Bora 1.6 2001г. Голям разход
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:01
- Автомобил: VW B0RA 2001 1.6
- Двигател:
- Местоположение: Cambridge UK
Bora 1.6 2001г. Голям разход
Здравейте колеги наскоро закупих VW Bora и се оплаквам от голям разход на гориво някъде около 9 - 10 на сто ИЗВЪНГРАДСКО ! Днес забелязах , че датчика за температурата на таблото не помръдна от 0 C докато карах под 100км/ч когато започна да я настъпвам тогава започва да загрява. Също така на ниски предавки в ниски обороти докато набира се чува странно тракане което оприличавам на звук от развалящо се каре когато взимате завой. Дано някой е разбрал обясненията ми. Благодаря предварително.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Bora 1.6 Petrol 2001
Като за начало си замери темп.датчик. Има писано по темата. И такава скала с 0 градуса няма на никоя кола. Повечето започват от 60гр.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Според мен, високия разход ти идва от температурния датчик. Смени го, и ще усетиш разлика.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Ами, ако е термостат? Заседнал е на отворено положение, почти не загрява, щото върти направо големия кръг, и ето ти и големия разход!
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:01
- Автомобил: VW B0RA 2001 1.6
- Двигател:
- Местоположение: Cambridge UK
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Добра идея ли е да сменя и двете. Не са скъпи от eBay
Говориш за ето този тази част нали ?
agumba написа:Ами, ако е термостат?
Говориш за ето този тази част нали ?
- Прикачени файлове
-
- $(KGrHqV,!pEE8Wf8rDbiBPJV39n7F!~~60_35.JPG (9.73 KиБ) Видяна 1207 пъти
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Не, не е добра идея.
Не за друго, ами за смяна на термостат си влизаш в сервиз, а ако е вярно местожителството ти - ще става дума за цифра, която не е оправдана, без да се провери малко нещо
Температурния датчик се сменя лесно! На студена кола (за да не се ощавиш) дърпаш скобичката на датчика, вадиш самия датчик, поглеждаш го бързо дали О-пръстенчето си е останало на него или ще трябва да бръкнеш в отвора за да го извадиш и 'налузваш' новия датчик (с нов О-пръстен!!!). Натискаш го леко, щракваш скобичката, куплунга и си ти!
Имай предвид, че има различни датчици. Проверяват се по цвета на корпуса им и цвета на ивицата по него.
Не си писал код на мотора - не мога да ти кажа какъв трябва да е според сервизното ръководство.
След това ще си поиграеш малко, за да разбереш трябва ли да се сменя и термостата.
Палиш колата и палиш цигара. Ако си пушач.
Ако не - сори, майка, ще броиш до 500. Че може и до 1000!
До тогава трябва горния маркуч към радиатора да е започнал леко да се затопля.
Почваш последователно да опипваш и горния, и долния маркуч.
Чак когато колата достигне към 70-80*С трябва да почне да стопля и долния.
Ако се загряват едновременно и почти еднакво - значи или няма термостат, или е заседнал отворен.
Те тогава вече мислиш и за неговата смяна
Не за друго, ами за смяна на термостат си влизаш в сервиз, а ако е вярно местожителството ти - ще става дума за цифра, която не е оправдана, без да се провери малко нещо
Температурния датчик се сменя лесно! На студена кола (за да не се ощавиш) дърпаш скобичката на датчика, вадиш самия датчик, поглеждаш го бързо дали О-пръстенчето си е останало на него или ще трябва да бръкнеш в отвора за да го извадиш и 'налузваш' новия датчик (с нов О-пръстен!!!). Натискаш го леко, щракваш скобичката, куплунга и си ти!
Имай предвид, че има различни датчици. Проверяват се по цвета на корпуса им и цвета на ивицата по него.
Не си писал код на мотора - не мога да ти кажа какъв трябва да е според сервизното ръководство.
След това ще си поиграеш малко, за да разбереш трябва ли да се сменя и термостата.
Палиш колата и палиш цигара. Ако си пушач.
Ако не - сори, майка, ще броиш до 500. Че може и до 1000!
До тогава трябва горния маркуч към радиатора да е започнал леко да се затопля.
Почваш последователно да опипваш и горния, и долния маркуч.
Чак когато колата достигне към 70-80*С трябва да почне да стопля и долния.
Ако се загряват едновременно и почти еднакво - значи или няма термостат, или е заседнал отворен.
Те тогава вече мислиш и за неговата смяна
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:01
- Автомобил: VW B0RA 2001 1.6
- Двигател:
- Местоположение: Cambridge UK
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Благодаря ти много , днес изскочи ново двайсе ... светна лампата за маслото а преди две седмици доливах понеже беше светнала , как е възможно да гори толкова масло за 300-400 мили ...
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Губенето на масло, не винаги е от "Ядене". Възможно е да имаш теч, но да не го забелязваш. Отвори предния капак, през деня и огледай гарнитурата на капака горе, дали не сълзи. Възможно да когато я караш извън града, с високи обороти, и да мята през нея и да цапа мотора, и леко по-леко да сваля нивото на маслото.
Погледни също и картера, да не е омаслен, или филтъра за маслото, може и от там ( "О" пръстена да сълзи")
И чак тогава мисли за разход на масло, като погледнеш ауспуха дали не е зацапан. Бъркаш с палец или показалец, и трябва да не е мазно в ауспуха, а да усещаш металната част на гърнето. Когато изкараш пръста от ауспуха, помириши на какво мирише, няма как да объркаш мириса на масло. След това разтрии пръсти и виж дали лесно се маха чернилката. Ако не се маха, проблем.
Погледни също и картера, да не е омаслен, или филтъра за маслото, може и от там ( "О" пръстена да сълзи")
И чак тогава мисли за разход на масло, като погледнеш ауспуха дали не е зацапан. Бъркаш с палец или показалец, и трябва да не е мазно в ауспуха, а да усещаш металната част на гърнето. Когато изкараш пръста от ауспуха, помириши на какво мирише, няма как да объркаш мириса на масло. След това разтрии пръсти и виж дали лесно се маха чернилката. Ако не се маха, проблем.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:01
- Автомобил: VW B0RA 2001 1.6
- Двигател:
- Местоположение: Cambridge UK
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Благодаря ви още утре ще прегледам основно и ще кача снимки ако има неясноти
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Може да е от теч, но и много вероятно е и да го яде! И при мен беше така - оправих всички течове, смених и гумички на клапани, но си го харчеше! Накрая, се оказа спечен сегмент, и след тоталната им смяна, ведно с все багаж лагери, вече не го пипа! Между другото, как е антифриза ти, там отчиташ ли намаляване, дори и минимално?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:01
- Автомобил: VW B0RA 2001 1.6
- Двигател:
- Местоположение: Cambridge UK
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Изобщо не съм обръщал внимание на аннтифриза... Забелязах че има теч под картера но не се вижда от къде идва , едно е сигурно картера не е пробит в събота ще видя какво мога да прегледам но така или иначе в сервиз ще се ходи. Поне да имам на представа какво трябва да се сменя
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Ако не се лъжа, точно твоя модел двигател има датчик на картера, мисля за ниско налягане. Възможно е той да е протекъл и от там да губи масло.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:01
- Автомобил: VW B0RA 2001 1.6
- Двигател:
- Местоположение: Cambridge UK
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Здравейте колеги днес на светло огледах двигателя запалих го и чаках да загрее, уви и горния и долния маркуч на радиатора загряват почти едновременно с еднаква температура Проблема е разгадан остава да сменя термостат и ОК, да но проверих за теча на масло около картера и тн , но нищо , някой е разлял масло докато е доливал явно , прегледах ауспуха и какво да видя - масло течно и дори беше зацапал асфалта около ауспуха за около 5 мин. работа на двигателя. Какво да правя
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
Споменал си по-горе в поста за разхода на масло,който не е малък предвид изминатите километри.Най-вероятно си за ремонт на двигателя.Незнам от къде си купувал колата ,но тук се срещат измамници,който продават коли с добавки в маслото,колкото да закрепи положението за да се продаде, и полсе новия собственик като си смени маслото влиза в приключения
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Bora 1.6 2001г. Голям разход
b0lero написа:Здравейте колеги днес на светло огледах двигателя запалих го и чаках да загрее, уви и горния и долния маркуч на радиатора загряват почти едновременно с еднаква температура Проблема е разгадан остава да сменя термостат и ОК, да но проверих за теча на масло около картера и тн , но нищо , някой е разлял масло докато е доливал явно , прегледах ауспуха и какво да видя - масло течно и дори беше зацапал асфалта около ауспуха за около 5 мин. работа на двигателя. Какво да правя
Основен ремонт, друг лек няма! Може да имаш счупен сегмент, не знам! Дано се окаже малкия дявол! Покрай това разглобяване, ще ти сменят и термостата. Само гледай, да попаднеш на свестен сервиз,че много пишман-майстори се навъдиха напоследък!
Апропо, двигателя ти от 105, или 101 коня е?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта