Изпарител VOLTRAN ???

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
KARMANN
Мнения: 167
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот KARMANN » Пон 25 сеп 2006 9:52


От няколко дни имам газова уредба на Голф 1.8 механичен инжекцион, изпарителя е VOLTRAN,колата върви доста,пали студена топла на газ,малко не ми харесват ниските обороти,защото всеки път като я запаля на газ падат до около 500 и след 3-4 секунди се нормализират,разхода още незнам какъв е ама май градско подминава 10.Тази седмица нямам никаква възможност да ходя по диагностики,а вече повъртях реглажите по изпарителя :shock и искам да ви попитам горе-долу как стават работите. В момента при мен положението е следното:на изпарителя има жълт метален винт(бронзов или месингов) той е отвит точно 1,5 оборота,на маркуча имам кранче което е отвито докрай, а на самия изпарител има и пластмасова врътка,която незнам колко е отвита,с нея си направих малките обороти да са около 900.При това положение колата върви добре ама дали е правилно.




Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 466
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Сря 27 сеп 2006 12:45


Пращам ти какво съм намерил в мрежата за настройка на ЛОВАТО, което е 1 към 1 с твоя изпарител:

"Настройката на изпарителя правя сам, "на око и на слух" (както се казва), а това означава, че няма претенции да е ВЯРНА, на никога не препоръчвам, но аз съм доволен и от разхода, и от динамиката на колата, не усещам никаква разлика дали е на бензин или на газ.
И така.. месинговият винт влияе на оборотите на празен ход (изобщо на всички настройки), но е за настройка на чувствителността или още - за нагласяне коефициента на редуциране.

Преди да започна настройките, сменям въздушния филтър.
На моето Lovato правя 3 настройки, като за всяка си има винт :-), те са...

1. Настойка на чувствителност(редуциране) От месинговия винт....
първоначално е напълно завит...(газта е спряна.)Ключа за запалване на автомобила е в положение"изключено", за по-сигурно изваждам и куплунга на превключвателя "бензин-газ". Взема се проводник (жица) свързва се (+) на електромагнитния клапан с (+) на акумулатора, клапана "прещраква", газта е пусната. Леко се развива месинговият винт, докато се дочуе леко "съскане" (изтичане) на газта. Това се получава при малко развиване (на около1,5 оборота) на месинговият винт.Премахва се проводника.

Другият винт на изпарителя (с накатка за въртене на ръка и шлиц за отверка)се развива също на около 1,5 оборота(от напълно първоначално завиване), а винта на тройника (на шланга към смесителя), почти напълно развит (колата е моноинжекция, има само един винт на тройника, но и на колегата ще е същото, въпреки че е пълна инжекция) После загрявам дигателя на бензин и тогава превключвам на газ. Ако колата загасва при отнемане на газта (става въпрос за педала на газта, акселератора:-)), може да се прибегне до помощта на "асистент"

2. Настройка оборотите на "празен ход"
Като се подава "на ръка" газ, чрез завъртане лостчето на дроселовата клапа, се поддържат някакви обороти на двигателя и чрез едновременното бавно въртене на другия винт на изпарителя (с накатката ) в една или друга посока се търси "зона", в която оборотите на двигателя се стабилизират и регулират с изразен максимум...като при развиване оборотите намаляват (обогатена смес), при завиване пак намаляват (обеднена смес), поставям го в положение около максимума и обороти 850 +(-) 50

3. Настройка на динамиката (разхода) Тази настройка правя от винта на тройника, завивам го внимателно и на "стъпки" с по 1 оборот, като подавам рязко газ и следя скоростта на нарастване на оборотите...значи...завъртам винта с около 1оборот, подавам рязко газ (на ръка от лостчето), после пак завивам, пак рязко подаване на газ и така ...до момента, в който двигателя сякаш почва да се "спъва", т.е. скоростта на нарастване на оборотите леко намалява...от този момент, връщам, леко развивам винта с около 1оборот.
Това положение на винта на тройника е важно: при леко развиване, колата върви като "пушка", но и разхода нараства, при леко завиване, колата не върви, като "спъната" е, но и разхода малък.
Правил съм експерименти с моето Lovato. Изправна ли е системата, дори и при напълно развит винт на тройника, разхода се увеличава най-много с около 1,5 пъти .
Също така съм забелязъл, че с течение на времето (зависи и от условията на експлоатация на колата), поради запрашаване на въздушния филтър оборотите на "празен ход" почват да се променят, направо казано почват да намаляват поради преобогатяване на сместа. Тогава "процедирам" по два начина ..вадя филтъра поизтупам го от праха и после леко врътна винта за "празен ход" и така, докато си купя нов филтър.
Обаче....при смяната на филтъра с нов, нов проблем, оборотите на "празен ход" пак нестабилни, пак се нуждаят от регулировка, т.е. да се нагласи първоначалното положение, защото вместо да сменя филтъра, съм направил корекция от изпарителя, т.е. .. "разстроил" съм го...казано по друг начин...във времето на експлоатация Lovato практически има една-единствена настройка "празен ход", а при своевременната смяна на филтъра...никаква.

В заключение.... на това, което съм написал, да се гледа не като инструкция за настройка, а като обмяна, споделяне на опит. "


Потребителски аватар
KARMANN
Мнения: 167
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KARMANN » Чет 28 сеп 2006 7:27


Благодаря за отговора и аз така съм си настроил АГУ-то и вече 2 дни ги карам така и съм доволен.


viktor197
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 25 яну 2008 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот viktor197 » Сря 02 яну 2013 13:52


колеги в коя посока се намалява подаването на газ от изпарителя


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот djshomi » Нед 06 яну 2013 19:09


За да оправиш оборотите на този механичен ижекцион по прочети за изравняване на изпарител.Имам малко писано в форума.


Потребителски аватар
BoU
Мнения: 138
Регистриран на: Пон 03 авг 2009 14:46
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN
Местоположение: Варна

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот BoU » Пон 07 яну 2013 11:57


Извинявам се че ползвам темата на колегата :oops: но да питъм за донастройка за БРЦ ФОХ сменил съм мембраните уж съм направил някаква настройка на изпарителят и на троиника които е към карборатора.Но при мен на празен ход оборотите малко играят в диапазона 1000/1050 нещо такова дори и при заграл мотор понякога дори се мъчи и да гасне и не мога да намеря правилния баланс за това ако някои се сблъсквал с този проблем нека сподели колата е голф 2 1.8 моно жетроник RP 1991г. (така ми излиза на сякаде като тарся нещо за двигателя)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот Iezekil » Вто 08 яну 2013 6:35


KARMANN написа:на маркуча имам кранче което е отвито докрай

Разхода от тук се оправя,не трябва да е до край.
BoU написа:Но при мен на празен ход оборотите малко играят в диапазона 1000/1050 нещо такова дори и при заграл мотор понякога дори се мъчи и да гасне и не мога да намеря правилния баланс за то

Проблема не е в газта но пробвай това на бензин има ли го.


Потребителски аватар
BoU
Мнения: 138
Регистриран на: Пон 03 авг 2009 14:46
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN
Местоположение: Варна

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот BoU » Вто 08 яну 2013 6:46


как ли не ги въртя или глъхне или неможе да се изфорсира за сега е застопорена хем варви хем са изфорсира но мени обороти а пък на бензин дори не работи пали гасне ....


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот Iezekil » Вто 08 яну 2013 8:27


Пробвай на бензин след като откачиш клемата на акуто за малко.Ако пак е така,проблема е в моното/при положение че ти работи помпата/.Ако не е така-е в грешка в ЕКУ...За игрането на обороти най-чест виновник при монотата е ТПС-а,следван от стъпков мотор.


VWWV
Мнения: 101
Регистриран на: Нед 27 мар 2011 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Targovishte

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот VWWV » Нед 23 юни 2013 10:13


На изпарителя пише + и се завива на дясно това за спиране (намляне) на газта ли е макар че е + :question :question :question :question въпроса го е задал и колегата viktor197


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот Dushan » Пет 02 авг 2013 12:25


На моя ловато пластмасовата врътка на изпарителя за оборотите я завих надясно, докато не паднаха малко оборотите (но останаха малко нестабилни). Отивам до ауспуха и мирише на гас! Значи пуска много повече от необходимото. Отвих я наляво и о чудо. Оборотите станаха супер стабилни, от ауспуха не миришеше на гас и разхода градско падна!


guitskin
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 09 авг 2014 19:17
Автомобил:
Двигател:

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот guitskin » Съб 09 авг 2014 19:42


Здравейте колеги, имам astra f 1.6 моно с изпарител ловато който вече 3 години работеше без проблеми...до сега.Преди месец ходих да сменят мембраните в резултат на което колата е по зле от преди.
Проблема е следния:
Колата пали без проблем(винаги на газ я паля откакто имам газовото),оборотите са стабилни.На ниски оботори 1000-1800 няма проблем, но след 2000 и нагоре е като "удавена" - съвсем слабо ускорение, недаи си боже да си на баир...Мирише много на газ от ауспуха!Когато загрее оборотите стават нестабилни, понякога дори гасне в движение, което е доста неприятно , тъй като е с автоматична кутия и немога да я запаля в движение.
Съмнявам се и дали тези "маистори" са сменили филтъра на клапана.Също така плочката ми е с 2 порта, като преди, още когато ми поставиха газовото оставиха само единия порт да храни а другия го блокираха и колата вървеше съвсем добре на един порт.Но сега решиха да отворят и двата порта(така колата щяла да върви по-добре и да харчи по малко) и...ето резултата.
Изчетох доста информация от форумите как се настроива изпарителя и съм решен да опитам, защото вече след като обиколих 10 места и никаде не случих на хора не мога да се доверя на поредния "майстор".
Въпроса ми е да блокирам ли отново втория порт и да я оставя на един, както си е била преди или да се опитам да я настроя така, както е в момента с двата порта?


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот Dushan » Нед 10 авг 2014 11:35


Щом мирише от ауспуха, значи като натиснеш газта вкарва повече гориво отколкото въздух. Завий тройника и продължи да го завиваш, докато започне да не вдига повече от оборотите, на които са максималните конски сили на колата ти.
Тия майстори нищо не разбират - като са сложили втория маркуч е трябвало да намалят потока гас!


guitskin
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 09 авг 2014 19:17
Автомобил:
Двигател:

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот guitskin » Нед 10 авг 2014 15:24


Здравейте.Днес отново ми се наложи да използвам колата и пътувайки към най-близкия супермаркет.....баир!Тъй като светофара ме остави на червено не успях да вдигна повече от 40км/ч когато започнах да го изкачвам и....дотам.Натиснах педала до долу,включи се кик дауна и...нищо.... ускорение до 45км/ч и така до края на баира.Та тази случка ми извади нервичките за пореден път и още на паркинга на супермаркета реших да опитам с настроиката на изпарителя.
Видях че месинговия кран е на 1.5 оборота от затворено положение.... е аз го развих с още 1 оборот така че сега е на 2.5 от завито положение.До колкото разбрах от форумите този винт е за плавната работа на двигателя при ускорение.Тъй като оборотите бяха стабилни не съм бутал пласмасовия винт.От тройника започнах да намалям газта и след като го завих повече от 3 оборота колата смени звука(вече не звучеше заглъхнала).Прибирайки се обратно спирах на 3 пъти за да донастроя потока газ от тройника и.... останах много доволен от резултата - колата сега върви съвсем нормално, без да се дави,глъхне или гасне.Направих 2-3 обиколки на квартала за всеки случай, очаквайки нещо да се случи, но нищо И при плавно и при по рязко ускорение двигателя е стабилен и работи идеално ...засега а надявам се и занапред.
Dushan правилно каза че проблема е бил от потока газ,Благодаря ти!Само да бях видял поста ти преди да бях тръгнал...Незнам дали беше грешка, че отвих месинговия болт с 1 оборот,също така реших и да я оставя на двата порта както е в момента, пък ще видим!Поздрави и благодарности!


Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: Изпарител VOLTRAN ???

Мнениеот Ivo 1983 » Нед 10 авг 2014 22:13


Ще ти е висок разхода според мен, но дано греша... :beer



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта