Тракане 1,9 ТД голф3

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Тракане 1,9 ТД голф3

Мнениеот bochogo » Съб 05 мар 2011 22:20


Пореден проблем при този мотор! :banghead: Днес преди да заредя се появи едно много коварно тракане от към мотора.Колата не мени обороти за да е прескочил зъб,масло си има,не пуши колата,тяга си има.Като изфорсирам колата тракането изчезва но на обороти се появява отново.След поредица проблеми с прескочил зъб,шайба колянов вал,скъсан болт колянов вал.За капак се появи и този проблем :mad: :mad: :mad: :banghead:




Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Тракане 1,9 ТД голф3

Мнениеот bobi_diesel » Съб 05 мар 2011 23:28


повдигачи?Кога е последната смяна на маслото?На топъл или студен мотор го прави?Дюзи?


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Тракане 1,9 ТД голф3

Мнениеот bochogo » Нед 06 мар 2011 9:28


И аз си мислех за повдигачи колега,защото като изфорсирам се оправя,но лампи не ми светят за маслото.На топъл двигател стана.Да поясня за маслото-доливах защото го губеше през маркучите!


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Тракане 1,9 ТД голф3

Мнениеот bochogo » Нед 06 мар 2011 11:57


Та тая сутрин коренно се промени проблема:трудно запали и мени обороти :banghead: Вече съм почти убеден че отново онази ролка на коляновия вал е прескочила шпонката или се е развил болта :banghead:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Тракане 1,9 ТД голф3

Мнениеот emo-gar » Вто 08 мар 2011 9:43


Колега,щом е имало проблем със зъбното колело на колянов вал,пак там някъде е причината(имаш още една тема с тоя проблем).Както се знае ,има там една шайба за пистовия ремък,държи се за това колело с 4 болта.Някои я наричат "демпферна" шайба,а истинското име е "Harmonic Balancer"-целта и е "гасене" на динамични колебания..от N-ти порядък.Защото има на практика такива "резонанси" на които никой болт,стегнат правилно,не издържа!Та тая "демпферна" шайба е в основата на много от тези проблеми,не е ефтина(оригинала е към 640лв.!),грешка е да се мисли че е там за да върти само пистовия ремък.На някои двигатели(особено американски) този "harmonic balancer" се набива самостоятелно на вала(не служи за въртене на помощни възли)-т.е.изпълнява си само неговата роля.В нашия случай е поставена и пистова гривна,задвижваща генератор,помпа,дори и климат..Подозирам,че конструктура е "вкарал в играта" и масите на тези агрегати в "борбата" с "хармониците"(разбирай "вибрациите").И така отидохме далече в теорията.Ама практиката показва редовен проблем в тоя възел,на VW 1,9 diesel!Ако имаш възможност(и не е износен вала)-смени тая шайба.


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Тракане 1,9 ТД голф3

Мнениеот bochogo » Сря 09 мар 2011 9:32


Проблема ми е в зъбното колелело на което се държи тая шайба.Поради износване на шпонката на вала след определен етап болта се разтяга и излиза от шпонката и колата губи центровка при ТДИ този проблем е решен.Има много варианти за премахване на проблема,но работата не е малка сваляне на вала или набиване на шини вав вала..


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Тракане 1,9 ТД голф3

Мнениеот emo-gar » Сря 09 мар 2011 9:52


И при TDI се случва същото,макар че там е "сектор".Проблема е в размера на вала и челото му,сглобката е на "стегнатост" около 0,03-0,05мм.,и правилно стягане на НОВ болт (90Nm+90*+лепило).По-добре си ремонтирай вала,иначе рискуваш мотор.Из руския форум има подробно описание на ремонта,със снимки.Трябва ти добър стругаро-фрезист,дано не попаднеш на някой "декоративен" стругар :banghead: ,ще омаже всичко-иска се центровка на вала при обработката,точност при работа,читав струг и да знае да мери!Правиш го със шпонка или сектор,ново Търкало,нов болт,колелото се подгрява преди монтажа(казват там ,около 120-140*,заради припуска на вала).И пак може да е разбие от калпазанската "демпферна" шайба.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batteto.1984, simo7 и 51 госта