Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
Имам музика в колата и когато не е усилена всичко си е нормално (фарове осветление на табло плафон),но усиля ли започва едно омаляне. На запален двигател без музика 13.8V, а с музиката пада до 12.5V (без фарове парно подгрев).Започне ли да "думка" забелязах че и оборотите падат малко. Предполагам че е алтернатор, но не съм сигорен.Какво може да му стане и евентуално как се сменя (ако може снимков материал). 90А на бош.Моля ви за помощ.
- cheatereye
- Мнения: 428
- Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
- Автомобил: VW Golf III 1.6
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
Не знам, колко вата ти е музиката, и баса ама от много премигвания заминава акумулатора. В такъв случай, се слагат филтри и кондензатор(и)
- ЯК(ама наистина як) кондензатор - това е второто устройство, което акумулира енергия, и осигурява стабилно подаване на ток към аудио системата. Кондензатора акумулира енергията за много кратко време и я "доставя" на консуматорите. Той не е акумулатор, но стабилизира енергийния поток, като предпазва компонентите от изгаряне и акумулатора от претоварване, при жадната за ток мощна аудио система в колата. Тоя кондензатор(или кондензатори) никой производител не ги вгражда, но те са важна част от захранването с ток, ако планирате на използвате мощни говорители със съответните им усилватели. Има кондензатори, които започват от половин фарад, а най-големите достигат и 5 фарада
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
Тока на запален мотор трябва да е над 14 волта,даже 14,5 е най-добре.Явно трябва за начало да си обслужиш алтернатора,но дали ще минеш само със смяна на четки-това не знам.Четките можеш да си смениш сам.
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
отворих го днес и видях че едната четка е доста по износена от другата и на ротора вътрешния пръстен доста е износен. какво следва? Нови четки 100% вървят с регулатора ако не се лъжа.Съвет какви да се вземът(предполагам са доста видове).Този пръстен подлежи ли на ремонт или да не се занимавам а да си взема от моргата?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
"Колектора" се продава нов(няколко вида са),и е около 10лв! Смяната му не е чак толкова лесна,както на регулатора!
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
Колеткора да разбирам ли че са тия два пръстена? Можете ли да ми кажете как се сметят?
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
Да това е колектора, разглобява се алтернатора, избива се стария от оста на ротора, набива се новия и се запоява. Съветът ми е да отидеш на майстор и да ти смени четките и колектора, и да ти провери и лагерите. Така и така ще се разглобява. За алтернатор от морга никога не съм бил съгласен, обикновено след някой друг месец се стига до ремонт или смяна.
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
благодаря за съвета колега ще търся майстор в Търново вече. Ако някой знае за такъв да ме насочи.
- ktamen
- Мнения: 6156
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
fena_01 написа:Колеткора да разбирам ли че са тия два пръстена? Можете ли да ми кажете как се сметят?
Наричат се контактни пръстени, а не колектор. Колектори в алтернаторите няма. Затова и колегата по горе го е сложил в кавички. Но така или иначе макар и неправилно хората масово им викат колектор.
Не бързай да сменяш контактните пръстени, вероятно няма да има никакъв ефект. Каналите издълбани от четките не са проблем докато не свърши метала под тях. Най-вероятно ти трябва нов реле-регулатор или трябва да си добавиш диод към стария за да ти се вдигне напрежението. Прегледай и тази тема.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=107807&hilit=%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80&start=330
Снимка на такъв диод има на 23страница.
Все пак може би трябва да идеш на майстор щото проблема може и да е друг.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
Да,но така и така ще се сменя регулатора,купуваш си го,сменяш си го,мериш напрежението и ако го няма-отиваш на майстор.Разббира се е на късмет всичконо моя алтернатор примерно не е ходил на майстор,за 9 години 2 пъти си смених реле регулатора и толкоз.
- quattro team
- Мнения: 29
- Регистриран на: Чет 06 юни 2013 19:20
- Автомобил: Passat V6 4motion
- Двигател: ALG 2000
- Местоположение: София, жк. Хаджи Димитър
- Контакти:
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
в търново ходи на ЦБА
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
ок ще пробвам само с регулатора да видя как ще е и ако не стане на майсторче.
- quattro team
- Мнения: 29
- Регистриран на: Чет 06 юни 2013 19:20
- Автомобил: Passat V6 4motion
- Двигател: ALG 2000
- Местоположение: София, жк. Хаджи Димитър
- Контакти:
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
ако колектора не е заминал...
Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор
Смених вчера колектора,положението е същата и сега алтернатора е на майсторче. Званнаха ми да ми кажат че накав диоден блок е заминал. Сега ще е с нови колектори,нов блок и лагери. След като го сложа ще споделя как е положението.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 143 госта