Технология на боядисване ... как е точно :)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
kikata
Мнения: 534
Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 20:57
Автомобил: vw passat b6
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот kikata » Пет 11 сеп 2009 23:44


Много полезно, браво! :beer




Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот emiltd » Съб 12 сеп 2009 18:32


Относно огледала и брони-пръскаш елемента с пластофикс(тои съхне доста бързо),след това пръскаш хубав слои шприц в зависимост от грапавината на самата пластмаса,минаваш старателно с водна шкурка800-1000 и после деистваш с боята....и всичко е точно!


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот parno » Съб 12 сеп 2009 22:01


колегата да пусне снимки след боядисването не само да пита


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Пон 14 сеп 2009 13:08


Ми ето днеска се зайграх и си изчистих и боядисах джантите за зимните гуми :).. снимки за калника и капака до края на седмицата се надявам че катастрофирах и чакам да преведят парите от застраховката и да зимам частите за колата :)
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 827894.big
http://nqkoiii.snimka.bg/other/razni.32 ... 827895.big


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Вто 15 сеп 2009 19:22


freestyler911 написа:1. снимките са гаднинищо не се разбира за боята освен че са или бели или сив металик...

2. темата е много полезна,но занаят се краде, никой няма да каже...

3. аз продавам машини и съм на ясно какъв компресор е нужен за хубава боя , и съм на 99.9% сигурен че никой от вас не разполага с такъв а именно , минимум 12 бара, 200 литра съб и минимум ремъчен със 2 цилиндъра.... като това е минимума.

4. Пистолета не е толкова важен, важна е дюза 0.8 например...

5. Никой нищо не каза за степен на влажност на въздуха в помещението и за изсушител на въздуха в компресора и обезмаслител (това са устройства които се монтират на компресора.

6. за обезпрашаването ок. но чак пък паяжини,... дори фин прах който не се вижда поврежда боята и после току боядисания капак се пастира и става чудна гледка, все едно гледаш как ръми в язовира...

7. Положението на детайла е абсолютно важно при металиците, иначе става друга тоналност и няма оправяне... При акрилните не е така , но пак е хубаво да се спазва посоката.

8. Относно оливането, ако пръскаш 3 ръце боя и оставяш промеждутък 20 минути между слоевете, и не влагаш старание да стане дебел слой, няма да олееш. А, и лака се олива 100 пъти по лесно от боята....

9. Подготовката е много много важна. Колко точно трябва да се свали старата боя та да е стабилна основата, колко кит, на колко пласта, кога и колко и с какви шкурки и летви се търка. На тия въпроси нямам точни отговори ...

Това е доста полезно което написа колега... но до колкото за занаята това е така но аз не искам с това да си изкарвам хляба... какво ми пречи да попитам за дадено нещо как се прави при положение че не съм скаран с ръцете си :) :beer


Потребителски аватар
Rieger-GTO
Мнения: 300
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
Автомобил: bmw
Двигател: 1983
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот Rieger-GTO » Вто 15 сеп 2009 20:00


Темата е много добра и ще я следя с интерес има доста тънкости които предполагам че и други колеги ще изкажат в последствие.Мисля че бях чел някъде в нашият форум за компресорите.Хубаво е да се засегне всичко свързано с боядисването даже и да се пуснат линкове които имат общо с това.Автора на темата много правилно е написал заглавието.


Потребителски аватар
Сашо Белята
Мнения: 1748
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот Сашо Белята » Сря 16 сеп 2009 1:19


Темата е рай за моите очи.,обаче какво става ако се пръска с флакон : спрей - металик :, важи ли правилото за ъгала на детайлите.И нужно ли е нанасянето на лак след боядисване с спрей.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот parno » Сря 16 сеп 2009 5:42


спрея е на ацетонова основа , напръскаш ли стара боя (лак) с него ще гледаш как става на мехурчета mhihi
а и не подлежи на пастиране и други обработки


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот Peteff » Сря 16 сеп 2009 6:37


а гумени елементи могат ли да се боядисват и каква е процедурата ? пуснах тема преди седмица-2 ама никой не каза . става въпрос за долните лайстни на пасат б5 които самата пластмаса "прелива" в гума.мерси предвариелно


Потребителски аватар
ReCaRo`
Мнения: 497
Регистриран на: Пет 17 авг 2007 11:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот ReCaRo` » Сря 16 сеп 2009 8:40


parno написа:спрея е на ацетонова основа , напръскаш ли стара боя (лак) с него ще гледаш как става на мехурчета mhihi
а и не подлежи на пастиране и други обработки


Със спрей съм пръскал и на акрилна и на металик, мехури няма просто матира боята, няма го този блясък който може да се постигне с пистолет (като се "разлее" боята)

За колегата с капака, остави шприц кита да изсъхне поне 12 часа(преди да го минеш водно), преди боядисване обезмасли добре детайла и успех :wink:


Потребителски аватар
mIRIx
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот mIRIx » Сря 16 сеп 2009 16:16


за пластмасите се слага и пластификатор че да не се налющи като на стара баба колата , и ако не улучат и бояата трябва и преливка :)


Потребителски аватар
ReCaRo`
Мнения: 497
Регистриран на: Пет 17 авг 2007 11:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот ReCaRo` » Сря 16 сеп 2009 18:38


Peteff написа:а гумени елементи могат ли да се боядисват и каква е процедурата ? пуснах тема преди седмица-2 ама никой не каза . става въпрос за долните лайстни на пасат б5 които самата пластмаса "прелива" в гума.мерси предвариелно


за тези неща има, хора които се занимават с боядисване на кожа и гумени елементи, това няма нищо общо с боите за автомобили и начините.

п.с.имаше един човек който го правеше с някаква специална боя, като сипваше от нея на гъбичка и тонираше :wink:


Потребителски аватар
kabelista
Мнения: 172
Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 13:48
Автомобил: Skoda Octavia RS
Двигател: AUQ
Местоположение: София

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот kabelista » Сря 16 сеп 2009 21:34


Темата е хубаваи има много интересни неща исписани по технологията на боядисването. За да се доразвие искам да попитам знаещите колеги за технологията на "преливането". Когато не се боядисва целия детаил, какви са особеностите при пръскане на базата и лака При мен един неук "майстор" така преля, че се получи ужасен ръб между старата и новата боя


Потребителски аватар
mIRIx
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот mIRIx » Сря 16 сеп 2009 22:19


Колега freestyler911 има истина в думите ти но не тормози на хората мозъците а защо бутален а не винтов компресор ? А защо бояджиите купуват сата или девилвис за по 700 лв а не кофофиниш или некви си турски изпълнения по 70 лв айде стига , и не само струята ами и нялягането ти сменя отенъка на металика? С домашен компресор и митцо пищов аможе да си боядисат калнище на голф 2 и д астане като торта с фъстъци и то с боя гаврил генов че другата излиза колкото калника. които има някои излишен лев и време не ка да пробва да си свърши работа. И с компресор от ифа юе си свърши работа като има кондензо и масло уловител. какво ги шашкаш хората? :dummy:


Потребителски аватар
jonn_krissy
Мнения: 689
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Гоце Делчев

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот jonn_krissy » Чет 17 сеп 2009 8:48


kabelista написа:Темата е хубаваи има много интересни неща исписани по технологията на боядисването. За да се доразвие искам да попитам знаещите колеги за технологията на "преливането". Когато не се боядисва целия детаил, какви са особеностите при пръскане на базата и лака При мен един неук "майстор" така преля, че се получи ужасен ръб между старата и новата боя



За да се получи добро преливаане най-вече е нужно боята с която ще се боядисва да е абсолютно същата,и когато се прилива малка част от стария лак се сваля така ,че след като се пръсне боята и дооиде ред на лака се пръска и тази част която сме свалили.Неизбежно има напръскано и върху стария лак и се получава като мъгла.Това се меха след като исъхне добре всичко и се минава с800-1000 шкурка водна и се полира с паста.
Лака се пръска от 4-6 атм .И е добре да не се прекалява със втвърдителя на лака.
За всяка боя шприцкита е различен цвят(за светла боя светъл и обратно)така ,че е добре като се търка да се види какав е цвета на шприцкит за да се знае какав ще се ползва след това...
Колегата щом ще си боядисва предния капак е хубаво да го остави водоравно а калника отвесно защото при металика наистина е важно елементите да се боядсват така както стоят на колата.За домашни условия е хубаво да се напръска с вода гаража против прахоляк (паижини) и разни такива.
Това от мен



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта