Добавките за гориво се делят на два основни класа: едните са така да ги нарека "ежедневни", а другите са за прочистване на горивната система.chriss написа:... обаче не знам на какъв период да ги ползвам - с всяко зареждане - добавка или на някакъв интервал километри? ...
Ежедневните (най-често се срещат под търговско име, което съдържа Fuel System Treatment) могат да се ползват непрекъснато. Моето лично мнение е че те в никакъв случай не вредят. Според производителите дори напротив - подържат горивната система, увеличават (в някаква степен) живота на отделните компоненти и подобряват работата на двигателя. Аз съм склонен да им вярвам. Имай в предвид, че изискванията за т.нар. EuroDiesel налагат понижаване на съдържанието на сяра в горивото. Сярата пък се слага точно за смазване на помпата (защото нали знаеш какво прави нафтата с маслото). Та тия "ежедневни", както аз ги наричам присадки, притежават съставки, които имат смазочно въздействие върху помпата и поради това, моето лично мнение е, че тяхното ползване е препоръчително.
Другия тип присадки - "почистващите" (най-често се срещат под търговско име, което съдържа Fuel System Cleaner) се ползват за тотално почистване на горивната система, примерно когато придобиваш кола с неизвестна история. Тези продукти съдържат някои относително силни разтворители и производителите не случайно препоръчват ползването им през определен пробег. Аз бих добавил и нещо от себе си - не ги дръжте продължително време в резервоара си. В повечето случаи е посочен обем от продукта, който съответства на един резервоар. Сложете го, когато Ви предстои пътуване на по-дълго разстояние. Така едновремено ще подложите горивната система на относително дълъг период на третиране/почистване (примерно 3-4 часа непрекъснато третиране с препарата, ако да речем пътувате до морето) и ще избегнете излагането на горивопроводите (маркучки и други) на продължителното въздействие силните разтворители. Ако решите да изгорите резервоара с почистващата присадка в градски цикъл, когато двигателя рядко работи повече от 30-40 минути, а пълният резервоар свършва за около 15-20 дни - не мисля че ефекта ще е по-добър от работа на дълъг път, а и не ми се струва добра идея подобен продукт да кисне за такъв период в резервоара.
Не мисля. Ако присадките (независимо дали са за ежедневна употреба или почистващо действие) са от реномиран производител (Castrol, Liqui Moly и т.н.) и се ползват в препоръчаните от производителя пропорции, по никакъв начин няма да навредят на двигателя, помпата, дюзите и т.н. Минава ли Ви изобщо през акъла, че производители като Castrol, Liqui Moly и другите споменати от колегите, ще си позволят да пуснат на пазара продукт, който би поломил Бенц, А8-ца и всякакви там возила за над 100,000 EUR? Мислите ли, че ако имаше нещо подобно организации като ADAC например биха си затворили очите и не биха вдигнали олелия до Бога, че някой се опитва да им съсипе любимите и скъпи играчки? Аз не мисля. Все пак онзи свят от където тези продукти идват (Западна Европа) не е Булгаристан, където всеки шарлатанин би могъл да произвежда и продава каквото си пожелае абсолютно безнаказано. За да не засегна обаче най-големите скептици бих казал че всички тези присадки (пак правя уточнението, че ако се ползват в предписаните от производителите пропорции) ако не помагат, то в никакъв случай не вредят.chriss написа:И имат ли някакви минуси тия продукти, т. е. вместо полза да навредят на помпата например.
Незнам защо си така "наплашен", но мнението ми за присадките за масло напълно съвпада с това за присадките за гориво.chriss написа:...
За добавките за масло съм чувал какви ли не неща и за нищо на света не бих пробвал...