Привет на всички!
С мой близък приятел имаме дългогодишен спор, който е крайно време да решим и за целта отварям анкета.
Въпросът е следният... Нека предположим, че шофираме с автомобил по междуградски двупосочен път със завои. Действието се развива в Европа, където движението е дясно (т.е. автомобилът е с ляв волан). Наближаваме автомобил пред нас, който искаме да изпреварим. Приемаме, че автомобилът пред нас ни е забелязал в огледалото и е разбрал за намеренията ни. Оказва се, че пътят е така устроен, че често водачът пред нас има по-добра видимост за насрещно преминаващи автомобили и поради тази причина водачът пред нас решава да ни даде светлинен сигнал пускайки десен мигач за да ни помогне да разберем дали в насрещното движение идва автомобил и дали изпреварването ни би било безопасно...
Въпросът е - Какво има предвид водача пред нас с пускането на десен мигач?
А) В насрещното платно НЕ идва друг автомобил и можеш да ме изпревариш безопасно!
Б) В насрещното платно НАБЛИЖАВА друг автомобил, незабавно преустанови изпреварване!
С подобна ситуация се сблъскваме при почти всяко извънградско пътуване, особено когато на пътя има ТИР, но явно въпросът се възприема двусмислено, което е и предпоставка за много опасни инциденти!
Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
- samo_pechka
- Мнения: 8442
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Преустановяваш изпреварването.
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Мисля, че няма никакво двусмислие. Десен мигач означава, че е безопасно да го изпревариш.
Случвало ми се е да ми подадат десен мигач и още преди да се изнеса за изпреварване да ми включи ляв мигач, защото се е променила ситуацията и отсреща идва някой.
Нещо важно: Никога не се доверявайте на 100%, защото отсреща може да идва автомобил, а десният мигач на този пред вас да е подаден защото ще спира на крайпътна отбивка!
Случвало ми се е да ми подадат десен мигач и още преди да се изнеса за изпреварване да ми включи ляв мигач, защото се е променила ситуацията и отсреща идва някой.
Нещо важно: Никога не се доверявайте на 100%, защото отсреща може да идва автомобил, а десният мигач на този пред вас да е подаден защото ще спира на крайпътна отбивка!
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
- Двигател:
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Десен = "Предлагам съдействие да ме изпревариш, според мен има достатъчно свободен път напред".
Ляв = "Според мен няма шанс за безопасно изпреварване". Обикновено се ползва като корекция след "десен". Или когато настигнатият забележи нетърпеливост и нервно показване вляво.
Ляв = "Според мен няма шанс за безопасно изпреварване". Обикновено се ползва като корекция след "десен". Или когато настигнатият забележи нетърпеливост и нервно показване вляво.
-
- VW експерт
- Мнения: 12851
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Естествено, че означава, Действай, безопасно е. Левият мигач в тази ситуация означава, Задръж, не е безопасно сега.
- fur1ous
- Мнения: 1357
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Нищо не означава, ако нямам видимост няма как да се доверя на друг, че е безопасно да изпреваря.
- samo_pechka
- Мнения: 8442
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Затова съм написал:
Когато един човек не е сигурен кво значат подадените му знаци, значи преустановяваш изпреварването или ако го правиш, се доверяваш на собствената си преценка.
Иначе-да, когато ти се подаде десен: имаш фронт да изпревариш
Когато е подаден ляв, значи - не.
Но в случай , че пред теб иска да отбие /завие/паркира може да се изтълкува грешно. Абе умната.
Аз лично съм изпадал в кофти ситуация и не преценя ли, че имам фронт/видимост , не се доверявам на 100% на подадени сигнали.
samo_pechka написа:Преустановяваш изпреварването.
Когато един човек не е сигурен кво значат подадените му знаци, значи преустановяваш изпреварването или ако го правиш, се доверяваш на собствената си преценка.
Иначе-да, когато ти се подаде десен: имаш фронт да изпревариш
Когато е подаден ляв, значи - не.
Но в случай , че пред теб иска да отбие /завие/паркира може да се изтълкува грешно. Абе умната.
Аз лично съм изпадал в кофти ситуация и не преценя ли, че имам фронт/видимост , не се доверявам на 100% на подадени сигнали.
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Ако подадения сигнал е къс - две-три премигвания означава, че можеш да изпревариш.
Ако подадения сигнал е продължителен - иска да отбие /завие/паркира.
Удоволствие е да се кара с истински шофьори през планински преходи. Още по-голямо удоволствие е като се водят няколко автомобила, но всички трябва да знаят како означават сигналите. За съжаление все повече са каруцарите по пътищата. Особено в западна Европа.
Ако подадения сигнал е продължителен - иска да отбие /завие/паркира.
Удоволствие е да се кара с истински шофьори през планински преходи. Още по-голямо удоволствие е като се водят няколко автомобила, но всички трябва да знаят како означават сигналите. За съжаление все повече са каруцарите по пътищата. Особено в западна Европа.
- Petrolhead
- Мнения: 2125
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
fur1ous написа:Нищо не означава, ако нямам видимост няма как да се доверя на друг, че е безопасно да изпреваря.
И аз съм така. И да ми мигат и да не ми мигат, ако нещо не ме кефи, не изпреварвам.
Самият аз пускам десния мигач, ако знам че карам бавно и знам че преча. И не само пускам мигач, а и намалям драстично
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Няма как с десен мигач да ти казва, че отсреща идва някой - може да го направи някой, който не знае какво прави (предупреждението става с ляв мигач). С десен мигач ти казва, че ще отбива скоро или ти дава сигнал, че може да го изпревариш, НО важи основно за камиони. Лек автомобил да ти дава съвети дали отсреща има движение е безсмислено и тъпо (може да видиш сам), така че най-вероятно мисли да отбива, спира или завива.
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Ако забележа, че някой бърза зад мен и иска да ме изпревари, в първата възможност му пускам десен мигач за кратко и се прибирам възможно най-в дясно и леко намалям, за да може да види напред ситуацията, да си прецени и да ме изпревари.
Ако съм сгрешил първоначално, след десния мигач, пускам кратък ляв и се изнасям леко в ляво, за да попреча на изпреварването.
И в двата случая, ако преди това няма възможност за изпреварване (завои, много насрещни автомобили...), се опитвам да забързам, ако мога и позволява ситуацията.
За благодарност.. кратки аварийни от изпреварващия и мигване с дълги от изпреварвания.
Ако съм сгрешил първоначално, след десния мигач, пускам кратък ляв и се изнасям леко в ляво, за да попреча на изпреварването.
И в двата случая, ако преди това няма възможност за изпреварване (завои, много насрещни автомобили...), се опитвам да забързам, ако мога и позволява ситуацията.
За благодарност.. кратки аварийни от изпреварващия и мигване с дълги от изпреварвания.
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Имал съм случай подава ми се десен мигач да изпреваря,и насреща след 3-4 секунди се появява автомобил.Водачът беше на преклонна възраст.Чувал човека,че се подава мигач за изпреварване ама недоразбрал.Далече съм от мисълта че беше нарочно.Явно толкова си можеше човечеца.Така,че имайте едно наум.На камионджиите по може да се има вяра,но все пак отговорността си остава на тоя който изпреварва.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Аз пускам десен мигач с 2-3 премигвания и намалявам скоростта леко с изнасяне плътно в дясно когато пускам някой да ме изпревари.
Случвало ми се е и да пускам ляв мигач за да предотвратя изпреварване, което виждам, че няма да е безопасно
Случвало ми се е и да пускам ляв мигач за да предотвратя изпреварване, което виждам, че няма да е безопасно
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
Явно в школите на запад преподават и колегиалност на пътя. Всички шофьори там са запознати със сигналите и ги ползват редовно. Примери: при включване в многолентов път движещите се в платното в което трябва да влезеш ти се преустройват в съседното ляво платно и ти осигуряват чист коридор за да се включиш без да намаляваш дори. За спиране и дума не може да става. Когато те изпреварва камион или дълъг автобус веднага след като те изпревари неговата задница пресветкаш с дълги за да знае, че вече може да се прибира безопасно. При много лентови пътища и плътно движение във всички ленти всяко преустройване е песен. Докато пуснеш мигач и веднага лентата към която си се насочил намалява или спира и те пускат да влезеш. Това дори и в най-голямото задръстване го има. Особено в Германия. Съответно при подобен жест се отговаря. При нас е прието Благодаря да кажеш с аварийки, но на запад основно се ползва ляв мигач, десен мигач няколко пъти бързо. ако правиш колона или някой зад теб много бърза, съвсем естествено е при първа възможност да те изпревари безопасно е да му пуснеш десен мигач. Ако се натиска, но няма такава възможност пускаш ляв. Има и други, но не се сещам в момента. Има и знаци с ръце като "много моля", "извинявай" и други подобни. Това не е само до манталитет. Задължително е!
Re: Кога и как подпомагаме с мигач водача на МПС, което ни изпреварва?
dalgia-73 написа:Имал съм случай подава ми се десен мигач да изпреваря,и насреща след 3-4 секунди се появява автомобил.Водачът беше на преклонна възраст.Чувал човека,че се подава мигач за изпреварване ама недоразбрал.Далече съм от мисълта че беше нарочно.Явно толкова си можеше човечеца.Така,че имайте едно наум.На камионджиите по може да се има вяра,но все пак отговорността си остава на тоя който изпреварва.
Гледай филма Дуел по темата (от 1971).
Иначе с мигачите имаше и по-висш пилотаж. Когато се движи група от 2-3 коли и между тях има други МПС, предния подава ляв мигач (ако не се бъркам) за да каже на следващия от своите хора, че може да изпреварва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта