Възможно ли е, след като се покаже един път това съобщение на борд компютъра, после да изчезне и по някое време пак да се появи. Това става вече 3-4 пъти. Обикновено когато колата е студена сутрин-всичко е ок. Както си караш и хоп- изпивква, изчезне, и след време - пак.
Накладките - гледам ги имат поне 4-5мм феродо още. Отпред и отзад са дискови спирачки.
И друг въпрос - тъй като досега не съм карал и поддържал кола с ABS, всички накладки - и предни и задни в комплект ли се сменят? И колко струва един комплект тогава?
"Check disk pads'Спир дискове&накл сменени
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
"Check disk pads'Спир дискове&накл сменени
Последна промяна от krraynov на Чет 12 авг 2010 9:56, променено общо 7 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Сменя се комплект на мост Тоест, на предния мост и на задния мост могат да се сменят поотделно, но задължително и 4-те накладки на моста.
Какво имаш пред вид под ''гледам ги имат поне 4-5мм феродо още"?
Ако е останало само 3-4 мм до метала, значи отдавна са за смяна!
Не знам при теб какъв е минимално допустимия размер за накладките, но в повечето случаи трябва да е останало повечко
Какво имаш пред вид под ''гледам ги имат поне 4-5мм феродо още"?
Ако е останало само 3-4 мм до метала, значи отдавна са за смяна!
Не знам при теб какъв е минимално допустимия размер за накладките, но в повечето случаи трябва да е останало повечко
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Ми има феродо около 3-5 мм
radotom написа:Сменя се комплект на мост Тоест, на предния мост и на задния мост могат да се сменят поотделно, но задължително и 4-те накладки на моста.
Какво имаш пред вид под ''гледам ги имат поне 4-5мм феродо още"?
Ако е останало само 3-4 мм до метала, значи отдавна са за смяна!
Не знам при теб какъв е минимално допустимия размер за накладките, но в повечето случаи трябва да е останало повечко
Феродо около 4-5мм има и симисл че е достатъчно още - така мисля, щото оригинално е около 11мм... но колко е минималното - не знам.
И между впрочем днес все още не ми есветнала индикация, но и много не съм карал.
На какъв принцип работи сигнализацията? Има проводници заляти във феродото които се допират до металния спирачен диск?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
По края на дисковете (периферията)
По периферията на спирачните дискове има ръб, останал защото накладките стъпват малко по-навътре, което е нормално. Казаха ми че тоя ръб също евентуално може да прави проблеми-като отвреме на време допира в накладките. Неговеата височина е около 1мм над огледалната повърхност. Корпуса на накладките (металната плочка на накладките) изолирана ли е от спирачния механизъм (електрически)? или проводниците които са заляти във феродото са само изолирани?
Едно време имах Фиат РЕгата- там влизаха две жици във феродото където има връзка между двете букси. Като се прекъсне връзката - значи феродото се е изтъркало - и даваше сигнализация, но един път даде ли- просто няма мърдане.
А сега ту даде, ту-не. Тва е от тия 'повреди' дет са от най-гадните в смисъл, че ту ги има ту ги няма и е трудно да се открие първопричината. Засега мисля нищо да не предприемам. Феродото го инспектирах - визуално и навсякъде има поне по 5мм феродо на накладките.
Едно време имах Фиат РЕгата- там влизаха две жици във феродото където има връзка между двете букси. Като се прекъсне връзката - значи феродото се е изтъркало - и даваше сигнализация, но един път даде ли- просто няма мърдане.
А сега ту даде, ту-не. Тва е от тия 'повреди' дет са от най-гадните в смисъл, че ту ги има ту ги няма и е трудно да се открие първопричината. Засега мисля нищо да не предприемам. Феродото го инспектирах - визуално и навсякъде има поне по 5мм феродо на накладките.
Последна промяна от krraynov на Чет 12 авг 2010 9:49, променено общо 1 път.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: По края на дисковете (периферията)
krraynov написа:По периферията на спорачните дискове има ръб, останал щото накладките стъпват малко по-навътре, което е нормално. . Неговеата височина е около 1мм над огледалната повърхност.
не е нормално! 1мм. ръб означава износване което задължава със смяна!
минималната дебелина, посочена от производителя за твоите предни спирачни дискове е 23мм. за задните е 8мм. накладките минимума е 7мм. с все желязото.
за смяна си с всички сили... не се гъбаркай със стругове и "майстори"
да ти обясняват как нямало проблеми и щели да карат ами сменяй докато не си се наиграл-да не дава господ!
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: По края на дисковете (периферията)
vaskoto1 написа:krraynov написа:По периферията на спорачните дискове има ръб, останал щото накладките стъпват малко по-навътре, което е нормално. . Неговеата височина е около 1мм над огледалната повърхност.
не е нормално! 1мм. ръб означава износване което задължава със смяна!
минималната дебелина, посочена от производителя за твоите предни спирачни дискове е 23мм. за задните е 8мм. накладките минимума е 7мм. с все желязото.
за смяна си с всички сили... не се гъбаркай със стругове и "майстори"
да ти обясняват как нямало проблеми и щели да карат ами сменяй докато не си се наиграл-да не дава господ!
Благодаря vaskoto1 Още утре ще проверя с Шублер колко е фактически дебелината. Не съм от тия - дето при стругарите носят -особено спирачни дискове . Понякога се налага - примерно правих си скоба за вадене на на ключа на предния пасат- щото трябваше да сменя патрона с превключвателите )
Знам че със спирачките - компромиси не се правят.
Колата е на 213 000 км и сигурно е нормално да са износени вече дисковете, ако не са и втори комплект де . Лошщото е че не ми дадоха сервизна книжка и нищо не знам какво е правено или трябва да пшравя.
Оня ден смених ангренажния ремък и две паразитни ролки - оказа се че стария е почти нов, и старите ролки- даже лъщяха - но какво да се прави. Смених и водната помпа- почти нова беше и старата...
На другите ремъци- даже не можеш да се изцапаш- а надписите все едно сега са печатани , макар че тва не е никва гаранция - но тях ги оставих старите.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
А спритачната течност?
Ако сменям накладките - да сменя ли нацяло спирачната течност?
На предния Пасат - така ме посъветваха и я смених, като сменях накладките.
При този сегшния Пасат- Б5.5 - има ли нещо специално при подмяната на накладките и/или спирачната течност.
Течността - пак - с помпене и маркуче и бурканче ли става ?
На предния Пасат - така ме посъветваха и я смених, като сменях накладките.
При този сегшния Пасат- Б5.5 - има ли нещо специално при подмяната на накладките и/или спирачната течност.
Течността - пак - с помпене и маркуче и бурканче ли става ?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Премерих дебелината на дисковете...
vaskoto1 написа:смени:
дискове
накладки
течност.
течността с помпане няма да стане-или поне има рискове.
Днес свалих гумите (тия дето вървят покрай паважа и премерих дебелината...
Предни дискове - останали са с дебелина 23мм и както каза vaskoto1 така и си пише там - минимум 23мм дебелина. Дисковете са около 285 мм диаметър (не можах много добре да премеря щото мерих радиуса). На диска има номер 4B0 615 301В.
Задните също така са износени - 8 мм са останали. На тях пише 4А0 615 601А. може и да съм объркал нещо с надписите, но така ми се видяха.
Предните накладки са останали 11мм с все желязната плочка, и тях мисля да подменя. Задните са 15мм дебелина и ще запазя...
Сега иде въпроса - какви дискове за отпред и отзад да избера - има ли добри и лоши?
А за предните накладки - кои се котират и са по-качествени?
Чух че в Бош (Авто плюс) имало комплекти за подмяна - дискове и накладки- дали си заслужава? Или е по-добре всичко поотделно да се вземе? и какви марки?
Течността разбрах че трябва да е DOT4 и ще взема 1л (толкова си спомням че беше опаковката преди като съм вземал) - дали ще стигне?
Между другото - никъде не видях болтчета които да крепят дисковете към главините!? Като сваля накладките и спирачния супорт, диска- излиза? или как се сваляТ?
Последна промяна от krraynov на Нед 20 май 2007 19:39, променено общо 4 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Премерих дебелината на дисковете...
krraynov написа:Между другото - никъде не видях болтчета които да крепят дисковете към главините!? Като сваля снакладките и спирачния супорт, диска- излиза? или как се сваляТ?
Има едно малко болтче М5, което фиксира дисковете към главините. Много често клеасва и или се къса при развиването, или го разпробиват и махат.
А иначе диска се държи основно от болтовете, които захващат и джантите.
Като производител на дискове и накладки май най-титуловани са АТЕ, но и Бендикс не са за пренебрегване.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Премерих дебелината на дисковете...
radotom написа:krraynov написа:Между другото - никъде не видях болтчета които да крепят дисковете към главините!? Като сваля снакладките и спирачния супорт, диска- излиза? или как се сваляТ?
Има едно малко болтче М5, което фиксира дисковете към главините. Много често клеасва и или се къса при развиването, или го разпробиват и махат.
А иначе диска се държи основно от болтовете, които захващат и джантите.
Като производител на дискове и накладки май най-титуловани са АТЕ, но и Бендикс не са за пренебрегване.
Тук мисля че няма такова нещо като болтче М5, щото като погледнах картинките и на новите дискове - няма отвори освен ония за големите болтове. А те са 10 отвора (не знам защо)... а болтовете са 5?! Може би дисковете са съвместими и за други автомобили...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ам при мен на В3-ката има болтче М5 ама отдавна е заминало и си крепя дисковете на 4-те болта за джантата.Възможността да са 10 дупките може би е за по-лесно напасване на диска към главината щом няма допълнително болтче.
Аз си взех дискове BOSCH от Елит Кар и съм карал само 50км с тях и нямам мнение засега.Иначе изглеждат много истински ама...парче метал е и времето ще покаже колко са читави.Засега им се радвам понеже поне не са криви като старите и не ми бие предницата при спиране
Иначе бях с ATE на Фиат-а и наистина са много читави (около 50к км не са мръднали ама я карах и с доста скъпи/качествени накладки).
Аз си взех дискове BOSCH от Елит Кар и съм карал само 50км с тях и нямам мнение засега.Иначе изглеждат много истински ама...парче метал е и времето ще покаже колко са читави.Засега им се радвам понеже поне не са криви като старите и не ми бие предницата при спиране
Иначе бях с ATE на Фиат-а и наистина са много читави (около 50к км не са мръднали ама я карах и с доста скъпи/качествени накладки).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: goppa, IronMaiden, Ивайло Димов и 157 госта