Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот shockhead » Сря 07 окт 2009 15:46


Колеги, надявам се в края на тази тема да имаме готово решение на един проблем, който често води до значително по-големи разходи за ремонт и така да станем един от малкото форуми, които след конферентно обсъждане са въвели рационализация в недотам съвършените ни машини.
Разпространено е мнението, че с повредата на едно от двете (комутатор или бобина) си заминава и другото.
Ще започна с кратко обяснение на разглеждания модул от запалителната система на бензиновите автомобили. Сигурен съм, че голяма част от вас за запознати, но съм сигурен, че има млади момчета, които все още не са се сблъсквали с това и биха искали малко пояснения.
Аз писах малко за това в една друга тема, но електрическата схема от Датчика на Хол до бобината се състои от следните модули:
1.Датчик на Хол;
2.Комутатор;
3.Бобина.
Протичането на ток в едното направление в Датчика на Хол се активира от преминаването на намагнитен зъб (част от конструкцията на делкото) на близко разстояние до челната му повърхност. Другото направление на Датчика на Хол е просто захранено с ток и е източник на породеното в гореописаното направление напрежение при подходящи условия (магнитно поле). Малко е оплетено, но е много просто. Знаете ли как Едуин Хол е открил ефекта през 1879 година? Направил е следния опит:
Пропуснал е напрежение през метална пластина, която поставил под действието на два магнита (магнитно поле).
Разгледайте фигура 1:
1 – електрони;
2 – метална или полупроводникова пластина;
3 – линиите на магнитното поле, създадено от магнитите;
4 – източник на захранване.
Знаем, че тока е поток от електрони. Забелязвате ли как се отклоняват нагоре електроните в пластината ( Датчика на Хол) под действието на магнитното поле. Така отклонени нагоре те зареждат отрицателно тази страна на правоъгълната пластина, а след като Хол свързал волтметъра към горната и долната част на пластината отчел напрежение. И така той открил, че докато си тече тока в едното направление на пластината и приближим магнит до нея се появява ток и в другите два края. Разбира се тъй като той е резултат от завихряне на електроните тока е незначителен в сравнение с протичащия по пластината. Това се нарича ефект на Хол, а пластинката Датчик на Хол. В съвременните Датчици на Хол пластинката е полупроводникова (силиций) и е поместена в най разнообразни цокли.
И един интересен факт:
Ефекта на Хол направи възможна появата на токовите клещи на Дитце. Това са безконтактните амперметри или още наречени амперклещи. Толкова за Датчика на Хол.
Токовият импулс от датчика трябва да захрани бобината, която си е сериозен консуматор със съпротивление от 6-9 Ом. По закона на Ом за 12 Волта излиза, че консумирания и ток е около 2 Ампера. Представете си какви токове трябва да текат през датчика, за да се отклонят под действието на магнита 2 Ампера. Ами той датчика ще се превърне в нагревател, а и от къде ще се компенсират тези необосновани разходи на електроенергия.
Тук се появява комутатора като решение. Ето как става:
Пропускаме относително слаби токове през Датчика на Хол (пластината) и съответно получаваме слаби токове в резултат на Ефекта на Хол. Тях ползваме за захранване (отпушване) на един мощен транзистор, който в синхрон с подадения относително слаб токов импулс се отпушва и захранва бобината. Или иначе казано той поема товарното захранване за сметка на незначително консумирана енергия за собственото си управление. Това е принципа на контакторите в електронен вариант. Бобинката на контактора консумира около 100 милиампера, а през контактите му може да минават десетки ампери ток.
И така защо бобината и комутатора изгарят заедно. Първо това не е така във всички случаи. Бобината е повишаващ трансформатор (фигура 2), който се състои от 2 намотки – първична (Primary coil, външната) и вторична (Secondary coil, вътрешната). Всичко това, което се вижда в бобината е под масло за по-добър топлообмен на намотките. Първичната захранваме с 12 Волта от комутатора, а на вторичната получаваме високо напрежение, което изпращаме на съответната свещ. Високото напрежение получаваме от взаимодействието на бобината с кондензатор (обикновенно е в корпуса на комутатора) и поради това, че вторичната намотка е с много по-голям брой намотки от първичната.
Принципно съществуват 3 вида повреди в тази двойка от ел.оборудването.
1.Повреда в комутатора;
2.Повреда във вторичната намотка на бобината;
3.Повреда в първичната намотка на бобината.
Повредата в комутатора най-често е свързана с пробив във P-N прехода на мощния транзистор. В този случай просто не се подава ток на бобината и колата изгасва. Бобината не се поврежда.
Повреда във вторичната намотка е много малко вероятно, защото тя работи в импулсен режим (появата на искрите на свещите през определен период от време) и не може дълго да е подложена на въздействието на тока. Най честата повреда по намотките е нарушаване на лаковото покритие на проводника, от който са изработени и предизвикване на късо съединение между различни участъци на дадената намотка. Лаковото покритие се нарушава от своя страна от:
1.Старост – лакът е полимер, а той неминуемо деструктира с годините;
2.Отново деструкция на лака, но поради излагане на завишени температури – температурата влияе благоприятно на деструкцията на полимерите;
3.Некачествен лак – бобина менте.
Другия по-рядък вариант е цялостно прекъсване на проводника на намотката. Но ако това стане колата просто ще изгасне защото няма да има искри на свещите или ще са толкова слаби, че няма да е възможна работата на двигателя.
Най-пагубния вариант е късо съединение в намотките на първичната намотка. Съпротивлението от 6-9 Ома се формира от цялата дължина на проводника навит на първичната намотка на бобината. Ако този проводник се скъси от нарушено лаково покритие (късо съединение между отделни участъци по дължината на проводника) ще падне и съпротивлението. От това консумирания ток може да се покачи неколкократно. (Закон на Ом, I = U/R; I – ток, U – напрежение, R - съпротивление). Практиката показва, че колите работят зле с повредена първична намотка на бобината, но работят. Това разбира се е лесно за обяснение. Стойността на напрежението на вторичната намотка зависи от интензитета на магнитното поле в първичната. То се правопропорционално на силата на тока в първичната намотка и броя на навивките в нея. Ако загубим няколко навивки поради късо съединение в намотката, то повишения консумиран ток компенсира до известна степен интензитета на магнитното поле. Е зависи доколко сериозно е късото съединение вътре. Освен че в случая бобината ще се товари допълнително и ще загрява, то и комутатора ще трябва да осигури този многократно завишен ток. Това неминуемо ще доведе до повреда в самия него, когато и двигателя на колата ще изгасне. Поглеждаме и резултата е две повреди вместо една.
Мисля, че има начин да предпазим комутатора при подобна ситуация ако прекъснем единия край на захранването (+) на бобината и го прекараме през контактите на едно реле. Сега задачата е да намерим датчик, който да засече описания по-горе пагубен процес в бобината. Той ще управлява релето. На друг контакт на релето може да се свърже индикаторна лампичка за поява на тази повреда и тя да намери място някъде в купето или на таблото със скоростомера. При сработване на релето и спиране на двигателя на колата ние вече ще знаем каква е причината и най-важното ще сме предотвратили по-нататъшни повреди в комутатора.
И така имаме реле и прекъснат кабел (+) на бобината, свързан към един от контактите на релето. Описаните пагубни процеси се характеризират със:
1.Завишена консумация на бобината;
2.Пад на напрежението на бобината, поради високата консумация и неспособността на комутатора да достави необходимото количество ток;
3.Затопляне на бобината;
4.Затопляне на комутатора.
Аз лично мисля, че ако отчитаме затоплянето (3 и 4) може реакцията на релето да закъснее, защото затоплянето е в резултат на натоварването и докато датчика реагира и задейства релето нещо може да се повреди.
Дайте идеи как да реализираме датчик за завишена консумация или такъв за пад на тока. Разбира се стандартен бушон в случая не върши работа, защото и той е много бавен.
Аз имам някаква идея как ще стане, но ми се иска да го обсъдим всички и да излезе нещо общо от нас (форума). Сигурен съм, че между нас има много електрончици, а това задание мисля не е непосилна задача.
Много ще се радвам на нови идеи и обсъждане по темата...........
Благодаря на всички за вниманието!
Прикачени файлове
Фигура 2.gif
Фигура 2.gif (34.04 KиБ) Видяна 7677 пъти
Фигура 1.png




Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот moimoimoi » Сря 07 окт 2009 16:40


колега поправи ме ако греша
искаш да създадем устройство което да предпази комутатора ако бобината е почнала да си заминава ли?
да кажем че сме успели-създали сме го-устройството следи за пад на напрежение или прекалено голяма консъмация на ток от бобината,и както както си предложил-имаме реле което прекъсва плюса към бобината-и ко прайм-колата пак ще спре ,поради факта че се е задействала тази новомонтирана система,е верно ще спасим комутатора
не е ли по удачно просто да се следи тока на бобината и ако има повишена консумация да светва сигнална лампа или да се включи лек зумер, и да си караме колкото може
представи си че си на някое збутано мястоо без обхват на гсм-а и тая система ти прекъсне плюса на бобината и колата спре-кое би предпочел-да се предвижиш доколкото можеш или евентуално да ти изгори комутатора?
най елементарно и надежно ми се изглежда следния вариант:
взима се напрежение от първичната на бобината за захранване на устройство което да следи за спат на напрежението върху бобината и при отчитане на такъв спад то да светва контролна лампа нейде на таблото :beer

пп:а няма ли бобина и комутатор в общ корпус?а тогава
често за изгарянето на бобините са виновни и свещите-ако разтоянието между електродите е много малко не се ли товари бобината


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот shockhead » Сря 07 окт 2009 17:26


Първо много се радвам, че темата буди такъв интерес - 35 преглеждания с един отговор за 1 час.
Разбира се, че е възможен и варианта, който предлагаш. В описания от мен вариант също е предвидена индикаторна лампичка, а за да може да продължим ако сме много отдалечени от населено място и ако решим, че риска да повредим комутатора е съизмерим с личната ни безопасност може да се постави ключе, което е свързано към двата контакта на релето. Така ще можем да изберем при "авария" дали да продължим само с едно щракване.
За общия корпус също има решение. В този корпус все пак влизат кабели. Прекъсваме общия захранващ за целия блок.
Ако се товари бобината от близко разстояние между контактите това пак ще бъде уловено от засега въображаемия датчик. Страхотно, ето че устройството ще предпазва и от още една неволя.
"moimoimoi" благодаря!


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот rudoni » Сря 07 окт 2009 21:39


колега , първо благодаря за темата! добро начало!но имам известни наблюдения върху проблемите на запалителните уредби и имам мое мнение:
- много са малко случаите на прекъсната първична намотка на бобината./ направена е от по-дебел проводник и с по добра изолация/
- вторичната намотка се прекъсва по често . защо? защото е направена от по тънък проводник/17-20хил .намотки/, изолацията и е по слаба , да събереш толкова много намотки на толкова малко разстояние е равносилно на "пробив" , в новите бобини липсва и охлаждане , и още едно мнение според мен най - важното!
повишеното съпротивление във вторичната намотка/ в момента на искро образуването / , предизвикано от увеличеното газово - въздушно разстояние между палеца и електродите на капачката и разстоянието между електродите на запалителната свещ /а там има и други фактори в цилиндъра които влияят на този процес/ ,карат токът да протича като искров заряд , не в цилиндъра а извън него където съпротивлението е най- малко . и какво означава това? най - малко съпротивление : най- голям ток през вторичната намотка!ее, няма начин да не се прекъсне и колата да спре!комутатора остава здрав!
от личен опит - свалям комутатора и го монтирам на старите /по големи /бобини и си работят по безпроблемно!не претендирам за професионално обяснение! споделям опит!


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот ARusev » Сря 07 окт 2009 23:33


Идеята на колегата shockhead много ми допада.Тя може да се роди само в главата на човек, който иска да държи под контрол всичко. И аз съм такъв тип човек и ми се ще да я доразвия.
Освен реле в двигателния отсек, и лампичка и прекъсвач на таблото, добре би било да има и един амперметър ( или друг уред в зависимост от това, което следим). Освен това има и доста други повреди, които могат да се случат на електрическата система и другите жизнено важни системи на автомобилите ни - все пак те са доста стари. Нека да поставим на таблото за всички от тях по един уред, лампичка и прекъсвач, а защо не и зумер.
Нека, освен това, преди да запалим двигателя, да си поставим колана, шлема, кислородната маска, да помолим навигатора си да провери всички системи... Да не забравяме да поставим и "черна кутия" - то за какво са ни всички тези джуджавки, ако няма такава. И да пожелаем приятно пътуване на спътниците ни.

С това се опитах да предскажа до къде можем да стигнем, ако искаме да контролираме всичко в автомобилите си. А кой ще следи за пътната обстановка, която става все по нечовешка? И какво е по-важно за нас - повредата на автомобила ни, или нашия или чуждия живот? А дали създателите на автомобилите ни са толкова недорасли, или закостеняли в традициите, инженери?
Дали ние можем да преоткрием Колелото?
Такива въпросчета породи, в моята пък глава , тази идея.


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот shockhead » Чет 08 окт 2009 11:46


"ARusev" съмнявам се, че ще открием колелото, защото вече е открито, но можем да му сложим мотор (сравнението е условно). Ще ни бъде по-леко!
Прекалено много негативизъм колеги! Не е необходимо. виждате докъде сме стигнали с подобно отношение един към друг. Дори не се поглеждаме с хората, които разминаваме по улиците.
Междувременно аз почти направих нещо, което успя да измъти главата ми по темата. До края на седмицата ще е готова платката и в събота стискайте палци да не прецакам комутатора като вържа успоредно на бобината докато работи двигателя едно яко 5 Омово съпротивление. Така ще симулирам аварията с бобината. Да видим как ще реагира датчика. Дано ако има проблем да не е много скъп, че винаги като се експериментира нещо се пообърква - личен опит.
Ако всичко е ОК ще разказвам......
Моля Ви за още идеи!


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот moimoimoi » Чет 08 окт 2009 13:15


ARusev написа:Идеята на колегата shockhead много ми допада.Тя може да се роди само в главата на човек, който иска да държи под контрол всичко. И аз съм такъв тип човек и ми се ще да я доразвия.
Освен реле в двигателния отсек, и лампичка и прекъсвач на таблото, добре би било да има и един амперметър ( или друг уред в зависимост от това, което следим). Освен това има и доста други повреди, които могат да се случат на електрическата система и другите жизнено важни системи на автомобилите ни - все пак те са доста стари. Нека да поставим на таблото за всички от тях по един уред, лампичка и прекъсвач, а защо не и зумер.
Нека, освен това, преди да запалим двигателя, да си поставим колана, шлема, кислородната маска, да помолим навигатора си да провери всички системи... Да не забравяме да поставим и "черна кутия" - то за какво са ни всички тези джуджавки, ако няма такава. И да пожелаем приятно пътуване на спътниците ни.

С това се опитах да предскажа до къде можем да стигнем, ако искаме да контролираме всичко в автомобилите си. А кой ще следи за пътната обстановка, която става все по нечовешка? И какво е по-важно за нас - повредата на автомобила ни, или нашия или чуждия живот? А дали създателите на автомобилите ни са толкова недорасли, или закостеняли в традициите, инженери?
Дали ние можем да преоткрием Колелото?
Такива въпросчета породи, в моята пък глава , тази идея.



колега що говориш глупости ,значи по твойта логика наличието на уреди по таблото е напълно излишна
еми че те новите коли пълни с подобни нововъведения ,подобрения и екстри-примерно за закопчан колан,за износени накладки,за смяна на маслото,и куп други проблеми
гледам си от варна-тръгваш за боровец на почивка,ама вместо да получиш предупреждение за неизправност когато тръгваш,на колата ти изгаря бобината нейде по пътя-и се почвасервизи пътни помощи а уж си на почивка в боровец
:beer


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот ARusev » Чет 08 окт 2009 22:50


[quote]]"колега що говориш глупости ,значи по твойта логика наличието на уреди по таблото е напълно излишна
... от варна-тръгваш за боровец на почивка,ама вместо да получиш предупреждение за неизправност когато тръгваш,на колата ти изгаря бобината нейде по пътя-и се почвасервизи пътни помощи а уж си на почивка в боровец"[/quote

Не, колега! Наличието на жизнено важните за водача и останалите участници в движението уреди и предупредителни сигнали НЕ Е ИЗЛИШНО.
Но, наличие на уреди и предупредителни сигнали за всяка повреда на автомобилите ни, даже и такава, която води до изваждането им от движение, е най-малкото наивна. Тук се връщаме на по-висше ниво в недалечното минало, когато притежателите на някои Москвичи и др. подобни автомобили, пътуваха с куфари върху тавана и с пълен багажник с резервни части. Между другото този вариант е по-безопасен от гледна точка на сигурността при пътуване.
Не случайно направих аналогия със самолетите от 20ти век. И те имат много уреди и джуджавки, но рядко се управляват само от един пилот. Пък и въздушното пространство не е толкова пренатоварено, както автомобилните пътища.
Нека, колега "моймоймой", тръгнем от Варна за Боровец. Добре, правим всички проверки преди тръгване, подобно на пилоти, и всичко е О.К.. Потегляме и в най-натовареното движение, по законите на Мърфи за "всеобщата проклетия", започнат да ни святкат лампичките и бръмчат зумерите, и при това само да ни предупредят, че нещо ще се случи някога. Какво правим тогава - почваме да мислим и да гадаем кой сигнал за какво е и каква е "Процедурата" по която да действаме, или дали да не спрем и да оправим проблема ( как, като нямаме резервни части), или дали да не потърсим сервиз или магазин,.. но то пак може да се наложи да посетим сервиз.... Накратко главата ни пламва, вече не сме внимателен участник в движението и ако,дай Боже, не причиним катастрофа, имаме два варианта на действие:
1. Търсим сервиз или пътна помощ - ("и се почвасервизи пътни помощи а уж си на почивка в боровец") - това е варианта, който ти, моймоймой, считаше че можеш да избегнеш;
2. Теглим една дълга и пеперлива и продължаваме да пътуваме, все едно че УЖ нищо не се е случило още, но всъщност СЕ Е СЛУЧИЛО - ние сме ядосани, уплашени (дали-или), в главата ни се борят две противоположни идеи ( ремонт или май..та му). В крайна сметка, ако стигнем до Боровец безаварийно, ще е чист късмет. И почивката ни ще бъде непълноценна. Само човек с биволски нерви може да почива, когато някое "дяволче", преродило се като лампичка или зумерче, му е предсказало, че по обратния път автомобила му ще го остави на пътя.
И каква е равносметката:
А. При вариант 1 не можем да избегнем сервиза, заради който сме умували във форума, разработвали системи за ранно предупреждение, правили експерименти и монтирали системите. Нищо че таблото ни прилича на табло на самолет.Ефекта е никакъв.
Б. При вариант 2. Разбираме, ако успеем да се успокоим, че всичките ни усилия да усъвършенстваме автомобилите се, са били напразни. Но не и безплатни! Не говоря за финикийските знаци, които сме дали за тях. Говоря за нервите, които загубихме поради притесненията по време на пътуването и провалената почивка.
Мислех, че сме интелигентни хора, и че за всичко това можеше да се досетите от хапливите ми забележки, но уви - вярно е, че на един инженер трябва да му се обяснява по-дълго.Сега ясен ли съм? И ще продължаваме ли да се правим на по-добри от тези, които повече от 100 години работят в тази област?
Като по-възрастен от вас, предполагам, ще ви споделя нещо, до което съм достигнал след доста години работа: " Подходящото образование е хубаво нещо, но опитът е безценен".
Нека да не подценяваме опита на създателите на нашите добри автомобили!
Нека да прочетем ръководствата за потребителите на автомобилите си, създадени от тях, или подобна литература, и да закупим и поставим в багажника, в една малка кутийка, най необходими резервни части, както е написано в някои от тях. Но да не се увличаме - резервен двигател - Не.
Нека да си купим т.н. устройства "свободни ръце", че с тези мобилни телефони сме като камикадзета, поне някои от нас.
И да не забравяме народната мъдрост: "Много хубаво не е на хубаво".
И една перефразирана от мен: "Който се страхува от автомобила си, да не се качва в него", или "Който се страхува от пътя, да не пътува".


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот emo-gar » Пет 09 окт 2009 19:52


Да се върнем на системата Сензор Хол-Комутатор-Бобина,подробно разяснена по-горе.
Моя извод е:повредите най-често се дължат на нарушена високоволтова изолация в Бобината и/или повишено(над 14,5в.)бордно напрежение.
Ха сега да създадем "предупреждаващи" устройства за горните причини?
Вариант:абе не може ли да си направя Истински Комутатор(справка:електронното запалване-тип "мощен до безобразие транзисторен ключ").Например: от наблюдения върху мотор ABS(1,8 моно),има 3 жици към комутататора("+","-" и сигнал,импулс).Не съм гледал какъв е импулса(PNP,NPN..това е една терминология..),но ми се струва осъществимо.
Кутийка,съответни букси за безпроблемен монтаж и от лаик...
Ама едно делко в багажника..май трябва да си носим :idea: ,това не моем си направи надомно ,поне не в тоя габарит да го ева :mrgreen:


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот rudoni » Пет 09 окт 2009 23:34


приятели , я си карайтеколитетака както са!


Потребителски аватар
exp626
Мнения: 76
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот exp626 » Съб 10 окт 2009 8:35


Здравейте и от мен

Не е лошо като идея,но тръгнеш ли на път и стане ли някъде из пощиняка както ми се случи на мен няма оправия.
Колата просто ми изгасна и замериса на изгоряло.Отворих капака и беше се задимило около бобината.
Та айде телефони, познат дойде да ме тегли.От тогава си нося един комутатор и една бобина в багажника:) за по сигурно, но замине ли Хол датчика насред пътя просто няма как да го смениш.

Извод : Каквото и да слагаш за контрол на моментно състояние е само от гледна точка на интерес и желание за експериментиране(няма нищо лошо и аз си правих подобни изпълнения и до сега само съм се набутвал-то не бяха светлини, шунтове на вентилатора ….)…. Та както казват някой от колегите карайте тия стари кочини и не се занимавайте с глупости.


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот shockhead » Съб 10 окт 2009 15:23


Като цяло си прав. Колите ни са доста стари и май тези, които само карат без да му мислят са си по-добре.
Виж това за смяната на датчика на Хол:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=98508
Става за около час на пътя с най-първични инструменти. После трябва да знаеш и как да си направиш центровка разбира се.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот emo-gar » Нед 11 окт 2009 1:22


То при руснаците гледах и как се сменя чипа дето клати стъпковия мотор,па даже човека му намери и заместители(който му се рови..там някъде е..).Да,подмяната не е кой знае какво,вижда се че за час време ще се справи грамотен човек,ама ако си закъсал пред магазин за авточасти и там случайно имат необходимото.Колкото и стари да са ни колите,прихванали са(коя повече,коя по-малко) някой и друг електронен бацил,превенция му е майката,на път да не се случва.Отмина времето,когато на Жигата с телчица,шкуркица и малко водица...ехееей..(в тоя смисъл,навремето бях НАПРАВИЛ електронен регулатор на алтернатора...таман бях забравил за него...и ме предаде гадта,на път.След това 2 си носех,но ядове даваше всъщност намотката на ротора..е нямах под ръка и ротор :banghead: )


Потребителски аватар
chas
Мнения: 71
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот chas » Пон 07 ное 2011 18:19


shockhead, първо благодаря за обяснението за работата на уредите!
После браво за идеята!
До къде стигна с нея?
Ако ми дадеш готова схема веднага ще я реализирам, защото мисля, че вече съм в групата на хората с проблемна бобина.

Сега се зачудих, защо вместо транзистор не са сложили реле? Вероятно, защото то превключва доста по-бавно, а и щом има механични части ще се изхаби много по-бързо?


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Да решим проблема-едновременна повреда в бобина и комутатор

Мнениеот rudoni » Пон 07 ное 2011 20:06


всеки му се иска да не дава пари! прочети горния ми пост и ще разбереш къде е проблемът!това е от опит , а не от четене на Интернет!редовно обслужвайте запалителната система и няма да горят бобини!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petar_a и 78 госта