Настройка на АГУ ЛОВАТО по показанията на ламбда сондата

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 465
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Настройка на АГУ ЛОВАТО по показанията на ламбда сондата

Мнениеот venll-vr » Нед 07 окт 2007 13:49


Може ли да се настрои газова уредба ЛОВАТО по показанията на Ламбда сондата? Например чрез мултицет или ламбда монитор?

Последна промяна от venll-vr на Вто 09 окт 2007 16:38, променено общо 1 път.




qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Нед 07 окт 2007 15:59


Колега става и то с голям успех и точнос. Ето виж как става.
http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic ... 4&start=15


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 465
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Пон 08 окт 2007 7:59


Копирам това към което колегата е дал линк. С благодарности!:bowdown

Взема се един мултицепт *аз използвам цифров* и се свързва към кабела за сигнала на ламбда сондата а другия край на маса. Уреда се пуска на обхват 2в. и се следи показанията. Като се знае че на колите с ламбда сонда на 1в. нормалната горивна смес е 0.45/0.50в. Се настройва по следния начин.
Колата се запалва и се остава да загрее е до нормална температура.
След като е загряла колата се превключва на газ и се настройват тихите обороти като се следи показания та на уреда *и като се знае че на тихи колата работи най добре с леко богата смес* се настройва да роботи на показания някъде около 0.7/0.75в. *в този диапазон двигателя работи най добре.
След това един човек вдига оборотите на около 3000 и се настройва от винта за сместа *тройника* на показания от 0.3в. до 0.45в. за нормално *за добра динамика може и още малко до 0.6в.* и за икономично показания 0.05 до 0.20в.
След това се проверяват пак тихите и ако се регулира изпарителя само с един винт и са се променили ги нагласяте но после пак на високите че се променя чуствителноста на изпарителя. Ако изпарителя е с два винта за регулиране няма нужда да ги регулирате на високи пак.


Ivandp
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Ivandp » Пон 08 окт 2007 20:50


Така то ама като се има впредвид че ламбда сондата има почти прагово превключване на нивата на сигнала си е цяло чудо да уцелиш тези финни стойности, а и да ги уцелиш с първото подаване на газ и пускане те вече са се променили :?
Иначе и аз така я настройвам ама просто се търси момента на превключване от ниско към високо ниво на сигнала на сондата.

А да попитам как се регулират ниските на изпарител с два винта че моят байпасния винаги си е бил завит нацяло :shock


Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Вто 09 окт 2007 8:01


Ето обяснение (копирано от пост в Dir.bg) на регулирането на изпарител BRC Tecno (аз съм с такъв) с 2 винта за регулиране:
описания винт с шестограма е за регулиране на чувствителността.ПРИ ИЗГАСЕН АВТОМОБИЛ.
1.Завий другия винт който е с накатка за въртене на ръка и е за празния ход до край.
2.Откачи дебелия маркуч за газта от там където влиза в тройника за смесителната плочка.
3.Ще ти трябва кабел с който да подадеш ток от акомулатора на газовия клапан и на клапана на изпарителя едновременно.
4.И СЕГА ВНИМАНИЕ - ЩОМ ВКЛЮЧИШ 90% ЩЕ ПОЧНЕ ДА ИЗТИЧА ГАЗ ТАКА ЧЕ МНОГО ВНИМАВАЙ ДА НЕ ПРАВИШ ИСКРИ ЧЕ ........
5.С шестограм 4мм въртиш като си застанал срещу него по посока на часовниковата стрелка до тогава докато спре да пуска газ и спираш малко преди да го претегнеш малък пропуск на газ е допустим.Пробваш пак за да си сигурен че не изпуска.
Тук мога да добавя: трябва да се регулира така че да има съвсем слабичко изпускане на газ!(така пише в техническата документация на изпарителя)
6.Махани кабела които сложи възстанови маркуча на тройника и отвий винта за ПРАЗНИЯ ХОД около 1-1.5 оборота колко точно ще прецениш като запалиш
.Оборотите на празен ход регулираш само от този винт .Онзи с шестограма повече не го пипаш.

Това описание за регулиране е написано на техническата документация за изпарителя на английски и италиански.
Дано това внесе яснота.
И е добре 2 човека да го правят единия да пуска ток от акумулатора към клапаните с кабел (контактния ключ трябва да е ИЗКЛЮЧЕН) другия да регулира.


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Вто 09 окт 2007 9:58


А един ланда контрол как хубаво ще я върши таз работа!


Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Вто 09 окт 2007 12:01


Колеги извинявам се за spam ама мисля че е редно да кажа че не се нарича
IVD написа:... ланда ...
а ЛАМБДА


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Вто 09 окт 2007 12:08


auubau написа:Колеги извинявам се за spam ама мисля че е редно да кажа че не се нарича
IVD написа:... ланда ...
а ЛАМБДА



Пфууу все го бъркам ...... извинявам се!


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 09 окт 2007 17:02


1-во.Както колегата каза, това с волтажите е пълна измислица, достатъчно е да хванете прага на превключване за да знаете че сте що годе там.
2-ро. На място с 3000 об. все едно нищо не правите. Най добре е на 5-а по равното със скорост с която по принцип си карате колата и въртите наляво (надясно) докато мултицета се "разсъни".
По този начин ще имате що годе добра смес при определено НАТОВАРВАНЕ, а не обороти, която се влияе дори и от "атмосферното налягане " така, че не се взирайте много :)


Ivandp
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Ivandp » Сря 10 окт 2007 19:39


IVD написа:А един ланда контрол как хубаво ще я върши таз работа!


Коя работа настройката на изпарителя ли хм.. не мисля, на тройника да ама чувствителноста на изпарителя как ?


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Сря 10 окт 2007 20:54


Колега ти май не си виждал ламбда контрол с 2 бр. степ. мотора *единия на маркуча за газта и един на изпарителя*.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта