Колата е голф 5 1.9тди 105к.с. с чип от Иво (ifidik) .
Още след чипа с лаптопа замервахме с Иво и пренадуваше. Два пъти настройвахме актуатора и пак си пренадуваше.
Иво предположи, че геометрията е повредена и затова така пренадува. Свалих турбото и го занесох за проверка и тест.
Оказа се че е перфектно ! Имам и диаграма.
Вече не знам, къде да търся проблема ...
Голфа е 2004г. BKC-мотора, на реални 146000км - проверени ! С катализатор е.
Човека който ми провери турбото каза, че нещо с управлението не е наред и не е от турбото, какво ще рече това ... ?
Може ли да е от запушен катализатор, ЕГР уж е затапен след чипа, от какво може да влиза в авариен режим след 170км/ч ?
П.П. Иначе колата си върви много добре, разхода е прекрасен, всичко е ок, само това забиване на турбината от какво може да е....
Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Пробвай с друг клапан N75, ако не си.
- pacoboy
- Мнения: 2698
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Там е цяла вакуумна централа, Иво мисля, че я сменя и нея за да разбере дали е от там, но не съм сигурен, трябва да го питам пак.
- pacoboy
- Мнения: 2698
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Явно турбото трябва да се сменя или да се намали вървежа.
Турбината е ККК, не търпели много на тунинг :)
По-нататък ще търся по-голяма, а на тази ще намаля вървежа за да не пренадува.
Турбината е ККК, не търпели много на тунинг :)
По-нататък ще търся по-голяма, а на тази ще намаля вървежа за да не пренадува.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
pacoboy написа:Там е цяла вакуумна централа, Иво мисля, че я сменя и нея за да разбере дали е от там, но не съм сигурен, трябва да го питам пак.
не съм сменял нищо. Тая кола с откачен вакум на актуатора на турбината, вдига 1,4 налягане.Това е с напълно отворена геометрия.Варианта е да се намали вървенето във високите или по голяма турбина.Всичко това е коментирано,но нека и колегите ти обеснят защо с перфектна турбина и без вакум към нея , тя си надува колкото иска.
- manchorov
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Ако преди чипа колата е била наред.Има ли смисъл да питаш кво става?
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Да не би да не отваря геометрията докрай? Колко е хода на лоста на актуатора? Ама като казваш пък, че турбината е в перфектно състояние, знам ли . Може би смуче от някъде вакуум. Ревизирайте вакуумната система.
- pacoboy
- Мнения: 2698
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Благодаря на всички, за сега ще карам така, по нататък ще взема по голяма, на коята да може да смогне чипа ми ;)
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Незнам точно как е направен чипа но само можеш да се радваш ,че турбината ти идва малка за горивото ,което може да се пусне от стоковите дюзи и разпръсквачи . Гледал ли си в момента когато започне доставяното налягане да изпреварва исканото колко градуса е входящия въздух и на колко процента е актуатора ? На какво налягане се кара турбото ? И ако не съм нахален да питам тази турбина GT1648V ли е ?
- pacoboy
- Мнения: 2698
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Турбината е ККК BV39-0048.
Не съм запознат със стойностите по чипа, само знам че се кара на 1,1 бара, като отива на 1,4 - 1,6 пик.
Актуатора го бутахме два пъти, файда няма :) Сега си е в първоначалното място.
Колата върви много добре, като мина на GT1749vb ще върви още по добре ;)
Не съм запознат със стойностите по чипа, само знам че се кара на 1,1 бара, като отива на 1,4 - 1,6 пик.
Актуатора го бутахме два пъти, файда няма :) Сега си е в първоначалното място.
Колата върви много добре, като мина на GT1749vb ще върви още по добре ;)
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Чакай сега . Пик ли прави само или направо си пренадува на високите макар да е разтоварила до край ? Пика може да се намали с отпускане на актуатора и с пренадуването на високите но ,ако самата геометрия физически не може да отвори повече или има 2-3 мл скъсен ход от сажди е друг въпрос. Турбината отваряха ли я или я гледаха ей така . Такава турбина не съм виждал по принцип. Сменял съм на 105 коня но беше GT1648V. Виждам ,че си спортист . Вземи си монтирай един буустметър да имаш и кажи какво налягане прави на 4000 оборота ,ако не е влязла в авариен :)
- pacoboy
- Мнения: 2698
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Разглобявана и почистена е турбината.
Влиза в авариен режим след 180км/ч набира ги много бързо наистина.
Турбината е ККК BV39-0048 , монтират се на ауди, голф, шкода 1.9 105к.с. не знам на кои модели, но на BKC-то ми е такава.
Влиза в авариен режим след 180км/ч набира ги много бързо наистина.
Турбината е ККК BV39-0048 , монтират се на ауди, голф, шкода 1.9 105к.с. не знам на кои модели, но на BKC-то ми е такава.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
С откачен вакум , турбината пак прави 1,4 !
На тая кола, с тая турбина трябва да се намали горивото, но Пламен не иска !
На тая кола, с тая турбина трябва да се намали горивото, но Пламен не иска !
- pacoboy
- Мнения: 2698
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
ifidik написа:С откачен вакум , турбината пак прави 1,4 !
На тая кола, с тая турбина трябва да се намали горивото, но Пламен не иска !
Пламен иска, но няма време сега ;)
Ще ти се обадя тази седмица да се вредя в графика ти ;)
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Голф 5 1,9 тди 105к.с. забива турбината ....
Направи му исканото да е 1,4 ако не е много голяма тапата на изхода :) . Турбината ще стиска тя . Не вярвам нонстоп да я караш на 4000 хиляди . После GT1749VB.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73 и 39 госта