Настройка на АГУ ЛОВАТО по показанията на ламбда сондата
- venll-vr
- Мнения: 465
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Настройка на АГУ ЛОВАТО по показанията на ламбда сондата
Може ли да се настрои газова уредба ЛОВАТО по показанията на Ламбда сондата? Например чрез мултицет или ламбда монитор?
Последна промяна от venll-vr на Вто 09 окт 2007 16:38, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Колега става и то с голям успех и точнос. Ето виж как става.
http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic ... 4&start=15
http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic ... 4&start=15
- venll-vr
- Мнения: 465
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Копирам това към което колегата е дал линк. С благодарности!:bowdown
Взема се един мултицепт *аз използвам цифров* и се свързва към кабела за сигнала на ламбда сондата а другия край на маса. Уреда се пуска на обхват 2в. и се следи показанията. Като се знае че на колите с ламбда сонда на 1в. нормалната горивна смес е 0.45/0.50в. Се настройва по следния начин.
Колата се запалва и се остава да загрее е до нормална температура.
След като е загряла колата се превключва на газ и се настройват тихите обороти като се следи показания та на уреда *и като се знае че на тихи колата работи най добре с леко богата смес* се настройва да роботи на показания някъде около 0.7/0.75в. *в този диапазон двигателя работи най добре.
След това един човек вдига оборотите на около 3000 и се настройва от винта за сместа *тройника* на показания от 0.3в. до 0.45в. за нормално *за добра динамика може и още малко до 0.6в.* и за икономично показания 0.05 до 0.20в.
След това се проверяват пак тихите и ако се регулира изпарителя само с един винт и са се променили ги нагласяте но после пак на високите че се променя чуствителноста на изпарителя. Ако изпарителя е с два винта за регулиране няма нужда да ги регулирате на високи пак.
Взема се един мултицепт *аз използвам цифров* и се свързва към кабела за сигнала на ламбда сондата а другия край на маса. Уреда се пуска на обхват 2в. и се следи показанията. Като се знае че на колите с ламбда сонда на 1в. нормалната горивна смес е 0.45/0.50в. Се настройва по следния начин.
Колата се запалва и се остава да загрее е до нормална температура.
След като е загряла колата се превключва на газ и се настройват тихите обороти като се следи показания та на уреда *и като се знае че на тихи колата работи най добре с леко богата смес* се настройва да роботи на показания някъде около 0.7/0.75в. *в този диапазон двигателя работи най добре.
След това един човек вдига оборотите на около 3000 и се настройва от винта за сместа *тройника* на показания от 0.3в. до 0.45в. за нормално *за добра динамика може и още малко до 0.6в.* и за икономично показания 0.05 до 0.20в.
След това се проверяват пак тихите и ако се регулира изпарителя само с един винт и са се променили ги нагласяте но после пак на високите че се променя чуствителноста на изпарителя. Ако изпарителя е с два винта за регулиране няма нужда да ги регулирате на високи пак.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 20 апр 2007 23:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Така то ама като се има впредвид че ламбда сондата има почти прагово превключване на нивата на сигнала си е цяло чудо да уцелиш тези финни стойности, а и да ги уцелиш с първото подаване на газ и пускане те вече са се променили
Иначе и аз така я настройвам ама просто се търси момента на превключване от ниско към високо ниво на сигнала на сондата.
А да попитам как се регулират ниските на изпарител с два винта че моят байпасния винаги си е бил завит нацяло
Иначе и аз така я настройвам ама просто се търси момента на превключване от ниско към високо ниво на сигнала на сондата.
А да попитам как се регулират ниските на изпарител с два винта че моят байпасния винаги си е бил завит нацяло
- auubau
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Ето обяснение (копирано от пост в Dir.bg) на регулирането на изпарител BRC Tecno (аз съм с такъв) с 2 винта за регулиране:
Това описание за регулиране е написано на техническата документация за изпарителя на английски и италиански.
Дано това внесе яснота.
И е добре 2 човека да го правят единия да пуска ток от акумулатора към клапаните с кабел (контактния ключ трябва да е ИЗКЛЮЧЕН) другия да регулира.
Тук мога да добавя: трябва да се регулира така че да има съвсем слабичко изпускане на газ!(така пише в техническата документация на изпарителя)описания винт с шестограма е за регулиране на чувствителността.ПРИ ИЗГАСЕН АВТОМОБИЛ.
1.Завий другия винт който е с накатка за въртене на ръка и е за празния ход до край.
2.Откачи дебелия маркуч за газта от там където влиза в тройника за смесителната плочка.
3.Ще ти трябва кабел с който да подадеш ток от акомулатора на газовия клапан и на клапана на изпарителя едновременно.
4.И СЕГА ВНИМАНИЕ - ЩОМ ВКЛЮЧИШ 90% ЩЕ ПОЧНЕ ДА ИЗТИЧА ГАЗ ТАКА ЧЕ МНОГО ВНИМАВАЙ ДА НЕ ПРАВИШ ИСКРИ ЧЕ ........
5.С шестограм 4мм въртиш като си застанал срещу него по посока на часовниковата стрелка до тогава докато спре да пуска газ и спираш малко преди да го претегнеш малък пропуск на газ е допустим.Пробваш пак за да си сигурен че не изпуска.
6.Махани кабела които сложи възстанови маркуча на тройника и отвий винта за ПРАЗНИЯ ХОД около 1-1.5 оборота колко точно ще прецениш като запалиш
.Оборотите на празен ход регулираш само от този винт .Онзи с шестограма повече не го пипаш.
Това описание за регулиране е написано на техническата документация за изпарителя на английски и италиански.
Дано това внесе яснота.
И е добре 2 човека да го правят единия да пуска ток от акумулатора към клапаните с кабел (контактния ключ трябва да е ИЗКЛЮЧЕН) другия да регулира.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
1-во.Както колегата каза, това с волтажите е пълна измислица, достатъчно е да хванете прага на превключване за да знаете че сте що годе там.
2-ро. На място с 3000 об. все едно нищо не правите. Най добре е на 5-а по равното със скорост с която по принцип си карате колата и въртите наляво (надясно) докато мултицета се "разсъни".
По този начин ще имате що годе добра смес при определено НАТОВАРВАНЕ, а не обороти, която се влияе дори и от "атмосферното налягане " така, че не се взирайте много
2-ро. На място с 3000 об. все едно нищо не правите. Най добре е на 5-а по равното със скорост с която по принцип си карате колата и въртите наляво (надясно) докато мултицета се "разсъни".
По този начин ще имате що годе добра смес при определено НАТОВАРВАНЕ, а не обороти, която се влияе дори и от "атмосферното налягане " така, че не се взирайте много
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта