Мнениеот brum » Пон 04 окт 2021 13:51
В другата тема за слабите места писах, но тук да споделя и решение. Та и Т5-ците са със "смотаните" брави дето може да се заключат и да не подлежат на отключване. Тъй нареченият "dead lock" в мрежат. Това стана и при мен с пасажерската врата. Патрон няма, но и да имаше - при тъй нареченото двойно заключване не мисля, че патрона ще помогне.
Та така - врата заключена. Като дръпнеш дръжката вътре и я пуснеш - ефект нулев. Централното нито заключва, нито отключва вратата. Варианта за отключване е да се завърти някак си моторчето в бравата или да се разглобят корите в затворено положение. След ровене в мрежата намерих информация, че пиновете на моторчето са директно изведени към комфорт модула, а Niks76 каза къде да го търся - при мен беше под дясна седалка, а не под таблото. Пуснах 12 волта и ... нищо. Замерих съпротивлението и моторчето в шофьорска врата показва 3-4 ома, а пасажерската - 100+ ома. При почукване по вратата съпротивлението се променяше в граници от 100 до 800 ома, та беше ясно, че става дума или за студена спойка или за заминало моторче.
След консултация с Мишо (този дето работеше до скоро с Никси) бях посъветван да цъкам копчето на запален двигател докато някой почуква вратата отвънк при дръжката. Запаленият двигател е за по-високо напрежение. Ефект за отключване нулев, но пък ми даде идея да опитам да подам по-високо напрежение на моторчето през буксата на комфорт модула. Извадих една 20 волта батерия за винтоверт и я закачих. Бях подготвен да навържа 3-4 батерии докато докарам едни 50-60 вотла, но чудото се случи още с първта батерия - чу се звук от бравата. Второ цъкване и бравата се отключи.
Та така - разминах се без чупене на кори и рязане на ламарини. Ще карам няколко дни с откачени кабели от буксата на комфорт модула за проблемната барав и ще я заключвам само от вътре. Ще споделя какъв е бил точно проблема като стигна до разглабяне.
И задължитлено при възжможност - профилактиране на и на шофьорската брава. Или направо нова брава.
Същото го бях ял преди години с един Passat B5. Ама там се отключи на магия в един момент и директно разглобих вратата. Втората ми кола с такъв тип брави имаше 3 проблемни брави, но при тях бяха само микроключетата и ги оправи Мишо. Третата ми кола с такива брави е буса. От тук нататък урока е научен - при нова кола профилактика на бравите при първа възможност :) .