Проблема е че почна да премигва лампата за зареждането, като в последствие почна постоянно да свети.
След разглобяване се оказа че едната четка е заминала.
Сега въпросите
Тези четки сменят ли се? Или се сменя това цялото?
Там където опира четката ми се струва че е износена оста. Така ли е или така ми се струва
Трябва ли да се прави нещо или само да сменя четките и да сглобявам?
На този алтернатор кое му е изправителния блок и реле регулатора? Отделно ли са или всичко е в това което се вижда отгоре?
Алтернатора е свален от голф с абу мотор и е на около 350 000км по километраж
Ремонт на алтернатор - въпроси
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 11:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
Здрасти,колега!По принцип се сменя цялото пластмасово звено с четките.Аз съм сменял само четките,но не ти го препоръчвам-много разправия е.Не си заслужава,за да спестиш 15-20лв.Обаче ако колектора е много износен е проблем.Тогава трябва да смениш и него или целия ротор.Разбира се,че ще ти е по-лесно да смениш направо ротора-намери си читав втора ръка.А по другите въпроси-изправителния блок е ламарината над колектора на задната част на генератора(на снимката)със запресовани на нея диоди.За регулатора не съм сигурен-мисля,че е в четкодържателя.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
Това , че се износва повече едната четка е сигурен признак за надран (вкопан) пръстен на колектора , както сам си забелязал . Това нещо се получава най-често от безхаберие и чакане да светне лампата , та тогава . През това време износената четка не контактува добре , искри и износва интензивно пръстена и т.н. ... и се стига до този момент .
Лечението е :
* купуваш си нов генератор
* купуваш си нов ротор и четкодържател ( с четки и регулатор)
* даваш ротора да му сменят пръстените
* даваш ротора на стугар да му свали някоя стружка и да подравни пръстените
* ако е малко повреден пръстена и ако си добър шлосер , ако си сръчен и работиш добре с пила и шкурка , и си малко художник , имаш шублер поне , можеш да опиташ на ръка така лекичко ... Но 100% малко или много ще се получи ексцентричност при обработката
Кое е реле-регулатора мисля че ти стана ясно - плочката отстрани на четкодържатела .
Изправителния блок е оребреното парче алуминий със запресовани в него диоди .... да не си мислиш и него да сменяш , то не се сменя току-така .
Лечението е :
* купуваш си нов генератор
* купуваш си нов ротор и четкодържател ( с четки и регулатор)
* даваш ротора да му сменят пръстените
* даваш ротора на стугар да му свали някоя стружка и да подравни пръстените
* ако е малко повреден пръстена и ако си добър шлосер , ако си сръчен и работиш добре с пила и шкурка , и си малко художник , имаш шублер поне , можеш да опиташ на ръка така лекичко ... Но 100% малко или много ще се получи ексцентричност при обработката
Кое е реле-регулатора мисля че ти стана ясно - плочката отстрани на четкодържатела .
Изправителния блок е оребреното парче алуминий със запресовани в него диоди .... да не си мислиш и него да сменяш , то не се сменя току-така .
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
Нов колектор комплект, по спомен около 8лв.
Нови четки Бош около 5лв.
Ако има друго са двата лагера.
Как се сменя всичко тук:
http://www.oichan.org/mods/alter/alter2.htm
Неравномерно износване на четките, често заради заминали лагери.
Нови четки Бош около 5лв.
Ако има друго са двата лагера.
Как се сменя всичко тук:
http://www.oichan.org/mods/alter/alter2.htm
Неравномерно износване на четките, често заради заминали лагери.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
Много благодаря за обясненията
Алтернатора е сменен с друг - втора употреба Този няма да се ползва докато и с другия не светне лампата.
Единия пръстен е много износен. На снимката не се вижда много добре но е доста влъбнато.
Не ми стана ясно само тези пръстени как се сменят. Мога ли да ги сменя без да разглобявам целия алтернатор?
Алтернатора е сменен с друг - втора употреба Този няма да се ползва докато и с другия не светне лампата.
Единия пръстен е много износен. На снимката не се вижда много добре но е доста влъбнато.
Не ми стана ясно само тези пръстени как се сменят. Мога ли да ги сменя без да разглобявам целия алтернатор?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
маха се задния лагер, прекъсват се леко намотките избива се колектора , слага се новия и се запоява.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
Като почнах да избивам лагера колектора в основата почна да се чупи. После го счупих целия, останаха само пластините и така махнах лагера
Сега първо лагера ли се слага или първо колектора
Сега първо лагера ли се слага или първо колектора
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
първо колектора.после лагера
като набиваш колектора внимавай за чопа,който е отдолу.отряза ли краищата на ротора?
като набиваш колектора внимавай за чопа,който е отдолу.отряза ли краищата на ротора?
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
poni написа:първо колектора.после лагера
като набиваш колектора внимавай за чопа,който е отдолу.отряза ли краищата на ротора?
Сега не се сещам за кой чоп става въпрос, а и не е при мен да погледна. Нищо не съм рязал, пластините които отиват до двата пръстена си стоят
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
хубаво де ще смените колектора , може и лагерите ако ви е мерак ама от къде ще вземете изправителния блок (пластините) щото до колкото разбирам пък и от снимките като отрежеш ушите с които е крипнат стария изправител после не можеш да го използваш пак , пък и на снимката онзи е дал че нов струва 129$ то ще стане егати цифрата тоя ремонт
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
Пластините не се режат, всичко излиза здраво
- ktamen
- Мнения: 6166
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
Колега трябваше да смениш само четките, сменят се лесно с поялник. Контактните пръстени (наричат се така, колектор е нещо доста по-различно и в алтернатора няма такъв) се пипат само ако имат радиално биене или са износени докрай, каналите не са проблем.
Нормално е едната четка и другия контактен пръстен да се износват повече, ако тока беше променлив, тогава щяха да се износват еднакво, при искрене между двойка електроди (каквито всъщност са четката и контактния пръстен) положителния се износва около два пъти по-бързо.
Нормално е едната четка и другия контактен пръстен да се износват повече, ако тока беше променлив, тогава щяха да се износват еднакво, при искрене между двойка електроди (каквито всъщност са четката и контактния пръстен) положителния се износва около два пъти по-бързо.
- peterallex
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 27 ное 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
Има ли някой представа, изправителните диоди в алтернатора, колко са, на какъв обратен ток издържат, и дали не са вързани по схема Грец? Важно ми е да го знам, че правя една джаджа, и не трябва да има грешки.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Ремонт на алтернатор - въпроси
peterallex написа:Има ли някой представа, изправителните диоди в алтернатора, колко са, на какъв обратен ток издържат, и дали не са вързани по схема Грец? Важно ми е да го знам, че правя една джаджа, и не трябва да има грешки.
Трифазна изправителна схема "Ларионов",6 броя силови диода(по 3 на плоча).По-скоро да се интересуваш от "допустим ток в права посока" на диодите,напрежението в обратна посока-ами до 100в.е достатъчно.Ако си купуваш диоди,да имаш в предвид че се водят "прави" и "обратни"-респективно за набиване в "плюсовата" и "минусовата" плочка.Разликата е в Разположението на анод/катод-има си и обикновено нарисувано диодче на корпуса.
Вътре има и още 3 по-слаби диода за захранване на релето.За да премериш диодите има два начина:бърз-мериш м/у "+" и корпус в двете посоки,в едната "пуска"-в другата не.И по-сложния,при "окъсял" диод-тогава се налага откачане на намотките(3 извода,може да се запояват с подходящ поялник,препоръчвам и "омотаване" на края +спойка).Освен ако не се смени цяла плочка.
Разбира се,че е по-лесно да си вземеш втора ръка,ама ако все пак ти се заиграва..
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта