Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 18 яну 2012 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Още съм нов тук,а и с автомобила също.Пасат Б3, 92 г. с климатроник.Може и да ви се стори смешно но не се орентирам когато натисна стрелката за пускане на въздух(за парното става въпрос)ми светват индикаторите за силата на вентилатора като червени точки съответно една,две,три и т.н.Над този дисплей има дисплей с температура която като стигне 32 ми изписва HI и това е последната степен.Въпроса ми е за да духа максимално топло трябва ли да е на последната степен HI?И другия въпрос(може би смешен)така пуснат климатроника работи или не?
Последна промяна от gr_kanev на Сря 18 яну 2012 18:30, променено общо 1 път.
Причина: моделите Пасат - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=38785
Причина: моделите Пасат - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=38785
- gataneca
- Мнения: 39
- Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Като чета как си описал климатроника, би трябвало да си с Италиански но това не е много важно. Климатроника се пуска с AUTO тогава би трябвало под дисплея да ти светват всички точки тоест вентилатора върти на макс. Дисплея показва на каква температура е настроен да потдържа вътре в купето, HI означава че независимо каква е температурата в купето климатроника ще духа все топло(тук е местото да поясня без да се обиждаш)Разликата между климатик и климатроник е че при климатика ти определяш каква температура де е въздуха който се вкарва в купето както и с каква сила и къде да духа, докато при климатроника ти избираш каква да е температурата в купето и ако си в режим AUTO климатроника си решава къде да духа и колко силно докато се достигне зададената му температура. След като пуснеш климатроника като натиснеш което и да е копче след това излизаш от режим AUTO и вече ти дърпаш конците. Там където са точките от двете им страни има стрелки с тях намаляваш и увеличаваш оборотите на вентилатора. Трябва да имаш и бутон EKO той изключва компресора когато искаш да ти духа на студено с външна температура.А на въпроса дали ти работи климатроника сигурно имаш предвид дали ти работи компресора, по разбиращи от мен са го написали под 5 градуса външна температура не се включва, а над 5 не постоянно и то зависи каква е външната температура и каква си му задал вътрешна. Накратко климатроника е много умна машинка казваш и колко градуса да ти е вътре и той си смята как да го направи а ти е недей да ми вярваш напълно, трябва и да караш.
- gataneca
- Мнения: 39
- Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Емотиконите не са намясто май трябваше деа е.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 18 яну 2012 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Благодаря колега за инфото.А сега през зимата като го пусна на вентилатор да духа топло ,компресора работи ли или просто вентилатора вкарва топъл въздух,като обикновенно парно имаем предвид,защото малко или много работата на компресора вдига и разхода предполагам.
- gataneca
- Мнения: 39
- Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Ако всичко е наред с климатроника, при външна температура под 5 градуса не се включва, а над 5 се включва от време на време(това не съм го наблюдавал дали е така) но така съм чел.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 18 яну 2012 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Имам и друго питане.Като пусна парното клапите под таблото са нагласени така че да духа само напред към водача.Ако реша да го обърна да духа в краката не става.Впоследствие разбрах че е/са повредени моторчето или моторчетата които обръщат клапите-съответно да духа към стъклото,към краката,към водача или в комбинация с някои от изредените.Та въпроса ми е колко са тези моторчета- 1 или повече(дето обръщат клапите)и скъпи ли са като консуматив,намират ли се лесно втора употреба?Благодаря предварително за инфо.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Предвид,че са допълнително монтирани т.е. климатроника не е завдоски,не могат да се намерят изобщо.Монтират се различни типове моторчета и никога не съм успявал да намеря същото,когато ми е трябвало за смяна...Едно време в Импас 56 продаваха резервни части за Диавия (климатроника ти е такъв,италиански),но наличността е доста слаба и цените са
Моторчетата са :
-едно за топло/студено
-едно за определяне да духа през централните отвори или към стъкло/крака
-едно,което определя дали на стъклото,дали на краката
-едно,което отваря и затваря вътрешната циркулация на въздуха в купето.
Намирането на резервни части за този климатроник е почти невъзможно...аз съм махнал над 10 такива (преправяне на климатик,с жила,оригинално) и на нито един,моторчетата не са били както на другите...все имат някакви разлики.
Общо взето най-удачния вариант е да се преправи на климатик и да не се занимаваш.
Моторчетата са :
-едно за топло/студено
-едно за определяне да духа през централните отвори или към стъкло/крака
-едно,което определя дали на стъклото,дали на краката
-едно,което отваря и затваря вътрешната циркулация на въздуха в купето.
Намирането на резервни части за този климатроник е почти невъзможно...аз съм махнал над 10 такива (преправяне на климатик,с жила,оригинално) и на нито един,моторчетата не са били както на другите...все имат някакви разлики.
Общо взето най-удачния вариант е да се преправи на климатик и да не се занимаваш.
- gataneca
- Мнения: 39
- Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Колега zfa159 както винаги си прав за климатроника, аз ако го бях прочел по-рано това че от климатроник правиш климатик да съм с такъв вече но, за съжаление минах през триста мъки докато го накарам да работи както трябва и пак не ми работи клапата за циркулация на въздуха. Аз изглежда съм извадил голям късмет щото почти от втория път си намерих като мойте моторчета. Климатроника не е заводски но не е и Диавия тршти моторчета барабар с планката за
40лв от Сеат Толедо и работещи даже. Късмет колега с ремонта но, послушай zfa159 и го направи климатик та поне ще ти работи както искаш.
40лв от Сеат Толедо и работещи даже. Късмет колега с ремонта но, послушай zfa159 и го направи климатик та поне ще ти работи както искаш.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 18 яну 2012 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Благодаря за информацията.А това преправяне от климатроник на климатик лесно ли става и какво общо взето може да ми струва(като труд и материали имам предвид)
- gataneca
- Мнения: 39
- Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
За преправянето от климатроник на климатик се обръщаш към zfa159 примерно, той ще те светне.
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Здравейте.Аз също имам пасатБ3 с климатроник ДИАВИЯ.Проблемите при мен бяха с лостовата система свързваща моторчетата с клапите,а и самите клапи чиито уплътнения липсваха благодарение на времето.След като разглобих цялото арматурно табло,уплътних клапите,възтанових връзките на лостовите системи към моторчетата всичко заработи перфектно.Но беше много гърч.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Лошото е,че е заработило ама никой не знае до кога...един ден някое моторче ще изгори и тогава става сложно,защото нямат намиране.
По повод преправянето от климатроник на климатик,не трябва кой знае какво.Трябва да си намериш Пасат на части,за да си вземеш от него врътките и жилата,останалото е електро и механична работа.Трябва да се източи фреона на колата,както и да се разглоби цялото табло,за да имаш достъп до кожуха за парното и да можеш да си навържеш жилата на мястото на ел. моторите.После трябва да се спретне някаква ел. схема,за да може все пак да си пускаш и спираш компресора,защото в момента това става от климатроника,а за в бъдеще това трябва да се случва от някакво копче.
Не е кой знае колко сложно,определено има смисъл,ако няма оправия с климатроника.Ако има проблеми и по фреоновата част (прецакан компресор,течаща система и т.н.),по-добре да се преправи направо на обикновено парно,без опцията да може да охлажда,защото нещата по фреоновата част са си цифра (и ест. нищо не става 1:1,трябва да се преправя,защото климатика не е оригинален).
Нй-добре е да се изрине цялата климатична система,която са сложили и всичко да се преправи заводски (климатик или климатроник),но там цената става леко космическа,защото трябва да се смени всичко под таблото и всичко по фреоновата част на системата,ама пък забравяш за ядовете с климатика...
По повод преправянето от климатроник на климатик,не трябва кой знае какво.Трябва да си намериш Пасат на части,за да си вземеш от него врътките и жилата,останалото е електро и механична работа.Трябва да се източи фреона на колата,както и да се разглоби цялото табло,за да имаш достъп до кожуха за парното и да можеш да си навържеш жилата на мястото на ел. моторите.После трябва да се спретне някаква ел. схема,за да може все пак да си пускаш и спираш компресора,защото в момента това става от климатроника,а за в бъдеще това трябва да се случва от някакво копче.
Не е кой знае колко сложно,определено има смисъл,ако няма оправия с климатроника.Ако има проблеми и по фреоновата част (прецакан компресор,течаща система и т.н.),по-добре да се преправи направо на обикновено парно,без опцията да може да охлажда,защото нещата по фреоновата част са си цифра (и ест. нищо не става 1:1,трябва да се преправя,защото климатика не е оригинален).
Нй-добре е да се изрине цялата климатична система,която са сложили и всичко да се преправи заводски (климатик или климатроник),но там цената става леко космическа,защото трябва да се смени всичко под таблото и всичко по фреоновата част на системата,ама пък забравяш за ядовете с климатика...
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Да работи до когато си иска.Аз съм доволен че успях да се справя сам с не леката задача.Е разбира се 90% от успеха си го дължа на ХОРАТА които подробно бяха описали в форума цялата операция стъпка по стъпка,за което много благодаря.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
То точно това е проблема при тези допълнителните,че си работи когато си поиска и до когато си поиска,а не когато ти искаш и ти трябва .Дано да си работи де,работил е 15 години,защо да не изкара още толкова
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 18 яну 2012 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
Re: Питане за работата на климатроника Б3 92 г.
Благодаря за инфото колеги.Ще опитам и аз като cakata85 пък каквото сабя покаже.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта