BeckoTDI написа:За дизел акумулатора трябва да е с повишен стартов ток Моя жален е само 60 амперчета Tudor (от Италия дойде с него) 2 години с басове и кви ли не консуматори го мъча.. зимата си пали от раз, но има 600-700 ампера стартов ток, та марката май е до късмет следващия ще гледам пак да е някой "корав"...
Стартовия ток зависи от броя на плочите в една клетка. Обаче размерите на клетката са стандартни и за да напъхаме в нея повече плочи какво можем да направим - правилно се сещата правим плочите по-тънки. Така вече сме направили тъки плочи и успяваме да напъхаме още една минусова и една плюсова плоча. Батерията дига стартовия ток с 100А, но интресното е че капацитета се е повишил с има няма 2-3% даже резервния капацитет при 20часа разряд е намалял. И видиш ли поради малката си маса минусовите плочи след няколко цикъла почват да корозират с, което съкращават живота на батерията.
С две думи каквото е могло да се измисли в оловно-киселите акумулатори отдавна е измислено и няма пълно щастие. Искаш висок стартов ток ОК ама се лишаваш от резервен капацитет и намаляваме живота на батерията.
И тук някой ще каже моя акумулатор еди какъв си голям боклук или много добър. И аз ще кажа, че въпреки голямата си цена Стартерните акумулатори са чедо на масово производство и винаги има възможност някой държащ се на магия да мине през всичкото тестово оборудване за милиони евро в завода и да попадне при вас, Но също така може и да уцелите кьоравото и да изкара да речем 7 години.
За да няма недоволни почти всички сериозни производители дават 2 години гаранция на акумулаторите за леки коли и камиони, и само 6 месеца за такситата (за такситата сами се сетете защо само 6 месеца).