Сълзи малко антифриз между главата и пластмасовия тройник. Направо ми е гадно - средно на 3000 км нещо се прецаква :(
Пробвах с търсачката - има доста за "спукан тройник", ама моя изглежда здрав. Та да попитам:
Има ли там гарнитура?
Дали да го сменям целия, или да се пробвам да го шлайфам малко (ако е гладка повърхността към главата)?
Б4 теч на антифриз от тройника
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
аз имах проблем с тройника защото се беше спукал отгоре и течеше антифриз.след като го смених започна да сълзи леко от долния му краи там кадето се опира в главата.уплатнението му е добро но се е изгонила главата и от там сълзи леко.но не е толкова фатално.на спукания ми тройник проблема е там че се пука където са болтовете,там вижда зор.
Има и друг момент. При мене също започна да капе от тройника и се бях засилил да го сменям обаче като поразгледах се оказа че тройника е с два отвора за датчици а при мен /ABS мотор 90 к.с. 93 г./ датчика е един а другият отвор е затапен със оригиналната си тапа. Точно там се оказа проблема, тапата има гумено уплътнение което с времето се спича от температурата и при мен просто започна да сълзи леко от нето. Така се разминах със смяната, купих тапата /около 1-2 лв. по спомен/ и си я смених сам за 5 мин. Дано колега да се окаже и при теб такъв дребен проблема но си струва да провериш. Имай предвид, ако се окаже това, че е най-добре да смениш тапата на студен двигател, като преди това отвориш капачката на разширителния съд да излезне налягане ако има задържано и после си я завиеш отново. Така ще изгубиш най-много 100-тина грама антифриз т.к. системата създава вакум и докато сменяш тапата тече бавно. Късмет
- kbot
- Мнения: 389
- Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
- Контакти:
Тройника е с една дупка, няма тапи. Сега го разгледах подробно. Сълзи (даже това е силно казано) между пластмасата и главата в горен десен ъгъл, където няма болт. Пробвах болтовете - не мърдат. Явно като сваляха главата за шлайфане, после го е пренатегнал "майстора" и се е деформирала пластмасата, а най-вероятно просто му е дошло времето. Лошото е че днес няма от къде да го купя, чак в понеделник.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Просто е пластмасов....с времето се деформира и спасение няма....започва да сълзи....после да тече и един хубав ден се троши на две и искаш не искаш го сменяш....един познат с Голф 3-ка си вози винаги един резервен с него понеже каза че ги сменя по-често отколкото свещите и други консумативи.
Успех!
Успех!
- kbot
- Мнения: 389
- Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
- Контакти:
Asen_D написа:Сигурно струва 20-25 лв. в Юнито този тройник...
Почти толкова - 34.30 лв. с тапа, уплътнение и щипка за нея.
Същото ми го предлагаха за 15 лв. "произведено в германия", в най-близкия безименен магазин.
Сега се чудя на коя дупка да сложа тапа? Като я сложа на втората май запушва отвора за тънкото маркуче.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами при метален тройник правиш друго.Откачаш маркуча,режеш 3-4см от него (толкова е бил нахлузен на тройника) и го мушкаш отново,слагаш една нова скоба и стягаш на ръка с отвертка без да се престараваш.
Маркучите имат гадния навик в кря си да се одървят и да стават мого податливи на разцепване и същевременно не можеш да ги стегнеш.Те просто стават безкрайно корави.Затова отрязваш малко от края и действаш.Понеже тройника е метален края на маркуча се опича по-бързо отколкото при пластмасови и т.н. (ама те си имат други недостатъци).При мен беше така маркуча,който излиза от отоплението на моноблок-а и се беше разцепил даже отдолу ама не го бях видял.....Отрязах 3-4 см от него и там си беше мекичък и се стегна перфектно.
Успех!
Маркучите имат гадния навик в кря си да се одървят и да стават мого податливи на разцепване и същевременно не можеш да ги стегнеш.Те просто стават безкрайно корави.Затова отрязваш малко от края и действаш.Понеже тройника е метален края на маркуча се опича по-бързо отколкото при пластмасови и т.н. (ама те си имат други недостатъци).При мен беше така маркуча,който излиза от отоплението на моноблок-а и се беше разцепил даже отдолу ама не го бях видял.....Отрязах 3-4 см от него и там си беше мекичък и се стегна перфектно.
Успех!
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
kbot написа:Тройника е с една дупка, няма тапи. Сега го разгледах подробно. Сълзи (даже това е силно казано) между пластмасата и главата в горен десен ъгъл, където няма болт. Пробвах болтовете - не мърдат. Явно като сваляха главата за шлайфане, после го е пренатегнал "майстора" и се е деформирала пластмасата, а най-вероятно просто му е дошло времето. Лошото е че днес няма от къде да го купя, чак в понеделник.
Тройниците са поне 4 вида с тапа, без таба с дупка за разширителния съд, без дупка, с 3 дупки, с 4 дупки (защо тогава аджеба е тройник).
Понеже и на мен ми се губи антифриза и аз тръгнах да го сменям и като отидох в магазина се оцъклих. Сега трябва да ида направо с колата да вдигна капака и на място да си го видя и изебра.
Иначе ходиш пеша, дори си го бях пренарисувал и като отидох в магазина показвам чертежа, пича отваря каталога ... тройника се оказа за Ауди 80. а иначе има такъв.
Иначе какъв е тройника поне в този бая дебел каталог видях че зависи от модификацията на мотора: РП, 2Е, АБС.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта