ПАСАТ B3 монтаж на климатик
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Е, да се похваля - и моя климатик вече е готов, зареден и работи. Позабавих се доста, но не заради някакви проблеми - просто нямах време да се занимавам с колата.
Благодарности за %niksi% от когото взех повечето неща, и колегата inoi, от когото взех тръбите.
Зареден е с новия фреон R134а, филтъра също е нов и е за новия фреон.
Останаха за правене някой дреболии, като връзка с компютъра - закарал съм кабели до там, но трябва време някой ден да си поиграя с куплунга - да му добявя липсващите перца (големи икономисти това швабите ей ) и др. под.
Аналогиочно с колегата ненов оставих оригиналния воден радиатор, но му добавих допълнителен вентилатор вместо клапите, който обдухва и стърчащата част на климатиковия радиатор (кондензатора), чрез самоделен въздуховод.
Самия кондензатор монтирах с 10тина см вдясно спрямо "стандартното" положение, което смятам че по-добре от оригинала, особено имайки предвид оставения малък радиатор. Така и оригиналния въздуховод от емблемата остава.
Управлението е електронно (самоделка) със самодиагностика (лампичката във бутоните за климатика е сменена с 2-цветна светодиодна индикация) и възможност за автоматично изключване при натисната газ до дупка и закъснение при повторното включване. Има и бутон за ползване на рециркулацията на въздуха и през зимата (с парното).
Сега остава да чакам лятото.
Благодарности за %niksi% от когото взех повечето неща, и колегата inoi, от когото взех тръбите.
Зареден е с новия фреон R134а, филтъра също е нов и е за новия фреон.
Останаха за правене някой дреболии, като връзка с компютъра - закарал съм кабели до там, но трябва време някой ден да си поиграя с куплунга - да му добявя липсващите перца (големи икономисти това швабите ей ) и др. под.
Аналогиочно с колегата ненов оставих оригиналния воден радиатор, но му добавих допълнителен вентилатор вместо клапите, който обдухва и стърчащата част на климатиковия радиатор (кондензатора), чрез самоделен въздуховод.
Самия кондензатор монтирах с 10тина см вдясно спрямо "стандартното" положение, което смятам че по-добре от оригинала, особено имайки предвид оставения малък радиатор. Така и оригиналния въздуховод от емблемата остава.
Управлението е електронно (самоделка) със самодиагностика (лампичката във бутоните за климатика е сменена с 2-цветна светодиодна индикация) и възможност за автоматично изключване при натисната газ до дупка и закъснение при повторното включване. Има и бутон за ползване на рециркулацията на въздуха и през зимата (с парното).
Сега остава да чакам лятото.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Имам, ама са малко, и не са много полезни - най-пипкавите неща не са снимани, щото в тези моменти не ми беше до фотоапарата, например блока с изпарителя в купето се надявах една вечер да го монтирам, а успях чак към 03:00 през нощта и няма да казвам как се бях изнервил. Та няма снимки например на отворите в стената на купето дето се правят и други подобни.
Сега се сещам че не съм снимал окончателния вид на двигателния отсек (с допълнителния вентилатор и т.н.). Утре ако намеря време ще го снимам и ще кача снимките. Че това с вентилатора е едно от сложните и важни неща, и най-много самоделка там има.
Сега се сещам че не съм снимал окончателния вид на двигателния отсек (с допълнителния вентилатор и т.н.). Утре ако намеря време ще го снимам и ще кача снимките. Че това с вентилатора е едно от сложните и важни неща, и най-много самоделка там има.
- vit_autosofia
- Мнения: 2542
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ето снимките с малко коментар.
Началото :
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112961
Кондензатора (известен като радиатор), без планките, след ремонт - заварка на нов щуцер и заварка на теч:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112963
Кондензатора готов - боядисан:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112964
Филтъра ми за въздух - любима тема във форума :
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112966
Следват снимки на работата в купето. Не съм свалял нито таблото нито отоплителната част - не е нужно.
Както е писано вече, вентилационно/отоплителния блок се състои от две независими части - лява - отоплител + клапи и дясна - вентилатор с въздуховод или изпарител (при варианта с климатик).
Лявата част не е нужно да се сменя - еднаква е и в двата случая. Така че аз смених само дясната част, като за достъп до нея е достатъчно да се свали жабката и кората отдолу.
Ето оригиналния вентилационен блок. Добре се вижда къде се снажда с лявата част (пластмасите са с различен цвят):
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112967
Лявата част е Valeo, дясната при мен беше AEG. Виждат се и 2 от щипките които ги крепят една към друга. Отзад има още две, отгоре и отдолу има още. Задните се свалят с тънка отвертка, а се слагат със силни и дълги пръсти.
Ето и снимка с махнат блок:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112991
Пластмасовия "израстък" с който духалката за краката е била закачена за блока трябва да се премахне (отреже). Вероятно духалките за климатик са с по-друг израстък. Но това е дреболия.
Ето и две снимки - сравнение между блоковете:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112992
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112993
А ето го и "климатиковия" блок - монтиран:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112994
Споменатия по-горе "израстък" е вече отрязан.
Жабката и кората под нея трябва да са значително по-къси за климатик. Домързя ме да търся климатикови, и просто скъсих моите (нямам снимки ), със зеге и пистолет за топъл въздух става отлично. Идята е да се изреже "лента" от средата някъде, така че дъното на жабката/кората пак да се ползва просто да се премести по-напред. Даже не личи че са рязани.
Ето и модифицирания A/C ключ:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112995
Заменил съм лампичката с 4 светодиода - два червени и два сини. Вързани са противопосочно, така че в зависимост от посоката на подаденото към "лампичката" напрежение бутончетата да светят или синьо или червено. Това ми позволи да направя яка диагностична индикация без никакви дупки, нови кабели и т.н. Индикацията е следната:
- синьо - климатика работи;
- мигащо синьо - климатика работи, но вентилатора е на 2-ра скорост (налягане на фреона над 15Атм)
- променящо се синьо-червено - климатика е временно спрял по "нормална" причина - изключен от термостата на изпарителя, или поради макс. натоварване на двигателя.
- червено - не може да се включи заради датчика за външна температура.
- мигащо червено - не може да се включи заради прекалено ниско или прекалено високо налягане на фреона.
Две снимки на самоделната *метална* скара за врътките и ключовете която си направих (слабо място на пасатите):
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113013
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113015
Излазите на изпарителя към двигателния отсек. Трябва да се прави отвор за тях и за шпилките, което е едно от трудните неща - няма никаква индикация къде точно трябва да са отворите, а се изисква точност до мм! Отворите за шпилките трябва да са елиптични в хоризонтална посока, иначе няма да може да се сглобят двете части на блока:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113016
Монтиран на излазите ТРВ.
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113017
Датчика за температура на тази снимка не е на правилното си място - трябва да е отзад (при ECUто)
Резервоара за ваккум в левия калник. Без него клапата за рециркулация не работи при натиснат повечко педал на газта. Не е от пасат, затова е захванат "по нашему" - с тел :
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113019
Не съм снимал електромагнитния клапан за управление на вакуума, но съм ползвал трипътен клапан за икономайзер за Москвич/Лада (бъчвичка както им викат) - работи отлично. Обратния вентил (едновременно разклонител) е от някакъв мерцедес май - за левче от морга.
Готовност за монтаж на кондензатора:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113037
Свяля се "зурлата" и се изхвърля оригиналния въздуховод.
Ето го и кондензатора монтиран, снимка отвътре:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113039
За съжаление не го снимах отпред. Важният момент е че съм го монтирал леко вляво (по снимката) с около 10см, спрямо "стандартното" му положение. Плътно до левия фар. Плюсовете са:
- Планките в ъгъла и отстрани не закриват питата на водния радиатор;
- остава място за въздуховода от емблемата (стандартно не остава);
- По-малка част от кондензатора стърчи извън водния радиатор, съответно е по-лесно да се направи въздуховод за нея;
- остава място за филтър-дехидратора на гредата (под въздуховода на снимката)
Минуси:
- Снадката за горния щуцер на кондензатора е недостъпна без сваляне на "зурлата" с фаровете.
- трябва да се премести шипа на кондензатора с който се подпира на гредата долу.
Самия монтаж става с дълги винтове между ламелите на кондензатора (оригиналните уши не се ползват);
Важно - филтър-дехидратора е добре да се купи НОВ, освен ако лично си го свалил от друга кола, и си се убедил че системата на тази другата кола не е била отворена. И трябва да е за новия фреон R134 (с такъв напълних системата).
Не съм търсил голям въздуховод, вместо това уплътних всичко около радиаторите. Така бронята и предния панел между фаровете играят ролята на въздуховод.
А ето и същото място, но вече с монтиран 2ри вентилатор и въздуховод-самоделка за стърчащата част на кондензатора (тъмната пластмаса вдясно):
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113041
2рия вентилатор от друг ракурс:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113043
Вижда се горе между маркучите допълнителния резистор с който този вентилатор го направих двускоростен.
Гумените клапи под него са махнати, вентилатора е запаралелен с основния, така че да работи едновременно с него на съответните скорости. Ел схемата е променена, така че вентилаторите се включват с 40 амперови релета, за да не се претоварват датчиците.
Двигател, махнат е генератора и конзолата му:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113046
Монтирана е новата конзола, използвах случая да почистя ръждата и да мина блока с лак-феролит:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113055
Компресора и генератора са монтирани, и даже си имат ремъци:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113056
Генератора се измества леко вдясно и нагоре, оригиналната обтягаща планка може да се ползва, но между нея и генератора трябва да се добави дебела шайба (2-3мм) Под ремъчната шайба на генератора
също се наложи да се подложи шайба (около 1.5мм) за да застане в една равнина с тази на компресора (ремъка е къс, и трябва да е точно).
Ето нещо досадно, наложи се да правя дистанциращи шайби (около 4-5мм дебели) за да се нагодят шайбите на водната помпа и хидравликата в една равнина с другите:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113057
Ремъчната перверзия:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113058
ляво - колянов вал, в средата - водна помпа, долу - хидравлика, горе вдясно - компресор.
И още една снимка:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113059
И най-после всичко е готово! :
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113060
Началото :
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112961
Кондензатора (известен като радиатор), без планките, след ремонт - заварка на нов щуцер и заварка на теч:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112963
Кондензатора готов - боядисан:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112964
Филтъра ми за въздух - любима тема във форума :
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112966
Следват снимки на работата в купето. Не съм свалял нито таблото нито отоплителната част - не е нужно.
Както е писано вече, вентилационно/отоплителния блок се състои от две независими части - лява - отоплител + клапи и дясна - вентилатор с въздуховод или изпарител (при варианта с климатик).
Лявата част не е нужно да се сменя - еднаква е и в двата случая. Така че аз смених само дясната част, като за достъп до нея е достатъчно да се свали жабката и кората отдолу.
Ето оригиналния вентилационен блок. Добре се вижда къде се снажда с лявата част (пластмасите са с различен цвят):
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112967
Лявата част е Valeo, дясната при мен беше AEG. Виждат се и 2 от щипките които ги крепят една към друга. Отзад има още две, отгоре и отдолу има още. Задните се свалят с тънка отвертка, а се слагат със силни и дълги пръсти.
Ето и снимка с махнат блок:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112991
Пластмасовия "израстък" с който духалката за краката е била закачена за блока трябва да се премахне (отреже). Вероятно духалките за климатик са с по-друг израстък. Но това е дреболия.
Ето и две снимки - сравнение между блоковете:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112992
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112993
А ето го и "климатиковия" блок - монтиран:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112994
Споменатия по-горе "израстък" е вече отрязан.
Жабката и кората под нея трябва да са значително по-къси за климатик. Домързя ме да търся климатикови, и просто скъсих моите (нямам снимки ), със зеге и пистолет за топъл въздух става отлично. Идята е да се изреже "лента" от средата някъде, така че дъното на жабката/кората пак да се ползва просто да се премести по-напред. Даже не личи че са рязани.
Ето и модифицирания A/C ключ:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112995
Заменил съм лампичката с 4 светодиода - два червени и два сини. Вързани са противопосочно, така че в зависимост от посоката на подаденото към "лампичката" напрежение бутончетата да светят или синьо или червено. Това ми позволи да направя яка диагностична индикация без никакви дупки, нови кабели и т.н. Индикацията е следната:
- синьо - климатика работи;
- мигащо синьо - климатика работи, но вентилатора е на 2-ра скорост (налягане на фреона над 15Атм)
- променящо се синьо-червено - климатика е временно спрял по "нормална" причина - изключен от термостата на изпарителя, или поради макс. натоварване на двигателя.
- червено - не може да се включи заради датчика за външна температура.
- мигащо червено - не може да се включи заради прекалено ниско или прекалено високо налягане на фреона.
Две снимки на самоделната *метална* скара за врътките и ключовете която си направих (слабо място на пасатите):
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113013
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113015
Излазите на изпарителя към двигателния отсек. Трябва да се прави отвор за тях и за шпилките, което е едно от трудните неща - няма никаква индикация къде точно трябва да са отворите, а се изисква точност до мм! Отворите за шпилките трябва да са елиптични в хоризонтална посока, иначе няма да може да се сглобят двете части на блока:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113016
Монтиран на излазите ТРВ.
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113017
Датчика за температура на тази снимка не е на правилното си място - трябва да е отзад (при ECUто)
Резервоара за ваккум в левия калник. Без него клапата за рециркулация не работи при натиснат повечко педал на газта. Не е от пасат, затова е захванат "по нашему" - с тел :
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113019
Не съм снимал електромагнитния клапан за управление на вакуума, но съм ползвал трипътен клапан за икономайзер за Москвич/Лада (бъчвичка както им викат) - работи отлично. Обратния вентил (едновременно разклонител) е от някакъв мерцедес май - за левче от морга.
Готовност за монтаж на кондензатора:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113037
Свяля се "зурлата" и се изхвърля оригиналния въздуховод.
Ето го и кондензатора монтиран, снимка отвътре:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113039
За съжаление не го снимах отпред. Важният момент е че съм го монтирал леко вляво (по снимката) с около 10см, спрямо "стандартното" му положение. Плътно до левия фар. Плюсовете са:
- Планките в ъгъла и отстрани не закриват питата на водния радиатор;
- остава място за въздуховода от емблемата (стандартно не остава);
- По-малка част от кондензатора стърчи извън водния радиатор, съответно е по-лесно да се направи въздуховод за нея;
- остава място за филтър-дехидратора на гредата (под въздуховода на снимката)
Минуси:
- Снадката за горния щуцер на кондензатора е недостъпна без сваляне на "зурлата" с фаровете.
- трябва да се премести шипа на кондензатора с който се подпира на гредата долу.
Самия монтаж става с дълги винтове между ламелите на кондензатора (оригиналните уши не се ползват);
Важно - филтър-дехидратора е добре да се купи НОВ, освен ако лично си го свалил от друга кола, и си се убедил че системата на тази другата кола не е била отворена. И трябва да е за новия фреон R134 (с такъв напълних системата).
Не съм търсил голям въздуховод, вместо това уплътних всичко около радиаторите. Така бронята и предния панел между фаровете играят ролята на въздуховод.
А ето и същото място, но вече с монтиран 2ри вентилатор и въздуховод-самоделка за стърчащата част на кондензатора (тъмната пластмаса вдясно):
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113041
2рия вентилатор от друг ракурс:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113043
Вижда се горе между маркучите допълнителния резистор с който този вентилатор го направих двускоростен.
Гумените клапи под него са махнати, вентилатора е запаралелен с основния, така че да работи едновременно с него на съответните скорости. Ел схемата е променена, така че вентилаторите се включват с 40 амперови релета, за да не се претоварват датчиците.
Двигател, махнат е генератора и конзолата му:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113046
Монтирана е новата конзола, използвах случая да почистя ръждата и да мина блока с лак-феролит:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113055
Компресора и генератора са монтирани, и даже си имат ремъци:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113056
Генератора се измества леко вдясно и нагоре, оригиналната обтягаща планка може да се ползва, но между нея и генератора трябва да се добави дебела шайба (2-3мм) Под ремъчната шайба на генератора
също се наложи да се подложи шайба (около 1.5мм) за да застане в една равнина с тази на компресора (ремъка е къс, и трябва да е точно).
Ето нещо досадно, наложи се да правя дистанциращи шайби (около 4-5мм дебели) за да се нагодят шайбите на водната помпа и хидравликата в една равнина с другите:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113057
Ремъчната перверзия:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113058
ляво - колянов вал, в средата - водна помпа, долу - хидравлика, горе вдясно - компресор.
И още една снимка:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113059
И най-после всичко е готово! :
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113060
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз се отказах от оригиналната релейна схема, и си направих електронна, но не съм я снимал, освен това мисля някой ден да я подменя с такава с микроконтролер, но първо да си довърша ламбда контролера, че сега него програмирам и с него си играя.
Нещо не ми харесва сегашната ми версия - не че не работи - работи си екстра, ама с микроконтролер ще е по-елегантна и с повече възможности.
Иначе логиката за управление е - има датчик за налягане на фреона, който трябва да е затворен ако е ОК, датчик за околна температура (също), датчик за температура на изпарителя (също). Всички те трябва да са затворени за да може да се включи компресора, т.е. може и последователно да се навържат. Освен това трябва и да е включен вентилатора в купето и да е натиснато някое от 2те копчета разбира се. Втората секция на датчика за налягане включва вентилатора на втора скорост. Винаги когато е включен климатика трябва вентилатора отпред да върти на първа скорост.
Реално може и само с някое друго реле да се направи, аз си играх с електроника заради диагностиката и заради възможността за изключване при голямо натоварване на двигателя.
Връзката с ECUто още не съм я реализирал, макар че кабелите съм ги докарал до него, но не съм ги закачил, защото куплунга на ECUто няма перца там, и трябва нещо да се приспособи.
Но реално мисля че може и без тази връзка - дори на газ, моторчето за празен ход се справя и стабилизира оборотите, само в момента на включване леко падат, но не е проблем. Сигурно някой ден все пак ще ги вържа двете кабелчета де.
Нещо не ми харесва сегашната ми версия - не че не работи - работи си екстра, ама с микроконтролер ще е по-елегантна и с повече възможности.
Иначе логиката за управление е - има датчик за налягане на фреона, който трябва да е затворен ако е ОК, датчик за околна температура (също), датчик за температура на изпарителя (също). Всички те трябва да са затворени за да може да се включи компресора, т.е. може и последователно да се навържат. Освен това трябва и да е включен вентилатора в купето и да е натиснато някое от 2те копчета разбира се. Втората секция на датчика за налягане включва вентилатора на втора скорост. Винаги когато е включен климатика трябва вентилатора отпред да върти на първа скорост.
Реално може и само с някое друго реле да се направи, аз си играх с електроника заради диагностиката и заради възможността за изключване при голямо натоварване на двигателя.
Връзката с ECUто още не съм я реализирал, макар че кабелите съм ги докарал до него, но не съм ги закачил, защото куплунга на ECUто няма перца там, и трябва нещо да се приспособи.
Но реално мисля че може и без тази връзка - дори на газ, моторчето за празен ход се справя и стабилизира оборотите, само в момента на включване леко падат, но не е проблем. Сигурно някой ден все пак ще ги вържа двете кабелчета де.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ми аз съм писал:
"Задните се свалят с тънка отвертка, а се слагат със силни и дълги пръсти."
С тънка плоска отвертка можеш да бръкнеш под скобата (да влезе отвертката между скобата и пластмасата) и с завъртане на отвертката да я извадиш.
После слагането - с въпросните "дълги пръсти" я слагаш на място, като я закачаш от едната страна и после натискаш докато щтракне. Долната е лесна, по-трудно е с горната, но от 5-10 опита ще успееш. Въпроса е действително да имаш по-дълги пръсти.
"Задните се свалят с тънка отвертка, а се слагат със силни и дълги пръсти."
С тънка плоска отвертка можеш да бръкнеш под скобата (да влезе отвертката между скобата и пластмасата) и с завъртане на отвертката да я извадиш.
После слагането - с въпросните "дълги пръсти" я слагаш на място, като я закачаш от едната страна и после натискаш докато щтракне. Долната е лесна, по-трудно е с горната, но от 5-10 опита ще успееш. Въпроса е действително да имаш по-дълги пръсти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 241 госта