Формула 1, сезон 2022
Re: Формула 1, сезон 2022
На големите игрите са сложни. Викам само за малкото Шуми, движи се правилно. Дано само баща му да може да му се радва...
- mukot
- Мнения: 324
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Формула 1, сезон 2022
zdravkop64 написа:Ако досега някой се е съмнявал кой е най- бързия пилот във формулата, вече трябва да е наясно, че това е Шарл. Три пъти в едно състезание да изпревариш световния шампион не е просто късмет, не е просто стечение на обстоятелствата, а доказателство за класа! Поздравления, Шарл! Въпреки Ферари и очилаткото ти ще станеш шампион дори и да не е тази година, но ще бъдеш шампион с отбор, който те заслужава /без значение Ферари или не/.
Разбирам емоциите и е добре, че са позитивни, а не е хейт! Но просто това няма как да е вярно. Иначе шампионите ще се определят по броя изпреварвания. Например за миналата година трябваше да е Фетел, защото е направил най-много изпреварвания! Простото обяснение го видяха всички - за това състезание Ферари беше по-добрата кола, която работеше по-добре с гумите. Това разира се не омловажава класата на Шарл. Добре беше и че колата му издържа въпреки проблема с газта, защото така както отиваха към двойна победа щяха да нправят двойна нула след като Сайнц се запали.
- NikMar55
- Мнения: 210
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Формула 1, сезон 2022
Дали ще е Макс или Шарл шампион ми е все едно, само да не е оня надувко и наглек Хамилтън. Отвратилен ми е, на никого не подава ръка за поздрав, за разлика от Макс и Шарл, те се поздравяват за поредн път и си коментират помежду си, а вие казвате че няма джентълменство.
Коментаторите ни доста явно държат на Хамилтън, то не бяха хвалби, то не бяха подчертаване на 7 кратен, и най-титулувания състезател, направо ме вбесяват. За мен е имало и по-добри за времето си, няма смисъл да ги изброявам, но да твърдиш че е най и най е тъпо.
Коментаторите ни доста явно държат на Хамилтън, то не бяха хвалби, то не бяха подчертаване на 7 кратен, и най-титулувания състезател, направо ме вбесяват. За мен е имало и по-добри за времето си, няма смисъл да ги изброявам, но да твърдиш че е най и най е тъпо.
- mukot
- Мнения: 324
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Формула 1, сезон 2022
NikMar55 написа:Дали ще е Макс или Шарл шампион ми е все едно, само да не е оня надувко и наглек Хамилтън. Отвратилен ми е, на никого не подава ръка за поздрав, за разлика от Макс и Шарл, те се поздравяват за поредн път и си коментират помежду си, а вие казвате че няма джентълменство.
Коментаторите ни доста явно държат на Хамилтън, то не бяха хвалби, то не бяха подчертаване на 7 кратен, и най-титулувания състезател, направо ме вбесяват. За мен е имало и по-добри за времето си, няма смисъл да ги изброявам, но да твърдиш че е най и най е тъпо.
Най-гадното е, че който не хвали Хамилътън е расист. Това е политическата коректност.
Re: Формула 1, сезон 2022
гледам формила от преди Сена да загине.... и едно мога да кажа.... сегашната формула се заключава в това, кой е по-добър администратор на болида.... кой пази добре гумите, двигателя, скоростната кутия е прочие..... не казвам, че няма добри пилоти... и Макс и Шарл са добри... Луис също е добър.... но, кой ще победи в дадено състезание сега се решава, от това, коя кола пази гумите.... дали имаш наказание за сменен двигател или друг компонент в болида... и още 100-тина неща. Макс е доказал, че е по-добър от Перес.... както и Шарл, че е по-добър за момента от Карлос.... при Луис нещата са малко на кантар... не винаги успява да е по-нагоре от Ръсел. Що се касае до самите състезания... от години никой не кара на 100 % от началото до края... щото нито имат гуми... нито двигатели за такова нещо.... в общият случай се кара 6-7 обиколни... отваря се разлика и после започва пазенето на кола и гуми... и така, до смяна на гуми... където нещо може да се промени... или до края на състезанието се администрира болида. Отдавна мина времето, когато всяка кола разполагаше с по 3 двигателя на състезание... първия за свободните тренировки, втория за класификацията, и третия за самото състезание.....
-
- VW експерт
- Мнения: 12832
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Формула 1, сезон 2022
Отдавна е била 1986 година, когато БМВ са вадели по 1300кс за квалификацията. Естествено после мотора на боклука.
- 110afn
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Формула 1, сезон 2022
Здрав.. и квалификацията беше един час. Всеки върти колкото иска обиколки, връща се в бокса за нови настройки и гуми. Излиза пак и върти обиколки докато не изкара естествения максимум от колата. Сега пол-позишъна се изяснява в една обиколка, с уговорката да не уцелиш трафик, жълт флаг и т.н
Имаше игра с теглото и горивото, дозареждане. Битката беше битка без ДРС
Имаше игра с теглото и горивото, дозареждане. Битката беше битка без ДРС
-
- VW експерт
- Мнения: 12832
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Формула 1, сезон 2022
Така е,но сега е 2022. И Либърти свири.
Re: Формула 1, сезон 2022
Zdravko Zankov написа:Така е,но сега е 2022. И Либърти свири.
Така е, абсолютно си прав колега! Затова избягвам да давам примери от преди 30+ години, че започвам да звуча, като старците на село..... но, причината беше идеята за това, кои са добрите пилоти в сегашната формула. За мен безспорно Макс е роден шампион с огромен потенциал, като през годините е постигал много над възможностите на болида си... другите на подобно ниво за мен са Шарл, Ръсел и Норис. Хамилтън, Алонсо и Фетел не искам да ги коментирам.... това са световни шампиони...и всеки от тях е имал своите моменти. На лично ниво там симпатизирам най-много на Алонсо... има невероятен опит и много труден съперник на пистата. Хамилтън не ми е любимец... той караше в друга лига, благодарение на колата си... в продължение на доста години, но това не означава, че също не е от класата на другите. Бих се радвам ако Мик продължи с доброто си представяне и попадне в по-конкурентен отбор след години. Може би забравям Перес.... изключителен е на моменти, но като ли че му липсва постояннство... пък и засега не може да затрудни Макс вътре в отбора
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19571
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Формула 1, сезон 2022
Направих си аз едно пътешествие, за да видя как точно ще се наакат Ферари в бокса
Видях!
Тръгнахме към 5 сутринта.
Българо-Сръбската граница мина за около 1.5 - 2 часа.
Като стигнахме Сръбско - Унгарската стана интересно, но след 6 часа висене на запален двигател заради климатика, благополучно се изнизахме от там
В Будапеща, както можете сами да се досетите, има много какво да се види.
И в двете части на града...
Проблем е с колите. Паркирането в сините зони е доооста скъпо, освен това са ограничени по време на до 3 часа.
За това си избрахме паркинга на аеропорта, където за 4 дни платихме 50лв.
Проблем е достъпа до него от към разтояние, но не и от към транспорт.
https://bkk.hu/apps/docs/terkep/metro.pdf
Хващате си метро М3 (част от него заменен с автобуси М3 заради ремонт на тази линия на метрото), слизате на последната спирка, където хващате автобус 200Е за аерогарата и слизате на спирка FPORT И се оказвате на около 40-50м от денонощния паркинг на аеропорта.
При желание, има безплатен трансфер до летището, който ние не ползвахме
Организащията от унгарска страна беше на много високо ниво.
Трансфера до пистата започва много лесно, но завършва малко тежко и потно
От квартирата си хващахме метро М1, прехвърляме се на М2 и там до последна спирка Orz vezer tere
От там се хваща междуселско влакче Н8 (с отделен билет е) и се спира на пред-предоследна спирка, където има безплатни, добре климатизирани автобуси до Гейт3 на пистата. Другия вариант е да се продължи до последна спирка на влакчето и да изминете около 2.5км до същия този гейт.
При всички случай за връюане от пистата препоръчвам да се ползва втория вариант и да не използвате F1 рейсовете, защото няколко стотин хиляди човека трудно се извозват, нищо, че автобусите са един след друг, без изчакване.
Още повече, че може да се мине през ожънатите вече ниви и пътя става под 1км.
Целта е да се избегне огромната тълпа на официалната спирка на влакчето и да можете да сте седнали, преди да нахлуе тълпата.
Метрото вече не е проблем - най-дългото чакане беше 3 минутки, защото като слезнахме на гарата, тъкмо последните 2 вагончета се изнизваха в тунела.
В неделя, по време на старта, унгарците бяха осигурили 3-пъти повече влакчета Н8, а автобусите вървяха по 2, като преди спирката чакаха още 2 двойки, а малко преди това - още 4.
Въобще - организацията на транспорта до и от пистата беше впечатляваща! Унгарците са без грешка!
Но зависи на кой секто на трибуните сте!
Ние бяхме на сектор Бронз1, при вход 2 на пистата. Рейсовете спират и тръгват от вход 3 (около 150м преди 2)
Ако трябва да стигнете до Голд-секторите, при правата и при първи завой - ще трябва доста до повървите или да си хванете такси, което е скъпо удоволствие в Унгария
Специално за местата, където бях аз, мисля, че е най-доброто възможно, особено, ако можеше да се уреди сектор E или F, точно срещу екрана.
Вижда се целия 5-и завой + 6 и 7-ми. Аз не виждах късата права м/у 5 и 6, защото имаше хора пред мен, а ако станеш прав, другите зад теб мрънкат
Май не видяхме млади хора, дето не знаят английски, но по-възрастните клатят глава печално също като мен (е, аз поне горе-долу разбирам, нищо, че не мога да говоря)
Връщането беше през Румъния, където на Унгаро-Румънската граница чакахме под 20 мин, а на Румъно-Българската - към 30.
Вероятно следващото подобно пътуване ще е над Сърбия, особено ако намерим авиокомпания с добри предложения
утре или по-късно днес ще се пробвам да кача клипчета от формиращата и от първата обиколка
ЕДИТ
Нещо много важно забравих:
НЕ плащайте в евро в Унгария!!!
Всеки сам може да си определя обменния курс съвсем законно и, повярвайте, той няма да ви хареса!
На жена ми един дюнер и едно парче пица за малко щеше да й струва 30 евро!
На всякъде може да се плаща с карта (което е най-изгодно), но бива да си обмените едно 50лв във форинти за всеки случай
Отделно, ресторантите работят до 11 вечерта. До толкова е и метрото.
Рейсовете са до 12 часа.
Синята зона в Будапеща не действа м/у 21 и 8 часа - т.е. тогава можете да си паркирате безплатно на улицата
Видях!
Тръгнахме към 5 сутринта.
Българо-Сръбската граница мина за около 1.5 - 2 часа.
Като стигнахме Сръбско - Унгарската стана интересно, но след 6 часа висене на запален двигател заради климатика, благополучно се изнизахме от там
В Будапеща, както можете сами да се досетите, има много какво да се види.
И в двете части на града...
Проблем е с колите. Паркирането в сините зони е доооста скъпо, освен това са ограничени по време на до 3 часа.
За това си избрахме паркинга на аеропорта, където за 4 дни платихме 50лв.
Проблем е достъпа до него от към разтояние, но не и от към транспорт.
https://bkk.hu/apps/docs/terkep/metro.pdf
Хващате си метро М3 (част от него заменен с автобуси М3 заради ремонт на тази линия на метрото), слизате на последната спирка, където хващате автобус 200Е за аерогарата и слизате на спирка FPORT И се оказвате на около 40-50м от денонощния паркинг на аеропорта.
При желание, има безплатен трансфер до летището, който ние не ползвахме
Организащията от унгарска страна беше на много високо ниво.
Трансфера до пистата започва много лесно, но завършва малко тежко и потно
От квартирата си хващахме метро М1, прехвърляме се на М2 и там до последна спирка Orz vezer tere
От там се хваща междуселско влакче Н8 (с отделен билет е) и се спира на пред-предоследна спирка, където има безплатни, добре климатизирани автобуси до Гейт3 на пистата. Другия вариант е да се продължи до последна спирка на влакчето и да изминете около 2.5км до същия този гейт.
При всички случай за връюане от пистата препоръчвам да се ползва втория вариант и да не използвате F1 рейсовете, защото няколко стотин хиляди човека трудно се извозват, нищо, че автобусите са един след друг, без изчакване.
Още повече, че може да се мине през ожънатите вече ниви и пътя става под 1км.
Целта е да се избегне огромната тълпа на официалната спирка на влакчето и да можете да сте седнали, преди да нахлуе тълпата.
Метрото вече не е проблем - най-дългото чакане беше 3 минутки, защото като слезнахме на гарата, тъкмо последните 2 вагончета се изнизваха в тунела.
В неделя, по време на старта, унгарците бяха осигурили 3-пъти повече влакчета Н8, а автобусите вървяха по 2, като преди спирката чакаха още 2 двойки, а малко преди това - още 4.
Въобще - организацията на транспорта до и от пистата беше впечатляваща! Унгарците са без грешка!
Но зависи на кой секто на трибуните сте!
Ние бяхме на сектор Бронз1, при вход 2 на пистата. Рейсовете спират и тръгват от вход 3 (около 150м преди 2)
Ако трябва да стигнете до Голд-секторите, при правата и при първи завой - ще трябва доста до повървите или да си хванете такси, което е скъпо удоволствие в Унгария
Специално за местата, където бях аз, мисля, че е най-доброто възможно, особено, ако можеше да се уреди сектор E или F, точно срещу екрана.
Вижда се целия 5-и завой + 6 и 7-ми. Аз не виждах късата права м/у 5 и 6, защото имаше хора пред мен, а ако станеш прав, другите зад теб мрънкат
Май не видяхме млади хора, дето не знаят английски, но по-възрастните клатят глава печално също като мен (е, аз поне горе-долу разбирам, нищо, че не мога да говоря)
Връщането беше през Румъния, където на Унгаро-Румънската граница чакахме под 20 мин, а на Румъно-Българската - към 30.
Вероятно следващото подобно пътуване ще е над Сърбия, особено ако намерим авиокомпания с добри предложения
утре или по-късно днес ще се пробвам да кача клипчета от формиращата и от първата обиколка
ЕДИТ
Нещо много важно забравих:
НЕ плащайте в евро в Унгария!!!
Всеки сам може да си определя обменния курс съвсем законно и, повярвайте, той няма да ви хареса!
На жена ми един дюнер и едно парче пица за малко щеше да й струва 30 евро!
На всякъде може да се плаща с карта (което е най-изгодно), но бива да си обмените едно 50лв във форинти за всеки случай
Отделно, ресторантите работят до 11 вечерта. До толкова е и метрото.
Рейсовете са до 12 часа.
Синята зона в Будапеща не действа м/у 21 и 8 часа - т.е. тогава можете да си паркирате безплатно на улицата
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19571
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Формула 1, сезон 2022
Обещаните клипчета:
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Формула 1, сезон 2022
Браво Радо
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Формула 1, сезон 2022
Благодаря!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19571
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Формула 1, сезон 2022
Браво и Благодаря - като купя Ферари и уволня, а в последствие и екзекутирам за предателство стратезите им.
За сега само се надявам, ако някой реши да иде на пистата догодина, да има някакви насоки като полезна информация
А между впрочем, всички обвиняват Биното
Според мен единственото му престъпление, както и на Аривабене преди това, е, че не са изгонили позорно стратезите.
Ама така или иначе Росс Браун едва ли ще се върне там...
За сега само се надявам, ако някой реши да иде на пистата догодина, да има някакви насоки като полезна информация
А между впрочем, всички обвиняват Биното
Според мен единственото му престъпление, както и на Аривабене преди това, е, че не са изгонили позорно стратезите.
Ама така или иначе Росс Браун едва ли ще се върне там...
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Passat B6 4motion
- Двигател: AXZ 2009
Re: Формула 1, сезон 2022
Да е честита на Макс втората шампионска титла, но след като благодари на екипа си, на първо място трябва да благодари на ръководството на Ферари. Те успяха да опропастят всичко, което можеше да се опропасти, че и отгоре. Биното и вся осталная сволоч, наречена екип на Ферари, трябва да бъдат изхвърлени най- позорно от тима за некадърност. Жалко, че опропастиха сезона на един от най- талантливите пилоти- Шарл Льоклер. Колкото по- бързо се махне от тоя нескопосан тим, толкова по- добре за кариерата му.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта