Вчера докато се прибирах предницата на пасата взе да шава наляво-надясно по пътя, все едно се опитва да изскочи колело. Чувството е че все едно едно от колелата се разкрачва и прибира навътре. Спрях, огледах болтовете- стегнати са. Бях на около 3 километра от дома, случи се на 3 пъти, карах с около 50 и трудно се владее колата. Номера е че клати предницата примерно 4-5 секунди - тоест няколко метра в движение и се нормализира. След като се прибрах днес огледах над самите гуми и из железата които се виждат няма нищо което да изглежда че е счупено или изхлузено. Отдолу нищо не успях да видя, понеже нямам канал, а и има кора под мотора. Не съм във Варна и най-близкия сервиз е на 10-тина километра. Какво може да очаквам ?
Няма никакво скърцане, нито тропане, нито чаткане (като от каре), никакви симптоми за нещо нередно.
Колата е пасат Б5 АФН
Проблем с предницата на Б5
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
- golfhi
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 19:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria
Re: Проблем с предницата на Б5
Според мен е носач - не я карай повече ами извикай някой с колесар да те откара до сервиза, че ще се претрепеш така. На мен направо ми се е откачало предно дясно колело така - добре че карах с 20км/час...
- dmcdjveli
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 16:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с предницата на Б5
Според мен е кормилен накрайник. Няма тропане, скърцане или нещо такова за да е от носач. Но не е изключено да има и разбити шарнири на носачите. Може да се провери и на място - хвани с ръка накрайниците и ги провери да ли са разбити. Същото може да се направи и с носачите, но се ползва щанга като лост за да се тества.
- pepi3196
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
- Автомобил: T3 Karavel
- Двигател: T3 1987
- Местоположение: София
Re: Проблем с предницата на Б5
Здр.колега провери си каретата(външни,вътрешни)Ако проблема е в носач или накраиник проблема според мен ще е постоянен
- dmcdjveli
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 16:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с предницата на Б5
Не бих казал, че ще е постоянен проблема. При мен се проявяваше само по неравности (паваж например) и се оказа кормилен накрайник. Да си ги провери накрайниците нищо не губи.
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Re: Проблем с предницата на Б5
Днес ходих до сервиз, няма никакви луфтове никъде. Колата я вдигнаха с подемник и нищо не дава признаци за разбито.
Човека каза че може да е имало лед някъде в джантите или самото окачване и да е изпаднал, и от това да се губи контрол за момент. Направихме тест драйв няколко километра, карайки на зиг-заг с резки маневри с малка скорост - няма проблем. Ускорих и до 120-130, няма клатушкане и нищо нередно. Казах му да развие някой друг носач под предлог че когато всичко е навързано може да не поддава с лост докато не се освободи нищо, но беше категоричен че няма нищо разбито. Незнам сега дали да карам спокойно или да се влача с 50-60 по пътищата .
Човека каза че може да е имало лед някъде в джантите или самото окачване и да е изпаднал, и от това да се губи контрол за момент. Направихме тест драйв няколко километра, карайки на зиг-заг с резки маневри с малка скорост - няма проблем. Ускорих и до 120-130, няма клатушкане и нищо нередно. Казах му да развие някой друг носач под предлог че когато всичко е навързано може да не поддава с лост докато не се освободи нищо, но беше категоричен че няма нищо разбито. Незнам сега дали да карам спокойно или да се влача с 50-60 по пътищата .
- yarek
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Габрово - Daugavpils
Re: Проблем с предницата на Б5
Имах подобен проблем, както се появи, така си и изчезна, отдавам го на лед.
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с предницата на Б5
marianchev написа:Днес ходих до сервиз, няма никакви луфтове никъде. Колата я вдигнаха с подемник и нищо не дава признаци за разбито.
Човека каза че може да е имало лед някъде в джантите или самото окачване и да е изпаднал, и от това да се губи контрол за момент. Направихме тест драйв няколко километра, карайки на зиг-заг с резки маневри с малка скорост - няма проблем. Ускорих и до 120-130, няма клатушкане и нищо нередно. Казах му да развие някой друг носач под предлог че когато всичко е навързано може да не поддава с лост докато не се освободи нищо, но беше категоричен че няма нищо разбито. Незнам сега дали да карам спокойно или да се влача с 50-60 по пътищата .
Колега колата не се проверява с подемник за разбито окачване, защото колелата увисват и ако има нещо не редно не може да се хване.
- anatolias
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 22:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Проблем с предницата на Б5
При мен на А4 се появи нещо подобно, но при 80-90км/ч. Все едно имаш крива гума или дебалансирана. Махнах тасовете, отвътре имаше събран сняг и лед между тях и джантите. Махнах снега и леда, но не сложих тасовете. Повече това "клатене" не се появи. Предполагам че снега е причината.
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Re: Проблем с предницата на Б5
Rosenirs написа:marianchev написа:Днес ходих до сервиз, няма никакви луфтове никъде. Колата я вдигнаха с подемник и нищо не дава признаци за разбито.
Човека каза че може да е имало лед някъде в джантите или самото окачване и да е изпаднал, и от това да се губи контрол за момент. Направихме тест драйв няколко километра, карайки на зиг-заг с резки маневри с малка скорост - няма проблем. Ускорих и до 120-130, няма клатушкане и нищо нередно. Казах му да развие някой друг носач под предлог че когато всичко е навързано може да не поддава с лост докато не се освободи нищо, но беше категоричен че няма нищо разбито. Незнам сега дали да карам спокойно или да се влача с 50-60 по пътищата .
Колега колата не се проверява с подемник за разбито окачване, защото колелата увисват и ако има нещо не редно не може да се хване.
Ами и аз това му обясних, но не ми повярва. Казва че лоста не лъжел. Все пак в сервиза му има стенд за регулиране на предници и цялата община ходи при него
- dmcdjveli
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 16:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с предницата на Б5
Щом е стенд за регулиране на предници няма страшно - при него гумите не увисват, защото колата се стъпва (качва) на него. Щом сега не прави проблем сигурно ще да е от леда.
- pepi3196
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
- Автомобил: T3 Karavel
- Двигател: T3 1987
- Местоположение: София
Re: Проблем с предницата на Б5
От лед по джантата бие във волана,при мен от разпадащо се външно каре люлееше цялата кола
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с предницата на Б5
Колега да не си с летни гуми отзад и колата да ти е поднесла леко ако е стъпвала някъде по пътя на мокро или леко заледено. Щом няма нищо нередно по предницата. На брат ми пасата е с летни гуми отзад понеже се кара много рядко и при него чвлението което описваш се наблюдава доста често заради гумите . И той няма проблеми с предницата.
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с предницата на Б5
Ходовата част винаги се проверява на подемник или поне колелата да са във въздуха,тогава шарнирните връзки,тампони,биалетки не са под товар.С щанга,лост клатене на колелата горе-долу и ляво-дясно се проверява окачването.
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с предницата на Б5
krasio00o написа:Ходовата част винаги се проверява на подемник или поне колелата да са във въздуха,тогава шарнирните връзки,тампони,биалетки не са под товар.С щанга,лост клатене на колелата горе-долу и ляво-дясно се проверява окачването.
Много си в голяма грешка колега.Когато колелата са във въздуха тежеста от гуми,джанти шенкел и т.н доста тежат и обират така да се каже хлабините в ябълковидните болтове и тампони и ако не е толкова разбито нещо няма как да се хване.Принципно се проверява на канал като се слага на предното колело отпред и отзад по едно трупче или нещо подобно освобождава се от скорост един човек почва да лашка колата на пред назад другия оглежда дали има някъде хлабини скъсани тампони по носачи и т.н. Целта е да се имитира неравностите по пътя.Когато се сменя някой носач болтовете му се затягат в работно положение т.е колата да е стъпала на замята за да не се получи усукване на тампоните след като колата се пусне от подемник.По метода който описваш ти миналата година в един сервиз три пъти ходих и не ми хванаха нищо разбито и накрая когато в друг сервиз го направиха по описания от мен начин излезнаха два носача.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stantr и 212 госта