Технология на боядисване ... как е точно :)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Технология на боядисване ... как е точно :)
Колеги мисля да си боядисвам предния капак и единия калник как е точно технологията на боядисване... компресор имам пистолет също не сам скаран с боядисването... но на автомобили не ми се е налагало
- aleky
- Мнения: 93
- Регистриран на: Сря 15 апр 2009 20:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: asenovgrad
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
ако си боядисвал преди коли да ама ся за 1 ви пат недеи колега не е лесно да налеиш капак дето е почти наи големия детаил по колата иска практика и то много .
- kikata
- Мнения: 534
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 20:57
- Автомобил: vw passat b6
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
И аз се нуждая от съвет!
Искам да си боядисам лайсните и предната добавка на голфарата.Единственото нещо което съм боядисал до сега са някои детайли по интериора в стил р32 и трябва да одбележа, че станаха супер.
И аз като колегата имам всичко необходимо, пистолет, компресор, шкурки и т.н. Как точно се подготвят детайлите, преди боята с каква основа се пръска, а след нея? Айде разбирачите да ударят по едно рамо!
Искам да си боядисам лайсните и предната добавка на голфарата.Единственото нещо което съм боядисал до сега са някои детайли по интериора в стил р32 и трябва да одбележа, че станаха супер.
И аз като колегата имам всичко необходимо, пистолет, компресор, шкурки и т.н. Как точно се подготвят детайлите, преди боята с каква основа се пръска, а след нея? Айде разбирачите да ударят по едно рамо!
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Ми преди боя е шприц кит ако всичко е добре преди това обаче с водна щурка за да падне лака ако има такаф и според мен може и да греша затова и пуснах темата... и след шприца пак водно после боя и лак
- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
И още едно допълнение - важно !
Детайлът ( капак , врата , калник .... ) при боядисването ( пръскането ) да е в такова положение в което стои на колата , че иначе се получава разлика в цвете
Детайлът ( капак , врата , калник .... ) при боядисването ( пръскането ) да е в такова положение в което стои на колата , че иначе се получава разлика в цвете
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
martin4o_mom4e написа:И още едно допълнение - важно !
Детайлът ( капак , врата , калник .... ) при боядисването ( пръскането ) да е в такова положение в което стои на колата , че иначе се получава разлика в цвете
затова пуснах темата защото за всичко си има и тънкости
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Може ли да ползвам темата ? Как и с какво се боядисва - предна броня и странични огледала ?
ПП Иначе за предния капак не трябва ли да се свали първо стария слой боя ??
ПП Иначе за предния капак не трябва ли да се свали първо стария слой боя ??
- kikata
- Мнения: 534
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 20:57
- Автомобил: vw passat b6
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
StS написа:Може ли да ползвам темата ? Как и с какво се боядисва - предна броня и странични огледала ?
ПП Иначе за предния капак не трябва ли да се свали първо стария слой боя ??
Само да вметна, че и предна броня трябва да боядисвам, и от тук въпроса - до до какво положение се сваля старата боя.
- GRUEL
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
- Автомобил: 1995 Golf III GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: София
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Ако има дефекти сваляш до "твърдо" мястото около дефекта и после изравняваш с кит. Ако си е здрава боята е достатъчно да свалиш само лака...
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
GRUEL написа:Ако има дефекти сваляш до "твърдо" мястото около дефекта и после изравняваш с кит. Ако си е здрава боята е достатъчно да свалиш само лака...
Е на огледалото какво да му свалям то е пласмаса
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
М за шприц кита се иска специален пистолет.. че аз само в флакони съм виждал или има и като за стандартните пистолети
- GRUEL
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
- Автомобил: 1995 Golf III GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: София
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
StS написа:GRUEL написа:Ако има дефекти сваляш до "твърдо" мястото около дефекта и после изравняваш с кит. Ако си е здрава боята е достатъчно да свалиш само лака...
Е на огледалото какво да му свалям то е пласмаса
Говорех за предния капак. За пластмасата - понеже не е гладка ами е малко "рошава" минаваш хубаво с водна да стане гладка, после пластификатор, боя, лак и като изсъхне лака го полираш за да махнеш портокала...
- kondzhagyulo
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Балчик
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
martin4o_mom4e написа:И още едно допълнение - важно !
Детайлът ( капак , врата , калник .... ) при боядисването ( пръскането ) да е в такова положение в което стои на колата , че иначе се получава разлика в цвете
Колега, аз не откривам логика в това. Аз съм пръскал много други неща с изключение на коли и затова. Ама може да има някаво значение все пак положението на детаела . Все пак.... обясни по-подробно, ако не те затруднява
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
_NqKoI_ написа:М за шприц кита се иска специален пистолет.. че аз само в флакони съм виждал или има и като за стандартните пистолети
Шприца си се пръска със същия пистолет като за боята.Не ти трябва специален.
Не съм бояджия, но и на мен ми се налага от време на време да си боядисвам разни неща.Последно опашката на мотора.
Ще се опитам да ти обясня стъпките на боядисването.
Първо ако имаш кривини по детайла трябва да свалиш боята до ламарина и да китосаш(кита хваща най-добре на ламарина). След това шлайфаш и пак китосваш докато стане равно.
След това е реда на шприц кита.Ако детайла е боядисан трябва първо да минеш на водна за да матираш боята и тогава шприца.
Като изсъхне шприца минаваш отново на водна и после боядисваш.
Това за положението на калника и на мен ми е непонятно.
Според мен е хубаво да са ти разположени водоравно детайлите за да има по-малка опасност от стичане.
Още нещо много важно. Помещението в което ще боядисваш трябва да е чисто, защото аз пребоядисах опашката на мотора заради една паяжина която падна върху боята.
След като изсъхне хубаво боята е желателно но не задължително да се полира с полирпаста за да стане още по-добре.
Надявам се да съм бил полезен.
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
milenski_77 написа:_NqKoI_ написа:М за шприц кита се иска специален пистолет.. че аз само в флакони съм виждал или има и като за стандартните пистолети
Шприца си се пръска със същия пистолет като за боята.Не ти трябва специален.
Не съм бояджия, но и на мен ми се налага от време на време да си боядисвам разни неща.Последно опашката на мотора.
Ще се опитам да ти обясня стъпките на боядисването.
Първо ако имаш кривини по детайла трябва да свалиш боята до ламарина и да китосаш(кита хваща най-добре на ламарина). След това шлайфаш и пак китосваш докато стане равно.
След това е реда на шприц кита.Ако детайла е боядисан трябва първо да минеш на водна за да матираш боята и тогава шприца.
Като изсъхне шприца минаваш отново на водна и после боядисваш.
Това за положението на калника и на мен ми е непонятно.
Според мен е хубаво да са ти разположени водоравно детайлите за да има по-малка опасност от стичане.
Още нещо много важно. Помещението в което ще боядисваш трябва да е чисто, защото аз пребоядисах опашката на мотора заради една паяжина която падна върху боята.
След като изсъхне хубаво боята е желателно но не задължително да се полира с полирпаста за да стане още по-добре.
Надявам се да съм бил полезен.
Мерси мн колега
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта