Технология на боядисване ... как е точно :)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- kikata
- Мнения: 534
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 20:57
- Автомобил: vw passat b6
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Много полезно, браво!
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Относно огледала и брони-пръскаш елемента с пластофикс(тои съхне доста бързо),след това пръскаш хубав слои шприц в зависимост от грапавината на самата пластмаса,минаваш старателно с водна шкурка800-1000 и после деистваш с боята....и всичко е точно!
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
колегата да пусне снимки след боядисването не само да пита
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Ми ето днеска се зайграх и си изчистих и боядисах джантите за зимните гуми .. снимки за калника и капака до края на седмицата се надявам че катастрофирах и чакам да преведят парите от застраховката и да зимам частите за колата
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 827894.big
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 827895.big
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 827894.big
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 827895.big
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
freestyler911 написа:1. снимките са гаднинищо не се разбира за боята освен че са или бели или сив металик...
2. темата е много полезна,но занаят се краде, никой няма да каже...
3. аз продавам машини и съм на ясно какъв компресор е нужен за хубава боя , и съм на 99.9% сигурен че никой от вас не разполага с такъв а именно , минимум 12 бара, 200 литра съб и минимум ремъчен със 2 цилиндъра.... като това е минимума.
4. Пистолета не е толкова важен, важна е дюза 0.8 например...
5. Никой нищо не каза за степен на влажност на въздуха в помещението и за изсушител на въздуха в компресора и обезмаслител (това са устройства които се монтират на компресора.
6. за обезпрашаването ок. но чак пък паяжини,... дори фин прах който не се вижда поврежда боята и после току боядисания капак се пастира и става чудна гледка, все едно гледаш как ръми в язовира...
7. Положението на детайла е абсолютно важно при металиците, иначе става друга тоналност и няма оправяне... При акрилните не е така , но пак е хубаво да се спазва посоката.
8. Относно оливането, ако пръскаш 3 ръце боя и оставяш промеждутък 20 минути между слоевете, и не влагаш старание да стане дебел слой, няма да олееш. А, и лака се олива 100 пъти по лесно от боята....
9. Подготовката е много много важна. Колко точно трябва да се свали старата боя та да е стабилна основата, колко кит, на колко пласта, кога и колко и с какви шкурки и летви се търка. На тия въпроси нямам точни отговори ...
Това е доста полезно което написа колега... но до колкото за занаята това е така но аз не искам с това да си изкарвам хляба... какво ми пречи да попитам за дадено нещо как се прави при положение че не съм скаран с ръцете си
- Rieger-GTO
- Мнения: 300
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1983
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Темата е много добра и ще я следя с интерес има доста тънкости които предполагам че и други колеги ще изкажат в последствие.Мисля че бях чел някъде в нашият форум за компресорите.Хубаво е да се засегне всичко свързано с боядисването даже и да се пуснат линкове които имат общо с това.Автора на темата много правилно е написал заглавието.
- Сашо Белята
- Мнения: 1748
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Темата е рай за моите очи.,обаче какво става ако се пръска с флакон : спрей - металик :, важи ли правилото за ъгала на детайлите.И нужно ли е нанасянето на лак след боядисване с спрей.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
спрея е на ацетонова основа , напръскаш ли стара боя (лак) с него ще гледаш как става на мехурчета
а и не подлежи на пастиране и други обработки
а и не подлежи на пастиране и други обработки
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
а гумени елементи могат ли да се боядисват и каква е процедурата ? пуснах тема преди седмица-2 ама никой не каза . става въпрос за долните лайстни на пасат б5 които самата пластмаса "прелива" в гума.мерси предвариелно
- ReCaRo`
- Мнения: 497
- Регистриран на: Пет 17 авг 2007 11:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
parno написа:спрея е на ацетонова основа , напръскаш ли стара боя (лак) с него ще гледаш как става на мехурчета
а и не подлежи на пастиране и други обработки
Със спрей съм пръскал и на акрилна и на металик, мехури няма просто матира боята, няма го този блясък който може да се постигне с пистолет (като се "разлее" боята)
За колегата с капака, остави шприц кита да изсъхне поне 12 часа(преди да го минеш водно), преди боядисване обезмасли добре детайла и успех
- mIRIx
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 01 дек 2005 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
за пластмасите се слага и пластификатор че да не се налющи като на стара баба колата , и ако не улучат и бояата трябва и преливка
- ReCaRo`
- Мнения: 497
- Регистриран на: Пет 17 авг 2007 11:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Peteff написа:а гумени елементи могат ли да се боядисват и каква е процедурата ? пуснах тема преди седмица-2 ама никой не каза . става въпрос за долните лайстни на пасат б5 които самата пластмаса "прелива" в гума.мерси предвариелно
за тези неща има, хора които се занимават с боядисване на кожа и гумени елементи, това няма нищо общо с боите за автомобили и начините.
п.с.имаше един човек който го правеше с някаква специална боя, като сипваше от нея на гъбичка и тонираше
- kabelista
- Мнения: 172
- Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 13:48
- Автомобил: Skoda Octavia RS
- Двигател: AUQ
- Местоположение: София
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Темата е хубаваи има много интересни неща исписани по технологията на боядисването. За да се доразвие искам да попитам знаещите колеги за технологията на "преливането". Когато не се боядисва целия детаил, какви са особеностите при пръскане на базата и лака При мен един неук "майстор" така преля, че се получи ужасен ръб между старата и новата боя
- mIRIx
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 01 дек 2005 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
Колега freestyler911 има истина в думите ти но не тормози на хората мозъците а защо бутален а не винтов компресор ? А защо бояджиите купуват сата или девилвис за по 700 лв а не кофофиниш или некви си турски изпълнения по 70 лв айде стига , и не само струята ами и нялягането ти сменя отенъка на металика? С домашен компресор и митцо пищов аможе да си боядисат калнище на голф 2 и д астане като торта с фъстъци и то с боя гаврил генов че другата излиза колкото калника. които има някои излишен лев и време не ка да пробва да си свърши работа. И с компресор от ифа юе си свърши работа като има кондензо и масло уловител. какво ги шашкаш хората?
- jonn_krissy
- Мнения: 689
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Re: Технология на боядисване ... как е точно :)
kabelista написа:Темата е хубаваи има много интересни неща исписани по технологията на боядисването. За да се доразвие искам да попитам знаещите колеги за технологията на "преливането". Когато не се боядисва целия детаил, какви са особеностите при пръскане на базата и лака При мен един неук "майстор" така преля, че се получи ужасен ръб между старата и новата боя
За да се получи добро преливаане най-вече е нужно боята с която ще се боядисва да е абсолютно същата,и когато се прилива малка част от стария лак се сваля така ,че след като се пръсне боята и дооиде ред на лака се пръска и тази част която сме свалили.Неизбежно има напръскано и върху стария лак и се получава като мъгла.Това се меха след като исъхне добре всичко и се минава с800-1000 шкурка водна и се полира с паста.
Лака се пръска от 4-6 атм .И е добре да не се прекалява със втвърдителя на лака.
За всяка боя шприцкита е различен цвят(за светла боя светъл и обратно)така ,че е добре като се търка да се види какав е цвета на шприцкит за да се знае какав ще се ползва след това...
Колегата щом ще си боядисва предния капак е хубаво да го остави водоравно а калника отвесно защото при металика наистина е важно елементите да се боядсват така както стоят на колата.За домашни условия е хубаво да се напръска с вода гаража против прахоляк (паижини) и разни такива.
Това от мен
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта