Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Здравейте! Двигателят е 1.6 АЕК. След смяна на повдигачите двигателят наистина поутихна но все пак си тракат и то при подаване на газ доста отчетливо се чуват, на празен ход по-малко но пак се чуват. Според майстора било нормално докато се напаснат с разпределителния вал. Дали наистина е така или мотора е толкова амортизиран, че няма как да се избегне този неприятен шум, дори и с новите повдигачи. Благодаря ви предварително!
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
С какво масло си, и на колко км е колата? но го има и този момент на напасване
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
С какво масло си, и на колко км е колата? но го има и този момент на напасване
Маслото е Мотул 10W 40, а двигателят е на над 250000, но точно колко не се знае. Значи все пак има вероятност тракането постепенно да изчезне?
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Би трябвало да изчезне, все още се сработват.
- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Колега, личното ми мнение, че подобно нещо като "напасване" на повдигачите не съществува поради простата причина, че където са леглата на повдигачите, луфтовете на разпределеителния вал, луфтовете на клапана във водачите и т.н. са строго дефинирани от производителя и са дадени максимално допустими отклонения от тях а повярвай ми те са наистина много ама наистина много малки и в никакъв случай не могат да предизвикат някакви силно осезаеми шумове.Тоест ако нямаш износвания извън тези максимално допустими норми и единствено са били "свършили" повдигачите или някои от тях то смяната им щеше да реши проблема с "чукането" на 100%.Факта, че след смяна продължава да "чука" говори, че има и друг проблем отделен от прецаканите повдигачи.Ако чукането в момента наистина е от повдигачите това по-скоро говори за проблем с налягането на маслото, което може да провери лесно като се измери.Другия варянт е чукането да не е от самите повдигачи,а да идва от разпределителния вал.Когато вала се износи започва да "хлопа" в собствените си легла което се изразява в екцентрични движения нагоре-надолу.Получава се така, че когато гърбицата започне да натиска повдигача на долу вместо повдигача да слезе на долу и да натисне клапана то вала се повдига нагоре поради противодействието на двете пружини на клапана и чука или в собствените си черупки или чука в челото на повдигача заради тези луфтове които са се получили.
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Моя съвет е като препатил и аз от /нови/ повдигачи да си запазиш старите и когато ти блокират някой от новите да си сложиш пак оригиналните и както каза колегата по-горе си виж налягането на маслото ,а това с разхлопването на разпределителния вал е малко вероятно.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Колега! Извинявай, но за двигател на незнайно-колко си километри,защо използвате масло 10W40??? Аз знам, че това масло е рядко за толкова много километри и би трябвало да е минерално 15W40. Колкото до тракането- ако не са повдигачите е възможно да са износени шийките на разпределителния вал, и оттам и по-голям луфт и тракане на средни и високи обороти на мотора. Всичко това и с рядко масло...
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
При работна температура вискозитета и на 10/40 и 15/40 е един и същ въпроса е дали тракат сутрин или на загрял двигател,аз по-принцип си карам с 10/40 пробвал съм и с 15/40/минерално/ и все същата работа.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Да, така е! В някои темп. диапазони вискозитета на двете масла е почти еднакъв, но точно тук е мястото да кажа, че при студен мотор, който не е нов вече е по-добре да е с по-гъсто масло. Личен опит - от една проба - първото масло, не го знаех какво е като купих колата, но като го смених й сложих 10W40. И, ужас трака та се нетрае!!! После сложих другото 15W40 след 7000 км.Сега съм пак с 15w40 - на 4000км. и не ми тракат повдигачите вече. Мисля, че нашите климатични условия и износени автомобили са си точно за 15W40 - независимо от коя марка масло!
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Благодаря ви за мненията колеги. Реших се да сменя повдигачите, защото 1 или 2, според майстора, се бяха разтракали при загрял двигател и това ме дразнеше. Сега се чуват усезаемо по-слабо, но неравномерно, тоест ту се чуват ту затихват - това на празен ход. При подаване на газ е същото, но по-отчетливо. Майстора ми показа старите - както се изрази циментацията им е заминала и според него са доста износени. Сподели ми и неприятния факт, че колата е карана доста време със старо масло, защото по капака на клапаните е се е полепило нещо подобно на грес и кой знае надолу по двигателя какво е! Явно двигателя е доста износен в крайна сметка. Интересното е че след смяната на повдигачите колата като че ли си подобри динамиката, а може и да си въобразявам. Разбира се, че ще проверя налягането на маслото но едва ли ще се окаже това проблема. Относно маслото, от колегите от форума и от майстори знам, че то трябва да е 10W 40 именно заради хидравличните повдигачи а е MOTUL, защото тук доста го препоръчват. Колега jagler разбира се, че си запазих старите. Бях вече прочел постовете ти Но май за съжаление ме чака основен ремонт или смяна на двигател или нова кола
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Абе незнам дали мотора е износен +ама това с минералното и полусинтетиката за мен е относително,ще дам едно наблюдение над една кола от "врага" Вектра Б,в момента е на 540 000 км,от 395 000 се кара с 10/40 ,напоследък около(към 500 000) слагам 15/40 е да ма повече трака от колкото с 10/40
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
И аз сменях моите наскоро - взех ги 2-ра ръка на 3000км от работеща и не тракаща кола - при мен си тракат а старите ми не тракаха - явно има момент на наместване....засега няма да я пипам въобще пък то ще си каже.
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Здравейте колеги. Май има надежда нещата да си дойдат на мястото . Тази събота и неделя изминах около 600км. Шума от "тракащите" повдигачи на празен ход почти изчезна, само от време на време някой се обажда и то сериозно трябва да се заслушам за да го чуя. Според майстора за да няма такъв проблем трябва да се учим от сервизите на "TOYOTA" . Там задължително при всяка смяна на маслото слагат в старото масло някаква специална добавка за почистване на двигателя, който рабои около 10 мин. с добавката, след което се сменя маслото с новото. Въпреки, че струва около 30-40лв. шишенцето, при следващата смяна на маслото ще я използвам та да видия за какво иде реч.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
Ако при смяната е останало и едно мехурче въздух при пълненето на повдигачите преди смяната си оказва влияние, трябва малко време за да се поразтвори въздуха в маслото и да изчезне.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Чисто нови хидравлични повдигачи, а "тракат"...!?
повдига4 при бензинов мотор се 4ува и когато някоя свещ не работи на 100процента-прегледаи си и запалителната система
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 132 госта