител и той е голям ако го нямаше релето след две три включвания на копчето контактите му ще се стопят .... Така като чета какво пише най вероятно не ти се включва този съединител , това лесно може да се провери като на запален двигател включиш климатика ... веднага след включването двигателя трябва да намали оборотите си докато развърти компресора... при теб това най вероятно отсъства защото не се подава напрежение може би към съединителя . Този съединител представлява една бобина на която като се подаде ток прилепва една шаиба която предава въртеливото движение от ремъка към компресора ремъка ти върти също така и алтернатора. Това може и да се види с просто око, при натискане на копчето на климатика се вижда как прилепва тази шайба ако климатика работи .
Възможните повреди :1. трябва да имаш бушончета , едно е на слаботоковата част ключ , бушон бобинка на реле; второ е във веригата контакт на реле, бушон, бобина на ел. магнита на съединителя .. трябва да се проверят тези бушони ..една подробност може италянеца да е спестил втория бушон по мощния те работят също доста мърляво.
2. може релето да ти е здало багажа изгорели контакти или бобина
3. най лошото което може да бъде изгоряла бобина на съединителя тогава ще трябва да смениш компресора.
4. А може и нито едното от горните работи а да имаш просто окисляване на контактите на релето или бушоните.
Всички тези бушончета и релета се намират точно до казанчето за антифриза в една черна пласмасова кутия ако изобщо е останала при тебе , щото при мен я няма изпаднала е някъде. И ето тук още една глупост на италянеца , когато са слагали климатика , могли са да разколачат цялата инсталация за да си вземат захранване ,управление и т.н. а не са се сетили да сложат всичките чарколяци вътре в купето над краката на шофьора дето си е по принцип предвидено място за всичко това цяло табло са сложили немците , а жабарите сложили го отвън и какво завали дъжд , лош климат и всички контакти се окислят, релета , бушони диоди сичко и климатика не работи...
Забравих да кажа в тази кутия има още релета и диоди и бушони те пак са свързани с климатика но те са във друга верига , те управляват перката на радиатора , датчика за температура с двете нива на включване при 90 и при 100 градуса това се е наложило за да може да охлаждат фреона който циркулира във втори радиатор който се намира пред водния радиатор, затова когато се включи второто копче max от купето то управлява тази верига и включва директно перката когато фреона се е загрял над определена температура


Потребителски аватар
valkilmera
Мнения: 800
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
Автомобил: Golf3 4 Audi A3
Двигател: ABS AZD 8P
Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g

“““““

Мнениеот valkilmera » Сря 02 юли 2008 0:26


Колегата от София ме смая с изчерпателния си отговор,дори и малко да не ми е било ясно относно малки или големи детаили вече се изясни поне на 99%

Значи градски чети и констатирай...


Потребителски аватар
valkilmera
Мнения: 800
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
Автомобил: Golf3 4 Audi A3
Двигател: ABS AZD 8P
Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g

ч

Мнениеот valkilmera » Сря 02 юли 2008 0:27


А какъв е този пин 39-някой знае ли за да го изясним????????


ataman
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 09 юни 2008 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ataman » Сря 02 юли 2008 8:15


При мен проблема е друг колега, климатика работи в това съм сигурен :) просто колата гасне в момента в който освободя от скорост.
А за пин-а четох в тази тема:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... =%EF%E8%ED


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Сря 02 юли 2008 13:10


КОЛЕГА ПРИ ТЕБ ПРОБЛЕМА Е ДРУГ НАЙ ВЕРОЯТНО В КОМПРЕСОРА МОЖЕ НЕЩО ДА Е КЛЕЯСАЛО ИЛИ ДА ИМАШ ПОВРЕДЕН ЛАГЕР ВЪТРЕ В НЕГО МИСЛЯ ЧЕ ОПРАВИЯТА МУ Е НОВ КОМПРЕСОР .....КАКВО МОЖЕШ ДА НАПРАВИШ СВАЛИ РЕМЪКА , ЗАПАЛИ ДВИГАТЕЛЯ ЩЕ ТИ СВЕТНЕ ИНДИКАЦИЯТА ЧЕ НЕ ТИ ЗАРЕЖДА АКУМОЛАТОРА НЕ СЕ ПЛАШИ ТОВА Е ЩОТО СИ МАХНАЛ РЕМЪКА , ВКЛЮЧИ КЛИМАТИКА ДА ПРИЛЕПНЕ ШАЙБАТА И СЕ НАВЕДИ ОТПРЕД С РЪКА ПРОБВАЙ НА РЪКА ДА ГО ЗАВЪРТИШ ШАЙБАТА НА КОМПРЕСОРА АКО НЕ МОЖЕШ ЗНАЧИ ИМА ДЕФЕКТ В КОМПРЕСОРА , ЗАТОВА ТИ ГАСНЕ КОЛАТА , КОМПА НЕ МОЖЕ ДА КОМПЕНСИРА НАТОВАРВАНЕТО НА ДВИГАТЕЛЯ ЩОТО Е СТАНАЛО ПРЕКОМЕРНО ГОЛЯМО И ГАСНЕ ТОЗИ ПРОБЛЕМ НЕ Е ОТ НИКАКЪВ ПИН 39 ИЛИ ПОНЕ ПРИ МЕН НЕ СЪМ ВИДЯЛ ДА ИМА ТАКОВА НЕЩО


Потребителски аватар
pitbula90
Мнения: 217
Регистриран на: Вто 08 май 2007 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елхово - София
Контакти:

Мнениеот pitbula90 » Сря 02 юли 2008 13:17


Колега извинявам се че ти ползвам темата,но и аз имам проблем с климатика не работи на положение макс а само на норм какъв може да е проблема?Колата е голф 3 1.6 абу 75 коня 94 набор


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Сря 02 юли 2008 13:20


ДА СИГУРНО Е ВЯРНО ТОВА ЗА ПИН 39 НО ПРИ МЕН НЯМА ТАКОВА НЕЩО НЕ МИ СЕ ВДИГАТ ОБОРОТИТЕ И СИ ВЪРВИ ДОБРЕ , НО АЗ НЯМАМ БОРДОВ КОМП ПРЕДПОЛАГАМ 4Е ЧИПА КОЙТО ЗАМЕСТВА БОРДОВИЯ НЕ ПОЗВОЛЯВА ТАЗИ ФУНКЦИЯ И ЗАТОВА НЕ Е СЛОЖЕН ТАКЪВ КАБЕЛ ... ИНЕ4Е Е ДОБРА ИДЕЯ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА ТАЗИ ОПЦИЯ КОЛАТА МИ Е 1.4 БЕНЗИН а АБД ДВИГАТЕЛ



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта