Лагер на климатика
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Лагер на климатика
Признавам си, грешал съм.. Днес питах нашия климатикаджия и той ме светна къде ми е грешката. Какво и сега вие. Поздрави
- shadou2
- Мнения: 174
- Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: Добрич
Re: Лагер на климатика
Съжалявам,че се намесвам, но моят лагер вие на студено и ми казаха,че струвам или 30 или 80 в зависимост от лагера. Въпроса ми е да изчакам ли за ремонта или да я карам в сервиз, до сега не съм го чувала, но от около месец от както застудя се чува едно виене когато е студена като загрее спира.
- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Лагер на климатика
Без да се свали ремъка само врачка може да ти каже кои точно лагер вие.Аз лагер за климатих над 40-50 лева незнам да има.
- shadou2
- Мнения: 174
- Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: Добрич
Re: Лагер на климатика
Сега като се позатопли не се чува нищо, явно проблема е в начален стадий ;).
- ВладимирЗахариев
- Мнения: 17
- Регистриран на: Сря 16 дек 2015 9:15
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: AGR 1998
Re: Лагер на климатика
ktamen написа:Разглобявал съм само компресора на Ситроен, така, че може и да бъркам.
Ама предполагам, че разликите са символични. Скапва се лагера на ремъчната шайба, а той се върти винаги и товара му зависи само от това колко е опънат ремъка. Няма никакво значение за лагера дали съединителя е зацепен или не.
Ако свалиш компресора после трябва да се набуташ пак да ти заредят климатика. В домашни условия е почти невъзможно да го смениш на място, дори да свалиш компресора, ако е като на Ситроен вероятно пак няма да успееш. Аз успях защото имах струг на разположение да си правя приспособления.
Може би ще ти излезе по-евтино да ти го сменят в сервиз, ако ти кажат, че не може да се смени на място - провери в друг сервиз. Ако трябва да ти зареждат отново фреон цената се вдига твърде много.
Ако не намериш сервиз в София потърси колегата takezo, който е писал по нагоре в тази тема Перник е близо.
Колега, не е съвсем така. Единственото нещо, което ти трябва да си смениш тоя лагер е канал или подемник. Всичко останало са гаечни ключове да отвиеш една гайка (при мене е гаечен 13), после леко с една отверка махаш съединителчето, една зегерка махаш и с леко и внимателно почукване да извадиш шайбата след като си свалил ремъка.
После пак или с чук, или с преса вадиш стария лагер и набиваш новия. Монтираш обратно всичко и готово.
Понеже нямам кора под двигателя, за втори път ще трябва да правя тая процедура. В дъждовете хвърля вода върху компресора от предните колела и с времето лагера започва да свисти.
Поздрави.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Лагер на климатика
1. Обикновено са нужни специални инструменти, малко са компресорите, на които съединителя излиза само с издърпване на ръка.
2. Обикновено е нужна и скоба, за да бъде демонтирана самата шайба, не трябва да се вади на ръка.
3. Обикновено е нужно да се демонтира компресора, рядко се случва автомобилът да позволява смяна на място на въпросния лагер.
2. Обикновено е нужна и скоба, за да бъде демонтирана самата шайба, не трябва да се вади на ръка.
3. Обикновено е нужно да се демонтира компресора, рядко се случва автомобилът да позволява смяна на място на въпросния лагер.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Лагер на климатика
Преди 4 години и на мен ми се наложи тази процедура - лагер на шайбата на климатика.Купих лагер FAG oт магазин за лагери и инструменти "Руди ООД" за 25лв и си го смених сам пред блока.Демонтирах компресора,защото нямаше достъп до съединителя.Съответно фреона "избяга". Направих си скоба за издърпване на съединителя (пазя си я ,ако има интерес ще я снимам).От тогава вече 50 000км нямам проблем с този лагер за 25лв (горе колегите споменаха цифри от по 40-50лв).В крайна сметка смяната ми излезе 25лв лагер и 20лв презареждане (от познат) - грубо около 50лв със скобата.Смяната не е никак сложна и не се изискват особени специални умения и сръчност.
- ktamen
- Мнения: 6157
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Лагер на климатика
ВладимирЗахариев написа:.......
На въпросният Ситроен няма начин да се оправиш само с гаечни ключове
Съдейки по мнението на Пешката, за който знам, се занимава с такива неща, съм сигурен, че твоята кола е изключение, щом е толкова лесно.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Лагер на климатика
Скоро се наложи смяна на лагер на климатика на "Пежо" 306 HDI.Климатика бе свален,защото според мен на място трудно ще се работи/близо е до водния радиатор/,на доста неудобно място.Лагера струваше 40 лв.За избиване и набиване го занесох на майстор със преса и правил много пъти тази "операция".Той си свърши работата перфектно.4о лв.лагер,20 лв.набиване и 20 за сваляне/държат го 4 болта с гайки,които се намират на "отвратително" място и трудно се лови контра.Обща цена 80 лв.Споделям,защото тази "операция" според мен трябва да се извърши от човек с опит!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Лагер на климатика
Имате ли идея на какви цени е фреона към днешна дата!?
А ако компресора е харисън примерно, дали демонтажа на съединителя е толкова лесен за вадене с подръчни средства!?
А ако е постоянно зацепен от един определен тип?
Със сигурност операцията не е сложна за човек, имащ определена техническа грамотност и инструмент.
А ако компресора е харисън примерно, дали демонтажа на съединителя е толкова лесен за вадене с подръчни средства!?
А ако е постоянно зацепен от един определен тип?
Със сигурност операцията не е сложна за човек, имащ определена техническа грамотност и инструмент.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта