1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?
- Juiced
- Мнения: 136
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
- Автомобил: Hyundai Terracan
- Двигател: J3
- Местоположение: Varna
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Колега при теб лага се усеща повече, защото ти е тежка колата . Специално твоя мотор има доста бързо развъртащо се турбо, но стила ти на каране не е като за ТДИ. Сменяш 1-ва на 1200 об и това е доста малко - аз съм забелязал ,че за да тръгва всяка следваща предавка добре трябва да сменяш поне на 2500 об ,за да не падне следващата предавка под 1800 об. и да имаш някаква инерция.
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Е това е истината !
Значи наистина понеже изгорелите газове са по горещи, и за това 1.8Т няма променлива геометрия.
Незнам защо не са сложили Компресор с ремък, както на бензиновите Мерцедеси ? Нали компресора се развърта от ниските обороти. Малка е кубатурата ли ???
А от къде идва тоя въртящ момент при бензинката от ниски ?
Един авто-джамбаз карал и чипвал ТДИ каза че с чипване може да стане 400 Нютона и да тръгва от 1700 об.
То и Пасата ТДИ е 1500 кила.
Значи наистина понеже изгорелите газове са по горещи, и за това 1.8Т няма променлива геометрия.
Незнам защо не са сложили Компресор с ремък, както на бензиновите Мерцедеси ? Нали компресора се развърта от ниските обороти. Малка е кубатурата ли ???
А от къде идва тоя въртящ момент при бензинката от ниски ?
Един авто-джамбаз карал и чипвал ТДИ каза че с чипване може да стане 400 Нютона и да тръгва от 1700 об.
То и Пасата ТДИ е 1500 кила.
Последна промяна от kossis на Сря 07 авг 2013 10:37, променено общо 1 път.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
kossis написа:Незнам защо не са сложили Компресор с ремък, както на бензиновите Мерцедеси ?
Сложиха, но после заебаха. Справка "G" моторите на VAG.
Заебаха, защото бууста на ладера расте по експоненциален закон спрямо оборотите, a правилно оразмереното турбо "скача" почти веднага.
Затова и е накичено с екстри за разтоварване, но пък страда от бак прешъри и другие.
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Бобокамаро мерси за обяснението !
Значи компресора е за мощни бензинови мотори ! Аз поне така го разбирам. Американска работа !
Значи компресора е за мощни бензинови мотори ! Аз поне така го разбирам. Американска работа !
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Разчистих!
Придържайте се към темата!
Ще последват предупреждения и заключване на темата!
Придържайте се към темата!
Ще последват предупреждения и заключване на темата!
Re: Има ли турбо лаг моторът 1.8Т, както ТДИ?
Juiced написа:Колега при теб лага се усеща повече, защото ти е тежка колата . Специално твоя мотор има доста бързо развъртащо се турбо, но стила ти на каране не е като за ТДИ. Сменяш 1-ва на 1200 об и това е доста малко - аз съм забелязал ,че за да тръгва всяка следваща предавка добре трябва да сменяш поне на 2500 об ,за да не падне следващата предавка под 1800 об. и да имаш някаква инерция.
Сега ми направи впечатление коментара ти относно оборотите за смяна на предавките.
И на мене ми се иска да ги сменям все над 2500 оборота, ама в града- междуквартална улица с трамвай, рейсове и една колона коли в двете ленти-визирам улица Никола Жеков в София, та в 17.30 е пиков трафик и тапа. Ето там от първа на 1200, слагам втора, защото иначе трябва да форсирам на първа много продължително. И понякога като съм на втора с тези ниски обороти се появява възможност да ръчна. Обаче, разбрах че точно тази кола не е за това и даже не е и за градско каране. Иначе карам сравнително бързо за град и знам как да форсирам моторетката. Абе това е кола за извънградско-да я настъпиш и само над 2000 оборота на 6-та.
Този колега дето написа че мравките дето въртят турбото трябвало да са много е прав.
Под 2000 оборота колкото и мравки да има от 80 до 200 хил/об. трудно ще вдигнат и свят да им се извие !
Като знам как се мореше на 1200 кг. купе 90-те коня атмосферка на пасат В3, мога да кажа че турбото наистина прави чудеса с тия 1500 кила на този дизелов пасат.
Re: 1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?
Колеги я кажете сега за този хубав мотор 1,8Т.
Та че тоя мотор е по бърз от моята печка е ясно. Аз си имам некви нютони в повече само.
Въпроса е като поддръжка дали е по евтин, дали го гепат по малко от дизела.
Разкажете повече за масовият 1,8Т.
Ама ми е интересно, нали има искрови свещи, пък всеки цилиндър се пали със собствена бобина, има дебитомер, ама по различен с дроселна клапа, пак има инжектори и тнт. И ако се сложи и газ и дали се почват безконечните настройки. А и ламбда сондата да не я забравям дето всеки втори пишман майстор я обвинява винаги.
Също как е от към гарнитурата на мотора има ли го това надуване през нея като при Дизела или е рядкост ?
Съединителят какъв е ? Нормален или с демпфер ?
Турбото колко изкарва и тнт ?
Споделете.
Та че тоя мотор е по бърз от моята печка е ясно. Аз си имам некви нютони в повече само.
Въпроса е като поддръжка дали е по евтин, дали го гепат по малко от дизела.
Разкажете повече за масовият 1,8Т.
Ама ми е интересно, нали има искрови свещи, пък всеки цилиндър се пали със собствена бобина, има дебитомер, ама по различен с дроселна клапа, пак има инжектори и тнт. И ако се сложи и газ и дали се почват безконечните настройки. А и ламбда сондата да не я забравям дето всеки втори пишман майстор я обвинява винаги.
Също как е от към гарнитурата на мотора има ли го това надуване през нея като при Дизела или е рядкост ?
Съединителят какъв е ? Нормален или с демпфер ?
Турбото колко изкарва и тнт ?
Споделете.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: 1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?
Нека и аз да понапиша Докато карах тди има си дупка и то винаги Техниката е да държиш винаги оборотите там където ти тръгва турбото ако искаш динамика иначе е гола вода с бързо развъртане За това са измислили би турбо Бензина същата кондика Ако искаш сила без дупки и лагове логове се искат цилиндри Тоя мотор не е нещо извънземно че да се припада чак толкова по него това е мое мнение момчета
Re: 1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?
Битурбото по скоро е необходимо при по мощните мотори, при които се поставя по голяма турбина, но тя се развърта по трудно и съответно за да няма голям лаг е необходимо да се постави още една турбинка-по малка и помощна в ниските.
Другият вариант е компресор с ремък. Но той има други недостатъци.
Дали мотора е голям или малък не е толкова съществено, а колко бързо вдига оборотите си и съответно какво е количеството и обема на изгорелите газове в топлата страна на турбината.
При Дизелите се прави по голям охлюв и се поставя Променлива геометрия за компенсиране на лага и разтоварване, а при
Бензиновите мотори се практикува по малък охлюв, което се компенсира от по бързо развъртащия се бензинов агрегат. При високо налягане има клапана за изпускане. При тях ПГ е неприемлива заради по високата работна температура на изгорелите газове.
Общо взаето по мощните мотори се развъртат в ниските по мудно и решението при тях е или Компресор с ремък или би турбо.
Компресора краде от мощността при ниските обороти, но пък още в тях има ряз и тръгва. Самоче ускорението е правопропорционално на оборотите на мотора- тоест по линейно за разлика от турбината при която при оптималните и обороти агрегата получава моментален импулсен ряз и се ускорява експоненциално.
Другият вариант е компресор с ремък. Но той има други недостатъци.
Дали мотора е голям или малък не е толкова съществено, а колко бързо вдига оборотите си и съответно какво е количеството и обема на изгорелите газове в топлата страна на турбината.
При Дизелите се прави по голям охлюв и се поставя Променлива геометрия за компенсиране на лага и разтоварване, а при
Бензиновите мотори се практикува по малък охлюв, което се компенсира от по бързо развъртащия се бензинов агрегат. При високо налягане има клапана за изпускане. При тях ПГ е неприемлива заради по високата работна температура на изгорелите газове.
Общо взаето по мощните мотори се развъртат в ниските по мудно и решението при тях е или Компресор с ремък или би турбо.
Компресора краде от мощността при ниските обороти, но пък още в тях има ряз и тръгва. Самоче ускорението е правопропорционално на оборотите на мотора- тоест по линейно за разлика от турбината при която при оптималните и обороти агрегата получава моментален импулсен ряз и се ускорява експоненциално.
Re: 1.8Т има ли турбо лаг моторът, както ТДИ?
Става въпрос за два типа принудително пълнене-
Туинтурбо- две еднакви турбини, разположени на по еднакъв брой цилиндри.
Битурбо- каскадно принудително пълнене. По малка турбина с по малко проходно сечение се развърта от по ниски обороти-1500. При достигане на средни обороти се задеиства и по голямата турбина и мощноста на мотора скача експоненциално.
Във вискоите обороти сгъстеният въздух минава през байпасен клапан и достига само до голямата турбина за повече мощ.
Туинтурбо- две еднакви турбини, разположени на по еднакъв брой цилиндри.
Битурбо- каскадно принудително пълнене. По малка турбина с по малко проходно сечение се развърта от по ниски обороти-1500. При достигане на средни обороти се задеиства и по голямата турбина и мощноста на мотора скача експоненциално.
Във вискоите обороти сгъстеният въздух минава през байпасен клапан и достига само до голямата турбина за повече мощ.