B4 ел. схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

B4 ел. схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Съб 11 сеп 2010 1:09


Здр колеги.
Дадoха ми климатик от Golf4 и искам да го монтирам в Passat b4 1.8 abs мотора.
Кожусите, клапите и моторите, всичко оправих и е наред, но се оказа че като са сваляли климатика от голфа ел. схема която го управлява е унищожена :((((
Сега се опитвам да я възстановя с помоща на Autodata :? :(

В един пассат като моя на климатика блока му за управление е при двигателя "в двиг.отсег има закачени на разширителният съд 2 бушона и две релета ". Има в него две релета на Siemens, който като им записах номерата не могат да ми ги намерят в магазините да си ги закупя и да реализирам мой такъв блок по схемата от програмата. Трябвали им номерата по " VW" .


Иначе сименсите са записани така ( ненамерих инфо и за тях в googlе)
- v23134-m1052-x221 12v
R6B1 ili R6E1 ( poneje nadpisa be6e razmazan)
- v23134-y52-d242 12v
R6E2

Кой са истинските релета по "VW" незнам:(((( и оставам с вързани ръце, имам схемата а нямам нито едните нито другите релета заради проклетите им означения :evil:

Реле 1 в блока с релетата под кормилото го нямам, но доколкото разбрах не ми е и нужно понеже този блок в двигателя изпълнява цялата функция за перките и компресора за климатика.

Моля ако някой от вас има такъв блок да ми напише или снима какво пише на неговите релета че вече два дни сам в шах и мат :(

Ето въпросния пласмасов блок при двигателя, има два бушона и две релета, които тук са дадени в общ корпус, ако ги имате тези релета дайте номерата за да ги диря, че тези сименси с какви номера са и защо не излизат по магазините незнам :banghead: :banghead:
Изображение


:beer
:beer
Колеги реших да рарна всичката информация която събрах относно темата за монтажа на климатика, :да:
Тук са теми из нета, снимки, описания, схеми, абе всичко освен AUTODATA :) за да не става прекалено обемист архива. Дано съм полезен с този архив, архива е отключен, няма пароли, rar архив е.

http://www.2shared.com/file/FOC-QbGA/Klimatik.html


А ето какво казва колегата zfa159, за това как да си направим елементарен тест за работата на климатика:
Той климатика може да тръгне и след малко да спре....понеже ако не се включват перките фреона не се охлажда (в частта си високо налягане) и налягането става много голямо....сработва защитата и компресора спира....съответно ако в началото компресора тръгва а перките не е върде възможно всичко да си е наред а просто да има проблем в охлаждането т.е. проблем с пускането на перките.
Разбира се това може да се провери лесно по следния начин :
-пуска се климатика да работи и се слуща дали цъква компресора - ако цъква значи има поне някакво количество фреон.
-пипа се тънката тръба на изхода от компресора - трябва да се сгрява много бързо и да започне да пари
-после ако перката не се е пуснала се пуска ръчно (окъсява се от датчика за радиатора)
-пипа се тънката тръба преди да влезе в ТРВ (клапана преди изпарителя в купето...намира се отвън в една черна кутия).
-пипа се дебелата тръба при компресора - трябва да е студена.
Ако всичко това е така и компресора не спре да работи след като е пусната перката остава да се намери къде е проблема с перката.
Ако тънката тръба се стопля много бавно има няколко вероятности - скапан клапан в компресора или липса на фреон.
Ако тънката тръба при компресора е вряла а при ТРВ-то е хладна и се охлажда все повече - запушен дехидратор
Ако тънката тръба е вряла при ТРВ-то а дебелата не е студена и не се охлажда - проблем с ТРВ-то.
Общо взето това са възможностите.


А ето и управлението ми на перките което реализирах понеже моите и двете перки са електрически.

Последна промяна от brad4edat на Чет 04 юли 2013 18:04, променено общо 4 пъти.




Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Съб 11 сеп 2010 2:54


Ето в тази тема viewtopic.php?f=5&t=211831&p=2462039#p2462039 го има модула но този пък е с три релета а не с две като този който виждам в другия пасат!?!
Интересуват ме чернире две релета с какви аналози са по "VW" означенията в каталозите из магазините.
И дали между тези две черни релета има някаква връзка между пинчетата им в корпуса с куплунгите, понеже Autodata мълчи по този въпрос както се вижда в схемата дето съм дал от нея?


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот ARusev » Съб 11 сеп 2010 11:01


Мисля, че на мястото на V23134-M1052 спокойно можеш да поставиш Руското реле 112.3747 - от магазините за Лади и Електроника - около 3,50 лв. Другото ако е с 5 крачета - също. Ако е с 4 - има такива Руски в същите магазини.
Схемата, означена на релето, може да се сравни с тази на Руските.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот bachest » Съб 11 сеп 2010 13:09


Колега, блока за управлението на климатика/охлаждането, който си показал на аутодатата изглежда така:

Капсулован е и има три предпазителя. Жълтия е 20А, металната пластина с двата болта е 50А, а червения предпазител е 10А, но той е сложен само за пълнеж. Вътре в гнездото не контактува с нищо:

Понеже ще го правиш от нулата имай впредвид, че не са малко функциите които трябва да му заложиш:
1. Да пуска 1-2 степен, перките на водния радиатор, в зависимост от температурата следена с датчика който е монтиран на водния радиатор.
2. Да пуска перките на 1 степен при стартирането на климатика.
3. Да пуска перките на 2 степен, ако се вдигне налягането. Взима сигнал от пресостата.
---------------------------------
За останалата част от управлението:
4. Компресора се изключва, ако падне налягането. Следи се сигнала от пресостата.
5. Компресора не се стартира при температури под нулата. Има датчик закачен на филтъра за купето.
6. Компресора не се стартира, ако вентилатора в купето е изключен -врътката е в позиция нула (понеже изпарителя не се обдухва)
7. При стартирането на климатика, се подава сигнал на екуто, за да отвори малко дросела и да стабилизира оборотите.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Съб 11 сеп 2010 19:20


Колега bachest
днес след много обиколко по оклията и моргите открих управляващия блок на B4 ката си, като този дето си показал и го взех. Схемата я имам от Аутодата и по нея ще я връзвам по необходимите чаркуляци.

Странното е че на радиатора за фреона отпред при решетката на колата няма никаде гнездо за датчик да замерва температурата му?!?!? А доколкото знам ако не задължително то поне е желателно да има датчик там, защо го няма на радиатора датчика за гнездото незнам. Да търся ли този датчик за да го монтирам или може и без него да мина???
Виж хубаво ми каза за датчика на входа пред турбинката за входящия въздух. Днес го гледах там на колата и реших че не ми трябва и не го взех, а ти казваш че ако е под 0' не дава на компресора да се пусне, явно ще ходя да го взема и него утре.

Вътре на питата в таблото дето е на климатика и там нямам датчик на самата пита, а питата е от кола с климатик все пак?!??! Има само един термо резистор дето се връзва за 4-ри позиционния ключ за моторчето в кожуха.

п.с. Да ходя ли да взимам все пак този датчик над филтара над турбината за входящия въздух или може и без него. Все пак няма да пускам климатик посред зимата:) Или ако не е вързан ще разцентрова работата на управляващия блок?:)
Кой от датчиците за температура на двата радиатора на климатика е най-така да се каже необходим и задалжителен?? На този в кожуха или на този в бронята??
Колега можеш ли да ми щракнеш снимка на твоя датчик на радиатора на климатика в бронята къде е??? Странното е че на радиатора на пасата дето взех частите от него днес а и на един друг не видях да има датчици на радиаторите им, а в ел. схемата по аутодата има?:))))


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот zfa159 » Съб 11 сеп 2010 21:42


Ако инсталацията от голф-а ти е от кола,след 99-та година ще имаш доста сериозен проблем с датчика за налягането на фреона.Той при по-новите инсталации,след 10-ти 99-та е изпълнен датчик,който е електронен и сигнала му заминава в ЕКУ-то на колата и оттам към контролера,който пуска и спира компресора.
Ел. инсталацията ПВи голф 4 е доста опростена - под акумулатора на голф-а седи една черна кутиика с доста електроника.Пиновете и ги има описани в аутодата и според годината можеш да се ориентираш коя точно е кутииката.Тя управлява перките,пуска и спира компресора,следи датчика за външна темература и т.н.В него влиза също датчика за налягането на фреона.
Ти хубаво си взел всичко от голф-а но не ми е много ясно как ще монтираш повечето неща на Пасат-а ти,като имат сериозни разлики (конзолата с радиаторите и клпаите под таблото,охладителните перки,климатичния радиатор,тръбите за фреона,дехидратора и т.н. и т.н. и т.н.) Иначе за електрото няма грижи - подкарва се сравнително лесно,особено ако е с по-стария тип датчик за налягането на фреона.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Съб 11 сеп 2010 23:12


Ми да ти кажа колега климатика е от golf 4 2000g.
В пасата B4 какъвто е и моя беше разположен абсолютно ама абсолютно същия климатик, аз за тва се чудя защо не видях да има датчик за температурата на радиатора при бронята на колата.

А за датчика за налягането дето казваш идея си нямам стария ли е или не. Но той за мои късмет си върви с куплунга с 4те кабела за него отрязани малко по назад. Кабелите имат цветна маркировка а пък в аутодатата ел.схема има и опция да видиш всеки кабел как точно е оцветен, и дето се казва само по цветовете и ще проследя кой кабел от кой куплунг къде ходи. Мисля че датчика няма да е проблем, имам ел. схемата знам цветовете би трябвало да е ок всичко, пък ще видим :lol:

А перките и стойките на радиатора пък хич не ме плашат, понеже имам металообработваща работилница с много машини и мога да си изработя всичко дето си поискам, ако не го открия готово;)
Прикачени файлове
Untitled2.jpg
Ето и схемата как се вързва датчика за нялягането на фреона към борд компа и към блока за управление на климатика.

Последна промяна от brad4edat на Вто 14 юни 2011 0:47, променено общо 1 път.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот bachest » Съб 11 сеп 2010 23:54


Колега, гледам като, че ли си се оправил и сам. Но ще отговоря на въпросите, които си ми задал.

brad4edat написа:Кой от датчиците за температура на двата радиатора на климатика е най-така да се каже необходим и задалжителен?? На този в кожуха или на този в бронята??

Ако става дума за климатика на пасат Б4, не климатроник - нито един няма да ти трябва, просто защото няма такива датчици. :D Ако е климатроник - драсни. Ще трябва да се разгледат схемите.

Датчика който е над филтъра за купето, може да се каже, че не е задължителен. Функцията му е при ниски температури да прекъсне веригата. Нищо няма да разцентрова, но при положение, че си го видял, ще е грехота да не го вземеш. :lol: Ще дадеш колата на някой роднина, жена ти ако има книжка, деца в колата и т.н. ... винаги някой може да го щракне.

А ето го и датчика на самия воден радиатор. Стандартния е на 95 градуса. Гравирано е на самия датчик. Този за климатика е с две степени. Т.е. има три крачета.
Изображение


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Нед 12 сеп 2010 0:35


Да от климатик е всичката джунджурия, не е било климатроник. В пасата ( Б4 - междинката) дето свалих блока е абсолютно същия климатик и за тва се очудих защо ги няма датчиците там. Тоест да си взема датчика за входящия въздух, така и така съм го видял а тези дето са за радиаторите уж, ще ги "шунтирам" така да се каже в електрическата схема за климатика с един цял проводник на тяхно място, или да не добявям нищо в веригите им, все едно ги няма?

Но без тези термо сензори няма ли опасност да ми прегрее климатика и да стане някой сакатлък???

А и да попитам. Тази прекъснатата връзка между датчика за налягането и ECM задалжително ли е да я прокарвам??? Или тя е само в случай ако поради някаква причина няма датчик за налягането в системата на климатика?!??!?!?

Последна промяна от brad4edat на Нед 12 сеп 2010 0:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот 6669 » Нед 12 сеп 2010 0:39


А защо просто не отидеш в една автоморга и от някой Голф 3 с допълнително слаган Италиянски климатик не му свалиш цялата климатична инсталация, която е съвсем отделна от останалата на колата :wink:


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Нед 12 сеп 2010 0:47


Имам вече климатика от 4-ката, свърши тая, а и колата все пак е по-нова и би трябвало частите да са по-малко износени. Давал сам пари за него вече и не м се дават още 400 лв на вятъра а и сам започнал вече монтажа на модулите му, просто дооточнявам ел. схема ;)

Да пускам ли прекъснатата връзка дето е в схемата или да не я пускам:)?
Прикачени файлове
Untitled.jpg
А ето тук в autodata си е даден по схемата че би трябвало да има датчик на радиатора, като това е схемата за климатика а не климатроник. Има и един датчик дето сам задраскал понеже не се дава за моя ABS мотор.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот zfa159 » Нед 12 сеп 2010 12:30


За частите не е така - при Голф 4 се използват по-кофти части,отколкото при Голф 3 или Пасат В3 или В4 .По принцип имат проблеми с компресора,понеже една шпонка е заменена със шлици,които много лесно се изронват и не подлежат на качествен ремонт (на самата ос на компресора има шлици),заради което се налага смяна на компресора при доста Голф 4 и Бора .Имат яодве и с ел. моторчето за управление на клапата за вътрешна циркулация,която при по-старите в вакуума,а при поколението на Голф 4 - електрическа. Филтър-дехидратора е в пъти по-скъп,ама той поне не се сменя всеки ден.
Ако имаш възможност хич недей и да ползваш Голф-овите перки,понеже те редовно дефектират и заради тях си заминава компресора.По-добре си намери двойни перки от Пасат В4 като за твоя.
ЗА датчиците - температурни датчици по радиатора нямаш,които да са част от климатичната система.Имаш един датчик за перките,който си го имаш и сега на твоя радиатор и просто трябва да пуснеш още малко кабели от него към релетата за климатика.
Принципно ако датчика за налягането на фреона ти е с 4 кабелчета,няма проблем да си направиш нова ел. схема за управлението на климатика,без да дириш оригиналните релета и датчици от Голф 4.
Принципно имаш 3 датчика,бези които не можеш - датчик за налягане на фреона (от него зависи пускането и спирането на компресора и перките...без него системата ти ще се взриви брутално),датчик за външна температура (при студено време се грижи да не тръгва компресора,за да не се обледи изпарителя и да спре да вее вентилатора,идеална работа ти върши от Голф 3 или Пасат с климатик.При климатроник седи на бронята и не става),датчик за температура на изпарителя - при старите е механичен и действа на принципа има връзка-няма връзка.При по-новите,като Голф 4 например мери температурата в реално време и нещата са по-сложни.Тъй като такъв датчик е скъп,може спокойно да се използва едно термостатче,което като ново струва 20-тина лв.
Успех! :beer


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот bachest » Нед 12 сеп 2010 14:56


zfa159 написа:датчик за температура на изпарителя - при старите е механичен и действа на принципа има връзка-няма връзка.При по-новите,като Голф 4 например мери температурата в реално време и нещата са по-сложни.Тъй като такъв датчик е скъп,може спокойно да се използва едно термостатче,което като ново струва 20-тина лв.
Успех! :beer


Колега zfa159. Дай малко инфо за този датчик? Вътре в кожуха на изпарителя ли се намира?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот zfa159 » Нед 12 сеп 2010 21:04


Не съм си вкъщи,за да пусна ЕТКА и да покажа картинки,но пък мога да обесня :)
До 95-та година датчика е точно като термостат на дърт хладилник - една дълга метална тръбичка се набутва в изпарителя и в крайна сметка с промяна на температурата датчика дава връзка или я прекъсва.Този датчик реагира така - на между 3 и 5 градуса прекъсва връзката,което спира работата на компресора,понеже иначе ще се преохлади изпарителя и ще спре да минава въздух през питата,понеже конденза замръзва :) Съответно на около 6-9 градуса,дава връзка отново и тръгва компресора.Този датчик служи примерно като е по-хладничко времето или вентилатора е пуснат на ниска степен,да пази изпарителя от преохлаждане и е силно наложително да го имаш.По принцип оригиналния нов струва над 300лв и масово се заменя с едни други,които се използват в хладиланата техника и струват 20-30лв .При по-новите системи се слага датчик,който мери в реално време самата температура след изпарителя,но това налага малко по-сложно управление на компресора.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Нед 12 сеп 2010 22:32


Аз клапата ( така наре4ената турбинка) направо ще си я управлявам с старото жило, ще го натдължа малко, става поогледах ;) Никакви вакуми никакви моторчета. Тук има един дребен проблем че като завъртя копчето да вкара въздуха от купето ще ми се изключи моторчето което обдухва вътре радиаторите в кожуха. Него ще го направя в този случай с един 3-позиционен ключ да го пускам принудително на 1 и 3 степен, има как да се свърже към термо съпротивлението вътре;) и няма да е опасно, премислил съм го.

Само този пуст датчик за радиатора отпред незнам какво да го правя, няма го а нито една кола дето огледах с климатик, просто няма датчици няма кабели около радиаторите. Пускаш климатика и перките тръгват веднага и не спират докато не спреш климатика. Това на голфове 4-ки аудита нови, стари пасати дето гледах все е така ?!?! и сигурно и аз така ще го вържа към управлението, пускам климатика( компресора) и тругва вентилатора и тва е.

За тръбите измислих от къде да минат спокойно:)Ще им боцна и малко термо изолация допълнитело въпреки че си имат. А за перките намерих 1-2 от тънките, утре ще го отворя за да им подменя четките и да видя как са им колекторите и да избера коя да монтирам. На един голф 4 перката за климатика беше само с два кабела, кафяв-маса и един червен-захранване, тоест не беше двускоростен, въпреки че в аутодата схемата е направена двускоростна:))

Последна промяна от brad4edat на Вто 14 юни 2011 0:50, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: IronMaiden, Kr1s0o и 49 госта