Всъщност не ми е много ясна разликата между двете, и затова ще помоля някой по-запознат да сподели мнение.
Идеята е машинката да е около 5...7..8кс., да може с нея да се фрезова не много голямо дворно място, и да има възможност да и се монтират колелета с цел прикачване на ремарке - за пренасяне на товари около 200 ...300 кг.
Виждам че на пазара има доста голям избор от такива машинки, и сигурно повечето са китайски (дори и да пише Хонда), но ако някой може да разясни кое става , кое не, модели двигатели и т.н. Всяко инфо от опит ще ми бъде полезно. Бюджета за такава машинка е около 700 ...800 лв. (без ремарке).
Мнение за мотокултиватор или мотофреза
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
Гледай има БГ производство.
Аз имам Бг от 1992 г Болгар МБ 5 б/ нещо такова беше означението. 5 к.с. Брикс мотор.
Машината е тежичка като МТЛБ , има верижен редуктор от ламарина 3 мм/.
Как си с рамената и ръцете ?? Ако почвата е силно глинеста фрезоването е мъчение. Под
скача цялата машина.Затова слагам предна централна тежест /20-22кг/.По-лесно ми е с 1 приспособление с 3 бр пачи крака да ровят на сълбочина 15 см , слагам метални колела и полуоски , след като извадя мотичките и 1 голямо ремъчно колело на шайбатаза да не бягам.
Според мен е задължителен и наличие на заден ход- при рохкава почва се окопаваш и помага задния ход.
Имам теглич за ремарке , но нямам гумени гуми и не съм влчил / не ми се е налагало/. За 5 к.с. не е проблем ремаркето, но гуми с грайфери задължително за кал.
По двигателя - само смяна на масло всяка пролет и въздушен филтър. Сменил съм 3 пъти свещ. Бензина го прецеждам винаги през метално сито 4-5 микрона /едно време го използваха за сита / ситопшечат на печатни платки/. Бензин не оставям в резервоара през зимния период /смоли , запушват карбуратора. 2 пъти съм сменял пусковото въже.
Проволките за приводите преден заден ход се закъсват често Там съм режил кардинално проблема/ къса щатна проволка малко преди да влезе в бронята,ухо; тел 1,2-1,5 мм захваната с металната част от лустърклема .Така е в 2 та края на телта. При скъсана тел/а тя изкарва поне 3 пъти повече от проволка/ смяната става за 3-4 мин като имаш тел, отверка, клещие.
Най- си е добре 1 машинария на 4 колела и да се возиш на нея
Аз имам Бг от 1992 г Болгар МБ 5 б/ нещо такова беше означението. 5 к.с. Брикс мотор.
Машината е тежичка като МТЛБ , има верижен редуктор от ламарина 3 мм/.
Как си с рамената и ръцете ?? Ако почвата е силно глинеста фрезоването е мъчение. Под
скача цялата машина.Затова слагам предна централна тежест /20-22кг/.По-лесно ми е с 1 приспособление с 3 бр пачи крака да ровят на сълбочина 15 см , слагам метални колела и полуоски , след като извадя мотичките и 1 голямо ремъчно колело на шайбатаза да не бягам.
Според мен е задължителен и наличие на заден ход- при рохкава почва се окопаваш и помага задния ход.
Имам теглич за ремарке , но нямам гумени гуми и не съм влчил / не ми се е налагало/. За 5 к.с. не е проблем ремаркето, но гуми с грайфери задължително за кал.
По двигателя - само смяна на масло всяка пролет и въздушен филтър. Сменил съм 3 пъти свещ. Бензина го прецеждам винаги през метално сито 4-5 микрона /едно време го използваха за сита / ситопшечат на печатни платки/. Бензин не оставям в резервоара през зимния период /смоли , запушват карбуратора. 2 пъти съм сменял пусковото въже.
Проволките за приводите преден заден ход се закъсват често Там съм режил кардинално проблема/ къса щатна проволка малко преди да влезе в бронята,ухо; тел 1,2-1,5 мм захваната с металната част от лустърклема .Така е в 2 та края на телта. При скъсана тел/а тя изкарва поне 3 пъти повече от проволка/ смяната става за 3-4 мин като имаш тел, отверка, клещие.
Най- си е добре 1 машинария на 4 колела и да се возиш на нея
- mmkosev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 7:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
За това което питаш и бюджета който си заделил си за фреза.Аз съм с петровка и вече 3 години добре се справя.Малко повече струва но после нерви и разходи спестява.Мотокултиватопра служи за повече деиности като се сменя прикачния инвентар.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
Цената е добра. Колко е читава машината не мога да кажа. При кално време пуг няма да може да се тегли- малки са грайферите.
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
здравейте,
за мотокултиваторите-това са фрези!
основното им предназанчение е да фрезова.Това дърпане на ремарке,браздене,вадене на картофи си е чист компромис-може и да стане, ама да не е мокро,да не е на баир,да не е глинеста почвата,да е само за малко разтояние/площ/ и най-важното- да як в ръцете.
Пиша това ,защото нета е пълен с информация,но малко хора пишат за земеделие.Или пишат хора дето не разбират.
Та-мотофрезата е за фрезоване.На малки участъци,за млади и здрави хора, или за хора с повече свободно време.Имам такава на Призма-не я хваля, не я и порицавам-за мотофреза за толкова пари-добра.
За транспорт-гуми с полуоски-200 лв.Приложение-малко ремарке,наравно и задължително ремаркето със спирачки!Иначе-отиде фрезата в ряката.Тяга има-няма маса и съответно сцепление.
При мен-2 дка.овошки ми къса ръцете.
Купих му плуг-Ако искате да си чертаете по повърхността-това е вашата машина.
Купих метални колелета с лопатки-едвам извадих фрезата от дупките дето изкопаха.Нищо не става.
Минах на варианта мотоблок-тук е истината.6-11 к.с. , дизел , тегло 150-350 кг/има доста варианти/,много скорости-6-8 предни и 2-4 задни./може да има и др,/ но аз такива съм виждал.Говоря за подобни http://www.dgumarket.com/?page=viewTractorList&brand=8
Вярно бяга цената, но това са сериозни машини с огромен ресурс и възможности.
Това вече оре на 15-20 см,влачи огромен картофовадач,ремарке товар до 1 тон и пр.Най-любимото ми приложение-селски транспорт(магазина,кръчмата,някой приятел и пр./Скорост-10-14 км.ч.Без книжка,пия и карам.
Не се лъжете по българският вариант-мотоблок Болгар и руският МТЗ-Беларус.
Това е само за големи фенове на социзделията.
До тук съм писал на база на моя опит с машините.
Имам все още мотофреза.
Имал съм мотоблок Беларус,пробвал съм обстойно Булгар.
Имам сега японски мотоблок 8,5 к.с.
Сравненията са неуместни.
Ако имате въпроси-питайте.
P.S./Ако е за градинка 200-300 кв.м, да се фрезова напролет преди засаждане на пипера и домата-всяка става/
за мотокултиваторите-това са фрези!
основното им предназанчение е да фрезова.Това дърпане на ремарке,браздене,вадене на картофи си е чист компромис-може и да стане, ама да не е мокро,да не е на баир,да не е глинеста почвата,да е само за малко разтояние/площ/ и най-важното- да як в ръцете.
Пиша това ,защото нета е пълен с информация,но малко хора пишат за земеделие.Или пишат хора дето не разбират.
Та-мотофрезата е за фрезоване.На малки участъци,за млади и здрави хора, или за хора с повече свободно време.Имам такава на Призма-не я хваля, не я и порицавам-за мотофреза за толкова пари-добра.
За транспорт-гуми с полуоски-200 лв.Приложение-малко ремарке,наравно и задължително ремаркето със спирачки!Иначе-отиде фрезата в ряката.Тяга има-няма маса и съответно сцепление.
При мен-2 дка.овошки ми къса ръцете.
Купих му плуг-Ако искате да си чертаете по повърхността-това е вашата машина.
Купих метални колелета с лопатки-едвам извадих фрезата от дупките дето изкопаха.Нищо не става.
Минах на варианта мотоблок-тук е истината.6-11 к.с. , дизел , тегло 150-350 кг/има доста варианти/,много скорости-6-8 предни и 2-4 задни./може да има и др,/ но аз такива съм виждал.Говоря за подобни http://www.dgumarket.com/?page=viewTractorList&brand=8
Вярно бяга цената, но това са сериозни машини с огромен ресурс и възможности.
Това вече оре на 15-20 см,влачи огромен картофовадач,ремарке товар до 1 тон и пр.Най-любимото ми приложение-селски транспорт(магазина,кръчмата,някой приятел и пр./Скорост-10-14 км.ч.Без книжка,пия и карам.
Не се лъжете по българският вариант-мотоблок Болгар и руският МТЗ-Беларус.
Това е само за големи фенове на социзделията.
До тук съм писал на база на моя опит с машините.
Имам все още мотофреза.
Имал съм мотоблок Беларус,пробвал съм обстойно Булгар.
Имам сега японски мотоблок 8,5 к.с.
Сравненията са неуместни.
Ако имате въпроси-питайте.
P.S./Ако е за градинка 200-300 кв.м, да се фрезова напролет преди засаждане на пипера и домата-всяка става/
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
Плуг незнам дали ще се слага, по-скоро на мястото на гумите ще се монтират ножове за фрезоване, и от време на време да се теглят разни товари с ремаркенце.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
mafiota - каквото и да вземеш - прецеждай бензина при наливане през ситна цедка, така двигателя ще е дълговечен.
Иначе ръжда от тубата. пясък и вода от бензиностанцията и т.н.
Иначе ръжда от тубата. пясък и вода от бензиностанцията и т.н.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
А няма ли си цедки из резервоара или на входа на карбуратора, които да задържат боклуците?
Толкова ли са капризни от към това?
Толкова ли са капризни от към това?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
mafiota написа:А няма ли си цедки из резервоара или на входа на карбуратора, които да задържат боклуците?
Толкова ли са капризни от към това?
Няма има нешо катро дунапренова гъба на дъното. Колко е читасва нямам мнеие, по скоро помага като свършва горивото да не изгасва веднага.
Пак повтарям цедя през мрежа 4-6 микрона. Нямаш си на представа какво остава на ситото.
При тия машинки двигателите са кекави, както и сегментите. Ще загубиш примерно 2-5 мин за прецеждане , но ще си спестиш проблеми стократни.на познат ужму се завъртели сегментите и взе да лапа масло на поразия и да дими.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
ще го имаме предвид
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
искам да си взема малка фрезичка за около 350м2
не ми се дава много лев и гледах ейнхел и мтд в практикера- мнение за тях или препоръка за друга?
не ми се дава много лев и гледах ейнхел и мтд в практикера- мнение за тях или препоръка за друга?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
За 350 м2 имаш 2 ръце и 2 крака. С права лопата става перфектно за напролет.
Въпроса е зададен много неяносno. Каква почва, какви насаждения, по колко кв.м щe се фрезоват , ще се прехвърля ли през бетонна пътека или плочки машината. На каква дължина ще се фрезова.
Не налитай на ел. фрези ,че са охтичва при още разработката.
ЗА тези кв. м. 1 евтина лека фреза е перфектна. Не съм гледал данни на посочените . Но в никакъв случай 2 тактова / не знам дали се предлагат още/.
За песъклива почва и най- слабата фреза става. Но за глинеста почва , на която като стъпиш в мокро време и после само кирката помага - тежка машина или лека с тежести. Иначе подскача и драска само.
Въпроса е зададен много неяносno. Каква почва, какви насаждения, по колко кв.м щe се фрезоват , ще се прехвърля ли през бетонна пътека или плочки машината. На каква дължина ще се фрезова.
Не налитай на ел. фрези ,че са охтичва при още разработката.
ЗА тези кв. м. 1 евтина лека фреза е перфектна. Не съм гледал данни на посочените . Но в никакъв случай 2 тактова / не знам дали се предлагат още/.
За песъклива почва и най- слабата фреза става. Но за глинеста почва , на която като стъпиш в мокро време и после само кирката помага - тежка машина или лека с тежести. Иначе подскача и драска само.
Последна промяна от kris11 на Вто 05 ное 2019 10:00, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Мнение за мотокултиватор или мотофреза
Имаш ли трифазен ток?
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта