Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Абе виждал съм 200A диод, но съм виждал и руска техника въобще, и от това следва противоречие малко ... Зависи от дължината на проводника, но 10мм2 са достатъчни като извод на електронен компонент за 200А. Пък и колегата каза отдавна, че не съм познал .
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
сега обмислям обдухване, че много пекат. За 1 час работа радиаторите дигнаха 60 градуса
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Тая чудесия не е зарядно, а изправител. Не го ползвай директно за зарядно, никак не е полезно за акумулатора. И аз имам пододбен изправител, ползвам го за различни цели, няколко пъти ми е помагал да запаля, но го включвам много за кратко доката въртя на стартер. И моя е с 25 амперови диоди, но и те пододбно на руските понасят без проблем и над 100А.
И аз щях да слагам вентилатор от компютърно захранване, ама си останах само с намерението.
60гр са много ниска температура.
И аз щях да слагам вентилатор от компютърно захранване, ама си останах само с намерението.
60гр са много ниска температура.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Потвърждавам и за това, че не бива да се зарежда акумулатор само на изправителя, и че 60градуса не са проблем за процесор, още по-малко за диод. Когато от радиатора се отделя топлина, съвсем нормално е да загрява, разликата в температурата поражда потока топлина. Ако цвърчи на плюнка :-) , т.е. имаме 100 градуса на радиатора и сигурно поне 130 на кристала на диода, тогава е нужно охлаждане.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
има реглаж
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Тези 16А. от снимката, през какъв товар текат?
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
на тях няма, това е моментно от първите минути на теста
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Поздравления колега
Конструкцията изглежда солидно. Ако тези 60 градуса са при отворен капак обдухването е добра идея.
Този 'реглаж' регулира ли нещо?
Конструкцията изглежда солидно. Ако тези 60 градуса са при отворен капак обдухването е добра идея.
Този 'реглаж' регулира ли нещо?
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
60 градуса са при затворен капак, а реглажа контролира първичната намотка на трафа
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Тогава може да минеш и без вентилатор.
Както са казали колегите по горе 60 градуса на радиатора е нормална температура.
Ако това контролиране на първичната намотка е вкл/изкл, добре е да направиш регулиране на зарядния ток.
Както са казали колегите по горе 60 градуса на радиатора е нормална температура.
Ако това контролиране на първичната намотка е вкл/изкл, добре е да направиш регулиране на зарядния ток.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Контролирането на първичната намотка е с потенциометър и тиристор от 0 до 220в. Обмислям контрол на вторичната но се чудя с какво да бъде. Имам ограничение в мястото и реостат не би се побрал. Мощен тиристор(но не знам каква схема да приложа) или керамика с кантал.
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Варианта с регулиране в първичната не е лош стига да работи стабилно.
За регулиране във вторичната в твоя случай е подходящ варианта два от диодите на греца да се сменят с тиристори и с тях да се регулира тока/напрежението. Така не ти трябва допълнително място а управляващата платка е колкото този регулатор който ползваш сега.
Мисля че имам схема, мога да я потърся ако те интересува.
За регулиране във вторичната в твоя случай е подходящ варианта два от диодите на греца да се сменят с тиристори и с тях да се регулира тока/напрежението. Така не ти трябва допълнително място а управляващата платка е колкото този регулатор който ползваш сега.
Мисля че имам схема, мога да я потърся ако те интересува.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
имам готови 2 тиристора по 150А и могат да влезнат лесно в кутията, ако имаш такава схема ще съм благодарен. Не ми се ще да развалям "греца". Като включа силно разреден акумулатор и го пусна на мах заряда стига до 60А
Разглеждах готови схеми, но не мога да си представя как 60А ток минават през електронни компоненти с крачета на карфица
Разглеждах готови схеми, но не мога да си представя как 60А ток минават през електронни компоненти с крачета на карфица
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Схемата изглежда така.
Частта с удебелените линии и трафа плюс А/В метъра вече ги имаш с тази разлика че на мястото на тиристорите имаш диоди.
Частта с удебелените линии и трафа плюс А/В метъра вече ги имаш с тази разлика че на мястото на тиристорите имаш диоди.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
вижда ми се доста сложно и аз не бих се справил
благодаря все пак
благодаря все пак
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта