Изисквания на ХЕИ за заведение за бързо хранене?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
jurri
Мнения: 39
Регистриран на: Пет 05 май 2006 1:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот jurri » Сря 20 сеп 2006 20:44


juve написа:
има още много бумащина около кухнятя:
-всеки хладилник трябва да има термометър и показанията му да се вписват ежедневно в отделна тетрадка
-за срокове на годност на всички продукти има СЪЩО така отделна тетрадка
-има документ за поддръжка на хигиената,в който се описват всички използвани препарати,начини на почистване,хора отговорни за тези операции Very Happy
и още куп неща....

виж сега , това е така , обаче мисля , че докато се стигне до там има мнооого дълъг път за когото си споменал :) Основния проблем е информацията - мръсните педали могат да тълкуват изискванията както им падне( и го правят) .... характерно е постепенното повишение на изискванията когато започваш ти казват че помещението "може и така" ....[/u]



Да и при нас имаше подобни проблеми (заради липса на информация) с ХЕИ-накараха ни да избием прозорче през което да влизат яйцата(?!?!?!?),също така готовата храна не можело да се слага от котлоните направо на плота,откъдето я изнасят сервитьорките,трябвало преди това да се оставя на един друг рафт(на 1м вдясно :D :D )след което да се поставя на плота(?!?!?!?!?)
Обясних всичко това на докторите,които дойдоха,да ни издадат HACCP сертификат и те ми казаха да ги свържа с служителя на ХЕИ , който дойде да ни направи проблем за тези неща.Казаха ми , също така да подпиша всяка една препоръка от ХЕИ относно реорганизация на кухнята и след това да им се обадя и те ще поемат проблема.




black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Сря 20 сеп 2006 21:22


Ох ох. Внимавай с височината и квадратурата на помещението. Скоро влиза минимална квадратура и много от подземните дупки и заведения някъде под 50 кв/м ако не се лъжа или нещо подобно ще изгорят. Провери си първо това. :wink:
Най-добре се консултирай с брокер който е вещ в нещата. Щото за в бъдеще не се знае много какво ще става. Ако сериозно си го намислил не мисля че някой лев отгоре ще е излишен за консултация с брокер. :wink: Пък и може да ти съдейства за статут в обищината. :wink:
Другия вариянт е да изчакаш докато влезем и се изясни всичко. :)


Потребителски аватар
Sara01
Мнения: 244
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 19:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Sara01 » Сря 20 сеп 2006 22:17


jurri написа: Преди месец го вадихме този документ в едно от заведенията в които работя.Струва от 500 до 3000лв , в зависимост от големината на заведението(не съм много сигурен,ще проверя утре) и е задължителен-трябва да го има всяко заведение за обществено хранене.


Колега, май ще е добре да знаеш,че системата НАССР се внедрява и това, че струва ... от 500 до 3000 лв. ... са най-вероятно парите платени на консултанска фирма за подготвяне на цялата документация + обучението на персонала по внедряване на системата ...

А ето и малко информация ...

СИСТЕМА ЗА ОЦЕНКА НА ОПАСНОСТИТЕ И ЗА КОНТРОЛ НА КРИТИЧНИТЕ ТОЧКИ (НАССР СИСТЕМА)

Съгласно последните изменения в Закона за храните производителите и търговците на храни трябва да разработват, въвеждат и прилагат Система за оценка на опасностите и за контрол на критичните точки (НАССР Система) с цел осигуряване на безопасността на храните.

НАССР е съкратеното наименование от "Hazard Analysis and Critical Control Points".

Началото на НАССР датира от 1959 г. и е свързано с космическата програма на НАСА (САЩ) за осигуряването на безопасна храна за астронавтите и представлява система за самоконтрол, основаваща се на научен подход за осигуряване безопасността на храната по цялата верига от добиването на суровините до крайния потребител.


НАССР системата се основава на :
1. описание и анализ на потенциалните опасности за замърсяване на храните при извършването на всеки етап от производствените операции и определяне на мерките за техния контрол

2. определяне на етапите от технологичния процес, където съществуват възможности за поява на потенциалните опасности и вземане на решение кои от тях са най-съществени за безвредността на храните

3. определяне и установяване на границите на безопасност за всяка критична контролна точка

4. определяне и въвеждане на процедури за наблюдение (мониторинг) на опасностите в критичните контролни точки

5. въвеждане на корективни действия при отклонение в критичните контролни точки

6. периодично преразглеждане на НАССР системата (верификация) с оглед на нейната ефективност или актуализация в случаите на настъпили промени в производствения процес и/или произвежданата храна

7. документиране на НАССР системата и съхраняване на информацията

Изградена на базата на горните седем международно признати принципи, Системата НАССР насочва вниманието на производителите към онези стъпки на протичащите процеси, които имат критично значение за безопасността на произвежданите от тях хранителни продукти.

Фирмите за добив на месо и производителите на мляно месо и месни заготовки с индустриален капацитет по смисъла на Закона за ветеринарномедицинската дейност и подзаконовите актове по неговото прилагане е трябвало да въведат НАССР системата в срок до 31 декември 2005 г.

Всички останали производители и търговци на храни трябва да внедрят НАССР в срок до 31 декември 2006 г.

Необходима предпоствка за разработването, внедряването и успешното функциониране на НАССР в даден сектор от хранителната верига представляват Добрите производствене практики (GMP).


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Сря 20 сеп 2006 22:23


Tyan написа:Значи има няколко сертифицирани фирми дето ти проверяват обекта и дават акъл за да може да отговаряш на нормите те сертифицират по HACCP.....

имам познат човек, който се занимава точно с това... с хиляда сертификата, дипломи и специализации е. контролът се затяга, а като влезем в ЕС няма да прощават на никого. сложна процедура е, направи си бизнес план за реализацията на тая идея и успех, ако се захванеш!


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 20 сеп 2006 22:34


Благодаря ви!
Общо взето схванах нещата, но ме притеснява изискването за минимална квадратура. Още не съм намерил помещение, но мислех да е под 50кв. Къде може да се провери това изискване със сигурност? Проблема е, че още не е влязло в сила, така че може би трябва да се провери по някакъв начин как стоят нещата в ЕС. Може би консултантската фирма, която ще се занимава с НАССР ще има представа :dontknow:


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Сря 20 сеп 2006 22:39


ще се поинтересувам тия дни по въпроса


Потребителски аватар
jurri
Мнения: 39
Регистриран на: Пет 05 май 2006 1:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот jurri » Чет 21 сеп 2006 1:22


Sara01 написа:
jurri написа: Преди месец го вадихме този документ в едно от заведенията в които работя.Струва от 500 до 3000лв , в зависимост от големината на заведението(не съм много сигурен,ще проверя утре) и е задължителен-трябва да го има всяко заведение за обществено хранене.


Sara01 написа:Колега, май ще е добре да знаеш,че системата НАССР се внедрява и това, че струва ... от 500 до 3000 лв. ... са най-вероятно парите платени на консултанска фирма за подготвяне на цялата документация + обучението на персонала по внедряване на системата ...


Внедряването при нас беше следното:

Дойдоха,разгледаха кухнята,складовете и сервизните помещения за персонала(отговаряме на всякакви изисквания :D )взеха проекта на кухнята ,менюто в подробности(грамажи,подправки,начин на приготовление...) и всякаква друга информация за начин на работа и въз основа на тази информация се изготвя план за внедряване на системата.
Не се хващай за думата!Мисля,че не трябва да спорим за терминологията.Утре ще прегледам всичко,което са ни е подготвили и ще се подкрепя с факти.
И след като я "внедрим" какво?!?Ще идват да изпитват перонала ли??И сега има отговорник "Противопожарна охрана",отговорник "Медицинска помощ"(или както там се казва) и още хиляда безсмислени отговорници-най-вероятно на курсовете по трудова медицина си ги чувал тези неща.Аз съм отговорник "Противопожарна охрана" в две заведения от четири години -НИКОЙ не е дошъл да ме пита дали съм инструктирал персонала за действия в критични ситуации.
Тази система за критични точки.... едва ли ще е нещо по-различно.Просто с техническа терминологи звучи много страшно:
"определяне и установяване на границите на безопасност за всяка критична контролна точка"-дали безопасно вадим пилешкото месо от хладилника,безопасно ли го режем върху дъската и има ли предпоставки за замърсяване докато безопасно се приземи в тигана.Така звучи на разбираем език.
Това е като изискването за отделна мивка за всеки вид продукти-имаме 14 мивки,а използваме 6.
И да обобщим:
Тези фирми(консултантските) правят точно това-превеждат ни на разбираем език това,което ни интересува и го написват в документацията така,както ни го иска закона .
Хайде стига спорове :D :D
PEACE



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта