Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tonyM » Сря 16 ное 2011 7:50


Колега, отговорите са:

1. Не си спомням добре, но мисля че кабел от пин Т25/15 на ABS-контролера до таблото (пин Т32а/14- зелената букса) няма прекаран. Затова, като го сменяш и извадиш буксата му, провери дали има пин Т25/15 на нея (мисля, че имаше, но кабелчето никъде не беше свързано). И все пак, вариантите тук са два:
1.1: Ако има, т.е. и кабелче има към нея, но не е свързано никъде, остава да пуснеш кабелче от него до пин Т32а/14- зелената букса на таблото.
1.2: Ако няма, ще трябва да сложиш пин с кабелче, и после да го свържеш към таблото.
1.3: Не забравяй следната особеност на индикатора за Traction Control-а на таблото: Най-вероятно и в твоето табло го има. Но не свети, защото му е подадена принудително маса на управляващия пин, който е пин 14 на зеления куплунг, влизащ в таблото (сиво-черно кабелче). Правиш следната проба: резваш кабелчето към този пин, даваш на контакт и индикатора трябва да светне (той свети, когато е NC или му е подадено +12В). Светне ли, остава да свържеш отрязъка на кабелчето към пин 14 според схемите по-горе- това е кабелчето, идващо от пин Т25/15 на ABS-контролера и от бутона. Не свързвай кабелчето от модула/бутона към кабелчето на таблото, преди да си откачил последното от маса, защото ще направиш късо когато натиснеш бутона, и ще изгориш предпазителя, от който вземаш 12В за бутона (аз съм го взел от копчето за вкл. отопл. на задното стъкло, и изгоря неговия предпазител)! Горчив опит имам: не съобразих тази особеност, свързах системата, и още при първото пробно/тестово натискане на бутона (за да видя, че ще светне индикатора), предпазителя изгоря. Смених го с някакъв "китайски"- само такива имах под ръка. И тук стана интересно: при следващото натискане на бутона той не изгоря, а започна да пуши от снопа, отиваш към таблото. Усетих, се, проверих и отрязах въпросното кабелче (оригинално свързващо пина на таблото към маса, за да не свети индикатора). Кабелчето е тънко, направо се беше стопило, добре че други поражения нямаше/няма. Още един път се потвърди твърдението- използвай само оригинални препазители, ако имаш от масовите (в блистер, купени от Практикер и др. магазини) ги изхвърли- не са оразмерени да горят при превишаване на съответния ток, просто само се стапя пластмасовата обвивка. Най-добре иди в някоя морга, и си свали оригинални от някоя бушониера, за да си имаш оригинални, и да не береш ядове.

2. Въобще не е правена тази процедура с VAG-COM за обезвъздушаването. Аз използвах момента на смяна на модулите и смених спирачната течност. В Еуратек сервиз и двете операции- за източване на старата и вкараване на новата използваха някаква подобна система под налягане, но не знам точно как се казва. Но си спомням процедурата: наляха новата течност в съда на уреда, отвиха капачката на казанчето и там я свързаха, създадоха налягане в уреда от 1 бар, и започнаха да отвиват щуцерите на отделните колелета: един по един, докато излезе старата течност и въздух от всяко едно рамо на системата (към съответното колело). Постоянно проверяваха за налягането и нивото на течността в казанчето. Знаех за процедурата за обезвъздушаване с VAG-COM, описана от ROSS-TECH , и попитах майсторите, но те казаха да не се притеснявам- с тази система работят при всички VW за обезвъздушаване, без да се използва тази процедура.




Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот icefire » Сря 16 ное 2011 12:49


Благпдаря ти още веднъж, колега :bowdown

Тъй като кабелчето на Т25/15, което явно никъде не е свързано, и кабелчето на Т32а/14, което отива на маса, са еднакъв цвят (сиво с черно), аз реших, че двете са един и същи кабел и щях да направя белята...
Благодаря, че ме предупреди! Преди да свързвам каквото и да е, ще премеря с мултицета за всеки случай :)

Иначе, обезвъздушаването в сервиз става много по-лесно... Виждал съм ги да закачат една голяма машина, което събира старата течност от пробката за обезвъздушаване и същевременно поддържа 1 бар налягане на казанчето, като следи и нивото на течността и налива нова, ако е необходимо.

Ти и смяната на модула ли извърши в сервиз или само обезвъздушаването? Аз също се замислям дали да не ида при майстор с оглед на метеорологичните условия... :003:


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tonyM » Сря 16 ное 2011 19:11


И модула- така се случи, че тогава доста работи бях подготвил за смяна.


Потребителски аватар
Kalinn
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Golf IV TDI GTI - 2002
Двигател: ARL
Местоположение: Карлово

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот Kalinn » Чет 17 ное 2011 22:13


Здравейте колеги, поздрави за темата. ASR-а много помага в завой, когато подаваш повече газ от необходимото. Искам да попитам - какво трябва да сменя за да мина от АSR към ESP? Благодаря предварително.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот icefire » Чет 17 ное 2011 22:53


Сложно е и е скъпо. Трябва да подмениш голяма част от електрониката в колата си и да монтираш доста допълнителни неща. В първия пост от темата tonyM е дал много полезни линкове към чужди форуми. Там ще намериш инфото, което ти е необходимо, но ще стигнеш до извода, до който стигнах и аз - не си струва.

Ето ти една много малка тема, колкото за "зарибявка": http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=60925
Търси в този форум и във vwvortex.com - има постове, които описват как би протекъл подобен upgrade, но пак ти казвам - не си струва.


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tih » Съб 19 ное 2011 21:41


Имам молба към колегата icefire, както и към автора и други които сматат да правят или са направили ъпгрейда, ако има възможност да прави снимки и да дава обяснения, нека го направи в темата, за да е още по-полезна, аз също смятам да правя тази интервенция и ми е доста мътно и тъмно по отношение на това къде и как да свържа бутона, какво точно да направя с ваг-ком, за да може да светка индикатора на таблото, по отношение на механичната част мога всичко, но от към ЕЛ-историите съм прилично зле :roll:


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот icefire » Съб 19 ное 2011 22:08


За да свържеш копчето е необходимо да погледнеш страница 5 следната схема: http://pics.tdiclub.com/data/500/6871Copy_of_58.pdf

Буксата на копчето за ASR е обозначена като Т6 (по принцип има 6 пина, но 2 от тях са свободни, т.е. реално пиновете са 4). Всеки пин е номериран с цел еднозначност.

Както става ясно от схемата, свътзването става по следния начин:

Пин 6 = захранване +12V. Можеш да го вземеш от почти всеки източник на +12V. Най-лесно става да го вземеш от захранването на копчето за подгрев на задните стъкла. Аз лично намирам за по-разумно да го свържеш към бушон номер 9 (преди предпазителя, разбира се). Така ако стане гаф с копчето ще ти изгори правилният бушон - този за ASR. Ако го свържеш към друг източник на +12V, захранването ти ще минава през друг бушон и евентуално след време може да хвърли теб или следващият собственик на колата по грешна следа.

Пин 5 = Свързва се към пин 15 на буксата на ASR модула (Т25), който отива на пин 14 от зелената букса на таблото (букса Т32а). С други думи, прекарваш кабел, който да свързва Т25/15 с Т32а/14 и правиш разклонение към Т6/5 (пин 5 на копчето)

Пин 1 = Това е за осветлението на бутона и постепенното му гаснене (dimmer), както е при всички останали копчета. Свържи го към бутона за подгрев на задното стъкло.

Пин 2 = Маса. Тук няма какво да се обяснява ;)

Относно vagcom - няма някакви особености. Новият модул няма нужда от "активиране" или нещо подобно. Само трябва да изтриеш всички грешки, запаметени в него - те са от предишната кола, където е бил монтиран. Ако ще обезвъздушаваш сам след смяната на модула, трябва да направиш това: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html или да идеш в сервиз, където имат машина.

Надявам се да съм ти отговорил на въпросите.

ПП. Аз още не съм направил ъпгрейда, така че не говоря от опит. Просто ти разясних схемата така че да е максимално ясно за всички ;)


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tih » Съб 19 ное 2011 22:24


:да: Благодаря за обяснението, добро е, проблема е че и аз като тебе сами ясни нещата на теория, но съм сигурен че като почна да го правя ще има въпросителни, затова гледам предварително да се подготвя за да ми е по-лесно после, иначе до момента единствено съм си набавил бутон, знам със сигурност че таблото ми въпреки че няма MFA има индикатор като заготовка за ASR и съм си набелязал помпа и най-вероятно скоро ще я имам.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот icefire » Съб 19 ное 2011 22:27


Мисля, че няма табло, което да няма светодиод за ASR. Най-лесно е да направиш пробата, която tonyM е описал - прекъсваш сиво-черния кабел към Т32а/14 и гледаш дали ще светне :да: Щом вече имаш копче, може да го свързваш, не пречи то да е направено преди смяната на модула ;)


Потребителски аватар
jeko33
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 30 окт 2009 13:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот jeko33 » Нед 18 дек 2011 15:54


Здравеите имам един сеат кордоба 2000г. 1,6 акл мотор реших и аз да сложа Traction Control.Но нещо нещата не се получават намерих abs модул с номер на моторчето 1J0614417А иномер на електрониката 1J0907379 AF от сеат но дизел монтирах го но ми свети лампата на таблото за абс и като тръгне колата червената удивителна почва да свети и писка.Закачих колата на ваг ком и даде грешка:
Sunday, 18 December 2011, 11:15:19:0
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Control Module Part Number: 1J0 907 379 AF
Component and/or Version: ASR 20 IE CAN 0001
Software Coding: 13404 Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 -- -

Грешките немогат дасе изтрият ако някои има някакви идеи да пише. scare

Последна промяна от jeko33 на Сря 21 дек 2011 18:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tonyM » Пон 19 дек 2011 8:08


jeko33 написа:Здравеите имам един сеат кордоба 2000г. 1,6 акл мотор реших и аз да сложа Traction Control.Но нещо нещата не се получават намерих abs модул с номер на моторчето 1J0614417А иномер на електрониката 1J0907379 AF от сеат но дизел монтирах го но ми свети лампата на таблото за абс и като тръгне колата червената удивителна почва да свети и писка.Закачих колата на ваг ком и даде две грешки:
Sunday, 18 December 2011, 11:15:19:0
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Control Module Part Number: 1J0 907 379 AF
Component and/or Version: ASR 20 IE CAN 0001
Software Coding: 13404 Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 -- -
01315 - Transmission Control Module
49-00 -- No Communications
Грешките немогат дасе изтрият ако някои има някакви идеи да пише. scare

За начало- имам следните въпроси:
1. С автоматична скоростна кутия ли си?
2. Какъв е модела на ЕКУ-то и каква е кодировката му?
3. Какъв беше оригиналния ABS-модул, т.е. модела му и кодировката му- ще свърши работа и предишен скан с ВАГ-КОМ?
4. Имаш ли CAN-Gateway, т.е. какъв е модела на километража/таблото?
Абе я най-добре направи пълен скан с ВАГ-КОМ на всички модули- нтересува ме какви има инсталирани и моделите им.
Описанието на грешките и причините за тях:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01044
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01315


Потребителски аватар
jeko33
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 30 окт 2009 13:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот jeko33 » Пон 19 дек 2011 17:42


Мисля че нещата няма да се получат и затова днес върнах стария ABS модул на колата.Благодаря за отговорите.


terminat0r
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 14 фев 2005 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот terminat0r » Сря 21 дек 2011 9:11


Аз съм с подобна кордоба 1600 AKL - 2000г. И също имам желание да добавя 2 екстри към колата.
1. Темпомат. (От аутотехника твърдят че нямало начин. Но според мен не им се занимава със стари коли. Надежда ми дава това, че на педала на съденителя имам бутон с надпис GRA, и бутона на спирачките е с повече от 3 кабела. Знам че се сменяват EKU-то и дроселовата клапа отвън. Въпроса е с какви?
2. ASR. (Никога не съм виждал такава екстра на сеат като този. Виждал съм ESP, но е много рядко и обикновенно на дизелови ибизи. Тук въпроса пак е с какво трябва да се смени електрониката и моторчето отвън?
Прилагам тест с ваг-ком на EKU, ABS, Klimatronic, Instruments
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 6K0 906 019
Component: 1.6l R4/2V SIMOS HSS073
Coding: 10001
Shop #: WSC 06402

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 6X0 907 379 B
Component: ABS 30 IE CAN V004
Coding: 06406
Shop #: WSC 11111

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 6K0 959 291
Component: AUTOCLIMA-220 X03.03

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6K0 920 850 B
Component: 6K-KOMBIINSTR. VDO V05
Coding: 02146
Shop #: WSC 00000
IMMO-IDENTNR: SEZ7Z0X0246738

Благодаря предварително !


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот icefire » Сря 21 дек 2011 12:46


По първия въпрос не съм сигурен дали ще стане само със смяна на модула. За твоя модул никога не съм правил проучвания.

По втория въпрос: http://www.theresias.com/tutorials/1j_gra.htm
На немски е, но таблиците, където пише кои ЕКУ-та и дросели стават, се разбира и без да знаеш немски.

Освен това, tonyM беше правил проучвания как да си ъпгрейднем съществуващото ЕКУ до такова с GRA в домашни условия. Не знам дали е направил нещо или е още на фаза проучване, но той ще ти даде по-подробно инфо.


terminat0r
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 14 фев 2005 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот terminat0r » Сря 21 дек 2011 17:24


Дросела е ясен. Ако не е този номер ще го сменя. Не съм сигурен, че ЕКУ от GOLF ще тръгне тук. Климатроника и Инструментс дали ще се разберът с него?
ЕКУто за сеат няма букви след номера. 6K0 906 019
A според немския сайт за да има темпомат те трябва да са: 06A 906 019 с букви G, BJ, AP, CA и за Autom. CM, M, BC.
Нищо не пишат за сеат или за номера без буква.
Някой слагал еку от VW на СЕАТ или Ауди и дали са съвместими?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 131 госта