Стоп-старт система на автомобил
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Стоп-старт система на автомобил
Маршрута по, който се движа сега има 6-7 светофара, които ме спират за по повече от 70 сек. . Съответно аз си гася двигателя, докато не дойде време да тръгвам. Като знам, колко врътня се сменя клеморед мисля да подобря системата. Кофти е също където ми се изключва и ДРЛ-а. Полсле докато зацепи пак и туко виж ми писали некой акт. Засега съм замислил стартера да го изкарам на бутон и с едно ключе да прекъсвам и бобината. Хубаво е че към нея ми е вързан и изпарителя така, че нема да пуска газ при спрян мотор. В момента още го обмислям, затова всякакви идеи са добре дошли. Някой ще кажат, колко може да изгори за тия 10мин. мога да кажа, че има разлика в положителен смисъл.Пък трябва да мислим и екологично. Не знам дали е за тоя раздел или за електротехника, за което се извинявам.
-
- Мнения: 594
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Царево / Бургас
Re: Стоп-старт система на автомобил
За един час средно двигателя изгаря около 1л. гориво на празен ход.
Бендекса на стартера, четките, както и венеца на маховика са разчетени на определен брой включвания.
Контактният ключ също има определен брой стартирания.
Лампите на фаровете и те имат определен брой святкания.
След спиране на двигателя няма мазане, което влияе на следващото пускане на КМГрупа.
Какво друго може да се влияе от повишеният брой стартирвания на двигателя?
Бендекса на стартера, четките, както и венеца на маховика са разчетени на определен брой включвания.
Контактният ключ също има определен брой стартирания.
Лампите на фаровете и те имат определен брой святкания.
След спиране на двигателя няма мазане, което влияе на следващото пускане на КМГрупа.
Какво друго може да се влияе от повишеният брой стартирвания на двигателя?
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Стоп-старт система на автомобил
Това не е вярно. Загрял двигател (без значение бензин или дизел) гори около 0,5 л./час
На всички коли, които съм карал е варирало между 0,4 и 0,8, като 0,8 беше най-високото и еидничен случай, на Форд Мондео 2010. Всички останали са били 0,4-0,6.
На всички коли, които съм карал е варирало между 0,4 и 0,8, като 0,8 беше най-високото и еидничен случай, на Форд Мондео 2010. Всички останали са били 0,4-0,6.
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: Стоп-старт система на автомобил
Така като четох колегата е на газ, не се ли харчи повече гориво за стартира на двигателя отколкото престой на място за 70 сек.
-
- Мнения: 594
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Царево / Бургас
Re: Стоп-старт система на автомобил
Писах един литър, за по-голяма достоверност и да не се заяжда някой дребнавко в грамовете.
Различните двигатели имат различна консумация при работа на празен ход, която не надхвърля 1л.
Различните двигатели имат различна консумация при работа на празен ход, която не надхвърля 1л.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Стоп-старт система на автомобил
Не става дума за дребнавост, става дума за 50% от това, което написа ти, което е сериозна разлика. Старт-Стоп системата така или иначе цели пестене на милилитри, така че сравнението спрямо липсата на такава система е от огромно значение! Разликата между 8 милилитра на минута и 16 милилитра на минута е огромна отнесена към 1 месец или 1 година градско
-
- Мнения: 594
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Царево / Бургас
Re: Стоп-старт система на автомобил
Съгласен, колега. Нека приемем 0.5л/час
Но въпроса е друг: Има ли смисъл от такава система? Или разходите, в по-късен етап, за ремонти, ще бъдат повече от спестените пари за гориво?
Забравих да пиша, че стартирането на двигателя на всеки светофар ще влияе и на акумулатора.
Нека да мислим за екологията, но когато в Бг една стара барака, която гори повече масло от бензин, има МНОГО по-малък данък от нов автомобил, бъкан със системи за по-ниски емисии на изгорелите газове, за които ти плащаш, въобще не ми се говори на тази тема.
Като допълнение за екологията:
Всички ФАП филтри на Пежо имат определен живот - средно от 80000 до 160000 км пробег. Първите ФАП филтри (на 307 2.0 HDi 110 к.с., 607 2.2 HDi 136 к.с. и 406 със същите двигатели) животът им е около 80000 км.
2 литра адитив ( около 260 лв)
справка за цената на ФАП филтъра - 1940 лв
Но въпроса е друг: Има ли смисъл от такава система? Или разходите, в по-късен етап, за ремонти, ще бъдат повече от спестените пари за гориво?
Забравих да пиша, че стартирането на двигателя на всеки светофар ще влияе и на акумулатора.
Нека да мислим за екологията, но когато в Бг една стара барака, която гори повече масло от бензин, има МНОГО по-малък данък от нов автомобил, бъкан със системи за по-ниски емисии на изгорелите газове, за които ти плащаш, въобще не ми се говори на тази тема.
Като допълнение за екологията:
Всички ФАП филтри на Пежо имат определен живот - средно от 80000 до 160000 км пробег. Първите ФАП филтри (на 307 2.0 HDi 110 к.с., 607 2.2 HDi 136 к.с. и 406 със същите двигатели) животът им е около 80000 км.
2 литра адитив ( около 260 лв)
справка за цената на ФАП филтъра - 1940 лв
Последна промяна от kiril_bulgaria на Пет 28 сеп 2012 13:05, променено общо 1 път.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Стоп-старт система на автомобил
Разбира се, че няма смисъл Дори от фабрична такава, при която и стартера и акумулатора са пригодени за това, а камо ли от самоделка!
Не разбрах колегата дали го спират за общо 70 секунди или по 70 на светофар, но нека да е по минута на светофар - това са грубо 40 минути (и то ако те спрат всичките светофари за по минута! ... това е доста кибичене, според мен нереалистично за всеки ден).
но нищо.
Това е около 300 мл. гориво. При старт стоп двигателя трудно ще достигне и поддържа оптимална температура, т.е. ще харчи повече в покой, между светофарите и също и при самото палене. Т.е. чиста икономия е вероятно 150мл. - 50 стотинки
А колко струва един акумулатор? А нов стартер? А други компоненти, които ще се амортизират?
Не разбрах колегата дали го спират за общо 70 секунди или по 70 на светофар, но нека да е по минута на светофар - това са грубо 40 минути (и то ако те спрат всичките светофари за по минута! ... това е доста кибичене, според мен нереалистично за всеки ден).
но нищо.
Това е около 300 мл. гориво. При старт стоп двигателя трудно ще достигне и поддържа оптимална температура, т.е. ще харчи повече в покой, между светофарите и също и при самото палене. Т.е. чиста икономия е вероятно 150мл. - 50 стотинки
А колко струва един акумулатор? А нов стартер? А други компоненти, които ще се амортизират?
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Стоп-старт система на автомобил
Скоро четох в една друга тема мнение на колега по въпроса за тази система което гласеше " На кола съа старт-стоп система я изключвам още преди да сложа колана" и моето мнение напълно съвпада с неговото За мен това е поредната тъпотия на тема псевдоекология с мноооого мъгляв ефект,но всеки си има право на мнение и за някой може да е супер мега яка екстра
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Стоп-старт система на автомобил
За чисто нова кола, която ще караш 5-7 години и ще продадеш преди първите сериозни ремонти може и да си струва в определени случаи. Но за нашия масов автопарк... Макар че като се загледам по кръстовищата новите коли за 40 000 и нагоре са много сериозен процент
Иначе аз бих го сметнал така, да приемем 0.6л на час на празен ход, значи за 10мин имаме 100мл или около 28 стотинки. Ако минаваш всеки ден през сериозни задръствания като например Евлоги Георгиев може би докарваш едни 20мин в двете посоки, тоест към 56стотинки на ден. 20 дни - 10-12 лева месечно. В Западна Европа реалностите може и да са други, Haralmpi ще каже виси ли се по задръствания.
Иначе екологичния елемент е много хубаво нещо, ама все пък това е двигател с вътрешно горене. Ако сме загрижени толкова за екологията да работим в насока електрически двигатели, водородни клетки (за по-сериозна икономия), Тесла и т.н. Иначе е малко като 120кг афроамериканка в макдоналдс, която си купува 3 биг мак-а и диетична кола
Иначе аз бих го сметнал така, да приемем 0.6л на час на празен ход, значи за 10мин имаме 100мл или около 28 стотинки. Ако минаваш всеки ден през сериозни задръствания като например Евлоги Георгиев може би докарваш едни 20мин в двете посоки, тоест към 56стотинки на ден. 20 дни - 10-12 лева месечно. В Западна Европа реалностите може и да са други, Haralmpi ще каже виси ли се по задръствания.
Иначе екологичния елемент е много хубаво нещо, ама все пък това е двигател с вътрешно горене. Ако сме загрижени толкова за екологията да работим в насока електрически двигатели, водородни клетки (за по-сериозна икономия), Тесла и т.н. Иначе е малко като 120кг афроамериканка в макдоналдс, която си купува 3 биг мак-а и диетична кола
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Стоп-старт система на автомобил
Stivi - именно моето мнение бе това в една друга тема
Веднъж за малко не ми докара катастрофа и това вече преля чашата на толерантността ми и търпеливото главоболие от постоянния шум на гасене и палене!
Веднъж за малко не ми докара катастрофа и това вече преля чашата на толерантността ми и търпеливото главоболие от постоянния шум на гасене и палене!
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Стоп-старт система на автомобил
Haralampi написа:Това е около 300 мл. гориво. При старт стоп двигателя трудно ще достигне и поддържа оптимална температура, т.е. ще харчи повече в покой, между светофарите и също и при самото палене. Т.е. чиста икономия е вероятно 150мл. - 50 стотинки
А колко струва един акумулатор? А нов стартер? А други компоненти, които ще се амортизират?
това категорично не е вярно
преди 5-6 години карах по този изнервящ начин за около 2-3месеца и реализирах икономия от около 1.5л- 2л./100км с Пасат 1.8
как се достига до посоченото от мен количество незнам но е факт!
друго което е факт че на стартера и месинговата втулка им се еххха мхххта
та по посочения начин не карам, но съм наясно с ефекта от него
до lozan67 според мен няма смисъл да измисляш каквото и да е
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Стоп-старт система на автомобил
alexx написа:Haralampi написа:Това е около 300 мл. гориво. При старт стоп двигателя трудно ще достигне и поддържа оптимална температура, т.е. ще харчи повече в покой, между светофарите и също и при самото палене. Т.е. чиста икономия е вероятно 150мл. - 50 стотинки
А колко струва един акумулатор? А нов стартер? А други компоненти, които ще се амортизират?
това категорично не е вярно
преди 5-6 години карах по този изнервящ начин за около 2-3месеца и реализирах икономия от около 1.5л- 2л./100км с Пасат 1.8
как се достига до посоченото от мен количество незнам но е факт!
еваси, че колко харчи това чудо - 20/100 софийско?!
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Стоп-старт система на автомобил
Браво на теб.
От моя скромен опит от няколко хиляди км с 3 марки (Audi, VW, BMW) със старт-стоп преди да почна моментално да изключвам системата, нямаше абсолютни никаква осезаема разлика спрямо борд. комп.
За мен системата е абсолютна порнография с рекламна цел. Който иска да пести или да пази - има хибриди, има и изцяло електромобили.
Никога не бих платил и лев за наличието на тази система.
От моя скромен опит от няколко хиляди км с 3 марки (Audi, VW, BMW) със старт-стоп преди да почна моментално да изключвам системата, нямаше абсолютни никаква осезаема разлика спрямо борд. комп.
За мен системата е абсолютна порнография с рекламна цел. Който иска да пести или да пази - има хибриди, има и изцяло електромобили.
Никога не бих платил и лев за наличието на тази система.
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Стоп-старт система на автомобил
restless написа:еваси, че колко харчи това чудо - 20/100 софийско?!
13-13.5 газ градско и върховото постижение беше 10,5 ама е голяма мъка ...
всичкото е заради един авер пак от тук дето му харчи 10-10,5 градско същия Пасат
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikname и 162 госта