На път съм да си купя старичък съветски багер.
Дали има смисъл да го прехвърляме при нотариус или да го взема без номера и талони?
Смятам да си разчиствам двора с него, нямам намерение да го карам по пътищата.
Ако няма да излиза извън двора, трябват ли ми документи?
Покупка на багер ЮМЗ
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Покупка на багер ЮМЗ
Не и Да.
Да ти седи в твоя частен имот - няма нужда от регистрация. (Не може да излиза извън пределите на частния ти имот)
Ако решиш да го използваш по предназначение си в нарушение на закона, защото нямаш квалификация за боравене с такъв тип техника.
Говорим за България. Дали някой реално ще ти прати инспектор за констатиране на нарушение, реалистично шанса е 0.01%
Да ти седи в твоя частен имот - няма нужда от регистрация. (Не може да излиза извън пределите на частния ти имот)
Ако решиш да го използваш по предназначение си в нарушение на закона, защото нямаш квалификация за боравене с такъв тип техника.
Говорим за България. Дали някой реално ще ти прати инспектор за констатиране на нарушение, реалистично шанса е 0.01%
Re: Покупка на багер ЮМЗ
Дори и да ти прати, инспектора е инспектор до вратата на имота ти - оттам навътре аз съм си кмет(както беше репликата в един български филм).
Аз лично бих си вързал гащите с нотариуса, най-малкото защото без проверка не знаеш дали не е краден или дали не е под запор, плюс, че реално не е твоя собственост.
Аз лично бих си вързал гащите с нотариуса, най-малкото защото без проверка не знаеш дали не е краден или дали не е под запор, плюс, че реално не е твоя собственост.
- caro
- Мнения: 559
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Покупка на багер ЮМЗ
Я направи всичко както си трябва - тази машина може да ти докарва добри доходи.При нас - в нашия град вземат по 80лв на час като по малко от час се таксува колкото за един такъв.
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Покупка на багер ЮМЗ
Силно се съмнявам, че някой ще тръгне да изкарва пари с ЮМЗ. Поне аз в никакъв случай не бих се и пробвал.
Вече го взех, минахме през нотариус, в последния момент реших, че е по-добре да имам някаква бумага.
Вече го взех, минахме през нотариус, в последния момент реших, че е по-добре да имам някаква бумага.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13446
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Покупка на багер ЮМЗ
Чакай сега малко и уточни това багер ли е или трактор тип булдозер. Има голяма разлика.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на багер ЮМЗ
Аз си представям трактор ЮМЗ с кофа. Евентуално и гребло отпред.
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Покупка на багер ЮМЗ
И тежичка рама отдолу под трактора, дето да крепи стрелата и греблото.
То други багери ЮМЗ май няма.
То други багери ЮМЗ май няма.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Покупка на багер ЮМЗ
Всъщност имат разновидности. Първо самия трактор през годините има някои различия. Второ, багерни уредби има различни, както оригинални "съветски", така и български от Каварна.
За отпред има и само с гребло за бутане, а има и кофа челен товарач(т.нар. фадрома).
Интересна подробност е, че тия трактори са правени всъщност в завод за ракети
За отпред има и само с гребло за бутане, а има и кофа челен товарач(т.нар. фадрома).
Интересна подробност е, че тия трактори са правени всъщност в завод за ракети
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Покупка на багер ЮМЗ
В Техникума по земеделие имахме и такива и от по-новите ,тва е Адска машина :) Ако колегата ще си го ползва в частния имот не му трябва нищо друго освен документ за собственост ,ако ще го ползва за строителна техника документа е един ,а за земеделска съвсем друг в зависимост от това как се води машината .Но едва ли е такъв случая ,ако трактора е регистриран и минал преглед мое си го кара като МПС сакатегория C ,от доста време като изкараш C и ти дават Т -за колесен трактор .
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на багер ЮМЗ
cecoa1 написа:Интересна подробност е, че тия трактори са правени всъщност в завод за ракети
Не точно. Доколкото знам всеки завод за ракети или нещо подобно е под земята, а отгоре има машиностроителен завод за камуфлаж, но покрай камуфлирането си върви производство.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Покупка на багер ЮМЗ
За регистрирането, мисля че се водят на отчет в Министерството на земеделието, служба КТИ. Същите им правят и техническите прегледи (ГТП), ама не помня дали бяха на една година или повече.
Баща ми, лека му пръст, беше факир на тия багери, над 20 години работи с такъв, то всъщност два, единия от по-старите някога, а втория от чисто нов и малко по-новия модел(после минаха на западна техника). Като дете ме е учил да карам тази машина, помня, че пета скорост им беше пломбирана да не се ползва, той ми обясняваше, че така е оригинално на тези с багерни уредби, за да не вдигат максималната за трактора скорост. Също мисля, че има оригинално защита, да не можеш да завъртиш на стартер, ако не си изключил от скорост. Имат и декомпресор на двигателя, помагал съм му някога зимата да го пали, та декомпресора много помага, особено при не много силни акумулатори(то всъщност има и такива багери и трактори с пусков ДВГ, но се срещат по-рядко). С декомпресора можеш да завъртиш по-лесно мотора до по--високи обороти при палене, и след това го затваряш, и пали. Това с оригиналния стар мотор на ЮМЗ, който си е практически вечен.
Яд ме е, че така и не проявих навремето интерес да се уча да копая с багера, а имах под ръка отличен учител. Баща ми беше много добър в работата си, и до сега си спомням, как вече като по-голям съм го гледал и разпитвал, как успява да се справя натискайки по няколко ръчки наведнъж докато копае, без дори да се замисля(примерно си говори с някого в същото време, а с багера все едно управлява собствената си ръка без да мисли). Казваше, че просто се свиква. Вече на по-съвременни багери с две ръчки само, и аз съм се пробвал, та ясно за свикването, ама със сигурност на старото ЮМЗ е по-трудничко.
Баща ми, лека му пръст, беше факир на тия багери, над 20 години работи с такъв, то всъщност два, единия от по-старите някога, а втория от чисто нов и малко по-новия модел(после минаха на западна техника). Като дете ме е учил да карам тази машина, помня, че пета скорост им беше пломбирана да не се ползва, той ми обясняваше, че така е оригинално на тези с багерни уредби, за да не вдигат максималната за трактора скорост. Също мисля, че има оригинално защита, да не можеш да завъртиш на стартер, ако не си изключил от скорост. Имат и декомпресор на двигателя, помагал съм му някога зимата да го пали, та декомпресора много помага, особено при не много силни акумулатори(то всъщност има и такива багери и трактори с пусков ДВГ, но се срещат по-рядко). С декомпресора можеш да завъртиш по-лесно мотора до по--високи обороти при палене, и след това го затваряш, и пали. Това с оригиналния стар мотор на ЮМЗ, който си е практически вечен.
Яд ме е, че така и не проявих навремето интерес да се уча да копая с багера, а имах под ръка отличен учител. Баща ми беше много добър в работата си, и до сега си спомням, как вече като по-голям съм го гледал и разпитвал, как успява да се справя натискайки по няколко ръчки наведнъж докато копае, без дори да се замисля(примерно си говори с някого в същото време, а с багера все едно управлява собствената си ръка без да мисли). Казваше, че просто се свиква. Вече на по-съвременни багери с две ръчки само, и аз съм се пробвал, та ясно за свикването, ама със сигурност на старото ЮМЗ е по-трудничко.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Покупка на багер ЮМЗ
Цецо ,по-старите бяха с пусков двигател с ремъчно запалване и без хидравлика на волана ....здрави но доста трудни за управление особено в нивите .Следващия модел вече са със стартер и хидравлика ,на скоростния лост имаше нарисувани зайче за бързи и костенурка за бавни .Наистина са много здрави и не претенциозни към обслужване машини .
- caro
- Мнения: 559
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Покупка на багер ЮМЗ
ktamen написа:Силно се съмнявам, че някой ще тръгне да изкарва пари с ЮМЗ. Поне аз в никакъв случай не бих се и пробвал.
Вече го взех, минахме през нотариус, в последния момент реших, че е по-добре да имам някаква бумага.
Ще видиш как съседите веднага ще те налазят като видят каква машина имаш .
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 30 госта