Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Вто 16 Сеп 2014 13:25

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 394 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Термостат - къде се намира и как се сменя. Публикувано на: Сря 27 Сеп 2006 11:17 
Offline
Щраусолог
Аватар

Регистриран на: 07.12.2004
Мнения: 7566
Местожителство: София
термостат смяна позиция голф МК2 МК3 пасат мк2 мк3 Пасат Голф данни технически термостати
Термостати - всякакви марки, започващи да отварят на всякакви температури, и всякакви цени.
Най-разпространени като гледам са Behr и Wahler аз лично от Бер не съм доволен.. но има и други мнения.

vasstop написа:
Термостатите Wahler са едни от най-препоръчваните тук във форума.


Как изглежда?
обикновенно така:
Изображение

Как действа?
Всички знаем, че нашите автомобили имат поне 2 кръга на охл. система - условно наричани малък и голям..
"големият кръг" включва и предният охлаждащ радиатор на колата.
Докато охл. течност не е достигнала определена температура, тя циркулира САМО в малкият кръг.
Термостата има 2 основни характеристики температура при която започва да отваря, и температура при която е напълно отворен.

В зависимост от тима двигател, и сметките на 20-30 "умни глави" тази температура може да е различна /и е!/ при различните типове двигатели /някой твърдят и в зависимост от климатичните условия в съответният географски пояс, където ще се експлоатира Бу то./
И температура когато е напълно отворен...

има и редица други параметри например.. колко мм отваря максимално, максимален дебит, но се предполага, че производителите са съобазили всичките тези работи с изискванията на даденият производител на хАвтомобилета.

Важно е да се знае, че термостата не действа на принципа на двете крайни състояния "отворен-затворен" той може да е съвсем малко отворен, и да пропуска малък дебит .. т.е. като едно кранче... може да регулира дебита.

ЗАЩО?
Това се прави с цел по-бързо достигане на работна температура на двигателя, съответно по-малко износване, по-голяма икономия на гориво и редица предимства.

Най-важното позволява на двигателя да достига по-бързо работна температура, и да остава постоянно в нея... /по-скоро да не намалява раб, температура/


Симтоми на неправилно работещ термостат
основни сценарии:
-Засяда в затворено положение - кошмарният вариант ... Бу'то започва да загрява неконтролируемо, и тъй като не минава охл. течност през големият радиатор да се охлажда, перката няма да включи.. пък и дори да включи файда никаква.... в такива случай помага парно на макс.!
-Засяда в някакво отворено положение - колата загрява изключително трудно, и държи много ниска температура при константна висока скорост извън града, и двигателя "простива" при пускане на дълги наклони ;)
-Започва да отваря от по-ниска температура... почти аналогични симптоми като постоянно отворен термостат.

С кво се "мери" тва добиче
С пипане колеги...
Хващате, и при различни температури пипате двата маркуча отиващи към охл. радиатор...
при кола която не е достигнала работна температура, единият трябва да е студен..
Ако и двата са еднакви, значи термостата е заседнал отворен..

За колко време е нормално да загрява Бу'то..?
Ами различно...
В зависимост от много фактори като околната температура, наличие на изолиращи кори, с какво карате /вода, антифриз/ обороти на двигателя, светофари, натоварване прочее....
Трябва да се има предвид, че при съвременните дизелови автомобили нещата с термостатите са интересни, защото те имат доста високо КПД, и не се губи толкова енергия в отдаване на топлина...
При тях може да се случи при -20 градуса, и включено парно термостата да не отвори, а колата да не може да достигне оптимална температура ...
Там има системи за допълнително подгряване на охл. течност.. но това е друга бира.

Колко струва
Ами повечето разпространени термостати вариат между 15 и 30 лв...
Естествено оргинален /квато и марка да значи това/ в някой "оригинални" магазини струват около 50-60 че и доста повече лева..
И кво от това.. ?
Ами......
-Повишен разход на гориво
-по-бързо износване на двигателя
-Дзиндзирикане в купето щото парното не загрява бързо
-Не можете да си пуснете бързо топлото и стъклата се потят и замръзват .. гадно а?
-Куп други дребнотии за които никой не се сеща..

Къде да я търся таз "простотия"?
В другият край на студеният маркуч... ;)

за различните модели таратайки и двигатели
надявам се колегите да помагат със снимков материал.

Как се сменя
При някой лесно, при други не чак толкова, при трети с много псуване и майката.. но никога с оправителя /чука/

Само основни работи от мен..
Източва се системата... препоръчително е тази течност вече да не се използва, защото така или иначе се замръсява с пясък и разни простотии..пък и е по-лесно.

Свалая се кожуха където седи термостата, вадите термостата /обикновенно към термостатите има и о пръстен/ сменяте и О пръстена... ако нямате хубаво е да си купите нов струва стотинки, спестява много ядове.
и в обратният ред сглобявате.

тук се надявам колегите да помагат...

аз ще кажа САМО за моят мотор...-> 1.3, и за 1.05 на полото, като доколкото ми е известни всички 1.3 и 1.4 дори са много еднакви в това отношение..
ЩЕ документирам със снимков материал. ;)


Последна промяна от wili98 на Чет 28 Сеп 2006 0:10, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Сря 27 Сеп 2006 12:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09.06.2004
Мнения: 159
Местожителство: Veliko Turnovo
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Подробно описание за ABS мотор на руски, но без снимки.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq03#3.4.6


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Сря 27 Сеп 2006 15:20 
Offline
Щраусолог
Аватар

Регистриран на: 07.12.2004
Мнения: 7566
Местожителство: София
В което колеги ВСИЧКИ сте поканени и помолени, да дадете ценна информация.. де от нашият форум изнамерена.. де от чуждият де от майстора..
пък ако има и снимки... за ала направи си сам супер...!!!


Последна промяна от wili98 на Чет 28 Сеп 2006 0:07, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 28 Сеп 2006 0:01 
Offline
Щраусолог
Аватар

Регистриран на: 07.12.2004
Мнения: 7566
Местожителство: София
Информация за Голф 2!
къде е тази гад???

Тук е за двигатели 1.05 и 1.3 литра
http://vwclub-bg.org/~wili98/therpostat/1.05&1.3.jpg

Снимка при от поло 1.05, но е аналогична и за двигатели 1.3 моно монтирани на Г2, Поло 86ц, Поло 2F, мисля и на 1.4 лтр моно.
http://vwclub-bg.org/~wili98/therpostat/photo%201.05,%201.03.JPG



Това е за всички 1.8, 1.6 мотори монтирани на Г2.. дори и за 16 волтовия
http://vwclub-bg.org/~wili98/therpostat/1.8&1.6.jpg

Снимка няма... ако някой даде...


Стойности за термостата при Г2:


Минимално р-е при напълно отворен...................7.0 mm
Температури на отваряне:
1.05 и 1.3 двигатели:...............................87°C
/в зависимост от термостата може и на 92/
1.6 и 1.8 ..........................................85°C

Напълно отворил
1.05 and 1.3 litre engines:.........................102°C
/в зависимост от термостата може и на 108/
1.6 и 1.8.........................................105°C

Налягане при което капачката изпуска ...............1.2 до 1.5 bar


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Пет 29 Сеп 2006 10:09 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09.06.2004
Мнения: 159
Местожителство: Veliko Turnovo
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Ето го къде се крие гада:
Изображение
Изображение
Първо трябва да се свали помпата на хидравликата:
Изображение
Това е за Венто с ABS мотор.

Поправени са линковете за снимките
mod edit: Golf_GL


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Термостат - къде се намира и как се сменя. Публикувано на: Пет 29 Сеп 2006 20:36 
Offline
Полохолик
Аватар

Регистриран на: 03.03.2006
Мнения: 3271
Местожителство: Хасково
Skype: tintiri-minteri
wili98 написа:
С кво се "мери" тва добиче
С пипане колеги...
Хващате, и при различни температури пипате двата маркуча отиващи към охл. радиатор...
при кола която не е достигнала работна температура, единият трябва да е студен..
Ако и двата са еднакви, значи термостата е заседнал отворен..


При моят това не важеше!!! "Мръсната гадина" си отваряше на 85 градуса (като го свалих на него пишеше 84 градуса) , но затваряше на 30-на градуса. Чак на втората зима му усетих номера :twisted: .Оставих колата да загрява на празен ход, вдигна си 85-те градуса и след малко --- хоп на малко под 70-сете падна.А аз си виках :"ХЕМ МИ БАЧКА ТЕРМОСТАТА - ХЕМ ПАРНОТО ЕДВА-ЕДВА". Това го усетих защото температурата на околната среда беше отрицателна.Ако беше топло едва ли щеше да падне температурата.Сега съм с нов 89-градуса пише на него.Взех го за 14 лв ,но марка не помня. Стрелката забива на 90 градуса и не помръдва,освен лятото като я карам по-дълго градско и включва перката.Минал съм с него 19 000 км без проблеми.

А сега информацията която мога да дам и аз:

След нагряване до температура от 102 градуса ,термостатът трябва да се удължава с не по-малко от 7.0 мм(Това се прави с канче,бързоварче,термометър и шублер)


Последна промяна от Anbuch на Нед 11 Ное 2007 13:06, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 07 Окт 2006 23:27 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20.05.2005
Мнения: 8209
Местожителство: София
Skype: naldodp
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
От днес съм с ново термостатче-оригиналното Behr сдаде фронта :( Сега пак съм с Behr - но си е афтърмаркет отсекъде/няма vw щамповано/ Дано да изкара зимата.... :(


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 07 Окт 2006 23:32 
Offline
Щраусолог
Аватар

Регистриран на: 07.12.2004
Мнения: 7566
Местожителство: София
веселин написа:
От днес съм с ново термостатче-оригиналното Behr сдаде фронта :( Сега пак съм с Behr - но си е афтърмаркет отсекъде/няма vw щамповано/ Дано да изкара зимата.... :(

А снимките къде са?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 07 Окт 2006 23:59 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09.11.2005
Мнения: 3315
Местожителство: на Герена
Ето за Голф / Венто / Вариант 1.4 л

Изображение

Как се сменя:
първо да отбележа, че не съм го правил...само чета и превеждам

1. Източваме антифриза/водата
2. Отвиваме капачката на термостата (№15 на схемата) и заедно с маркуча (№13 на схемата) го слагаме на страна.
3. Вадиме термостата, проверяваме го, дали работи...трябва да отваря на около 84°C и да е напълно отворен на около 98°C.
4. Уплътнението (упоменатият от wili98 пръстен май ;), №1 на схемата) се сменя и всичко по обратен ред се сглобява...
mod edit: wili98


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Нед 08 Окт 2006 12:34 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20.05.2005
Мнения: 8209
Местожителство: София
Skype: naldodp
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
wili98 написа:
веселин написа:
От днес съм с ново термостатче-оригиналното Behr сдаде фронта :( Сега пак съм с Behr - но си е афтърмаркет отсекъде/няма vw щамповано/ Дано да изкара зимата.... :(

А снимките къде са?
Нема снимки баце-3 часа ги чаках тия сръчковци/от 11 часа уговорено-та чак в 14 почнаха да бачкат-бях се засилил към Никси ама и той беше затрупан с работа-а вчера дъжд та простинах.......Но в крайна сметка Радо си свърши работата и сега стрелката си стои на 90 градуса....и парно има,та ме е страх да не се напукат пластмасите :D mhihi mhihi mhihi За Г2 печките - термостата трябва да отваря от 87 и да е напълно отворен на 103 градуса/за тези които не го знаят :wink: /


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 02 Ное 2006 10:48 
Offline

Регистриран на: 29.09.2006
Мнения: 44
Местожителство: София
Passat 91/1.8/ABS/Комби
Снощи смених термостата. Всъщност, брат'чеда го смени на канала в гаражчето му, а аз му асистирах (със сладки приказки - основната ми роля беше да казвам "а наздраве"). Бях се засилил да документирам процедурата със снимки, но в последния момент се оказа, че батериите на фотоапаратчето са отишли.

ПО ТЕМАТА
Всъщност основно искам да кажа следното:
Хидравличната помпа може и да не се сваля. Достатъчно е да се свали само планката на която се държи хидравличната помпа. Самата помпа си остава на място, тъй като от страната на ремъка има още (поне) един винт който я държи. За да се свали само планката са необходими подходящи удължители. Ние ползвахме някакви стари руски Г-образни ключове от Москвич (10 и 13), които идеално паснаха по дължина. Процедурата отне около час и половина заедно с промивката с вода.

ИЗВЪН ТЕМАТА
На стария термостат пишеше нещо като Behr-Tomson. Проблема беше, че стоеше много отворен. На отиване вчера (70км извънградско) стрелката на таблото не излезе от белия сектор най-долу на скалата. (Братчеда се хилеше, че още карам с "летния термостат" и че той(термостата) бил "голем отворко")
Новия термостат е Wahler. Сутринта на връщане, стрелката заспа точно под чертата за 90* дори и при по-продължителните спускания.


Последна промяна от Dimiter на Чет 02 Ное 2006 20:57, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 02 Ное 2006 15:48 
Offline
Аватар

Регистриран на: 19.06.2006
Мнения: 1971
Местожителство: Плевен
Автомобил: A4
Днес с пусната парно след 20км пробег извън градско температурата си остана 65градуса :shock (на място си вдига до 90града)
Майстора ми каза че моя термостат бил летен-за в Италия.
Заедно с термостата-16лева, обаче трябвало да се смени и датчика :?: който може да е по-скъп от него (6 или 26 лева).
Заради хидравличната помпа манипулацията трябвало да се извърши на канал!
п.п. Датчика бил този който включва вентилатора при загряване.
Има ли термостати с различна температура на отваряне за АБС двигател?


Последна промяна от K22 на Пет 03 Ное 2006 8:42, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 02 Ное 2006 20:54 
Offline

Регистриран на: 29.09.2006
Мнения: 44
Местожителство: София
kaloyan22,
пълен съм с впечатления от работата на новия термостат и направо ме сърби езика да споделя разсъжденията си защо днес в суперзадръстването между Шератон и Орлов мост, температурата на таблото пак беше точно под 90* (колкото и сутринта на извънградското каране, а реално почти 30 минути колата все едно работеше на празен ход).
Обаче целта на тази тема е да помогне на аматьори като мен да си сменят термостата сами при достатъчно желание.
Съжалявам, че те подведох и сега и двамата с теб с право можем да бъдем обявени за спамери тук в темата. Ако искаш, намери някоя друга тема за температури и термостати от по-последните и там двамата с теб да си попишем на воля.

Междувременно си редактирах предишния пост, за да не подведа още някой.

ПП. Лично за мен, „летен термостат” е или шега или пълна глупост. Съдейки по това как работи термостата, то температурата на една и съща кола, трябва да е еднаква и в Италия и в Норвегия (може би със съвсем, ама съвсем мънички разлики). Разбира се, термостата не трябва да е блокирал.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Пет 03 Ное 2006 13:42 
Offline
Аватар

Регистриран на: 19.06.2006
Мнения: 1971
Местожителство: Плевен
Автомобил: A4
И аз съм с нов термостат.И стария и новия са с температура на отваряне 87градуса.Процедурата отне 1 час на професионалист който повдигна цялата кола с хидравличен повдигач.Лично аз не бих се захванал с тази работа.
Сваля се първо пластмасов предпазител, после ремъка, после хидравличната помпа трябва да увисне на маркучите ,после една планка-конзола и чак тогава термостата (който е на 2 болта и един гумен О-пръстен) се маха.След това всичко по обратен път!
То било хубаво човек да има силно парно :wink:
Преди смяната температурата в града стигаше едвам 70градуса?!За сега в града температурата е 90-95 градуса, ще видя как е на извън градско..Надявам се да ми падне и разхода на гориво и ще пиша..


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Пет 03 Ное 2006 20:17 
Offline

Регистриран на: 29.09.2006
Мнения: 44
Местожителство: София
kaloyan22 написа:
... Сваля се първо пластмасов предпазител, после ремъка, после хидравличната помпа трябва да увисне на маркучите ,после една планка-конзола и чак тогава термостата (който е на 2 болта и един гумен О-пръстен) се маха.След това всичко по обратен път! ...

При смяната на термостат на B3/ABS, това което съм отбелязал с червено може да се спести, а направо да се премине към това което съм отбелязал със синьо. Трябва да се отвъртят 4 болта и планката пада. Има пре-пре-достатъчно място за да се извади термостата. Не е нужно да се демонтира хидравличната помпа. Единственото условие е, да имаме на разположение подходяща лула 13 за двата болта, които държат планката за хидравличната помпа ( :wink: държат помпата за планката).

ПП. Доколкото виждам по-горе на снимките за Вентото, тия два болта не са развивани и помпата и планката висят на маркуча едновременно.

ПП2. Помпата си остава на мястото, тъй като откъм страната на ремъка се държи с други болтове (вече не си спомням към какво точно е закрепена там с тия болтове)


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 394 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: cahdga, manqk na golfove, simo s pasata и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design