Схема на охладителната система - ABD?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Схема на охладителната система - ABD?

Мнениеот chefito » Пет 26 окт 2007 7:24


Абсолютно Бавният Дроб, за кратко ще го наричаме АБД, ме изкарва извън нерви. Първо преди месец промих системата от всяква гняс и смених антифризчето....имах съмнения в термостата смених и него. Купих БЕХХХХХХХР за кратко ще го наричам БЕР. Отваря на 84 градуса. Тръгвам из градо и му трябваха около 3 месеца да загрее....някъде 15 километра задръствания....чак тогава пусна перката на 92 градуса....викам баси може още да е нов и да се разработва. На другата сутрин след 10 километра дигна 70 градуса и не ще повече....още няколко километра задръстване и вдигна 88, но на следващата права пак падна на 80....като пусна пОрното и пада на 75....викам аде не е било късмет...ще купя нов термостат....викам тоя път неква друга марка...и опааа ВЕРМУТ или айде вернет....френска сглобка за 12кинта...тръгвам аз...прибирам се без нерви за повече тестове....на другата сутрин ставам тръгвам....7км минавам сравнително нормално градско....чак към седмият километръ отиде на 70 и не ще повече....слизам и о небеса и двете тръби горещи....тоя скакалец е останал отворен....следващ бер от друго място...същата пародия....ПРЕДАВАМ СЕ....споделете ми някакви виждания за проблема..... :D


1. Възможно ли е да бъркам при смяната?
2. Някой ако има стар 100% работещ правилно термогомно да ми го дава
3. Водна помпа - нова
4. Радиатор - нов
5. Датчик темп. нов
6. Табло - ново!
7. Антифриз нов.

Последна промяна от chefito на Нед 28 окт 2007 19:54, променено общо 2 пъти.




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 26 окт 2007 7:43


Термостата в ръката и си направи бърза екскурзия до Еуратек,ония със Шкодите.Същото термостат,само дето марката е Валео го ползва Шкода Фабия и Октавия 1.4 , 1.4 16 волта i 1.6 8 волта ,в годините след 2000 :wink: .И Фелицийките го ползват 1.3 - 1.6 ама през 90-те години - след 1995.Поне по Текдок се ползва едновременно и от Шkодите и от ABD.
Може и да има разлика,затова термостата в ръчицата и им го показваш,за да не ме псуваш после.

Сигурно е по-евтинджос,отколкото в Хаас или Порше.
На Еуратек ало-то е : 032/643981.

Последна промяна от andro_ на Пет 26 окт 2007 7:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 26 окт 2007 7:46


andro_ написа:Термостата в ръката и си направи бърза екскурзия до Еуратек,ония със Шкодите.Същото термостат го ползва Шкода Фабия и Октавия 1.4 , 1.4 16 волта i 1.6 8 волта ,в годините след 2000 :wink: .И Фелицийките го ползват 1.3 - 1.6 ама през 90-те години - след 1995.


не мога бате....до тук 70лв назад съм с термостати....даже си ги пазя на стената на срама...а тия в еуротек ще ме набодат със 40кинта поне...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 26 окт 2007 7:50


Напълно те разбирам.
Аз съм с турски Валер,държи се.
Служебното Пунто е с вернет от еуро07 - и то се държи.
Не знам какво да те посъветвам.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 26 окт 2007 7:50


когато чуеш една врата да скърца то тя може да се отваря ...... и да се затваря ..което значи че от две решения вероятно е да си взел грешното ........ според мен датчика на тепературата за таблото ти се ебава а термостата с и работи ;)


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 26 окт 2007 7:54


Tyan написа:когато чуеш една врата да скърца то тя може да се отваря ...... и да се затваря ..което значи че от две решения вероятно е да си взел грешното ........ според мен датчика на тепературата за таблото ти се ебава а термостата с и работи ;)


има резон...4 термостата не може да са развалени, но примерно вчера дърпах колега закъсал....и загря доста бързо и през цялото време си държеше 90 градуса и като дигне 92 градуса пуска перката и ги бута на 90....това се повтаряше доста пъти, което ме навежда на мисълта че датчик темп, датчик перка и самото табло са отлични освен че са нови :?

/имам опит с развален темп датчик - който си показваше каквото си иска....и пускаше перка на показния 75 градуса/


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 26 окт 2007 8:03


а откъде си сигурен че е било 90 градуса ...... може да е показвало 90 градуса а да е било 120 ... а когато ти показва 70 да е всъщност 90.......... и когато ти показва 90 да е 120 и да пуска направо втора степен на перката щото датчика и е развален и 1ва не работи ;)........ смянай всички датчици по водата ...не са скъпи .....


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 26 окт 2007 8:05


Tyan написа:а откъде си сигурен че е било 90 градуса ...... може да е показвало 90 градуса а да е било 120 ... а когато ти показва 70 да е всъщност 90.......... и когато ти показва 90 да е 120 и да пуска направо втора степен на перката щото датчика и е развален и 1ва не работи ;)........ смянай всички датчици по водата ...не са скъпи .....


имам 2 табла и съм сигурен в датчика на перката....и с 2-те пуска на 92 градуса, което го изключва като прроблем...и дава достоверност на температурата.... :(


Потребителски аватар
Dragon
Мнения: 880
Регистриран на: Сря 05 окт 2005 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dragon » Пет 26 окт 2007 8:16


Моят Бавен Дроб ми прави същите грижи, което ме навежда на мисълта, че просто АБДтата си имат проблеми с температурите и термостатите. След 3 сменени термостата се отказах...последният опит работи все пак най-добре (предните варианти не ме устройваха), Вернет от официалния им вносител горе след черни връх преди околомръсното (точен адрес вероятно знаеш). Сега след 7-8 км сабахлен загрява до 90градуса...ако не пускам парното обаче :wink: . Дано съм помогнал...


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 26 окт 2007 8:17


ако датчика за температура за таблото се е бъгнал и пет табла да имаш все тая всичките ще показват еднакво ... ........ това което можеш най лесно да направиш е да сравниш показанията на датчика за темп на таблото с показанията на датчика за температура в ЕКУ то ..закачи си колата и сравни показанията ...... вервай ми толко може да се омотат нещата с тия температури и а изглежда че всичко е перфектно ..но да не е ;) развий си датчика за перката и виж дали не е "изяден"


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 26 окт 2007 8:19


Tyan написа: развий си датчика за перката и виж дали не е "изяден"
Хахаха, това защо ли ми звучи познато ;)
Чефо, имам един километраж от АБД ако искаш да ти го дам за проба?


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 26 окт 2007 8:19


Tyan написа:ако датчика за температура за таблото се е бъгнал и пет табла да имаш все тая всичките ще показват еднакво ... ........ това което можеш най лесно да направиш е да сравниш показанията на датчика за темп на таблото с показанията на датчика за температура в ЕКУ то ..закачи си колата и сравни показанията ...... вервай ми толко може да се омотат нещата с тия температури и а изглежда че всичко е перфектно ..но да не е ;) развий си датчика за перката и виж дали не е "изяден"


хм подсети ме да премеря темп на водата с термосонда....най-лесно ми се види...


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 26 окт 2007 8:21


vasstop написа:
Tyan написа: развий си датчика за перката и виж дали не е "изяден"
Хахаха, това защо ли ми звучи познато ;)
Чефо, имам един километраж от АБД ако искаш да ти го дам за проба?


васе 2 имам...показват еднакво...не мое да е от него....поне според мен няма как да са развалени по един и същи начин....обаче лошото е че същото важи и за термостатите... :evil:


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Пет 26 окт 2007 8:23


chefito написа:
Tyan написа:а откъде си сигурен че е било 90 градуса ...... може да е показвало 90 градуса а да е било 120 ... а когато ти показва 70 да е всъщност 90.......... и когато ти показва 90 да е 120 и да пуска направо втора степен на перката щото датчика и е развален и 1ва не работи ;)........ смянай всички датчици по водата ...не са скъпи .....


имам 2 табла и съм сигурен в датчика на перката....и с 2-те пуска на 92 градуса, което го изключва като прроблем...и дава достоверност на температурата.... :(


Ами този, който дава показанието на таблото е различен от включвателя на перката. При теб не съм сигурен, но по принцип навсякъде е така. Трябва да е някъде по двигателя, около термостата. Също така от него информация получава и компютъра. На AEE е двусекционен - едната част дава информация на таблото, а другата - на компютъра.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 26 окт 2007 8:25


Колеги, имам колата от 5 години и съм я разглобявал почти цялата....пределно ми е ясно какво е устройството на охладителната система....казвам го да си спестите обясненията за устройството....иначе БЛАГОДАРЯ на всички които помагат....заедно ще намерим гадният проблем....



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта