Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 05 ное 2011 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgariq
Re: Проблем с акумулатор или утечка Пасат B5
Така колеги аз се преборих с този проблем с ключ маса и няма проблеми акумулатора е винаги на 6 не се затормозяваите и не се занимаваите с маистори аз я сложих с 50мм2 кабел и е наред.
Re: Проблем с акумулатор или утечка Пасат B5
Здравейте,
Извинявам се, че повдигам стара тема, но в момента имам точно същия приблем като на vulkana, но на Passat B5.5 1.9 TDI (2001) 130 к.с. Имах проблем с алтернатора не зареждаше и ми падна стария акумулатор. Ремонтираха ми алтернатора и си купих чисто нов акумулатор. На втория ден след ремонта беше паднал до 2 V. Заредих го и тръгнах на път. Около 5 дни всичко беше наред, мерих го постоянно. На 6-ия ден в рамките на 24 часа след последното замерване (12.4 V), вече показваше 5 V. Откачих веднага минуса и премерих отново - 8.75 V. Сега отново се зарежда, но проблема много прилича на този описан тук.
Дали се разбра в този случай какво е причиняването падането на акумулатора?
Благодаря и поздрави!
Извинявам се, че повдигам стара тема, но в момента имам точно същия приблем като на vulkana, но на Passat B5.5 1.9 TDI (2001) 130 к.с. Имах проблем с алтернатора не зареждаше и ми падна стария акумулатор. Ремонтираха ми алтернатора и си купих чисто нов акумулатор. На втория ден след ремонта беше паднал до 2 V. Заредих го и тръгнах на път. Около 5 дни всичко беше наред, мерих го постоянно. На 6-ия ден в рамките на 24 часа след последното замерване (12.4 V), вече показваше 5 V. Откачих веднага минуса и премерих отново - 8.75 V. Сега отново се зарежда, но проблема много прилича на този описан тук.
Дали се разбра в този случай какво е причиняването падането на акумулатора?
Благодаря и поздрави!
- tdi fen
- Мнения: 4252
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем с акумулатор или утечка Пасат B5
за утечка мерил ли си ?
Re: Проблем с акумулатор или утечка Пасат B5
tdi fen написа:за утечка мерил ли си ?
След първото падане на акумулатора, отидох при човекът, който ми го продаде и той замери за утечка, но каза, че няма. Много прилича на описания тук проблем - явно в някакъв момент нещо се активира и започва да "смуче" акумулатора. Аз знаех, че има някакъв проблем и го замервах от време на време - за 24 часа от 12.4 V беше паднало на 5 V (включен в мрежата). Веднага махнах минуса и стана 8.75 V - не знам тази разлика в напрежението дали е нормална. За съжаление в момента съм на почивка и няма какво друго да направя, освен да го заредя преди тръгване и ще се гледа по-подробно в София.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с акумулатор или утечка Пасат B5
Много интересно каков е измерил след като комфорт модула ти заспива след време 20-30 сек , а второто реле за време доста по-късно.bobbyd написа:След първото падане на акумулатора, отидох при човекът, който ми го продаде и той замери за утечка, но каза, че няма.
Re: Проблем с акумулатор или утечка Пасат B5
kris11 написа:Много интересно каков е измерил след като комфорт модула ти заспива след време 20-30 сек , а второто реле за време доста по-късно.bobbyd написа:След първото падане на акумулатора, отидох при човекът, който ми го продаде и той замери за утечка, но каза, че няма.
Имаш право, но дори и с тези консуматори не се виждаше кой знае каква консумация извън нормалната (поне според него). Както и да е, мисля че донякъде успях да установя къде е проблема. Най-вероятно е хидравличния модул на ABS системата (предпазител 41). За съжаление с моя мултицет успях да замеря само напрежението на акумулатора (нещо не успях да се справя с измерването на ампеража между клемата и -са на акумулатора - сложих червената жица в горното гнездо, откачих -са и мерих последователно черната жица на кабела, червената на минусовата клема - единствено не ми е ясно на каква позиция трябва да е показателя на мултицета (10А - т.е. там където реално е включен самия червен кабел или 200ma?) при изваждане на F41 волтажа се вдигна. После обаче, като го върнах обратно не спадна. Както и да е, ясно е че ще се ходи на електричар, просто исках да изолирам максимално проблема, за да не се бави много в сервиза. Също така сега си спомних, че ABS лампата на таблото буквално "мигна" няколко пъти миналата седмица, но си мислех, че е заради разваления алтернатор и падналия акумулатор.
Може горното, което съм написал да е голяма глупост, но ми се ще поне да изолирам на кой предпазител става утечката, иначе колата трябва да виси 2-3 дена в сервиза само докато намерят откъде "смуче" и пак да падне акумулатора. Най-странното и гадното в случая е, че утечката не е постоянна, а просто се "активира" 1-2 дни след като колата е била в покой.... много странна работа.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка
зависи колко ти е консумацията. За по-сигурно на обхват 10 А - той не е защитен с предпазител
На обхват 0,2 А имаш в уреда бързодействащ предпазител. и прекъсва при надвишаване на 0,2А.
Аз по принцип измервам консумация в покой със стрелкови уред на обхват 1,5А - наблюдавам стрелкатадали минава 2/3 от скалата.
Добре е , ако локализиращ веригата чрез предпазителите.
Допълнително монтирана аларма имаш ли ? Ако да огледай нея , както иако има вградения акумулатор дали той не е причината.
На обхват 0,2 А имаш в уреда бързодействащ предпазител. и прекъсва при надвишаване на 0,2А.
Аз по принцип измервам консумация в покой със стрелкови уред на обхват 1,5А - наблюдавам стрелкатадали минава 2/3 от скалата.
Добре е , ако локализиращ веригата чрез предпазителите.
Допълнително монтирана аларма имаш ли ? Ако да огледай нея , както иако има вградения акумулатор дали той не е причината.
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Panagiurishte
Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка
Имах подобен проблем с утечка и се оказа претъркана изолация на снопа кабели, които влизат в една от вратите - минават през едни гумени маншони и под единия изалацията на няколко от проводниците беше нарушена и конкактуваха с масата и помежду си - майсторите си играха 2 дена , докато открият проблема. Утечката ми беше 200 мА.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка
няма как да е в само в маншон към корпус. Може само м/у различните проводници.Прекъсват или се заголват в маншона веднага след куплунга в колонката.Изолацията от ЕГН то се разпада и ставамазало.Мама им тъпа немска как не можаха да сложат по- гъвкави и надеждни проводници ? Има само 4 врати и капак багажник - толкова ли е скъпо? Елиминирам двигателния капак ,че е с елементарен брой проводници.
- Ivcho
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Проблем с акумулатор или утечка Пасат B5
bobbyd написа:kris11 написа:bobbyd написа:След първото падане на акумулатора, отидох при човекът, който ми го продаде и той замери за утечка, но каза, че няма.
Колега имаш ли развитие по проблема с утечката?
Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка
Три дена стоя в сервиза пущината и нищо, никаква утечка. Единствената разлика с миналата седмица е, че акумулаторът е зареден на 100% с професионално зарядно (дадоха ми някаква квитанция на която пише Health 96%, Charged 100%).
Вече си мисля, че може и това да е причината, тъй като миналата седмица определено не беше добре зареден, но ми се струва малко странно от консумация 0.05 А да срине напрежението до 5 V (особено като се има предвид, че веднага след откачането му от веригата веднага вдигна на 8 V). Другата седмица я остявам в гаража поне 5 дена, заключена с централното и ще я замервам през 8 часа. Като се появи (ако се появи) утечка ще се опитам да локализирам поне веригата и пак в сервиза. Нямам други идеи за момента.
Вече си мисля, че може и това да е причината, тъй като миналата седмица определено не беше добре зареден, но ми се струва малко странно от консумация 0.05 А да срине напрежението до 5 V (особено като се има предвид, че веднага след откачането му от веригата веднага вдигна на 8 V). Другата седмица я остявам в гаража поне 5 дена, заключена с централното и ще я замервам през 8 часа. Като се появи (ако се появи) утечка ще се опитам да локализирам поне веригата и пак в сервиза. Нямам други идеи за момента.
Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка
Сагата продължава. Акумулатора отново е на 0 след 3 дена престой на място. Като мерих за утечка онзи ден (купих си от новите мултицети от Лидл) на 10 А- излезе искра (уж мисля, че правилно замервам - откачен минус от акумулатора, червения кабел на мултицета преместен на гнездото за 10А-, свързване последователно черния кабел на клемата, червения на акумулатора - и при докосване до акумулатора, искра)... не знам какво значи това. Решил съм да сменям акумулатора, и ако с новия прави така, не знам... нямам никакви идеи. Почти сигурно е, че има някакъв консуматор, но поне да съм сигурен, че не е дефектен акумулатор (ще прежаля още 150 лв. изглежда). Какъв да е тоя консуматор, дето се активира след ден-два престой на място без палене, главата ми не го побира.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка
Щом излиза искра, утечката ти няма да е малка. И да си купиш нов акумулатор, пак ще падне. Какво ти показва уредът, когато го свържеш последователно.
- Ivcho
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка
И аз бих те посъветвал да не купуваш нов акумулатор, не е от него. В общи линии и аз се боря с подобен проблем на същия автомобил като твоя. Ликвидирах всички микрета и за 6-7 месеца проблема изчезна, след това обаче се появи пак и в момента си продължава.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат B5 проблем с акумулатор или утечка
bobbyd май не си прочел , което съм писал по-нагоре за 2 те релета за време на к-т модула.
Проблема ти е в микроключетата - някое не дава на к-т модула да заспи и поддържа консумация.
Проблема ти е в микроключетата - някое не дава на к-т модула да заспи и поддържа консумация.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 149 госта