Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 21 дек 2017 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
Здравейте на всички.Купих на баща ми ванче(Touran Eco Fuel).Двигателя е 2.0 заводски метан 109 к.с. Мисля, че се води фейслифт, регистрация 2008-ма, но мисля че е произведен 2007-а. Има си пълна сервизна история от официален VW сервиз в Милано до преди около 20-ина хиляди километра. Направих му за 4-5 дена около 1500 километра и за сега е супер. И тук идват въпросите. Искам да го обслужа "по устав", но идея си нямам на метановата версия какво точно се сменя. От Свиленград съм и тук нямаме сервизи за подобни двигатели. Мисля също да го закарам в най-близкия VW сервиз, но и него не го знам къде е.
Втория въпрос ми е за няколко грешки които се появиха тази сутрин. Ще ги цитирам по памет, че ги изтрих и не ги помня съвсем точно:
Cylinder 2 misfire - вероятно кофти детонация във 2-ри цилиндър?
Powertrain нещо си - вероятно следствие на първата грешка?
Даде и грешка в катализатора,нещо подобно на eficiency below treshold.
Грешките се появиха след като двигателя почна да работи нестабилно и да прекъсва. После се оправи, но като цяло пак се забелязва леко нестабилна работа. За сега съм го дал да му се сменят свещи и кабели, че последно италианците са го правили преди 60++ хиляди километра, а и 2 от кабелите са стегнати с изолирбанд(!!!!! Италианци!!!). Следва смяна на масло и филтър ,че последно е сменяно преди 25 хиляди (сложено е лонг лайф от VW сервиза), и ако прекъсването се оправи, следва каране на автомобила в лицензиран сервиз и там вече обслужване на ремъци, ролки, филтри на горивната система ако има такива (нямам си идея с тоя метан как е), и каквото друго ми кажат. Ако може да препоръчате такъв читав сервиз максимално близо до мен?
Искам да обслужа машинката, защото състоянието и е уникално и искам да си остане такова ,бащата да си я кара. Освен това и доста приятно ме изненада. Очаквах да има по-евтина изработка и кофри динамика, а тя си е доста добре. И за десерт ми изгори по-малко от 14 лв метан за точно 200 километра и ме спечели
Поздрави.
Втория въпрос ми е за няколко грешки които се появиха тази сутрин. Ще ги цитирам по памет, че ги изтрих и не ги помня съвсем точно:
Cylinder 2 misfire - вероятно кофти детонация във 2-ри цилиндър?
Powertrain нещо си - вероятно следствие на първата грешка?
Даде и грешка в катализатора,нещо подобно на eficiency below treshold.
Грешките се появиха след като двигателя почна да работи нестабилно и да прекъсва. После се оправи, но като цяло пак се забелязва леко нестабилна работа. За сега съм го дал да му се сменят свещи и кабели, че последно италианците са го правили преди 60++ хиляди километра, а и 2 от кабелите са стегнати с изолирбанд(!!!!! Италианци!!!). Следва смяна на масло и филтър ,че последно е сменяно преди 25 хиляди (сложено е лонг лайф от VW сервиза), и ако прекъсването се оправи, следва каране на автомобила в лицензиран сервиз и там вече обслужване на ремъци, ролки, филтри на горивната система ако има такива (нямам си идея с тоя метан как е), и каквото друго ми кажат. Ако може да препоръчате такъв читав сервиз максимално близо до мен?
Искам да обслужа машинката, защото състоянието и е уникално и искам да си остане такова ,бащата да си я кара. Освен това и доста приятно ме изненада. Очаквах да има по-евтина изработка и кофри динамика, а тя си е доста добре. И за десерт ми изгори по-малко от 14 лв метан за точно 200 километра и ме спечели
Поздрави.
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Обслужване на Touran CNG 2008
Ами не знам в Хасково дали има официален сервиз, но в Пловдив със сигурност. Само, че да вкараш колата за едно облужване в такъв сервиз ми се струва финансово нерентабилно. Има достатъчно сервизи навсякъде, където биха извършили въпросното обслужване, дори мисля и в Свиленград би трябвало да има, ако не, то в " Хюстън" ще има.
За да не бъда голословен, обади се в HAAS Пловдив предварително и поискай оферта за всички консумативи и труда щото там не си поплюват.
За да не бъда голословен, обади се в HAAS Пловдив предварително и поискай оферта за всички консумативи и труда щото там не си поплюват.
- Petrolhead
- Мнения: 2125
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Обслужване на Touran CNG 2008
прекъсва, ако не е каран дълго на бензин. таблото става дискотека.
изхарчи един резервоар на бензин, ако свети нещо, откачи минусовата клема за 5 минути и би трябвало да позагаснат малко лампите.
свещите се сменят на 60 000, всичко останало си е стандартно
изхарчи един резервоар на бензин, ако свети нещо, откачи минусовата клема за 5 минути и би трябвало да позагаснат малко лампите.
свещите се сменят на 60 000, всичко останало си е стандартно
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
В Порше БГ има сервизна акция за безплатна подмяна на метановите бутилки, ако не са подменяни. За целта се свързваш с местния дилър на VW и по VIN номер проверяват твоята кола дали подлежи на безплатна смяна.
За останалите части, това което трябва да направиш:
- Проверка на спирачките и смяна на спирачна течност (сменя се на всеки 2 години)
- Ангренажен и пистов ремък, заедно със съответните обтегачи
- Проверка и смяна на антифриза
- Масло, маслен, въздушен и филтър купе + горивен филтър
- Проверка на нивото на маслото в скоростната кутия - при Кадитата с този двигател често се чупи 5-та скорост поради липса на масло
- Проверка на ходовата част
Това е на първо време. Качествени части можеш да си поръчаш и от клубния магазин с отстъпка: http://fanshop.vwclub.bg/avtochasti.php
За останалите части, това което трябва да направиш:
- Проверка на спирачките и смяна на спирачна течност (сменя се на всеки 2 години)
- Ангренажен и пистов ремък, заедно със съответните обтегачи
- Проверка и смяна на антифриза
- Масло, маслен, въздушен и филтър купе + горивен филтър
- Проверка на нивото на маслото в скоростната кутия - при Кадитата с този двигател често се чупи 5-та скорост поради липса на масло
- Проверка на ходовата част
Това е на първо време. Качествени части можеш да си поръчаш и от клубния магазин с отстъпка: http://fanshop.vwclub.bg/avtochasti.php
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
Здр аз имам Туран с такъв мотор и на мен ми излиза такава грешка на 3 цилиндър. Свещите ми са иридиеви и също ми прекъсва май когато е влажно. Даже ми беше излезнал символа на мотора на таблото и само изчезна. От време на време ми прекъсва колата и се пъне, според вас на какво се дължи?
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 21 дек 2017 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
Благодаря за бързите отговори.След 2-3 часа свещите,кабелите и маслото с филтъра ще бъдат сменени,и ще проверя как стои въпроса с появилото се прекъсване.Евентуално може да сложа добавка за почистване на инжекцион и да изхабя един резервоар.Прочетох и темата за метановите Турани и Кадита.Обаче така и не разбрах как точно да разбера автомобила кога работи на метан,и кога на бензин.Поне по таблото сякаш не съм обърнал внимание да има някаква сигнализация.Само веднъж видях нещо като стрелкичка над скалата за нивото на бензина.Освен това да е индикация че работи на бензин?
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
Щом ви прекъсва си погледнете кабели,бобина,свещи.
60000км ми се струва доста за един комплект свещи,па били те иридиеви.
60000км ми се струва доста за един комплект свещи,па били те иридиеви.
- Petrolhead
- Мнения: 2125
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
работи на бензин, когато няма метан
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 21 дек 2017 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
Разполагахме с ограничено време,за това се смениха само масло,всички филтри,свещи и кабели.Ангренажа,ролките и водната помпа се оставиха за понеделник.Като ремъка се оказа оригиналния,никога не е сменян.Увериха ме че за тези 200-300 км максимум които евентуално ще се навъртят на Турана през уикенда нищо няма да стане.Обадих се на Порше БГ и им дадох ВИН-а да проверят дали е минала сервизната акция на метановите бутилки.От там след проверката ми казаха че през лятото на 2017-та е минал въпросната акция в Италия,и ми казаха отбелязаните километри тогава,които напълно се припокриха със сервизната книга на колата.Почвам да се обнадеждавам че километрите които показва май са си верни :) .След смяната се оказа че едната от бобините изпуска искра от време на време,и това причинява потрепването на оборотите.Понеже стана тъмно,искрата почна да се забелязва отчетливо и съвпадаше с въпросното потрепване.Бобината беше залепена!!!Това комбинирано с навиването на изолир по кабелите си показва типичната италианска "топ" поддръжка дори в оторизираните сервизи :) Поръчах нова естествено.Искаше ми се да знам точните части които ще са нужни още в началото на обслужването,и да си ги поръча от форумния магазин,уви установиха се една по една и оставих майстора да се оправя.Нищо,за напред ще знам от къде да се снабдявам(дано не се налага де).
Всичко това обаче не ми обясни защо тази сутрин колата работеше супер неравномерно,и защо отчете тези грешки.И защо точно след замяната на маслото и филтрите,при опита ми да я запаля упорито се пробваше да го направи на метан въпреки че беше студена.И чак след втория неуспешен опит мина на бензин и запали.Освен това след като позагря малко,мина на метан и изгасна.Запалих я втори път и всичко ОК.Навъртях и 40-ина километра градско,гасях,палих никакъв проблем.Но тя си беше и загряла и си палеше само на метан.Като изключим редките потрепвания на оборотите заради искрата,се държа супер.Ще сменя ремъка,ролките,помпата и бобината понеделник,и пак ще пиша как е.
п.п. Няма миризма на газ/метан и тем подобни.Няма омасляване на изпарителя,нито чукане или какъвто и да е нестандартен звук.Като изключим че мотора принципно си работи с леко чукане като дизел докато е на метан(това съм виждал и по всички клипове в тубата),звуково ми се струва ОК.Не виждам външни признаци за евентуален проблем с изпарителя.Но то даже и да има,до колкото чета от темата с проблема му,вече е решим евтино.
Всичко това обаче не ми обясни защо тази сутрин колата работеше супер неравномерно,и защо отчете тези грешки.И защо точно след замяната на маслото и филтрите,при опита ми да я запаля упорито се пробваше да го направи на метан въпреки че беше студена.И чак след втория неуспешен опит мина на бензин и запали.Освен това след като позагря малко,мина на метан и изгасна.Запалих я втори път и всичко ОК.Навъртях и 40-ина километра градско,гасях,палих никакъв проблем.Но тя си беше и загряла и си палеше само на метан.Като изключим редките потрепвания на оборотите заради искрата,се държа супер.Ще сменя ремъка,ролките,помпата и бобината понеделник,и пак ще пиша как е.
п.п. Няма миризма на газ/метан и тем подобни.Няма омасляване на изпарителя,нито чукане или какъвто и да е нестандартен звук.Като изключим че мотора принципно си работи с леко чукане като дизел докато е на метан(това съм виждал и по всички клипове в тубата),звуково ми се струва ОК.Не виждам външни признаци за евентуален проблем с изпарителя.Но то даже и да има,до колкото чета от темата с проблема му,вече е решим евтино.
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
И под 15 градуса на антифриза работи на бензин и 1, 2 пъти потегля на бензин когато се зареди с метан.
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
Прегледай си всички пластмасови фланци на охладителната система. Поддържам едно такова кади 2012 и точно на 5-тата година почнаха да се пукат и просълзяват. Задните амортисьори заминават често заради тежката задница на автомобила. Ако на място имаш едно леко поклащане на цялото купе от неравномерна работа на двигателя преди да започнеш да търсиш проблеми виж тампоните на двигателя. Със спирането на автомобила под наклон и улягане на заминалия тампон притреперването изчезва, може и да се хване ако докато трепери някой леко натисне двигателя към разбития тампон. Два пъти сменяме този под акумулатора с Lemforder след като собственка смяташе , че автомобила му прекъсва и сменяше свещи, кабели и бобини като побъркан.
п.с. честита придобивка !!!
п.с. честита придобивка !!!
- Petrolhead
- Мнения: 2125
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
Manev1 написа:И под 15 градуса на антифриза работи на бензин и 1, 2 пъти потегля на бензин когато се зареди с метан.
за 4 години и над 120 000 километра, никога не е палила на бензин ако има метан в бутилките. външната температура не е фактор, или поне аз не съм забелязал да влияе на запалването.
при зареждане, пали на бензин и прехвърля след 10-15 секунди
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
Zdravko Zankov написа:Щом ви прекъсва си погледнете кабели,бобина,свещи.
60000км ми се струва доста за един комплект свещи,па били те иридиеви.
Не са - с 3 полюсни на NGK по предписание карам и повече на газ.
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
С КБК се бяхме разписали за иридиевите,той е такава.
Сменя на 70000.
Аз сменям на 35000.
Иридиевите са 24лв брой.
Моите 12.
Не си заслужава,за мен поне.
Сменя на 70000.
Аз сменям на 35000.
Иридиевите са 24лв брой.
Моите 12.
Не си заслужава,за мен поне.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 21 дек 2017 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran 2.0 CNG 109 к.с. 2008 г. - Обслужване?
Повдигам малко темата с нова информация.
След смяна на свещи,кабели и бобина,колата вече си работи равномерно и не прекъсва.Движи се добре на метан.На бензин сякаш усещам малко...как да го нарека...неравномерен ефект на педала на газта,като леко придърпване на определени обороти,ако я задържа на тях.Примерно 3-та скорост и ако се движа на 2500 оборота без да ускорявам или намалям.Но не е нещо осезаемо нито дразнещо.Игнорирам го за сега.Току що я оставих за смяна на ремък,ролка и водна помпа,че беше с оригиналните с които е произведена и се забелязвало износване(думи на майстора).Проверих в Порше БГ за сервизната акция за бутилките,и се оказа че ги е минала това лято в Италия.Потвърдиха се и километрите по километраж и сервизна история.И сега въпросите.
1-во - Автомобила рано сутрин пали на бензин и без драми.След известно време си минава на метан.Карам я,загрява си нормално.Ако я изгася и след 10 минути или 1 час я стартирам,пали директно на метан,пак без проблеми.Обаче ако я оставя за по-дълго време,няколко часа,и температурата на двигателя падне до примерно 20-ина градуса или даже по-малко,при опит за запалване го прави на метан,и не може да запали.Или може и да успее,ама евентуално след МНОГО въртене(не съм пробвал).След 2 неуспешни опита да запали на метан минава на бензин,и там си пали,като след определено време си минава на метан без проблеми.Като я покарам пак,и си загрее,си пали и на метан.И цикъла се повтаря ако я оставя да изстине до 10-20-30 или там колкото са градуса.Пак пробва палене на метан,пак не успява.Не знам дали този проблем го имаше преди смяната на свещите.Сякаш не,ама не мога да съм категоричен.Свещите са сменени по каталог.Дадох номера на рамата,на търговеца му излезе че модела е EcoFuel,и уж ми прати точните такива,по спомен май бяха над 20лв броя,не съм сигурен.Не съм ги и виждал какъв модел са.Тази сутрин преди да го оставя за смяна на ремъка го запалих(на бензин както всяка сутрин),оставих го да поработи,и както си работеше изгасна.Не разбрах дали го направи при преминаването от бензин на метан,бях отвън.Запалих го пак,и го направи на безнин...Мина на метан чак след като го покарах 5-10 минути и мотора стигна 70 градуса(изрично наблюдавах скалата,даже по едно време си помислих че няма да мине на метан,но го направи плавно и неусетно).
2-ро - Отчита понякога грешката за която споменах по-горе.Ще приложа накрая на поста снимка.Според Гугъл е или нещо с катализатора или с дюзите.Сложих едно цяло шише добавка на Лики Моли за почистване на инжекцион,и изхарчих резервоара.Обаче той понеже е много малък,да речем че съм карал на бензин 100-120 километра максимум.Мисля че не е достатъчно,въпреки че концентрата на добавката беше много висок.Как да е,изчистих грешката и ще видим дали ще се появи пак,но нещо ми казва че ще го направи.
3-то - Индикатора за количеството метан в резервоара нещо се повреди.Работеше си нормално,и както си показваше по средата колкото и метан имаше,се заби на пълен резервоар и там остана.Сега винаги показва пълно.Показанието на борд компютъра за оставащи километри също е на максимум.Дали не е някакъв бушон?Тук категорично отказват да се занимават с горните три проблема,и ще се наложи май да ходя на "екскурзия".
Не усещам миризма на метан(ако има такава),изпарителя няма омасляване или други замърсявания.Според сервизната история има правено нещо по метановата уредба,но описанието е пълно със съкращения и съответно е непреведимо с Гугъл.Имам усещането че испарителя не е фабричния,а е електронен и може би е сменян заради прословутия дефект на старите модели.Не съм сигуре,за това го снимах и ще го приложа.
https://www.dropbox.com/s/qddjzzcejjxfc ... 6.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/c6luvk91tchyd ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/utfb155crjxsg ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wfsqn7n145u47 ... 8.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/gp7lkusvfu6m1 ... 5.png?dl=0
Линковете от дропбокс са снимките.
Поздрави.
След смяна на свещи,кабели и бобина,колата вече си работи равномерно и не прекъсва.Движи се добре на метан.На бензин сякаш усещам малко...как да го нарека...неравномерен ефект на педала на газта,като леко придърпване на определени обороти,ако я задържа на тях.Примерно 3-та скорост и ако се движа на 2500 оборота без да ускорявам или намалям.Но не е нещо осезаемо нито дразнещо.Игнорирам го за сега.Току що я оставих за смяна на ремък,ролка и водна помпа,че беше с оригиналните с които е произведена и се забелязвало износване(думи на майстора).Проверих в Порше БГ за сервизната акция за бутилките,и се оказа че ги е минала това лято в Италия.Потвърдиха се и километрите по километраж и сервизна история.И сега въпросите.
1-во - Автомобила рано сутрин пали на бензин и без драми.След известно време си минава на метан.Карам я,загрява си нормално.Ако я изгася и след 10 минути или 1 час я стартирам,пали директно на метан,пак без проблеми.Обаче ако я оставя за по-дълго време,няколко часа,и температурата на двигателя падне до примерно 20-ина градуса или даже по-малко,при опит за запалване го прави на метан,и не може да запали.Или може и да успее,ама евентуално след МНОГО въртене(не съм пробвал).След 2 неуспешни опита да запали на метан минава на бензин,и там си пали,като след определено време си минава на метан без проблеми.Като я покарам пак,и си загрее,си пали и на метан.И цикъла се повтаря ако я оставя да изстине до 10-20-30 или там колкото са градуса.Пак пробва палене на метан,пак не успява.Не знам дали този проблем го имаше преди смяната на свещите.Сякаш не,ама не мога да съм категоричен.Свещите са сменени по каталог.Дадох номера на рамата,на търговеца му излезе че модела е EcoFuel,и уж ми прати точните такива,по спомен май бяха над 20лв броя,не съм сигурен.Не съм ги и виждал какъв модел са.Тази сутрин преди да го оставя за смяна на ремъка го запалих(на бензин както всяка сутрин),оставих го да поработи,и както си работеше изгасна.Не разбрах дали го направи при преминаването от бензин на метан,бях отвън.Запалих го пак,и го направи на безнин...Мина на метан чак след като го покарах 5-10 минути и мотора стигна 70 градуса(изрично наблюдавах скалата,даже по едно време си помислих че няма да мине на метан,но го направи плавно и неусетно).
2-ро - Отчита понякога грешката за която споменах по-горе.Ще приложа накрая на поста снимка.Според Гугъл е или нещо с катализатора или с дюзите.Сложих едно цяло шише добавка на Лики Моли за почистване на инжекцион,и изхарчих резервоара.Обаче той понеже е много малък,да речем че съм карал на бензин 100-120 километра максимум.Мисля че не е достатъчно,въпреки че концентрата на добавката беше много висок.Как да е,изчистих грешката и ще видим дали ще се появи пак,но нещо ми казва че ще го направи.
3-то - Индикатора за количеството метан в резервоара нещо се повреди.Работеше си нормално,и както си показваше по средата колкото и метан имаше,се заби на пълен резервоар и там остана.Сега винаги показва пълно.Показанието на борд компютъра за оставащи километри също е на максимум.Дали не е някакъв бушон?Тук категорично отказват да се занимават с горните три проблема,и ще се наложи май да ходя на "екскурзия".
Не усещам миризма на метан(ако има такава),изпарителя няма омасляване или други замърсявания.Според сервизната история има правено нещо по метановата уредба,но описанието е пълно със съкращения и съответно е непреведимо с Гугъл.Имам усещането че испарителя не е фабричния,а е електронен и може би е сменян заради прословутия дефект на старите модели.Не съм сигуре,за това го снимах и ще го приложа.
https://www.dropbox.com/s/qddjzzcejjxfc ... 6.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/c6luvk91tchyd ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/utfb155crjxsg ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wfsqn7n145u47 ... 8.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/gp7lkusvfu6m1 ... 5.png?dl=0
Линковете от дропбокс са снимките.
Поздрави.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта